Skocz do zawartości

Zdjęcie

Pilna Pomoc!! Problem z elektryką ?


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
27 odpowiedzi w tym temacie

#1
Master609

Master609

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1182 postów
  • SkądSzczecin
  • Samochód:Mazda Rx8 192 LP

Uwaga bardzo pilna pomoc jestem na wyjedzie bez jakichkolwiek narzędzi i niestety mazda wywinęła mi figla.

A mianowicie po odpaleniu wszystko gra, ale po upływie jakiś 10 s wyłącza mi się wspomaganie, abs, esp świeci się kontrolka ręcznego mimo, że jest opuszczony i ikonka akumulatora. Auto odpala od jakiegoś czasu miałem problem z ikonka aku. Raz się paliła po chwili znikała i tak dalej. Dzisiaj pojawiła się na dobre wraz z innymi rzeczami.


Jeśli dobrze rozumiem to auto po odpaleniu przechodzi na alternator i to pewnie tez z tego powodu moje systemy nie działają? Co Dźwinę radio klima itp. śmiga auto odpala od kopa było odpalane 5,6 razy bez problemu.



#2
Reaper

Reaper

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1300 postów
  • SkądHorst
  • Samochód:mazda rx8
Pewnie nie masz wtyczki obd żeby podłączyć. Jakakolwiek jazda wchodzi w grę ? Jak zresetujesz teraz kompa to ucieknie też historia bledu, ale może pomoże ? Daleko masz do mnie ?

#3
Master609

Master609

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1182 postów
  • SkądSzczecin
  • Samochód:Mazda Rx8 192 LP

wtyczka obd nic nie pokazala reset kompa nie pomaga



#4
dmk01

dmk01

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 262 postów
  • SkądKomorniki
  • Samochód:chwilowy brak rotorów
Nie padła przypadkiem dioda w alternatorze? Zmierz napięcie ładowania.

#5
Master609

Master609

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1182 postów
  • SkądSzczecin
  • Samochód:Mazda Rx8 192 LP

Nie mam jak zmierzyć niestety no nic będę pytał ludzi jutro czy ktoś ma może uda się coś załatwić.



#6
dmk01

dmk01

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 262 postów
  • SkądKomorniki
  • Samochód:chwilowy brak rotorów
Na obd masz przecież napięcie!

#7
Master609

Master609

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1182 postów
  • SkądSzczecin
  • Samochód:Mazda Rx8 192 LP

slyszalem ze ten odczyt jest gow** wart . ale jasne sprawdze to jutro dzieki za podpowiedz



#8
dmk01

dmk01

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 262 postów
  • SkądKomorniki
  • Samochód:chwilowy brak rotorów
Tu masz odp: https://www.rx8club....problem-262218/

Nie możesz tak jechać, bo usmażysz aku. W zasadzie dłuższej trasy nie zrobisz, chyba ze bez alternatora ładując aku co jakiś czas jadąc bez świateł itd., ale musiałbyś mieć naprawdę świeży akumulator.

#9
Darko

Darko

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1171 postów
  • SkądGniezno
  • Samochód:Rx 8 HP
Dopiero odczytałem
Sprawdź kable od i do alternatora ile tylko możesz miałem podobne objawy ale bez ikonki ręcznego i był kabel walniety od alternatora tzn wtyczka
Oraz sprawdź klemy na aku
I jak dasz radę masę
Edyta:
I wszystkie połączenia spryskałem kontakt sprey i poczyscilem wiele było zasniedziałych

#10
Master609

Master609

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1182 postów
  • SkądSzczecin
  • Samochód:Mazda Rx8 192 LP

Czyli sumując albo reduktor albo jakieś kable wszystko, co powiązane z alternatorem no to jutro mocny dzień będzie.
Dzieki wszystkim za pomoc



#11
GMAgrzesiek

GMAgrzesiek

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 801 postów
  • SkądMazowsze
  • Samochód:RX-8/ Cebra sc33
Padł alternator. Odpal auto idź po maskę i zwal którąś klemę z aku na chwileczkę. Jak auto zgaśnie to nie masz ładowania. To najprostszy sposób bez użycia prawie żadnych narzędzi. A poduszki, ABS, trakcja itp „płaczą” bo maja zbyt małe napięcie. Jedziesz prawdopodobnie na akumulatorze. Raczej nie ma opcji uszkodzenia akumulatora poza jego rozładowaniem.

Co do uszkodzenia aku to może być tez awaria regulatora napięcia i wtedy za duże napięcie może uszkodzić aku, ale może jedna na 100 awari wyglada w ten sposób, ale wtedy nie świeciła by lampka aku.
  • MATi lubi to

#12
Reaper

Reaper

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1300 postów
  • SkądHorst
  • Samochód:mazda rx8
Dmk01 spokojnie, nie mierzył wczoraj bo nie miał nic pod ręką. Gość z linka miał taką możliwość.

#13
Master609

Master609

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1182 postów
  • SkądSzczecin
  • Samochód:Mazda Rx8 192 LP

Padł alternator. Odpal auto idź po maskę i zwal którąś klemę z aku na chwileczkę. Jak auto zgaśnie to nie masz ładowania. To najprostszy sposób bez użycia prawie żadnych narzędzi. A poduszki, ABS, trakcja itp „płaczą” bo maja zbyt małe napięcie. Jedziesz prawdopodobnie na akumulatorze. Raczej nie ma opcji uszkodzenia akumulatora poza jego rozładowaniem.

Co do uszkodzenia aku to może być tez awaria regulatora napięcia i wtedy za duże napięcie może uszkodzić aku, ale może jedna na 100 awari wyglada w ten sposób, ale wtedy nie świeciła by lampka aku.

Super podpowiedz zaraz jadę tam, gdzie stoi auto i spróbuje dzięki wielkie.
​myślę, że gdyby aku był usadzony to nie byłoby opcji odpalić.


#14
dmk01

dmk01

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 262 postów
  • SkądKomorniki
  • Samochód:chwilowy brak rotorów
NIE zdejmuj klemy z akumulatora na odpalonym silniku. Ta rada to jakaś paranoja. Alternator nie padł, tylko padł regulator (najpewniej dioda) i jest za wysokie napięcie - poszczególne PCMy są wyłączone, żeby ich nie uszkodzić. Zbyt niskie napięcie skutkowałoby tylko kontrolka akumulatora.

#15
GMAgrzesiek

GMAgrzesiek

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 801 postów
  • SkądMazowsze
  • Samochód:RX-8/ Cebra sc33
DMK dlaczego paranoja??? Wytłumacz to jakos twórczo to może mnie przekonasz. Druga sprawa jak już jesteś taki zaawansowany w budowie alternatora to wiesz chociaż do czego służy dioda w alternatorze??? Podam dla ułatwienia że na pewno tam nie świeci.
Doczytaj w jaki sposób jest realizowane zapalanie kontrolki akumulatora i sie zastanów czy za wysokie napięcie również będzie skutkowało zapaleniem akumulatora.

Trzeba sie jednak zgodzić że sterowniki zapalają lampki kontrolne z powodu złego napięcia. Tak jak pisałem na 99% zbyt małego.

#16
Master609

Master609

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1182 postów
  • SkądSzczecin
  • Samochód:Mazda Rx8 192 LP

Ach panowie nie ma co się sprzeczasz. Sprawa jest prosta są święta ja jadę od jutra do pracy wiec wziąłem po prostu drugi samochód mazda stoi zamówiłem właśnie nowy alternator jak dojdzie podmienię i tyle czy to za wysokie czy za niskie i tak trzeba wymienić. A jeśli to coś innego to zawsze mogę oddać alternator do 14 dni. Problem jest w tym taki, że mazda stoi 70 km od mojej aktualnej lokalizacji.



#17
dmk01

dmk01

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 262 postów
  • SkądKomorniki
  • Samochód:chwilowy brak rotorów
Odpowiadam: alternator bez akumulatora czyli podstawowego obciążenia tej prądnicy (a dokładniej regulator napięcia) wyjedzie parametrami poza skalę i może wytworzyć znacznie wyższe napięcie (kilkadziesiąt V i więcej) - co się stanie z pokładową elektroniką, żarówkami itd. mówić chyba nie muszę.

Nie muszę nic doczytywać, patrzę na schemat dla RX8. Kontrolka aku zapala się przy braku ładowania (zbyt niskie napięcie w układzie). Za wysokie napięcie odpala choinkę, bo wyłączane są poszczególne elementy dla ich ochrony. No i oczywiście kontrolka ładowania.

Tematu diody prostowniczej oraz jej roli w regulatorze napięcia nie będę podejmował - zastrzeliło mnie to.

PS Nowy alternator niekoniecznie był potrzebny. „Nowy” (czyli regenerowany z rdzenia) jest często kiepskiej jakości i potrafi mieć na starcie uwalony regulator (zdarzyło mi się to dokładnie 4 razy na 6 kupionych zregenerowanych alternatorów). Prawdziwie nowy alternator kosztuje około 3 tys. w ASO. Regulator napięcia to okolice 100-250zł (w zależności od modelu - Misthubishi albo Hitachi). Wymiana to 5 minut dla zakładu zajmująego się „regeneracją”.

PS2 Po całej akcji (w zależności ile zrobiłeś kilometrów w takim stanie) polecam skontrolować poziom wody w akumulatorze (o ile był coś warty przed awarią). Wzrost napięcia (hamowany właśnie przez akumulator) powoduje gwałtowne odparowanie elektrolitu i zasiarczenie akumulatora, ale z tego wszystkiego najbardziej zabójczy będzie brak wody.

#18
GMAgrzesiek

GMAgrzesiek

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 801 postów
  • SkądMazowsze
  • Samochód:RX-8/ Cebra sc33
Dlaczego na siłe i bez najmniejszego cienia wątpliwości upierasz sie że napięcie jest za duże. Na prawdę twierdzisz że za niskie napięcie nie powoduje zapalenia wszystkich lampek kontrolnych? Uwaliłeś sie na te zbyt duże napięcie jak nie wiadomo co, a sporadycznie regulator ulega awarii w ten sposób żeby napięcie ładowania było zbyt duże. Gdyby tak faktycznie było już dawno „wykipiał” by akumulator.
Wadliwe regulatory napięcia trafiają sie , to trzeba przyznać, ale ile z tych regulatorów było walnietych w ten sposób żebyś miał napięcie ładowania wyższe niż żądane.

No nic może kolega napisze na koniec co było nie tak jeśli zmierzy napięcie przed wymiana całego alternatora.

Zbyt duże napięcie nie zapali lampki akumulatora. To że jest zbyt małe napięcie ładowania można wywnioskować chociażby po braku wspomagania. To jeden z pierwszych elementów który odczuje brak prądu. Co sie dzieje jeśli choć trochę zanieczyszczą sie kostki o których milion razy było na forum. Następuje brak wspomagania bo jest za mało prądu.
Dalej ABS itp tez nie bedą pracowały poniżej swojego nominalnego napięcia zasilania. Po podłączeniu kompa każdy sterownik poinformuje o zbyt niskim napięciu. Kolega podłączał pewnie PCM a ten nie poinformuje go o zbyt niskim napięciu, silnik pracuje wiec jest OK. Jeśli by podłączył każdy z innych sterowników, taką informacje uzyskał by od razu.

#19
dmk01

dmk01

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 262 postów
  • SkądKomorniki
  • Samochód:chwilowy brak rotorów
Jakby nie było ładowania, to po trasie 70km o której kolego wspomniał nie miałby prądu w aku i auto by zdechło (wtrysk, cewki, ECU - wszystko by padło przy rozładowanym akumulatorze), o odpaleniu nie wspominając. A że odpala bez problemu, to akumulator musi być doładowany, a to oznacza awarię tylko w jedną stronę.

Dedukcja.

PS Akumulator można „gotować” przez kilkadziesiąt kilometrów bez większego uszczerbku na jego zdrowiu w czasie jazdy,. Straci za to masakrycznie pojemność.

PS2 KAŻDA moja awaria regulatora kończyła się zbyt dużym napięciem. W MX-5 zdarzyło mi się to dokładnie 4 razy - na początku wierzyłem, że regenerowany alternator to najlepsze wyjście. Później zacząłem ufać pewnemu zakładowi. A to jest najczęściej upalenie jednej z diód. Najczęściej, bo nie zawsze.

PS3 Nie upieram się, nie mam zamiaru się z nikim kłócić - objaw był ewidentny dla regulatora i tyle. Wymienić, jeździć i cieszyć się, że to taka drobnostka.

#20
GMAgrzesiek

GMAgrzesiek

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 801 postów
  • SkądMazowsze
  • Samochód:RX-8/ Cebra sc33
Kłucic sie nie ma sensu.
Przecież uwalona dioda na pewno nie spowoduje zbyt dużego napięcia, to leży tylko i wyłącznie w kwestii regulatora.
Jeśli chodzi o regenerację to wszyscy walą do środka lipne chińskie graty i tu leży powód marnej jakości regenerowanych alternatorów czy rozruszników.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy