Witam serdecznie.
Stosunkowo niedawno (3 miesiące temu) udało mi się zrealizować jedno z dziecięcych marzeń – stać się posiadaczem Mazdy RX8. Zajawka na ten samochód zaczęła się od gier komputerowych – szczególnie Need For Speed Most Wanted, a podkręcona została filmem Fast & Furious Tokio Drift J Oprócz tego miała w tym udział lekka rodzinna tradycja - ponieważ to już 3cia z kolei Mazda (po 323 i 6 skyactiv)
Zdecydowałem się na kupienie tego samochodu z kilku względów. Po pierwsze – fenomenalny design i ponadczasowa sylwetka która zwraca na siebię uwagę. Po drugie – na polskich drogach samochód ten jest rzadki co czyni go mocnym unikatem. Kolejnymi powodami były: tajemniczy i ciekawy dla mnie silnik Wankla, tylny napęd, świetne wyposarzenie wnętrza i wygoda prowadzenia (kilka lat temu miałem okazję pojeździć 2 Mazdami – typowym rx8 a także rx8 z silnikiem od rx7 i oba te samochody wywarły na mnie świetne wrażenie)
Swojego Rexa szukałem rok. W tym czasie oglądałem ok. 10/12 wystawionych na sprzedaż Rx’ów, niestety z każdym były jakieś problemy -> począwszy od składaków z 4 innych samochodów, po dogorywające silniki i niską kompresję, aż po spore mankamenty blacharskie (mimo, iż ogłoszenia wydawały się interesujące). Osobiście chciałem mieć w pełni sprawnego i zadbanego rexa którym odjadę i długo będę się cieszyć bez obaw o problemy techniczne. Tak też po roku znalazłem swoją perełkę
(pierwsze kilka 4 zdjęcia obrobiłem po wczorajszej sesji zdjęciowej, z racji zainteresowania grafiką komputerową, kolejne są bez żadnej obróbki)
nafb3.jpg 98,49 KB 60 Ilość pobrań
przod.JPG 126,37 KB 51 Ilość pobrań
tyl.jpg 119,38 KB 52 Ilość pobrań
bok.jpg 125,1 KB 50 Ilość pobrań
Jest to rocznik 2008. Został sprowadzony przez ASO w Łodzi z Włoch na zamówienie (pierwsza właścicielka byłą Polką). Rex ma 54 tys. Km przebiegu (buda), natomiast silnik 21 tys. Km - na gwarancji w ASO Matsuoka (Łódź) był zmieniony na nowy (z tego co mi wiadomo właścicielka „zamuliła” stary,, a że mieli akurat nowy na składzie to wymienili). Wersja High Power 231KM z manualem 6 – biegowym.
IMG_6512.JPG 86,82 KB 50 Ilość pobrań
IMG_6520.JPG 137,7 KB 51 Ilość pobrań
IMG_6545.JPG 91,51 KB 48 Ilość pobrań
IMG_6551.JPG 73,17 KB 47 Ilość pobrań
Wersja wyposażenia jest bardzo przyjemna. Jest tu chyba wszystko oprócz tempomatu (nawet niedziałająca nawigacja J )
Mazdą przejechałem już ok 2tys kilometrów i jestem bardzo zadowolony. Silnik pracuje bardzo fajnie, odapala zawsze bez problemu, nie ma wachlowania obrotów, a z wyposażenia wszystko działa jak należy. No i świetnie się prowadzi (jak każdy Rex)
IMG_6541.JPG 115,79 KB 47 Ilość pobrań
Mazda sama w sobie jest mocno doinwestowana. Zmieniony jest wydech na sportowy (Inochi Motosport – dosyć głośny ), cięte tarcze hamulcowe EBC, lusterko z Androidem (super bajer tak swoją drogą), a także wzmocniony zestaw Audio (Subwoofer w bagażniku).
IMG_6635.JPG 73,68 KB 47 Ilość pobrań
IMG_6633.JPG 39,7 KB 47 Ilość pobrań
IMG_6632.JPG 136,95 KB 47 Ilość pobrań
IMG_6540.JPG 123,2 KB 47 Ilość pobrań
Plany na przyszłość? Na pewno będę zabezpieczał furkę przed korozją na zimę. Chciałbym również zamienić nawigację na tablet i zainwestować w koła zimowe (17’’) i opony. Myślę także o zamontowaniu pakietu Aero ale to za jakiś czas