Skocz do zawartości

Zdjęcie

Elektroniczne kagańce


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
34 odpowiedzi w tym temacie

#21
Mikuada

Mikuada

    vel Dikej

  • Użytkownicy
  • 738 postów
  • SkądNamysłów
  • Samochód:Ósema
jak dziala jak ten z rexa to warto :D

#22
Wojtex16

Wojtex16

    Maniak

  • Moderators
  • 3 161 postów
  • SkądKatowice
  • Samochód:Była już RX-8

Zrobiłem porządek u kolegi THX911. Tutaj rozmawiamy o elektronicznych kagańcach :)



#23
THX911

THX911

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 834 postów
  • SkądStarachowice / WWA
  • Samochód:RX8 K20K

Zrobiłem porządek u kolegi THX911. Tutaj rozmawiamy o elektronicznych kagańcach :)

Dzięki Wojtek. 

Tu dzisiejszy test HomeMade TCS - normalnie to by mną miotało na tej trelince mokrej i brudnej w każdą stroną. 

Tu widać jak fajnie i stabilnie auto jedzie. 

 

Do tego test w próbie pójściem bokiem. Na filmie tak tego nie widać, ale auto jest stabilniejsze i łatwiej je kontrolować w lekkim uślizgu. 

TCS skręcony na maksa. W każdej chwili można go wyłączyć bądź mu popuścić lejce. 

 

Jestem mega zadowolony, na początku roku w taką pogodę próbowałem się ścigać na ćwiartkę na FSO - utrzymacie na drodze to był cud. 

Nawet przy 130km/h potrafiło mnie ślizgnąć :| Teraz już po problemie. Do tego czuje się pewniej jeżdżąc na co dzień.

Nagranie jak to wygląda - podobno jeszcze można lekko to poprawić - choć ja to jestem mega zadowolony :)

 


  • pezele lubi to

#24
zdu

zdu

    Nadworny Rotary Grafik

  • Użytkownicy
  • 1 610 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:3-cylindrowy hatchback

dzięki Wojtek, mam nadzieję, że nie obrazicie się za tytuł, który zaproponowałem  :P



#25
wosiu

wosiu

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 21 postów
  • SkądTST
  • Samochód:RX8, CRX k20, S2000, Civic Si

Raf ale Ci glowa lata :P



#26
miirage

miirage

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 832 postów
  • SkądGdynia
  • Samochód:RX8 HP 2005 USA :)

A na ile pozwala seryjny uklad i szpera w RX8 10% 20%.... ? Ja jak ruszam to max 1s udaje mi się zmielić kołami i potem od razu czuć korektę.

mutex/ocfipreoqyfb/mutex


#27
jackkpl

jackkpl

    Amator

  • Użytkownicy
  • 41 postów
  • SkądGdansk

 

A na ile pozwala seryjny uklad i szpera w RX8 10% 20%.... ? Ja jak ruszam to max 1s udaje mi się zmielić kołami i potem od razu czuć korektę.

mutex/ocfipreoqyfb/mutex

 

Pytasz, na ile uślizgu pozwala seryjna kontrola trakcji? Po tym ,jak już zareaguje,to na 0 :).



#28
kermit001

kermit001

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 825 postów
  • SkądWarszawa
Pewnie chodziło to kiedy zaaraguje :) tzn odrazu po wyczuciu uślizgu czy po x sekund czy po dostaniu x momentu

#29
miirage

miirage

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 832 postów
  • SkądGdynia
  • Samochód:RX8 HP 2005 USA :)

Dokładnie. Chodzi mi o to po jakim czasie się załącza i zaczyna korygować. Na torze przy wyjściu z zakrętu ciągle mi miga kontrolka uślizgu ale nigdy nie poczułem odcięcia. A przy ruszaniu to już po 1s czuć że odcina podobnie jak bokiem idę w zakręt też po około 1s  prostuje.

mutex/ocfipreoqyfb/mutex


#30
jackkpl

jackkpl

    Amator

  • Użytkownicy
  • 41 postów
  • SkądGdansk

 

Dokładnie. Chodzi mi o to po jakim czasie się załącza i zaczyna korygować. Na torze przy wyjściu z zakrętu ciągle mi miga kontrolka uślizgu ale nigdy nie poczułem odcięcia. A przy ruszaniu to już po 1s czuć że odcina podobnie jak bokiem idę w zakręt też po około 1s  prostuje.

mutex/ocfipreoqyfb/mutex

 

Seryjne ESP reaguje z opóźnieniem ,ale nie wiem jakim. Jak mam i to i to włączone, to TCS mi mruga,a dopiero po chwili ESP (np 1s później). Ale jak ESP wchodzi, to po pierwsze zamyka przepustnice, a po drugie często hamuje koła. Czuć to wyraźnie. Jak nie czujesz, to musisz więcej poćwiczyć ;)

Na dodatek jak ESP zadziala, to przez 2-3s muli strasznie , znacznie poniżej dostępnej trakcji. To jest problem seryjnych ESP, które nie sa nastawione na sport. Ma zapewnic bezpieczenstwo, a osiagi sa w tym momencie niewazne.

W RXie mozna tez wylaczyc samo DSC (swieci sie DSC off,ale nie swieci sie symbol ESP) - wtedy pozwoli zamielic kolami tylnymi, ale jak auto na dohamowaniu zacznie jakos sie uslizgiwac, to wtedy ESP pomaga je wyprostowac.



#31
MATi

MATi

    Poweeeeer!!!!

  • Użytkownicy
  • 5 813 postów
  • SkądJózefosław
  • Samochód:BMW F10 528i juesandej
Ja przez to ESP bym się kiedyś rozbił lekko mi tyłek w zakręcie bujneło chciałem kontrę zrobić a ten dziad mi gaz odcina i koła hamuje gdzie ja już mam kierownicę w drugą stronę odbitą i lecę na chodnik super 👌, gdyby nie ESP to lekki boczek by poszedł i bym dalej pojechał a tak to było wtf
" If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
~Paul Walker

#32
jackkpl

jackkpl

    Amator

  • Użytkownicy
  • 41 postów
  • SkądGdansk

Ja przez to ESP bym się kiedyś rozbił lekko mi tyłek w zakręcie bujneło chciałem kontrę zrobić a ten dziad mi gaz odcina i koła hamuje gdzie ja już mam kierownicę w drugą stronę odbitą i lecę na chodnik super , gdyby nie ESP to lekki boczek by poszedł i bym dalej pojechał a tak to było wtf

Mimo wszystko ESP w RXie tez jest spoko, na wiekszym rondzie jak popada, to sprobuj jechac normalnie i gaz w podloge (np na 1ce), lekko zmieli, ale bez kontry po 1s auto pojedzie tak, jak chce kierowca. Testowalem tak wiele razy i dzieki temu ESP, RXem moze nawet kobieta w zimie jezdzic :).



#33
Mikuada

Mikuada

    vel Dikej

  • Użytkownicy
  • 738 postów
  • SkądNamysłów
  • Samochód:Ósema
no wlasnie problem w tym ze esp sie gubi jak kontry dostaje, w rexe jeszcze nie jest tak zle. bez kontroli trakcji z wlaczonym esp rex driftuje jak na wspomaganiu. jesli sie bawimy na sliskim to dohamowuje przednie kolo, tyl nadal napedza i mozemy jednym palcem zrobic dlugie luki w glebokim kacie, ale czasem jak sie pogubi to masakra. zreszta 2 dni po kupnie osemy (gazu bylo tyle co nic) na mokrym zakrecie dupcia poleciala na jakies 60*... w sumie jak kontrola zaczela migac to juz auto sie prostolowalo, gdyby nie blyskawiczna kontra zakladana odkad poczulem ze sie slizga to bylby ladny spin. nie zawsze elektronika zapewni bezpieczenstwo. z drugiej strony bardzo bezpiecznie sie z tym lata, np na szybkich otwierajacych sie zakretach mozna przyspieszac na granicy i jesli panuje sie nad uslizgiem to kontrola sie nie wtraca.

w cifie 8 z kolei mialm raz gwaltowny manewr typu test losia, na wejsciu w prawy zakret lezal pijok... po odbiciu bez recznego to podsterowne gowno nie chcialo skrecic w prawo, a jak juz pociagnalem lyche, to tc dostala glupawki i malo w rowie nie skonczylem... latalem po calej drodze jeszcze ze 100m. za to raz skrecilem uciekajac w podpozadkowana tylko dlatego ze prawe kola byly chyba juz zablokowane przez esp. rex swietnie sie prowadzi i kagance zabezpieczaja przed przegieciem paly, ale w takich pierdziawach co maja 70% masy na froncie czasem to elektronika skreca a nie kola...

#34
jackkpl

jackkpl

    Amator

  • Użytkownicy
  • 41 postów
  • SkądGdansk

no wlasnie problem w tym ze esp sie gubi jak kontry dostaje, w rexe jeszcze nie jest tak zle. bez kontroli trakcji z wlaczonym esp rex driftuje jak na wspomaganiu. jesli sie bawimy na sliskim to dohamowuje przednie kolo, tyl nadal napedza i mozemy jednym palcem zrobic dlugie luki w glebokim kacie, ale czasem jak sie pogubi to masakra. zreszta 2 dni po kupnie osemy (gazu bylo tyle co nic) na mokrym zakrecie dupcia poleciala na jakies 60*... w sumie jak kontrola zaczela migac to juz auto sie prostolowalo, gdyby nie blyskawiczna kontra zakladana odkad poczulem ze sie slizga to bylby ladny spin. nie zawsze elektronika zapewni bezpieczenstwo. z drugiej strony bardzo bezpiecznie sie z tym lata, np na szybkich otwierajacych sie zakretach mozna przyspieszac na granicy i jesli panuje sie nad uslizgiem to kontrola sie nie wtraca.

w cifie 8 z kolei mialm raz gwaltowny manewr typu test losia, na wejsciu w prawy zakret lezal pijok... po odbiciu bez recznego to podsterowne gowno nie chcialo skrecic w prawo, a jak juz pociagnalem lyche, to tc dostala glupawki i malo w rowie nie skonczylem... latalem po calej drodze jeszcze ze 100m. za to raz skrecilem uciekajac w podpozadkowana tylko dlatego ze prawe kola byly chyba juz zablokowane przez esp. rex swietnie sie prowadzi i kagance zabezpieczaja przed przegieciem paly, ale w takich pierdziawach co maja 70% masy na froncie czasem to elektronika skreca a nie kola...

 

Problem jest taki, że ESP stara się skierować auto tam, gdzie skręciłeś kierownicę. Jak lecisz już na grubej kontrze i odzyska jakaś tam przyczepność, to kieruje Cię tam, gdzie wskazują przednie koła ;). W przód napędzie jeszcze chyba ani razu mi ESP nie pomogło, natomiast na początku posiadania RX-a, na jakichś oponach z d...y to na suchym asfalcie dupa potrafiła mi odjechać na zakręcie (zakręt zacisk w dół). Obeznania z RWD miałem mało, więc wtedy mnie to uratowało. Akurat na tym zakręcie w ciągu roku widziałem z 10 aut na słupie, więc projektant się popisał - zjazd z drogi szybkiego ruchu,a tu takie jaja, prawy spokojny i za nim lewy zacieśniający w dół ;).



#35
Mikuada

Mikuada

    vel Dikej

  • Użytkownicy
  • 738 postów
  • SkądNamysłów
  • Samochód:Ósema
no wlasnie dlatego tak fajnie szeroko idzie sie po sniegu, bo jadac dokladnie tak samo bez esp zrovilibysmy spina :lol: mozna duzo agresywniej sie bawic z nim ;) gorzej tak jak mowisz jak braknie mocy i auto zlapie nagle trakcje bedac w duzej kontrze... natomiast no pomaga w dayli carach o koniecznosc i tyle ;)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy