Skocz do zawartości

Zdjęcie

Niebieska perełka z NS - RX8 HP

mazda rx8 nowy sącz

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
164 odpowiedzi w tym temacie

#1
SkylinR

SkylinR

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 126 postów
  • SkądNS
  • Samochód:RX8 HP

Hejka wszystkim :D pewnie mnie już niektórzy kojarzą przez mój spam w kilku miejscach xD

No więc tak jak planowałem (i marzyłem) w końcu stałem się jednym z elitarnych posiadaczy rexia! 
Kupiłem go 3 dni temu. Ogólnie autko zdrowe, super się prowadzi, nie wygląda na jakieś wadliwe. W dzień kupna zrobiło ponad 1000km więc myślę, że samo to świadczy o stanie. 

Niestety mam kilka pierdołek do roboty, ale z drugiej strony myśl o dłubaniu przy nim napawa mnie radością (lub też po prostu włożenie paru $ w rexa). Między innymi muszę sobie wymienić lewą tylną lampę bo jest pęknięta, przedni lewy kierunek, oraz mam zadrapanie na zderzaku więc w najbliższym czasie pojedzie do lakierowania. Ponadto przed zimą będę robił konserwację ponieważ o ile spód jest zdrowy to coś gdzieś miejscami się pokazuje powierzchownie. Oczywiście napotkałem też typowe wady rexa jak zepsuty podłokietnik w tunelu oraz parująca lampa, gdzieś widziałem wątki wiec z tym sobie będę radził sam.

Ponadto niebawem planuję SWAP'a na 2jz w Bochni u Arka. 

 

Wszystkie postępy będę zamieszczał w temacie :D

Swoją drogą bardzo dziękuję forum i niektórym forumowiczom za pomoc przy uzupełnianiu mojej wiedzy o RX'ach. Szczególnie Tobie Junior111 :D

A teraz kilka fotek mojej zabaweczki (nie zamazałem tablicy tylko daje fotki z ogłoszenia bo sam ładniejszych jeszcze nie zrobiłem).

 

 

 

 

Załączone pliki


  • kosciukus lubi to

#2
Wojtex16

Wojtex16

    Maniak

  • Moderators
  • 2741 postów
  • SkądKatowice
  • Samochód:Mazda RX-8 40th Anniversary Edition

A co silnik pada, że planujesz swapa? Jaki masz przebieg?



#3
kamilg123

kamilg123

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • 163 postów
  • Samochód:Mazda rx-8 HP
Ja kupiłem rx-a dla wankla, pomimo że jeden silnik skończyłem uwielbiam nim jeździć jak się to wkręca na obroty:)

#4
SkylinR

SkylinR

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 126 postów
  • SkądNS
  • Samochód:RX8 HP

Wojtex szczerze kompresji nie mierzyłem, nawet nie wiem gdzie to zrobić w mojej okolicy (pewnie krk najbliżej). Pali na ciepłym i zimnym od strzała (oglądnąłem kilka tych mazd, i masę filmików na yt i ta pali jak te najlepsze, które widziałem). Jednak przebiegu ma 102tys więc pewnie remont już tuż tuż. Szukając rex'a już miałem od samego początku zamiar swap'ować głównie z dwóch powodów, raz dużo jeżdżę w mieście a wankl na miasto słaby raczej i do tego robię często małe odcinki po 3-10km. I dwa to jest moje jedyne autko i raczej w moim przypadku to jest zakup na całe życie (jeśli wszystko będzie się dobrze toczyło). Więc chcę raczej jednostkę, która wytrzyma trochu dłużej bez remontu i jest łatwiejsza w użyciu bo bądź co bądź jestem programistą nie mechanikiem i nie znam się na tym, aż tak jakbym chciał (choć codziennie doświadczenie wzrasta :D).

kamilg123 widzisz, a ja właśnie kupiłem dla pięknego nadwozia, kocham tą linie i ten design w dodatku odkąd tylko pamiętam jestem fanem marki mazda, a RX to był zawsze elitarny model. Miłość do RX7 sprawiła, że moim celem było posiadanie RX'a. Jednak jest to moje jedyne auto i pracuje jak typowy gulf czy inne paseratti, a tutaj w 8 tylne drzwi + fajne wyposażenie, środek pięknie zrobiony to wszystko sprawiło, że to właśnie 8 jest dla mnie idealna. Poza tym nie ukrywam, że bogacz ze mnie żaden a jednak RX7 to droższa impreza i raczej na daily się nie nadaje (moim zdaniem, bo chociażby tam wankla już wywalić to byłoby bluźnierstwo, a RX8 jest przyjaźniejsza takim modom). Co do samej pracy wankla tutaj też mam mieszane uczucia (nie bijcie xD jeżdżę nim 4 dni). Z jednej strony to jak wchodzi na obroty to poezja, dźwięk jest ciekawy. Jednak to, że trzeba go trzymać na obrotach póki co średnio mi odpowiada bo tak jak pisałem jeżdżę głównie w mieście. Bo na trasie to jest inna sprawa jednak myślę, że tu 2jz również się dobrze spisze.


  • kamilg123 lubi to

#5
kamilg123

kamilg123

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • 163 postów
  • Samochód:Mazda rx-8 HP
To prawda ze jazda wanklem po mieści meczy, chyba ze wieczorem jak juz jest pusto:)

#6
SkylinR

SkylinR

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 126 postów
  • SkądNS
  • Samochód:RX8 HP

To prawda ze jazda wanklem po mieści meczy, chyba ze wieczorem jak juz jest pusto:)

 

Zgadza się tylko widzisz xD mam 20 punktów do grudnia więc raczej jeżdżę jak na szpilkach. A wieczorami to się im u mnie nudzi i czekają za każdym zakrętem.


  • kamilg123 lubi to

#7
Reaper

Reaper

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 385 postów
  • SkądHorst
  • Samochód:mazda rx8
Jeżdżę mazdą non stop od połowy lutego, nie mam żadnego problemu typu wankel-jazda po mieście. I jest tutaj przecież kilka osób gdzie rex robi jako auto codziennego użytku. Ale chyba dasz sobie radę z wysokimi obrotami, masz 20 punktów więc szybka jazda nie jest Ci obca ;) problem sam się rozwiązał he he
  • SkylinR lubi to

#8
SkylinR

SkylinR

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 126 postów
  • SkądNS
  • Samochód:RX8 HP

Jeżdżę mazdą non stop od połowy lutego, nie mam żadnego problemu typu wankel-jazda po mieście. I jest tutaj przecież kilka osób gdzie rex robi jako auto codziennego użytku. Ale chyba dasz sobie radę z wysokimi obrotami, masz 20 punktów więc szybka jazda nie jest Ci obca ;) problem sam się rozwiązał he he

 

Ja wiem widziałem, że wankl jeździ jako daily. Jednak czy jest to praktyczne? :D Zwłaszcza, że przekładając silnik nadal mam podobną moc, wyważenie też nadal ok, a jednak użytkowanie autka wymaga mniejszej wiedzy i opieki. (nie mówię, że nie będę o niego dbał ale czasem może mi się zdarzyć trudniejszy miesiąc gdzie po prostu nie będę miał czasu na poświęcenie autku tyle uwagi). Z tego co wiem 2jz jest pancerny i jeśli dorwę dobry silnik to długo pojeździ, wankl nawet po remoncie nie zrobi tyle. 
 

Szybka jazda, a na wysokich obrotach to nie zawsze to samo :D chociażby wyprzedzenie (było 60 a jak ich minąłem to miałem może z 80) policji (tajniaków) na dwupasmowej drodze skutkowało wlepieniem mandatu "stwarzanie zagrożenia na drodze" i podciągnęli mi tam to pod coś i już 10 pkt :/ gdzie była 2 w nocy i pusto jak diabli, tylko ja i oni heh xD I tu nie specjalnie pałowałem auto, a jednak capneli. Zastanawiałem się czy mnie nie podpuścili specjalnie ale cóż się z nimi na dyskutuje, a na sądy to kto ma kase i czas... poza tym wykroczenie z mojej strony jednak było. 



#9
kosciukus

kosciukus

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 108 postów
  • SkądWrocław
  • Samochód:RX8 HN

Z tego co czytam to raczej kwestie finansowe przemawiają za swapem tak? A liczyłeś na spokojnie ile wyniesie Cię swap i po ilu kilometrach "zwrócą" Ci się koszta w porównaniu do robienia odpowiedniej konserwacji wankla raz na jakiś czas? Chodzi mi tu nawet o grube rzeczy związane z otwieraniem silnika.

Pozostałą kwestią jest późniejsza eksploatacja rzeczy nie związanych z silnikiem. Poczytaj na forum ile rzeczy potrafi się posypać przy swapie, jak masz wankla to wszystko jest na swoim miejscu, masz do tego odpowiedni dostęp i każdy normalny mechanik z większością rzeczy sobie poradzi. Poza tym z tego co pisałeś to jesteś okolic Krakowa a tutaj masz kilka osób, które Ci w razie czego naprawią co trzeba.

Dlatego się wypowiadam bo pracuję w tym samym fachu i też nie jestem mechanikiem (czyt. auto ma jeździć a ja się mam nie przejmować, ale popatrzeć mechanikowi na ręce zawsze fajnie i samemu wiedzę przy okazji zdobyć).

Siedzę na forum od roku i do tej pory widziałem jeden przypadek swapa, który był wykonany w miare w terminie i bez cyrków ale to na 1.8t na pomorzu. I teraz kolega sobie jeździ i jest fajnie. W pozostałych przypadkach biorą się za to raczej za to ludzie, którzy sami sobie potem przy tym aucie grzebią i na bieżąco coś naprawiają.

Wizja jest fajna ale realia niestety nie idą w parze :P


  • kermit001 i SkylinR lubią to

#10
SkylinR

SkylinR

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 126 postów
  • SkądNS
  • Samochód:RX8 HP

Nie do końca finansowe ponieważ swap kosztuje raczej więcej niż remont wankla. Spalanie nie jest takie straszne myślę, że przeżyłbym to 20 litrów po mieście, ale te wszystkie rzeczy o, które trzeba specjalnie dbać, do tego to kosztuje nie tylko pieniądze ale i czas a z nim jest gorzej często gęsto. Mieszkam w sączu a to 100km od Krakowa. Niby nie daleko ale zrobić jakąś pierdółkę to już dzień wolny muszę brać. A na miejscu nie widziałem, żeby ktoś się zajmował dobrze wanklami. Co do SWAP'a tak jestem świadom, że jest to ciężki temat dla tego szukałem kogoś kto się tym zajmuje i zrobił takie projekty już. I tak samo nie patrzę na SWAP'y u "mirka w blaszaku" za 10 tys.
SWAP jak pisałem będzie robiony w Bochni u Arka, który zrobił taki SWAP Junior111 od nas z forum. On jest zadowolony z roboty, uturbił to, założył gaz i śmiga bez problemów już trochę z tego co mówił. Do tego magiel i grodź nie będzie ruszana więc to mnie też przekonuje. Wszystko na EMU ma śmigać włącznie z klimą i innymi pierdołkami.
Tak jak pisałem nie znam się specjalnie, jedynie tyle co wyczytałem i podpytałem. (może to też jest kolejny powód dla, którego wolę taką jednostkę jak 2jz). Kilka osób na forum z 2jz podpytałem o to jak się jeździ i opinie są pozytywne. Też mnie niepokoi trochę zmiana serii na coś "nietypowego", ale z tego co zrozumiałem dużo części mi pójdzie mazdowskich, do tego będzie rozpiska wszystkiego i co najważniejsze gwarancja. 

Jeśli ktoś ma jakieś cenne informacje na temat SWAP'u na co mam zwrócić uwagę jeszcze lub cokolwiek co mogłem nie doczytać/dopytać to będę wdzięczny bardzo i na moim najbliższym spocie stawiam browca xD



#11
Plantator

Plantator

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 387 postów
  • SkądToruń

na forum jest wszystko opisane odnośnie swapu, ja polecam zostać przy rotary, jak porzadnie zrobisz remont to masz spokoj na długo.

 

ale totwoja decyzja, nie neguje Swapów bo porzadnie wykonany te z jest fajną sprawą.

powodzenia i realizowania planów zycze.


  • SkylinR lubi to

#12
Reaper

Reaper

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 385 postów
  • SkądHorst
  • Samochód:mazda rx8

Kurde, w sumie jak ktoś ma ochotę robić swap, to niech robi, za większą lub mniejszą kasę, ale Twoje argumenty przeciw silnikowi mazdy do mnie nie przemawiają, w sumie to takie poszlaki ;) Piszesz że masz mało czasu, sporo pracy itp, więc na pewno nie będziesz dużo jeździł, czyli po ewentualnej naprawie wankla masz spokój. Ludzie planują swapy bo myślą tak,(nie wszyscy) silnik rotacyjny wytrzyma ok 100 tys km, a jakiś tłokowiec ze dwa razy tyle, więc biorę tłokowca, po czym robią może 50-70 tyś km i sprzedają auto :lol:

Ale jeśli zrobisz jakąś maszynkę 300+ KM to będę zazdrosny :P

Powodzenia.


  • boletz i SkylinR lubią to

#13
SkylinR

SkylinR

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 126 postów
  • SkądNS
  • Samochód:RX8 HP

Planator dziękuje, wiem widziałem dużo czytałem i często je przeglądam po kilka razy, czytałem jak ludziom szło z tym i wiem, że nie jest to łatwa i tania sprawa ale też wiem, że jest realna  :D mam nadzieję, że projekt się uda i do końca roku pochwalę się efektami.

Reaper wiem, bo gdzieś w środku sam nie popieram pomysłu zmiany oryginałów, też mnie boli przeróbka ale z drugiej strony podoba mi się opcja z 2jz. Tak jak piszesz moje wszystkie argumenty to takie poszlaki, coś co wyczytałem, a nie do końca wiem, lub "mi się zdaje". Niemniej od początku szukania rexa byłem nastawiony na swap'a, a myślę ze 2jz go nie skrzywdzi. No właśnie co do pracy i jeżdżenia to też nie do końca bo rocznie robię około 30-40tys (tak było w moim pugu). Wydaje mi się, że to  nie aż tak mało. Jeśli chodzi o silnik hehe no słyszałem często takie bzdury, ale chociażby mój rex jest dowodem, że to nie prawda 102tys a pali na zimnym, ciepłym na dotyk, można gasić i odpalać. 
Jeśli chodzi o trzymanie auta no zgadzam się, że to jest głupota mówić o długoterminowości jednostki w aucie jeśli się nie wie ile się nim pojeździ, albo się nie przywiązuje do auta.
Osobiście jak już kupuje auto to z "uczuciem" i nie myślę o sprzedaży. Mam w planach jeździć tym dopóki tylko dam radę więc myślę, że 70 tyś to spokojnie zrobię w max 2 - 3 lata ;P i nadal będę nim jeździł. Najwyżej jak już będzie trzeba to się kiedyś kupi drugie autko a rex zostanie. Początkowo planuję wolnossący 2jz bez cudów więc pewnie moc będzie podobna co wankl :D ale mówią, że w miarę jedzenia apetyt rośnie xD



#14
adamsud

adamsud

    Boss of all Bosses

  • Użytkownicy
  • 2987 postów
  • Skąddolnośląskie
  • Samochód:BMW 645Ci, VW Jetta A6, BMW e46 328i

Ho, ho. Cóż widzę? Mój ulubiony wątek: swap kontra silnik wankla  :). Nie takie już boje toczyliśmy na tym forum w związku z wcześniej wspomnianym dylematem. Lubię swap-y, lubię też silnik wankla. Jeździłem rx-8 w obu konfiguracjach. Rozumiem argumenty kolegi SkylinR. Przed jednym tylko chcę kolegę przestrzec. Mylisz się sądząc, że serwisowanie rx-8 po swapie będzie łatwe i przyjemne. Niewielu mechaników podejmie się takiego zadania. W zasadzie (przy Twojej - jak piszesz - małej wiedzy z zakresu mechaniki samochodowej) będziesz skazany na humory wykonawcy tegoż swap-a. A dziać się (przynajmniej na początku) będzie sporo.

Rex nie jest wdzięcznym samochodem do przeróbki. Niewiele też osób potrafi taką przeróbkę dobrze wykonać. Z drugiej strony warsztatów serwisujących wankla też jest mało. 

Osobiście drugi raz na swap-a bym się nie decydował. Ten samochód z oryginalnym silnikiem prowadził się znacznie lepiej. Po swapie stracił jeszcze coś - aurę wyjątkowości i magii. Jednak użytkowanie rex-a z wanklem do jazdy codziennej to trudne wyzwanie. Nie znam osoby (a na forum "siedzę" już ponad siedem lat), która by jeździła wanklowym rexem jako daily carem dłużej niż trzy lata. To jest idealny samochód do zabawy, jazdy weekedowej, spotkań na torze lub eventach. 

Nie sugeruj się jednak kolego moimi spostrzeżeniami. Każdy z nas ma prawo oczekiwać od swojego samochodu czego innego. Życzę powodzenia.


  • SkylinR lubi to

#15
SkylinR

SkylinR

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 126 postów
  • SkądNS
  • Samochód:RX8 HP

Ho, ho. Cóż widzę? Mój ulubiony wątek: swap kontra silnik wankla  :). Nie takie już boje toczyliśmy na tym forum w związku z wcześniej wspomnianym dylematem. Lubię swap-y, lubię też silnik wankla. Jeździłem rx-8 w obu konfiguracjach. Rozumiem argumenty kolegi SkylinR. Przed jednym tylko chcę kolegę przestrzec. Mylisz się sądząc, że serwisowanie rx-8 po swapie będzie łatwe i przyjemne. Niewielu mechaników podejmie się takiego zadania. W zasadzie (przy Twojej - jak piszesz - małej wiedzy z zakresu mechaniki samochodowej) będziesz skazany na humory wykonawcy tegoż swap-a. A dziać się (przynajmniej na początku) będzie sporo.

Rex nie jest wdzięcznym samochodem do przeróbki. Niewiele też osób potrafi taką przeróbkę dobrze wykonać. Z drugiej strony warsztatów serwisujących wankla też jest mało. 

Osobiście drugi raz na swap-a bym się nie decydował. Ten samochód z oryginalnym silnikiem prowadził się znacznie lepiej. Po swapie stracił jeszcze coś - aurę wyjątkowości i magii. Jednak użytkowanie rex-a z wanklem do jazdy codziennej to trudne wyzwanie. Nie znam osoby (a na forum "siedzę" już ponad siedem lat), która by jeździła wanklowym rexem jako daily carem dłużej niż trzy lata. To jest idealny samochód do zabawy, jazdy weekedowej, spotkań na torze lub eventach. 

Nie sugeruj się jednak kolego moimi spostrzeżeniami. Każdy z nas ma prawo oczekiwać od swojego samochodu czego innego. Życzę powodzenia.

 

Dzięki za Twój post, dla mnie osobiście bardzo cenne informacje. To co napisałeś z tym, że będzie się dziać na początku to właśnie jest głównym powodem mojego niepokoju do swapa. Jednak liczę, na uczciwość mechanika, poza tym jak dostanę listę rzeczy nieseryjnych (a ma ich być nie aż tak dużo jak widziałem, że niektórzy pisali, bo chociażby skrzynia ma zostać rexowa a większość pakowała tam bmkową lub coś innego). To może nie będzie tak źle z serwisem? Poza tym liczę, że po dobrym swapie serwis to będzie wymiana oleju klocków i innych eksploatacyjnych duperołków, a nie grzebanie głębiej właśnie przez źle wykonany swap. Zdaję sobie sprawę że samo "R" w modelu oznacza rotary i to sprawia, że to auto jest wyjątkowe. Jednak tak jak pisałem chcę to jako moje główne auto, a ta wyjątkowość wankla własnie tutaj daje mu spory minus.



#16
kamilg123

kamilg123

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • 163 postów
  • Samochód:Mazda rx-8 HP
Tak z ciekawości jaki koszt swapa??" Ja założyłem Lpg i bardzo jestem zadowolony tanio się jeździ nawet jak 20l spali a nie oszczędzam jej

#17
SkylinR

SkylinR

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 126 postów
  • SkądNS
  • Samochód:RX8 HP

Tak z ciekawości jaki koszt swapa??" Ja założyłem Lpg i bardzo jestem zadowolony tanio się jeździ nawet jak 20l spali a nie oszczędzam jej

 

Z tego co się orientowałem to osoby, które się znają na robocie biorą od 15 - 20k z wszystkimi gratami już :D



#18
boletz

boletz

    Władca slotów

  • Administrator
  • 964 postów
  • SkądMiłocin / Rzeszów / Strzyżów
  • Samochód:Sherman

Podpisuję się pod wypowiedziami Reaper i adamsud.

 

SkylinR - zrobisz jak zechcesz, ale to nie jest dobrze obrana droga. Mówię to z doświadczenia i obserwacji kilkudziesięciu przypadków, na forum i nie tylko. 

 

Będę Ci kibicował jak się już zdecydujesz, ale nie ułatwisz sobie życia :)


                           -= śpieszmy się poznawać nowych użytkowników Mazdy RX-8, tak szybko odchodzą =-

                                                                                          

 


#19
SkylinR

SkylinR

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 126 postów
  • SkądNS
  • Samochód:RX8 HP

Podpisuję się pod wypowiedziami Reaper i adamsud.

 

SkylinR - zrobisz jak zechcesz, ale to nie jest dobrze obrana droga. Mówię to z doświadczenia i obserwacji kilkudziesięciu przypadków, na forum i nie tylko. 

 

boletz uważasz, że swap to zły pomysł? Czy chodzi bardziej o silnik, który wybrałem? Co takiego złego się działo czego powinienem się tak bać jeśli swap będzie dobrze zrobiony? (wiadomo, że tego nie mogę być pewny ale pomińmy schrzanienie swap'a i chodzi mi konkretnie gdy swap będzie dobrze zrobiony to co wtedy złego może mnie spotkać?)

Czy to stwarza jakieś problemy w użytkowaniu prócz tego, że nie jest to seryjny samochód i mechanik może się wystraszyć jeśli nie zna tematu swap'ow w rexach?

 

Fajnie by było jakby się ktoś wypowiedział kto jeździ teraz na 2jz jak to u niego jest :) a przy tym ile taki swap wyszedł.



#20
boletz

boletz

    Władca slotów

  • Administrator
  • 964 postów
  • SkądMiłocin / Rzeszów / Strzyżów
  • Samochód:Sherman

Tak jak napisał Reaper i adamsud, twoje argumenty co do planów związanych z autem mnie absolutnie nie przekonują.

Mam wrażenie że boisz się wankla bardziej niż to konieczne i usłyszałeś o nim same złe opinie.  

 

Masz RX-8 od kilku dni, pojeździj kilka tygodni, miesięcy i jeżeli ekonomia nie zdecyduje (a pisałeś że to nie problem)

to być może zostawisz rotory. Nie uważam, że swap to zły pomysł, o ile jest robiony z myślą o podniesieniu mocy.

 

Argument, że będzie łatwiej bo nie będzie strasznego wankla jest dla mnie słaby.

 

Daj czasowi czas, to raz, a dwa to do Sącza daleko nie mam, możemy się spotkać i porozmawiać o odczuciach :)


  • zdu i SkylinR lubią to

                           -= śpieszmy się poznawać nowych użytkowników Mazdy RX-8, tak szybko odchodzą =-

                                                                                          

 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy