Skocz do zawartości

Zdjęcie

Praca dyplomowa - silnik Wankla

wankel felix historia pomoc silniki z obrotowym tłokiem

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
24 odpowiedzi w tym temacie

#1
nacinho - politechnika

nacinho - politechnika

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 5 postów
  • Samochód:Honda

Cześćl

Jestem absolwentem Politechniki Rzeszowskiej ze studiów inż. a obecnie studiuję mgra i pracę będę pisał o Silniku Wankla.

 

Prosiłbym Was o jakieś materiały stricte techniczne jeśli takowe macie (np. wymiary rotora, wymiary i kształt cylindra, budowa silnika - rotorów, uszczelniaczy, kół zębatych i wału mimośrodowego etc.) ewentualnie jakieś swoje obiekcje (przeżycia techniczne  :)

Jak coś zamodeluje to "pochwale się" tutaj na forum ale potrzebuje materiałów, danych oraz trochę wiedzy.

Pozdrawiam, proszę o życzliwość.



#2
Boris86

Boris86

    Boss of Snake Pit

  • Użytkownicy
  • 1952 postów
  • SkądŁódź
  • Samochód:RX-8 LP, HP & V12, EUNOS COSMO, 323 BG KLV6, 300ZX STROSEK, Viper GTS, Cuda TT, 523i, 325i E30 Cabrio

Kolego drogi. Chcesz napisać magisterkę na podstawie informacji przeczytanych na forum internetowym?
Jaki ma być temat pracy?

Praca ma być projektowa? Zaproponować coś nowego? Innowacyjnego? Czy jakaś opisówka przeglądowa?

http://foxed.ca/inde...?page=rx7manual <---- pod tym linkiem masz największy spis serwisówek aut z silnikami wankla.
Budowę z nich poznasz.
Wymiary tylko te które są kontrolowane przy rewizji i składaniu silnika.
Rysunków wykonawczych poszczególnych elementów silnika nie znajdziesz w sieci. Tak samo jak opisanych procesów wytwarzania, własności materiałów, szczegółów obróbki.
Myślę że bez zainwestowania w chociażby najbardziej rozdupcony silnik się nie skończy. Z nim jak dobrze przykładałeś się do poprzedniego stopnia nauczania to sporo rozszyfrujesz.

 


CZĘŚCI DO MAZDY RX-8 i silników RENESIS 13B MSP :) Szukasz? --> Pisz!
ZESTAWY NAPRAWCZE DO KOMPRESORÓW EATON--> info PW.


#3
boletz

boletz

    Władca slotów

  • Administrator
  • 1278 postów
  • SkądRzeszów
  • Samochód:pomarańczka

Moja dawka życzliwości: 

 

Temat przeniosłem w odpowiednie miejsce, zdublowany w innym dziale usunąłem.

Zacznij poruszanie się na forum od przeczytania regulaminu, to tylko chwila, stosuj się do niego.

 

Odnośnie twojego zapytania, mieszkam w okolicach Rzeszowa i jak chcesz mogę ci o rotorach poopowiadać, pokazać.

 

Jednakże tak jak napisał Borys - bardzo ogólnikowo zadałeś pytanie.  

 

:)


  • nacinho - politechnika lubi to

                                                                                          siąpi deszcz późno jest z czartem cyrograf czas pleść 

       

                                                                                          

 


#4
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7167 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,

Kolego drogi. Chcesz napisać magisterkę na podstawie informacji przeczytanych na forum internetowym?

 

No właśnie też się zastanawiam....   można tak bloga napisać z wątpliwej jakości informacjami. Jako człowiek techniczny zacznij szukać po necie bo wszystko jest. Jak będziesz ograniczał się do polskich informacji to usłyszysz stek bajek fantastycznych i wyssanych z palców teorii.  Na forum możesz ewentualnie pozyskać kilka informacji typu "fajnie się prowadzi i ma zayebisty dźwięk" albo  " to straszne gunwo, psuje się , lepiej wywalić do kosza i wsadzić Hondę albo od trabanta silnik".  

Pytanie czy chcesz odbębnić temat i błysnąć dla odwrócenia uwagi rzadko wybieranym tematem (choć wierz mi naprawdę nie tak rzadkim jak Ci się wydaje bo osobiście pomagałem 4 osobom :)  ) czy zrobić tą pracę porządnie i się czegoś przy tym nauczyć ? 


  • NC82 i nacinho - politechnika lubią to
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#5
nacinho - politechnika

nacinho - politechnika

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 5 postów
  • Samochód:Honda

Wstępnie,
1. Chciałem przeprosić za "spamowanie", gdyż rzadko poruszam się po forach z racji braku czasu i trochę się przy tym gubię oraz nawet nie ogarnąłem, że odpisaliście mi (za co z góry bardzo dziękuję) w tym temacie.

 

2. Temat: Projekt silnika Wankla z uwzględnieniem analizy geometrycznej wybranego układu
    Zadania do wykonania: 
a.  Analiza rozwiązań konstrukcyjnych

b. Opracowanie założeń konstrukcyjnych oraz wykonanie obliczeń projektowych

c. Wykonanie modeli CAD oraz dokumentacji technicznej wybranych elementów

d. Analiza kinematyczna i dynamiczna układu

e. Wykonanie modelu funkcjonalnego z wykorzystaniem techniki Rapid Prototyping

f. Przeprowadzenie analizy geometrycznej wybranych elementów.

 

3. Do boletz

Jestem niemalże na każdym weekendzie w Rzeszowie z racji studiów. Bardzo chętnie podjadę by się czegoś nauczyć, zobaczyć. Prosiłbym ewentualnie o jakiś namiary do Ciebie.

4. Do gronek

Właśnie chodzi o to że zależy mi na tym by się czegoś (sporo?) nauczyć, stąd jeśli w tym temacie pomagałeś ludziom, to może będziesz skłonny i życzliwy by mi w czymś pomóc.

5. Co do pracy jaki mam plan:
Chciałbym znać wymiary oraz budowę silnika (oczywiście całego projektował-modelował nie będę). Zależy mi na tym, by poznać jego elementy składowe z wymiarami kształtami oraz gabarytami, ponieważ ja go zamodeluję 1:1 a następnie przeskaluje do przestrzeni roboczej drukarki 3d, stąd zależy mi by poznać wymiary. 



#6
Boris86

Boris86

    Boss of Snake Pit

  • Użytkownicy
  • 1952 postów
  • SkądŁódź
  • Samochód:RX-8 LP, HP & V12, EUNOS COSMO, 323 BG KLV6, 300ZX STROSEK, Viper GTS, Cuda TT, 523i, 325i E30 Cabrio

 

2. Temat: Projekt silnika Wankla z uwzględnieniem analizy geometrycznej wybranego układu
    Zadania do wykonania: 
a.  Analiza rozwiązań konstrukcyjnych

b. Opracowanie założeń konstrukcyjnych oraz wykonanie obliczeń projektowych

c. Wykonanie modeli CAD oraz dokumentacji technicznej wybranych elementów

d. Analiza kinematyczna i dynamiczna układu

e. Wykonanie modelu funkcjonalnego z wykorzystaniem techniki Rapid Prototyping

f. Przeprowadzenie analizy geometrycznej wybranych elementów.

 

 

5. Co do pracy jaki mam plan:
Chciałbym znać wymiary oraz budowę silnika (oczywiście całego projektował-modelował nie będę). Zależy mi na tym, by poznać jego elementy składowe z wymiarami kształtami oraz gabarytami, ponieważ ja go zamodeluję 1:1 a następnie przeskaluje do przestrzeni roboczej drukarki 3d, stąd zależy mi by poznać wymiary. 

Podpunkty 2a, częściowo 2b, 2d to przepisanie patentów Mazdy. Dostęp do nich nie jest niczym strzeżony. Miłośnikiem czytania patentów Mazdy na temat wankli i sporym ich znawcą jest chyba już nieobecny na forum użytkownik Kajak. O kontakt do niego poproś Kojot Garage bo nie czuję się upoważniony do rozprowadzania nr. tel. a to wieloletni ich współpracownik.

2c bez wzięcia żywych cześć z któregokolwiek 13B do ręki nie wykonasz. I to z mocno precyzyjnymi narzędziami pomiarowymi.
Przeczytaj dokładnie w Manualach do których linka Ci wysłałem działy dot. składania silnika, z nich wyciągniesz wnioski które luzy i pasowania mają znaczenie i dlaczego.

Niewiem na jakiej drukarce 3D chcesz ten model drukować, ale jeśli mają to być elementy które zmieszczą się na standardowym polu roboczym dostepnych ogólnie drukarek czyli jakieś 200x200 mm podstawy, i drukarki nie będą odbiegały technologicznie od standardów to dokładność wykonania niweczy sens takiego prototypu już na starcie nawet gdyby był 1:1, a prawdopodobnie będziesz musiał zmniejszyć wymiary co najmniej o połowę żeby cokolwiek drukować.
Dla przykładu, dopuszczalny luz wzdłużny wału jest wielkości jednej ścieżki materiału z drukarki, a np. sprężyny pod side seale są od tej ścieżki materiału znacznie cieńsze i raczej nie do wykonania bo suporty w wydruku będą masywniejsze niż sam wydruk.


Natomiast punkt 2f brzmi ambitnie. Powiedział bym że nawet doktorat z mechaniki by można pewnie o takim tytule napisać, co chodziło mi po głowie swego czasu:) Tylko sztab mega mózgów Mazdy kmini na ten temat od 49lat :) I trudno będzie napisać coś co w patentach Mazdy już nie było napisane.


CZĘŚCI DO MAZDY RX-8 i silników RENESIS 13B MSP :) Szukasz? --> Pisz!
ZESTAWY NAPRAWCZE DO KOMPRESORÓW EATON--> info PW.


#7
natsu9

natsu9

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 528 postów
  • SkądKatowice

      Nacinho, jak tam postępy nad pracą?

Ja tylko widzę że przekombinowałeś trochę z założeniami, nic nie musisz wymiarować ani mierzyć bo kształt komory jak i tłoka wynika z matematycznego modelu, przy drukarce 3d to i tak nie będzie miało znaczenia.

Praca na politechnice powinnła być odkrywacza a nie kopiowanie pomysłów i projektów mazdy, nie lepiej było by się zająć na przykład samą technologią i materiałami z których silnik został wykonany? zaproponować jakieś inne materiały uzasadnić dla czego będą lepsze itp.

np. dla czego nie użyć węglika krzemu albo maru-247 już o polskim grafenie nie zapominając
;)

 

 

 

Zresztą sam kształt i obliczenia można przetłumaczyć na polski i oddać jako swoją magisterkę byle chłopaki z Kalifornii się nie obrazili.

http://escholarship....w12f40z#page-14



#8
nacinho - politechnika

nacinho - politechnika

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 5 postów
  • Samochód:Honda

Witam, mam nadzieję, że jeszcze ktoś doradzi i jeszcze się tutaj zjawi bo nie chcę zakładać nowego tematu:

Tak w woli formalności, Panowie (i Panie?) to szukam odpowiedzi na jedno (kilka?) pytań jednak pomimo, że pracowałem nad tą jednostką trochę to z racji braku samochodu i niekompletności dostarczonego silnika zabrakło mi odpowiedzi.

A i jeszcze jedno, miska olejowa jest pod spodem korpusów czy gdzie znajduje sięw tym wypadku ?

Otóż, do czego służą zamieszczone na zdjęciu (w czerwonym obramowaniu) miejsca?

Pozdrawiam, z góry dzięki wielkie.

Załączone pliki



#9
Plantator

Plantator

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 552 postów
  • SkądToruń

od góry:

frontowa obudowa, górne zaznaczenie w tym miejsu przychodzi pompa wody

dolne kółko oznacza cześć pompy oleju, mozna powiedziec ze mocowanie pompy oleju

 

srodkowy plejt:

kolektor wlewu oleju, drugie zaznaczenie oznacza miejsce na bagnet stanu oliwy

 

ostatnie zdjecie, podstawa filtru oleju wraz z filtrem.

 

ps tak miska olejowa  przychodzi od spodu.

 

 

edit:

ogarnij to https://quote.com/auto/wankel-engine/     


  • adamsud lubi to

#10
Boris86

Boris86

    Boss of Snake Pit

  • Użytkownicy
  • 1952 postów
  • SkądŁódź
  • Samochód:RX-8 LP, HP & V12, EUNOS COSMO, 323 BG KLV6, 300ZX STROSEK, Viper GTS, Cuda TT, 523i, 325i E30 Cabrio
Otworzyłeś w ogóle link do wszystkich manuali dotyczących większości aut z silnikami 13B Mazdy który Ci podałem 8 miesięcy temu?

CZĘŚCI DO MAZDY RX-8 i silników RENESIS 13B MSP :) Szukasz? --> Pisz!
ZESTAWY NAPRAWCZE DO KOMPRESORÓW EATON--> info PW.


#11
junior

junior

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 9 postów
  • SkądKłobuck
  • Samochód:126p

witam jestem nowy na forum i niestety nie jestem posiadaczem cudu jakim jest samochód z silnikiem Wankla w zamian za to jestem pełen nadziei że właśnie Wy mi pomożecie.
Mianowicie sprawa wygląda następująco:

jestem wielkim fanem motoryzacji i właśnie piszę prace inżynierską na temat ściśle związany z silnikiem z krążącym tłokiem więc pomyślałem że może tutaj znajdę jakieś dodatkowe materiały. niestety przejrzałem forum i zbyt wielu informacji nie znalazłem, może któryś z Was jest w posiadaniu jakiś książek, publikacji bądź materiałów na temat: historii Felix'a Wankel'a, prototypów silników, danych technicznych silników (charakterystyk)  i byłby w stanie się ze mną podzielić.

 

P.S. gdy w końcu uporam się z obroną chętnie podziele sie tym co udało mi się napisać mając nadzieje że będzie to dla Was, prawdziwych pasjonatów tego tematu, przyjemna lektura.

 

jeśli to nie ten dział to serdecznie przepraszam ale wydawał mi się najodpowiedniejszy.



#12
boletz

boletz

    Władca slotów

  • Administrator
  • 1278 postów
  • SkądRzeszów
  • Samochód:pomarańczka

junior łącze twoje zapytanie z rozwiniętym już zagadnieniem. 


                                                                                          siąpi deszcz późno jest z czartem cyrograf czas pleść 

       

                                                                                          

 


#13
junior

junior

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 9 postów
  • SkądKłobuck
  • Samochód:126p

junior łącze twoje zapytanie z rozwiniętym już zagadnieniem. 

dziękuje za podłączenie do wątku i za materiały

 

 

 

 

słyszeliście może coś na temat takiego silnika jak: fichtel & sachs AG schweinfurt 300cm3 ?
jest on zamontowany w wiatrakowcu który wykonał dr inż. Mieczysław Foltyński z tym że wikipedia ( https://pl.wikipedia...okiem_obrotowym ) podaje że ten silnik  jest produkcji Foltyńskiego co moim zdaniem nie jest prawdą bo jak byk silnik ma tabliczkę znamionową z napisem j/w



#14
Boris86

Boris86

    Boss of Snake Pit

  • Użytkownicy
  • 1952 postów
  • SkądŁódź
  • Samochód:RX-8 LP, HP & V12, EUNOS COSMO, 323 BG KLV6, 300ZX STROSEK, Viper GTS, Cuda TT, 523i, 325i E30 Cabrio
Sachsa 300ccm można było kupic kilka razy na allegro za 1500zl -,chyba nawet całkowitą nówkę. Poszukaj w archiwalnych aukcjach.

CZĘŚCI DO MAZDY RX-8 i silników RENESIS 13B MSP :) Szukasz? --> Pisz!
ZESTAWY NAPRAWCZE DO KOMPRESORÓW EATON--> info PW.


#15
junior

junior

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 9 postów
  • SkądKłobuck
  • Samochód:126p

Sachsa 300ccm można było kupic kilka razy na allegro za 1500zl -,chyba nawet całkowitą nówkę. Poszukaj w archiwalnych aukcjach.

 

tak dziękuje, znalazłem archiwalne aukcje, i zadzwoniłem do firmy która go sprzedawała ale niestety nie posiadają żadnej dokumentacji a nawet nie wiedzą z jakiej maszyny pochodzą te silniki.
Mam do dyspozycji silnik fichtel & sachs AG schweinfurt 300cm3 (dołączone zdjęcia) i na jego podstawie chce oprzeć swoją pracę z tym że nie moge znaleźć opisów tego silnika.

Załączone pliki



#16
Boris86

Boris86

    Boss of Snake Pit

  • Użytkownicy
  • 1952 postów
  • SkądŁódź
  • Samochód:RX-8 LP, HP & V12, EUNOS COSMO, 323 BG KLV6, 300ZX STROSEK, Viper GTS, Cuda TT, 523i, 325i E30 Cabrio
Kup jakiś rozpadający sie 13B l-MSP za 300zl i do celów opisowych przeciez nic więcej nie potrzeba.
A dokumentacji jego jest w Internecie MASA.

CZĘŚCI DO MAZDY RX-8 i silników RENESIS 13B MSP :) Szukasz? --> Pisz!
ZESTAWY NAPRAWCZE DO KOMPRESORÓW EATON--> info PW.


#17
natsu9

natsu9

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 528 postów
  • SkądKatowice

Sachsa 300ccm można było kupic kilka razy na allegro za 1500zl -,chyba nawet całkowitą nówkę. Poszukaj w archiwalnych aukcjach.

 

Tamte sache były z zapasowego zasilania helikoptera, ten co on ma to chyba ze starego motoru

 

https://en.wikipedia...Hercules_W-2000



#18
junior

junior

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 9 postów
  • SkądKłobuck
  • Samochód:126p

Tamte sache były z zapasowego zasilania helikoptera, ten co on ma to chyba ze starego motoru

https://en.wikipedia...Hercules_W-2000

znalazłem taką starą aukcję
https://archiwum.all...6908301259.html
i dzwoniłem do firmy która sprzedaje te silniki ale niestety nie mają pojęcia do czego służyły wiedzą tylko że wykorzystywane były w wojsku.
silnik w herkulesie jest inny (lecz moge się mylić)
z tego co sie dowiedziałem to firma Fichtel-Sachs produkowała silniki Wankla do napędu prądnic, pił do drewna, szlifierek i pomp stosowane były też chyba w łodziach i skuterach śnieżnych i model KM-48 (160cm) montowany był w motoszybowcach. Niestety nie znam pierwotnego zastosowania silnika którym dysponuje ani żadnymi osiągami jakie ma ten silnik.

z tego co udało mi się ustalić to jest to najprawdopodobniej fichtel&sachs model km-914
http://www.newsachsm...14/km_914.htmla
a w herkulesie montowano KC 24 i KC 27

#19
natsu9

natsu9

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 528 postów
  • SkądKatowice

znalazłem taką starą aukcję
https://archiwum.all...6908301259.html
i dzwoniłem do firmy która sprzedaje te silniki ale niestety nie mają pojęcia do czego służyły wiedzą tylko że wykorzystywane były w wojsku.

silnik w herkulesie jest inny (lecz moge się mylić)

z tego co sie dowiedziałem to firma  Fichtel-Sachs produkowała silniki Wankla do napędu prądnic, pił do drewna, szlifierek i pomp stosowane były też chyba w łodziach i skuterach śnieżnych i model KM-48 (160cm) montowany był w motoszybowcach. Niestety nie znam pierwotnego zastosowania silnika którym dysponuje ani żadnymi osiągami jakie ma ten silnik.
 

 

Poważnie? przeczytaj opis i zastanów się lepiej "Całe urządzenie wykorzystywane było jako APU, czyli dodatkowe źródło mocy np. w śmigłowcach"

 

KM 3= KC 27= KM 914 to tylko inne pojemnosci

 

za piwko mogę ci dać konkretne manuale do tego silnika ;)



#20
junior

junior

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 9 postów
  • SkądKłobuck
  • Samochód:126p

Poważnie? przeczytaj opis i zastanów się lepiej "Całe urządzenie wykorzystywane było jako APU, czyli dodatkowe źródło mocy np. w śmigłowcach"

 

KM 3= KC 27= KM 914 to tylko inne pojemnosci

 

za piwko mogę ci dać konkretne manuale do tego silnika ;)

znalazłem już opis mojego silnika
http://www.newsachsm...914/km_914.html
http://foxed.ca/rx7m...nuals/sachs.pdf

chyba że masz coś innego to będę bardzo wdzięczny :D
tak tak czytałem opis że wykorzystywane było jako APU ale nie wiadomo w jakich śmigłach







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: wankel, felix, historia, pomoc, silniki z obrotowym tłokiem

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy