Skocz do zawartości

Zdjęcie

bialostocka Koala R3

R3 rx8

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
40 odpowiedzi w tym temacie

#21
Peres

Peres

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 5 postów
  • Samochód:Mazda RX8
R3 mmmmm boska maszyna jak ożywię swoją suke to sprzedam i przesiądę się na R3


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • tefi lubi to

#22
tefi

tefi

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 91 postów
  • Samochód:R3

Zawiozlem Koale na hamownie. Ten objaw szarpania przy 6k obrotow bardzo mnie niepokoil. 
​I okazalo sie ze dobrze zrobilem.
​Na hamowni pokazalo sie 160 KM oraz zdupiony wykres mocy. 

as9R3Gf.jpg

​Telefon w dlon, wybrany numer alarmowy na pogotowie ( rotaryengines.pl  B) ) - I na podstawie wykresu I objawow, diagnoza telefoniczna postawiona - zdupiony elektrozawor ssv. Jako ze z mojego doswiadczenia wynika, ze Gronek nie myli sie czesto, kolejny telefon do ASO Mazdy w Bialymstoku, z pytaniem co moga poradzic w przypadku takiej awarii w Wanklu. Panowie w ASO raczej nie przepadaja za wirujacymi tlokami, I trudno im sie w sumie dziwic. Cale szczescie, w Bialymstoku w ASO, jeden z mechanikow sam posiada RXa I ogarnia wystarczajaco temat zeby poleciec w tango z Wanklem. 

​Zawor nie otwieral sie w zasadzie w cale, lekko poruszal sie dopiero przy 8k rpm. Byl tez jaki maly problem z podcisnieniami, z wezykami podcisnienia? cos w ten desen. W kazdym razie mechanik z ktorym rozmawialem, stwierdzil ze RX odzyl na nowo, I teraz ciagnie moc jak powinien. Zasugerowal mi tez wymiane cewek NGK, na LS2, ktore mialem zamontowane w starym RXie, gdyz jak stwierdzil - RX od dolu idzie o wiele lepiej na LSach, mimo ze zaplon NGK jest praktycznie nowy. Wsadzil LSy od swojego RXa, zeby sprawdzic ta teorie i rzeczywiscie podobno sie sprawdza. 

​koszt naprawy wyszedl na szczescie groszowy. Tato odebral RXa z ASO, a jako ze ja osobiscie obecnie przebywam nad Adriatykiem - sam dorwe w lapki Koale w niedziele i podziele sie osobiscie wrazeniami. Zrobie tez nowa hamownie. Teoreteycznie powinno byc + 50/60 HP wiecej. 


Wypada publicznie podziekowac Gronkowi za trafna diagnoze I arkadzikowi za pomoc przy weryfikacji diagnozy. Dziekuje wiec raz jeszcze i stawiam piwko przy najblizszej okazji  B)  B)  B) 



​Myslalem tez o wgraniu nowej mapy silnika i zrobieniu kompletnego strojenia. Arkadzik zrobil np taka opcje przy portingu, u Gronka. 
​Czy bez portingu, taka modyfikacja tez ma racje bytu? 


  • kosciukus i arkadzik lubią to

www.uppicweb.com-2401254286583348.gif


#23
Pikul314

Pikul314

    Amator

  • Użytkownicy
  • 36 postów
  • Samochód:RX-8 HP

Prezentuje się świetnie + gratki za super zdjęcia :) szerokości i oby po tej naprawie nic już złego się nie działo!



#24
Raptor

Raptor

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1394 postów
  • SkądKraków
  • Samochód:RX8 & Mazda 3 BM
Strojenie pod LS2 warto zrobić.

A co wężyków to "a nie mówiłem" ;)

subiektywnie będziesz mial odczucie że przyspiesza gorzej ale tak naprawdę będzie lepiej w całym zakresie obrotów

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka
  • tefi lubi to

sig2.jpg


#25
tefi

tefi

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 91 postów
  • Samochód:R3


A co wężyków to "a nie mówiłem" ;)

Racja. To Ty wspominales w temacie o wezykach. Dziekuje wiec tez za sugestie, ktora okazala sie celna  :rolleyes:  Tak naprawde pojechalem na hamownie, majac z tylu glowy Twoj komentarz o mozliwosci problemow z podcisnieniami. Wiec upomnij sie o piwko jesli przyuwazysz Koale na jakims zlocie, czy gdzies, kiedys  !


www.uppicweb.com-2401254286583348.gif


#26
arkadzik

arkadzik

    HajPałer Streeetporteed

  • Użytkownicy
  • 999 postów
  • SkądBIA
  • Samochód:Rx8 HP

Wypada publicznie podziekowac Gronkowi za trafna diagnoze I arkadzikowi za pomoc przy weryfikacji diagnozy. Dziekuje wiec raz jeszcze i stawiam piwko przy najblizszej okazji  B)  B)  B) 
 

 

My rotarianie jesteśmy na wymarciu. Powinniśmy być pod ochroną i wspierać siebie nawzajem :D 


  • cysio102 i Darko lubią to

#27
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 6754 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,
Jak mawiają .... hamowania prawdę Ci powie. To teraz musi dobrze wgniatać :)
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#28
tefi

tefi

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 91 postów
  • Samochód:R3

lfm1IbJ.jpg

​Wpadla mi polerka lakieru oraz reflektorow. Koalka nabrala blasku ;>
I przy okazji spotkala innego sportowego japonca  B) 

gGP9xRa.jpg
 


www.uppicweb.com-2401254286583348.gif


#29
tefi

tefi

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 91 postów
  • Samochód:R3

Wlecial zaplon BHR z montazem w ASO.  

Chyba dziala jak powinno, silnik pracuje minimalnie inaczej, subtelnie rzecz ujmujac - agresywniej reaguje na pedal gazu. Aczkolwiek obroty na luzie zaczely lekko falowac w zakresie rpm 850-1000. Silnik na postoju brzmi troche jak muscle car, gulgocze z falujacymi obrotami. Trzeba by pewnie pomyslec o wgraniu map zaplonowych, ale do Rotorolandii w Śladowie, trzeba by troche natrudzic sie z logistyka przedsiewziecia.

btw, Ktos chce spojler na klape bagaznika od R3? mam do oddania, ogloszenie w komisie

 


www.uppicweb.com-2401254286583348.gif


#30
Wojtex16

Wojtex16

    Maniak

  • Moderators
  • 3038 postów
  • SkądKatowice
  • Samochód:Była już RX-8

Na wyłączonej klimie też faluje? Ja bym sprawdził na starym zapłonie czy jest tak samo.



#31
tefi

tefi

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 91 postów
  • Samochód:R3

na starym nie falowal. To nie jest ciagle falowanie. Rex trzyma obroty ok 1000, i co jakis czas spada do ok 800, pozniej podskakuje i znowu trzyma 1000. Mysle ze wgranie odpowiednich map zaplonowych rozwiazaloby problem. O ile mozna to nazwac problemem. 


www.uppicweb.com-2401254286583348.gif


#32
Mikuada

Mikuada

    vel Dikej

  • Użytkownicy
  • 733 postów
  • SkądNamysłów
  • Samochód:Ósema
moze wiatraki wtedy startuja?

#33
miirage

miirage

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 818 postów
  • SkądGdynia
  • Samochód:RX8 HP 2005 USA :)

Zawsze po wymianie zapłonu trzeba zrobić reset, czyli standard pompujesz hamulcem aż wskaźnik ciśnienia oleju się ruszy. Potem trzeba trochę polatać albo zostawić auto na postoju odpalone i komputer sam powinien załapać nowe zmiany. Średnio po około 100km powinno  się poprawić.


  • tefi lubi to

#34
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 6754 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,

masy mogą być słabe.

Po wymianie zapłonu nie trzeba nic resetować. Pompowanie resetuje położenie wału i komputer adaptuje kąty wyprzedzenia zapłonu tak apy wyjściowo silnik osiągnął zadane w pamięci wartości a to nie ma nic wspólnego z czasem ładowania, który koryguje się ponieważ cewka GM jest w stanie naładować się szybciej niż OEM co poprawia parametry silnika szczególnie na wysokich obrotach. 


  • SuNNNy lubi to
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#35
tefi

tefi

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 91 postów
  • Samochód:R3



tak to wyglada. Warto sie tym zajac? 


www.uppicweb.com-2401254286583348.gif


#36
miirage

miirage

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 818 postów
  • SkądGdynia
  • Samochód:RX8 HP 2005 USA :)

Ja mam dokładnie to samo. Niby wszystko posprawdzałem ale nie ustąpiło, już się przyzwyczaiłem. Jak uda Ci się naprawić to daj znać co zrobiłeś :))



#37
tefi

tefi

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 91 postów
  • Samochód:R3

Wypuszczam juz chyba konkursowa fote do przyszlo-rocznego kalendarza  :D

 

Mam aspiracje na pozycje luty/marzec w kalendarzu 2019  B)

 

 

 

SwbV5zh.jpg


Użytkownik tefi edytował ten post 27 luty 2018 - 15:52

www.uppicweb.com-2401254286583348.gif


#38
Wojtex16

Wojtex16

    Maniak

  • Moderators
  • 3038 postów
  • SkądKatowice
  • Samochód:Była już RX-8

Koala już naprawiona? Co dolegało?



#39
tefi

tefi

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 91 postów
  • Samochód:R3

Wrocilem do stockowych cewek, falowanie i nieregularna praca doskwiera jej na LSach. Na OEMowych, nie ma zadnego niepokojacego objawu.

Przyczyny moga byc 2 :
1) uszkodzona jakas wiazka w LSach
2) problem kompresja, ktory uwydatnia sie na mocniejszych cewkach.

Pierwotny wlasciciel R3, wrzucil do niej bardzo zdupiona instalacje LPG, ktora niestety pozostawila po sobie slad w silniku :< 

Zbieram hajsik na odnowienie silnika u gronka, tymczasem raz na jakis czas ruszam Koale zeby sobie popracowala. A fota wyszla z myjni, pieknie wkomponowal sie zachod slonca <3

//Dziekuje Wojtex16 za edycje postu, wrzucalem z telefonu zdjecie i chyba nie zalaczylo mi dobrze miniaturki


www.uppicweb.com-2401254286583348.gif


#40
miirage

miirage

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 818 postów
  • SkądGdynia
  • Samochód:RX8 HP 2005 USA :)

Remont R3 no to będzie ciekawe bo części ledwo ledwo, chyba że wszystko będzie ok i tylko standardowy zestaw wpadnie. Dawaj znać jak dalej postępy idą







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: R3, rx8

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy