Skocz do zawartości

Zdjęcie

Problemy z hamulcami - (zaciski, pompa, ABS, piszczą klocki)


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
226 odpowiedzi w tym temacie

#1
aybabtu

aybabtu

    Amator

  • Użytkownicy
  • 42 postów
  • SkądKrk

Witam,

Podczas ostatnich mrozow zauwazylem, ze wylacza mi sie ABS po krotkiej jezdzie (kontrolki ABS + poslizg). Poczatkowo dziala bez zarzutu, ale po kilku hamowaniach tudziez dodepnieciu hamulca na maks sie wylacza.

Pierwsze co mi przychodzi do glowy to zajechany aku (ten sam oryginalny od nowosci chyba) i system w pewnym momencie nie dostaje dostatecznie duzo pradu dla poprawnego dzialania i sie profilaktycznia wylacza.

Ma ktos moze podobne doswiadczenia lub zna link z solucja? :D Przed zmiana aku na taki z wiekszym pradem rozruchu chcialbym sie upewnic

pzdr,
aybabtu



#2
kicek

kicek

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 262 postów
Miałem ten sam problem w XK8, ale była to wina alternatora (samochód nie miał ładowania) w następstwie czego akumulator padł tak samo... Podjedź do jakiegoś elektryka samochodowego to sprawdzi, czy przypadkiem nie masz tego samego problemu.

#3
Retro

Retro

    Poganiacz Tłokowców

  • Użytkownicy
  • 2277 postów
  • SkądWuWuA
  • Samochód:RX-8 GT, Evo IX
Hmm... no ja się aż tak dobrze nie znam ale akumulator wydaje się być mało prawdopodobną przyczyną. W końcu wszystko inne (elektronika) działa ?

Jak mi się kiedyś podczas jazdy po naszych polskich, "równych" drogach odpieła jedna klema to auto od razu całkowicie gasło jeżeli nie trzymałem wciśniętego gazu.

Może czujniki ABSu się zabrudziły przez śnieg albo zepsuły ?

Rotary Inside | Hurt paliw płynnych | Usługi Informatyczne

Była RX-8 GT | Jest Lancer Evo IX P03


#4
aybabtu

aybabtu

    Amator

  • Użytkownicy
  • 42 postów
  • SkądKrk
Dzieki za sugestie. Kicek, do glowy przyszedl mi aku bo slyszalem ze fabryczny jest dosc słaby (ponizej 400 CCA) a ponadto zaobserwowalem, ze gdy działa ABS albo DSC, da sie zauwazyc lekkie sciemnianie przednich swiatel (migotanie). Byc moze jednak jest cos z ladowaniem, musze poszukac jakiegos fachmana.

Retro, z czujnikami byloby o tyle dziwne, ze przez pierwszych kilka hamowan ABS dziala bez zarzutu (a aura sprzyja testowaniu). Wylacza sie dopiero za 3-4 razem, albo gdy docisne hamulec na maks.

#5
wOOx

wOOx

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 441 postów
  • SkądKatowice

Miałem ten sam problem w XK8, ale była to wina alternatora (samochód nie miał ładowania) w następstwie czego akumulator padł tak samo... Podjedź do jakiegoś elektryka samochodowego to sprawdzi, czy przypadkiem nie masz tego samego problemu.


Tez miałem przyjemnosc zetknac sie z XK8 z 98 roku z zawieszeniem CATS na dodatek. Nigdy w zyciu wiecej Jaguara:P Tam wszystko mogłobyc przyczyna byle czego do tego servis w katowicach VITRES za bzdure liczył 10 tys :P

Proste jak sie zapali kontrolka jedz na komputer powinno sczytac czy to nie sygnał z ktoregos koła z czujników.

#6
Raptor

Raptor

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1390 postów
  • SkądKraków
  • Samochód:RX8 & Mazda 3 BM
aybabtu jak mi się klema poluzowała też mi światła przygasały gdy działał ABS/wspomaganie - sprawdź kelmy na początek

sig2.jpg


#7
wOOx

wOOx

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 441 postów
  • SkądKatowice
Ewentualnie odnosnie klem z podstawowych rezczy przetrzyj je papierem sciernym i aku tez bo moze zasniedziały mozna tez posmarowac smarem przewodzącym.

#8
aybabtu

aybabtu

    Amator

  • Użytkownicy
  • 42 postów
  • SkądKrk
Roziwazanie problemu okazalo sie duzo prostsze. Przedwczoraj zauwazylem ze nie mam swiatel stopu. Okazalo sie ze poszedl bezpiecznik. Wymienilem i teraz swiatla stopu są i ABS dziala normalnie. Niemniej dzieki wszystkim za porady!

Co bym sie jednak nie cieszyl, przytrafilo mi sie dzisiaj to http://www.rxklub.pl...topic.php?t=365

#9
wOOx

wOOx

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 441 postów
  • SkądKatowice
To dobrze ze jedno z głowy na drugie pomoze Kojot :) Zadzwon napewno cos doradzi. Tylko na Boga nie wystawiaj ze złosci Rexa na sprzedaz... ma fochy ale da sie lubic :)

#10
aybabtu

aybabtu

    Amator

  • Użytkownicy
  • 42 postów
  • SkądKrk

. Tylko na Boga nie wystawiaj ze złosci Rexa na sprzedaz... ma fochy ale da sie lubic :)



Rexa mam juz od 2.5 roku i nie zamierzam sie jej pozbywac. Ja juz nawet sam w garazu suszylem silnik po zalaniu ;) Nic mnie nie złamie ;)

#11
Retro

Retro

    Poganiacz Tłokowców

  • Użytkownicy
  • 2277 postów
  • SkądWuWuA
  • Samochód:RX-8 GT, Evo IX

To dobrze ze jedno z głowy na drugie pomoze Kojot :) Zadzwon napewno cos doradzi. Tylko na Boga nie wystawiaj ze złosci Rexa na sprzedaz... ma fochy ale da sie lubic :)

Hah :P I kto to mówi :P

Rotary Inside | Hurt paliw płynnych | Usługi Informatyczne

Była RX-8 GT | Jest Lancer Evo IX P03


#12
wOOx

wOOx

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 441 postów
  • SkądKatowice
Cicho:P Jak ja postraszyłem ze sprzedam to zaczeła mniej palic.Dzis wynik 15.7 tylko po miescie głownie w korkach i jakbyl snieg to najczesciej bokiem:P

#13
stramer

stramer

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 738 postów
  • SkądKraków
  • Samochód:RX-7 FC

Dzis wynik 15.7

A podczas jazdy ile? ;-)

[ Dodano: 2010-02-05, 20:31 ]
aybabtu możemy jakieś małe spotkanko zorganizować i może wspólnie jakoś temu zaradzimy.
Co 2 głowy to jedna :-D

#14
Raptor

Raptor

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1390 postów
  • SkądKraków
  • Samochód:RX8 & Mazda 3 BM
też bym się na spotkanie pisał :)

#15
stramer

stramer

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 738 postów
  • SkądKraków
  • Samochód:RX-7 FC

też bym się na spotkanie pisał :)

Byłoby super.

#16
aybabtu

aybabtu

    Amator

  • Użytkownicy
  • 42 postów
  • SkądKrk

też bym się na spotkanie pisał :)

Byłoby super.


No to żeby nie robić offtopa, założyłem wątek w "Spotkaniach" :)

http://www.rxklub.pl...topic.php?t=368

#17
blademan89

blademan89

    Amator

  • Użytkownicy
  • 46 postów
  • SkądStoke

Pacjent: RX8 2005r 192PS, manual.



Witam, problem pojawił się około miesiąca temu... wracałem do domu autostradą i gdy z niej zjeżdżałem, nacisnąłem pedał hamulca i ku mojemu zdziwieniu samochód jechał dalej, a pedał został w podłodze, wyhamowałem silnikiem/ręcznym i zjechałem na zatoczkę autobusową (wiem, wiem... ale musiałem), zgasiłem silnik, otworzyłem maskę, płyn był, wszędzie sucho, wsiadłem więc, odpaliłem silnik i wszystko wróciło do normy, pojeździłem później przez 4h i problem wrócił, ale już na stałe... samochód stał przez 2tyg i postanowiłem go wziąc do mechanika, hamulce wróciły, dojechałem, zalecił wymianę pompy hamulcowej - tak też uczyniłem, zakupiłem pompę, zainstalowałem, wspomaganie jakby się poprawiło, hamulce działały ok. Pojeździłem do dzisiaj (2tyg), wracam do domu, zapaliły się kontrolki ABS/DSC, ale wszystko było ok z hamulcami, pod domem zgasiłem silnik, poszedłem na obiad, wróciłem, odpaliłem - kontrolki zgasły, wszystko ok. Pojechałem do sklepu, po zakupach, odpalam mazdę, jadę pół mili, wszystko spoko, ale za chwilę, ledwo co wyhamowałem przed światłami... pedał w podłogę, problem ten sam, słychac, że pompuje, płyn jest, wszystko chodzi ok, na moje oko.... ale za cholerę nie ma hamulców, pedał hamulca jest luźniejszy niż te od gazu.... nie wiem co to może byc za przyczyna, już nie mam pomysłów. Nadmienię, że problem pojawił się po wymianie sprzęgła, możliwe to? Może to serwo? Pompa abs? Czujnik jakiś? Poproszę o jakieś sugestie, bo dzisiaj moja cierpliwośc dobiegła końca i zastanawiam się poważnie nad wymianą tego auta.......... :shock: Pozdrawiam.



#18
adamsud

adamsud

    Boss of all Bosses

  • Użytkownicy
  • 3034 postów
  • Skąddolnośląskie
  • Samochód:BMW 645Ci, VW Jetta A6, BMW e46 328i
Miałeś dużo szczęścia. Ciesz się, że nie stało się nic poważniejszego. Do samochodu się tak łatwo nie zrażaj. Pamiętam Twoje niedawne posty pełne dumy i zachwytu. Problem techniczny, o którym piszesz wydaje się niekoniecznie związany ze specyfiką rx-a. Czekałem z nadzieją, że ktoś bardziej doświadczony Ci pomoże. A tu cisza. Pogadaj z mechanikami, niekoniecznie od mazdy. Daj koniecznie znać jak rozwiązałeś problem. Dla bezpieczeństwa innych....

#19
lukx

lukx

    Amator

  • Użytkownicy
  • 47 postów
  • SkądPL > UK
serwo lub ktorys z przewodow puszcza, dlatego tez wywala ci kontrolki

#20
adamsud

adamsud

    Boss of all Bosses

  • Użytkownicy
  • 3034 postów
  • Skąddolnośląskie
  • Samochód:BMW 645Ci, VW Jetta A6, BMW e46 328i
Mnie wiedza lukx pomogła. Mam nadzieję, że i w Twoim przypadku będzie przydatna. Zresztą jest bardzo logiczna.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy