Skocz do zawartości

Zdjęcie

RX8 Z31SE TURBO 8HP70


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
48 odpowiedzi w tym temacie

#1
MarcinGW

MarcinGW

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 15 postów
  • Samochód:Rx8
Przedstawiam Wam mój nabytek. Drugi na forum projekt z pod szyldu "Bieda Garage" czyli Rx8 w wersji 231km. Dość nietypowe w projekcie jest To, Ze najpierw powstał silnik A później zakup bazy. Silnik to hybryda. Blok silnika b308 saaba rozwiercony pod tłoki 87.5mm z opla z32se. Kuta korba re5pect, tłoki pokryte ceramiką, blok planowany o 0.4mm. Dzieki tym zabiegom mamy 3.1L i stopien sprezania 8.7:1. Osiągi? Ma być nie słabiej niż w moim poprzednim aucie :
https://youtu.be/Eex4U859yyk

Skrzynia biegów to 8 biegowy automat z BMW o oznaczeniu 8hp70. Fabrycznie projektowany na 700nm bez problemu przenosi 900 :)

Dyferencjał R230 z nissana 300zx. Jeden z najmocniejszych dyfrów jakie można założyć (Koło tależowe 230mm) oraz 40% LSD.

Turbo jeszcze pod znakiem zapytania albo GTX3582BB które było w mojej Astrze albo biturbo na dwuch gt28.

Załączone pliki


  • pezele i natsu9 lubią to

#2
natsu9

natsu9

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 528 postów
  • SkądKatowice

300-350HP czy więcej z tego będzie?  3 litrówka miała w standardzie turbo?



#3
Reaper

Reaper

    Nałogowiec

  • Validating
  • 1626 postów
  • SkądHorst
  • Samochód:mazda rx8
Jednostki z32se nie posiadały doładowania w sumie z tego co pamiętam żadne vałki 3 litrowe od opla czy raczej GM z tamtych lat nie miały ślimaków poza 2.8

#4
szczepan84

szczepan84

    Amator

  • Użytkownicy
  • 36 postów
  • Samochód:rx8

Ciekawy projekt ja też wkładam 3.2 z omegi ale na seryjnej skrzyni r28 i bez turbo na razie będę śledził temat powodzenia



#5
Rexsio

Rexsio

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 568 postów
  • SkądWawa
Jak ten dyfer z nissana wagowo w stosunku do dyfra z rx8 wychodzi? Jest lżejsze czy cięższy? Pytam bo też mam jego montaż w planach a auto na tor więc unikam bardzo ciężkich klocków.

#6
Boris86

Boris86

    Boss of Snake Pit

  • Użytkownicy
  • 1952 postów
  • SkądŁódź
  • Samochód:RX-8 LP, HP & V12, EUNOS COSMO, 323 BG KLV6, 300ZX STROSEK, Viper GTS, Cuda TT, 523i, 325i E30 Cabrio
6, 7 czy 8 z przodu? O kurczak.... Będzie atak na nowy rekord Szmocy w polskim rx8?

CZĘŚCI DO MAZDY RX-8 i silników RENESIS 13B MSP :) Szukasz? --> Pisz!
ZESTAWY NAPRAWCZE DO KOMPRESORÓW EATON--> info PW.


#7
miirage

miirage

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 832 postów
  • SkądGdynia
  • Samochód:RX8 HP 2005 USA :)

700+ już było na 2jz zrobione, teraz ktos w DE sie nią cieszy. Czekam z ciekawością na te projekt ciekawe czy w 2018 gdzieś na dragu się już pojawi :)



#8
Boris86

Boris86

    Boss of Snake Pit

  • Użytkownicy
  • 1952 postów
  • SkądŁódź
  • Samochód:RX-8 LP, HP & V12, EUNOS COSMO, 323 BG KLV6, 300ZX STROSEK, Viper GTS, Cuda TT, 523i, 325i E30 Cabrio

wiem, wiem, znam, dlatego pytam czy będzie atak na rekord.
U Radka buduje się 800+ na bazie 1UZ, z kutymi tłokami i korbami, customowymi wałkami i jakimś topowym BorgWagnerem, no i też z dyfrem z 300ZX TT.


CZĘŚCI DO MAZDY RX-8 i silników RENESIS 13B MSP :) Szukasz? --> Pisz!
ZESTAWY NAPRAWCZE DO KOMPRESORÓW EATON--> info PW.


#9
piwo

piwo

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 769 postów
  • SkądMarki
  • Samochód:Opel Speedster; tor Poznań:1m48,4s Łódź 59,3 na semislicku; 1/4:13,806

panie a ile to bedzie palic?



#10
MarcinGW

MarcinGW

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 15 postów
  • Samochód:Rx8
Dyfer z 300zx jest wielki i ciężki Ale pancerny. Po doświadczeniach z poprzednim projektem wiem jedno.... Trzeba zawsze stosować czesci z ogromnym zapasem bo apetyt rośnie w miarę jedzenia. Plan jest na 600+ To jest bezpieczna granica dla tego silnika. Najważniejsze założenia to brak ingerencji w układ kierowniczy, prawidłowe działanie wszystkich układów z czym oczywiście Nie ma żadnego problemu.

#11
zdu

zdu

    Nadworny Rotary Grafik

  • Użytkownicy
  • 1610 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:3-cylindrowy hatchback

ładna ta vałka, jak dużo RX przytyje po tym zabiegu, będziesz mierzył później rozkład mas?



#12
Boris86

Boris86

    Boss of Snake Pit

  • Użytkownicy
  • 1952 postów
  • SkądŁódź
  • Samochód:RX-8 LP, HP & V12, EUNOS COSMO, 323 BG KLV6, 300ZX STROSEK, Viper GTS, Cuda TT, 523i, 325i E30 Cabrio

Mnie troszkę bardziej interesuje co było potrzebne do swapa tej skrzyni i z jakiego konkretnie modelu auta ją wytargałes:D


CZĘŚCI DO MAZDY RX-8 i silników RENESIS 13B MSP :) Szukasz? --> Pisz!
ZESTAWY NAPRAWCZE DO KOMPRESORÓW EATON--> info PW.


#13
Sopel_XL

Sopel_XL

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 708 postów
  • SkądSulejówek
  • Samochód:Mazda RX-8 1.8t

Niezły potwór... i jeszcze skrzynia porządna wleciała do kompletu. Wstawiaj dużo fotek. Temat bardzo ciekawy.



#14
MarcinGW

MarcinGW

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 15 postów
  • Samochód:Rx8
Rozkład mas się sprawdzi. Silnik jest trochę cięższy od wankla Ale dyfer też. Pomysł z biturbo jest właśnie dlatego żeby przenieść masę jak najniżej.

Do swapa skrzyni potrzebna sama skrzynia, moja jest z BMW f10 330d oraz sterownik. Niestety na tą chwilę cena sterownika to 8000zl co sprawia że cała operacja staje się dość kosztowna Ale ma w najblizszym czasie pojawić się sterownik od konkurencji w cenie 4000zl czyli już bardzo pozytywnie.

Skrzynią z BMW pięknie mieści się w tunelu mazdy :)

#15
Reaper

Reaper

    Nałogowiec

  • Validating
  • 1626 postów
  • SkądHorst
  • Samochód:mazda rx8
Robisz szatana na 1/4 zapewne *

#16
piwo

piwo

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 769 postów
  • SkądMarki
  • Samochód:Opel Speedster; tor Poznań:1m48,4s Łódź 59,3 na semislicku; 1/4:13,806
Sterownik lamika?
https://m.facebook.c.../?locale2=pl_PL

Gdyby miała jakieś małe wymiary sam bym wstawił taka do opela. W końcu zniknęłyby problemy z wybieraniem biegów. Ale to niestety ciężki wielki klocek. Chyba jest z dwa razy dłuższa od mojej skrzyni.

Użytkownik piwo edytował ten post 06 luty 2018 - 21:24


#17
MATi

MATi

    Poweeeeer!!!!

  • Użytkownicy
  • 5813 postów
  • SkądJózefosław
  • Samochód:BMW F10 528i juesandej
Bmw f10 to nie 330d jeśli już to 530d :)
" If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
~Paul Walker

#18
Boris86

Boris86

    Boss of Snake Pit

  • Użytkownicy
  • 1952 postów
  • SkądŁódź
  • Samochód:RX-8 LP, HP & V12, EUNOS COSMO, 323 BG KLV6, 300ZX STROSEK, Viper GTS, Cuda TT, 523i, 325i E30 Cabrio

Rozumiem że zostaje fabryczna przekładnia hydrokinetyczna od BMW i łączymy ją z kołem "zamachowym" od automatu z silnika który swapujemy poprzez jakiś dystans?
Ten sterownik za 8000 i za 4000 to fabryczny BMW czy jakieś sterowniki tuningowe?
Łopatki i selektor też muszą być z tego samego auta? Jakaś wiązka żeby chociaż kości były?


CZĘŚCI DO MAZDY RX-8 i silników RENESIS 13B MSP :) Szukasz? --> Pisz!
ZESTAWY NAPRAWCZE DO KOMPRESORÓW EATON--> info PW.


#19
MarcinGW

MarcinGW

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 15 postów
  • Samochód:Rx8
Sterowniki sportowe. Łopatki jak najbardziej są, co ciekawe jest pedal sprzęgła więc można "kopać w sprzeglo" i latać bokiem jak w manualu.
  • Hookie lubi to

#20
MarcinGW

MarcinGW

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 15 postów
  • Samochód:Rx8

Ponieważ moja RX8 powstaje w "wolnych chwilach" między autami klientów to idzie to dość powoli ale postępy są. Ostatecznie pod maską znalazły się dwie turbosprężarki Garretta GT2560R potocznie nazywane GT28R. Dolny montaż, choć nie tak efektowny jak turbo na górze to jednak pozwolił uzyskać bardzo krótkie kolektory wydechowe oraz przenieść środek ciężkości możliwie nisko. Aktualnie zmierzają do mnie z USA nowe aktuatory TIAL'a ponieważ seryjne nie pozwoliłyby stabilnie utrzymać planowanej mocy.

Cały układ dolotowy turbo ze względu na wagę robię z rur aluminiowych a customowy Intercooler przyczynił się do drastycznego skrócenia orurowania dolotowego.

 

Miskę olejową tymczasowo wykonałem ze stali, w wolnej chwili zastąpię ją aluminiową robioną na wzór obecnej.

Silnik stoi na poliuretanowych poduszkach, do tego u góry będzie jeszcze jeden punkt podparcia do kielicha niwelujący przechyły. Jeśli chodzi o sam silnik to postanowiłem że dostanie wałki rozrządu od Świątka oraz regulowane kółka rozrządu, w dalszym etapie czeka go przerobienie regulacji luzów zaworowych na mechaniczne wszak rx8 to sportowe auto i nie może mieć silnika, który przestaje oddychać przy 6500rpm :).

W celu poprawienia napełniania silnika powstaje też customowy kolektor ssący bo ten seryjny z opla to jakiś żart :)

 

Dyfer z 300ZX pięknie wpasował się w sanki RX8, pod drobnych modyfikacjach udało się zastosować nissanowskie piasty (350Z) dzięki temu pasują seryjne półosie z 350Z. Wał napędowy wykonany na zamówienie z przodu zamiast gumy z BMW ma zastosowany krzyżak, z tyłu pozostał przegub homokinetyczny.

 

 

 

 

 

 

Załączone pliki






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy