Skocz do zawartości

Zdjęcie

Problemy z hamulcami - (zaciski, pompa, ABS, piszczą klocki)


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
226 odpowiedzi w tym temacie

#221
Raptor

Raptor

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1394 postów
  • SkądKraków
  • Samochód:RX8 & Mazda 3 BM
Anubis kiedyś miał problem ze ściąganiem przy hamowaniu - okazało się że łożysko mu się z przodu posypało - poza hamowaniem nie było innych objawów (chyba że coś podkręciłem bo chwilę temu o tym pisał)

sig2.jpg


#222
MizuNeko

MizuNeko

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 277 postów
  • SkądCzarna Wieś Kościelna
  • Samochód:Mazda RX8 HP 231km? Czorna / VW Passat B5 1.9TDI Kombi

Mam problem z hamulcami, przy mocnym hamowaniu ściąga auto w lewo(czasami dosyć ostro). Podczas normalnej jazdy nie czuć tego w ogóle. Co byście obstawiali, tłoczek zacisku czy coś innego? Są jakieś typowe usterki rexa w tym przypadku ? Szukam odpowiedzi w internecie ale znaleźć nie mogę, powodów może być sporo. Dodam, że niedawno wymieniłem uszkodzoną sprężynę i do auta weszły całkiem nowe oponki. W międzyczasie auto było sprawdzane na szarpakach, także reszta zawieszenia wydaje się być ok.

Ja bym zaczął od sprawdzenia klocków k tarcz. Może zjechało Ci prawą stronę i dlatego lewa lepiej bierze? Albo prawa jest zapowietrzona lekko. ;)

I raptora teorię też łatwo sprawdzić ruchami pionowymi. ;)

Wysłane z mojego Lenovo K10a40 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik MizuNeko edytował ten post 20 marzec 2019 - 19:23


#223
THX911

THX911

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 753 postów
  • SkądStarachowice / WWA
  • Samochód:RX8 K20K

Odkąd mam RX8 miewałem dziwne jazdy z hamulcami - przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i powolnemu hamowaniu potrafiła na ostatnich 2m włączyć ABS bez przyczyny. Działo się to sporadycznie. Układ jako zaciski przewody, tłoczki to wszystko sprawne. Działo się to sporadycznie więc jakoś się tym nie przejąłem. Teraz w zimę jak robiłem serwis aut to zauważyłem wyciek płynu z pompy abs przy serwie. 
Zamówiłem zastaw nowych uszczelek, rozebrałem pompę, wymieniłem uszczelki, serwo wyczyściłem bo lakier odleciał, pomalowane, złożone. 

Serwo trzyma ciśnienie, sprawdzałem po 24h - odpięcie przewodu ciśnienia powoduje jego ujście.

 

Po wszystkim odpowietrzyłem klasycznie cały układ. Na wyłączonym silniku pedał jest twardy, po odpaleniu jest miękki z oporem pod koniec. 

Po przejechaniu paru km coś jest nie tak, nie ma wyczuwalnej kontroli na hamowaniu w całym zakresie pedału. Dopiero pod koniec hamuje. 

Zakupiłem więc zestaw do próżniowego odpowietrzania. Odpowietrzyłem jeszcze raz, może troszkę się poprawiło ale nadal pedał łapie pod koniec. 

Czasem też przy lekkim wciskaniu czuć lekko jak by ABS się załączał. Podjechałem na rolki i same hamulce hamują idealnie równo. 

Jednak to zachowanie samego pedału mnie niepokoi. 

Pytanie, czy może mieć na to wpływ pompa ABS? Będę teraz w środę w domu to spróbuje jeszcze raz, klasycznie odpowietrzyć, ale zamówiłem

zapobiegawczo używaną pompę ABS - i tu kolejne pytanie bo dopiero po zakupie zdałem sobie sprawę, że tam jest jakiś mikrokomputerek, który tym steruje. Teoretycznie zamówiłem o tym samym numerze 0265225242 co moja obecna - pytanie czy jak podmienię ją na ten sam numer to muszę coś programować przez OBDII czy nie ma takiej potrzeby? 

PS. RX8 po swapie i jeszcze nie ogarnąłem dlaczego nie działa OBDII - gdzieś brakuje zasilania chyba. 


Użytkownik THX911 edytował ten post 31 marzec 2019 - 13:12


#224
THX911

THX911

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 753 postów
  • SkądStarachowice / WWA
  • Samochód:RX8 K20K

Edit- udało się ogarnąć - odpowietrzyłem jeszcze raz. Do tego przy odpowietrzaniu samej pompy robiłem to na zarówno wciśniętym jak i wyciśniętym pedale hamulca. 

Hamulce działają już normalnie - poza tym ABS, który czasem potrafi się załączyć przy niskiej prędkości. Tu pewnie jak się ogarnę z wydechem to oddam na wymianę samej pompy abs. 



#225
GMAgrzesiek

GMAgrzesiek

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 804 postów
  • SkądMazowsze
  • Samochód:RX-8/ Cebra sc33
Nie koniecznie pompa. Moze byc uszkodzone lozysko, a właściwie nadajnik czujnika ABSu. Przy malej predkosci gdy nie ma jakiegos zęba w koronce sterownik widzi na chwile zatrzymane koło i naturalnym jest ze włączy zawór odblokowania koła. Mialem tak pare razy. Trzeba kompa podlaczyc,wziac na blat wszystkie predkosci kół i analizowac wykresy. Jesli ktorys bedzie poszarpany to masz odpowiedz. Jesli nie, to wtedy zastanowic sie na d sterownikiem i pompa, ale zakladam sie ze to nie to.

#226
THX911

THX911

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 753 postów
  • SkądStarachowice / WWA
  • Samochód:RX8 K20K

Nie koniecznie pompa. Moze byc uszkodzone lozysko, a właściwie nadajnik czujnika ABSu. Przy malej predkosci gdy nie ma jakiegos zęba w koronce sterownik widzi na chwile zatrzymane koło i naturalnym jest ze włączy zawór odblokowania koła. Mialem tak pare razy. Trzeba kompa podlaczyc,wziac na blat wszystkie predkosci kół i analizowac wykresy. Jesli ktorys bedzie poszarpany to masz odpowiedz. Jesli nie, to wtedy zastanowic sie na d sterownikiem i pompa, ale zakladam sie ze to nie to.

To sprawdzę przy okazji hamowni na RaceTCS - tam ładnie pokaże wykres czy coś jest nie tak. 



#227
GMAgrzesiek

GMAgrzesiek

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 804 postów
  • SkądMazowsze
  • Samochód:RX-8/ Cebra sc33

No właśnie. Trzeba zobaczyć dokładnie co się dzieje z wykresem prędkości koła w chwili zaistnienia zjawiska. Jak będzie "grzebień" to mamy odpowiedź.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy