Skocz do zawartości

Zdjęcie

Problemy z hamulcami - (zaciski, pompa, ABS, piszczą klocki)


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
226 odpowiedzi w tym temacie

#21
blademan89

blademan89

    Amator

  • Użytkownicy
  • 46 postów
  • SkądStoke

Miałeś dużo szczęścia. Ciesz się, że nie stało się nic poważniejszego. Do samochodu się tak łatwo nie zrażaj. Pamiętam Twoje niedawne posty pełne dumy i zachwytu. Problem techniczny, o którym piszesz wydaje się niekoniecznie związany ze specyfiką rx-a. Czekałem z nadzieją, że ktoś bardziej doświadczony Ci pomoże. A tu cisza. Pogadaj z mechanikami, niekoniecznie od mazdy. Daj koniecznie znać jak rozwiązałeś problem. Dla bezpieczeństwa innych....



czasami jest tak, że samochód denerwuje bardziej niż się tego oczekiwało... do dnia dzisiejszego w aucie zmieniłem sporo rzeczy i za cholerę nie chce się odwdzieczyc. Również liczyłem na jakąś konkretną odpowiedź tutaj jak i na innym forum związanym z mazdą. Mechaników auto odwiedziło już kilku i także zero konkretów, jutro ostatnia próba i auto leci do Mazdy.


serwo lub ktorys z przewodow puszcza, dlatego tez wywala ci kontrolki


Witam, serwo jest ok, przewody również sprawdzone - ok, wszędzie sucho, płynu nie ubywa.


Dzisiaj po oględzinach u mechanika wyszło na to, że pompa abs-u wydaje dziwne odgłosy, auto hamuje ok, tylko przy każdej prędkości i za każdym razem wpada w poślizg... do tego po powrocie do domu wszystko znowu wróciło do normy - chore to wszystko.
Jutro jadę na diagnostykę komputerową, później z wiedzą (miejmy nadzieję) do mechanika, gdzie na pierwszy ogień idzie płyn hamulcowy, odpowietrzenie CAŁEGO systemu hamulcowego. Co wyjdzie na kompie również zostanie wymienione. O sprawie będę informował ! Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie.

#22
blademan89

blademan89

    Amator

  • Użytkownicy
  • 46 postów
  • SkądStoke
Wczoraj auto było na diagnostyce, komputer wykazał jeden błąd P1222 Speed Wheel sensor, ale po skasowaniu już nie wrócił, oprócz tego jednego błędu czysto Znawcy powiedzieli, że dawno nie widzieli RX8 w tak super stanie jak moja, jeden zaproponował dzisiaj nawet kupno, podobnie jak mój mechanik dzisiaj i jeden facet od ojca pracy :] Z racji, że w aucie zrobiłem sporo rzeczy na razie zostaje u mnie. Do rzeczy:

Dzisiaj wymieniliśmy płyn hamulcowy, odpowietrzyliśmy cały układ, który prawdopodobnie został źle odpowietrzony przez mechanika, który wymieniał mi sprzęgło, mazda dostała komplet hamulców i wszystko wróciło do normy, oby tak dalej..... na razie pojeżdżę i będzie wszystko wiadomo.

#23
adamsud

adamsud

    Boss of all Bosses

  • Użytkownicy
  • 3035 postów
  • Skąddolnośląskie
  • Samochód:BMW 645Ci, VW Jetta A6, BMW e46 328i

... na razie pojeżdżę i będzie wszystko wiadomo.

Nie zostaw tego tematu, po ustąpieniu problemu. Koniecznie daj znać, czy to odpowietrzenie dało skutek.

#24
Biszkopt

Biszkopt

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 816 postów
  • SkądGrodzisk Mazowiecki

Dzisiaj, po przejechaniu może 10-15 km od startu zablokował mi się zacisk Zatrzymałem się, profesjonalnie wyjąłem klucz do kół, popukałem i problem ustał. Przejechałem ze 100 km i zdarzyło się raz jeszcze - zabieg powórzyłem, dojechałem spokojnie do domu, blisko było.

Pytanie od czego zacząć: ja widzę to tak:
- przeczyścić zacisk - nie ruszany jak u mnie,
- wymienic płyn hamulcowy - też nie wymieniany jak u mnie,
- spojrzeć na wężyki, czy aby nie powykręcane.

Co jeszcze sprawdzić/wymienić? Jak uważacie?
Pierwszy raz mi się tak zrobiło w samochodzie...



#25
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 6842 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,
Ślizgi pewnie stoją standardowo. Jak uda się wybić to dokładnie oczyść i nakituj pasty hamulcowej ;-) Jak się nie wybiją, pękną lub pogną to szukaj jarzma używanego :cry:
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#26
adamsud

adamsud

    Boss of all Bosses

  • Użytkownicy
  • 3035 postów
  • Skąddolnośląskie
  • Samochód:BMW 645Ci, VW Jetta A6, BMW e46 328i
Wiesz Biszkopt. Mam aktualnie identyczny problem. W warsztacie już mi przeczyścili układ, ale problem nie ustąpił. Zamówiłem tzw. zestaw naprawczy. Ewentualnie wymienię tłoczek. Czekam, aż mechanik się ogarnie i przyjdą zamówione części.
reperaturka
tłoczek

#27
Biszkopt

Biszkopt

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 816 postów
  • SkądGrodzisk Mazowiecki
Gronek, co to znaczy w języku imperium: Ślizgi pewnie stoją standardowo? Masz na myśli, że się nie pogły w jakiś cudowny sposób ślizgi w jarzmach?

www.studiodrugiplan.pl - fotografia produktowa


#28
Sqad

Sqad

    AWA

  • Administrator
  • 2645 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Citroen C-Crosser '09, Kymco Downtown 125 '15
Takie tulejki po których zacisk sie ślizga, zapewne stoja, standardowa opcja, mozliwe ze takich gumek oslonowych nie masz albo popekala ktoras. Zaopatrz sie w smar do wysokich temperatur. Rozbierz sprawdz czy zacisk luźno plywa, jak nie to oczysc i przesmaruj.

#29
konrad278

konrad278

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 821 postów
  • SkądRawicz
Miałem prawy przedni zacisk lekko zapieczony ktoś gumy nie założył i dostał się syf.Rozebranie,oczyszczenie,nasmarowane wszystko i chodzi super dla pewności wszystkie zacisk po spr i tylko ten z gumą nie tak założoną blokował się

#30
Biszkopt

Biszkopt

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 816 postów
  • SkądGrodzisk Mazowiecki
Dzięki wszystkim za rady
Zacznę od rozebrania i przeczyszczenia zacisku (mnie też przedni prawy się zapiekł).
Mam takie zestawy naprawcze, ale zostawiłem u rodziców, więc jutro prowizorycznie rozbiorę i nasmaruję a na weekendzie ze szwagrem to rozbierzemy i zrobimy porządnie.
To może przy okazji wymienię płyn - zaraz poczytam, bo widziałem temat o tym. W sumie nie zaszkodzi, koszt niski a jeszcze nie wymieniałem.

[ Dodano: 2013-05-12, 18:58 ]
Dla potomnych: Gronek miał rację, ślizgi się zablokowały po obu stronach z przodu, te dolne (mimo, że gumki po obu stronach dobre).
Mechanik rozruszał za symboliczną opłatą. Przy okazji wyszło, że gumki na tłoczkach sparciałe - będzie kolejna wizyta i wymiana płynu.

[ Dodano: 2013-07-16, 14:05 ]
Odgrzebię jeszcze temat, w maju jakoś wymieniłem gumki w przednich zaciskach i tłoczki.
Zestaw naprawczy był z Intercars za 28 PLN za dwa komplety (na dwa zaciski), chyba Autofrein, ale nie pamiętam. Mazda oferuje za...220 PLN za dwa komplety - mechanik mówił, że spasowanie bardzo ładne tego za 28, wiec nie ma co przepłacać ;)
Natomiast tłoczek wziął się również z Intercars, ale odnalazłem go dzięki adamsud, bo mój mechanik nie mógł tego znaleźć. Wielkie dzięki adamsud!

#31
Sqad

Sqad

    AWA

  • Administrator
  • 2645 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Citroen C-Crosser '09, Kymco Downtown 125 '15

Ostatnio w dość dziwnych momentach pojawia się kontrolka od ABSu i trakcji. Nie ma znaczenia jak się hamuje czy ostro czy lekko, po prostu nie ma reguły.
Pytałem ostatnio Kajaka czy ma sprzęt albo kogoś kto sprawdzi kody absu, to powiedziała że to jakiś specjalite diwajs potrzebny.
A ponieważ jestem uparty sam sobie znalazłem soft i sprawdziłem.

Wyskakuje błąd C1290

C1290

The pressure from the brake fluid pressure sensor when not braking exceeds specification.

POSSIBLE CAUSES
Open or short circuit in the wiring harness between DSC HU/CM terminal B and brake fluid pressure sensor terminal B


Open or short circuit in the wiring harness between DSC HU/CM terminal C and brake fluid pressure sensor terminal C


Open circuit in the wiring harness between DSC HU/CM terminal E and brake fluid pressure sensor terminal A


Malfunction in the brake fluid pressure sensor


Poor connection at connectors (female terminal)


Open circuit in the wiring harness between brake light noise filter and brake switch


Open circuit in the wiring harness between brake light noise filter and DSC HU/CM


Open circuit in the wiring harness between brake light noise filter and STOP 15 A fuse


Brake switch malfunction


STOP 15 A fuse malfunction


Brake light noise filter malfunction

Pytanie do was bo już ciemno w garażu i nie chciało mi się szukać, gdzie znajdę ten czujnik? Ktoś już się spotkał z tym problemem?

[ Dodano: 2013-05-15, 00:16 ]
Nie uwierzycie co znalazłem, może to być związane z przepalonym trzecim światłem stop :-? lub micro wyłącznikiem przy pedale hamulca. Aczkolwiek niekoniecznie. Dużo ludzi ma z tym problem.

#32
Raptor

Raptor

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1394 postów
  • SkądKraków
  • Samochód:RX8 & Mazda 3 BM
sqad sprawdź czujniki ABS, u mnie jak przetarł się kabelek w jednym miałem właśnie takie objawy ->ABS/DSC raz się zapalał a raz nie, po jakimś czasie zapaliło się na stałe. Po sprawdzeniu kabelków okazało się że jeden jest przetarty - i dlatego działy się takie cuda, od naprawy mija 2gi rok (+25k km) i święty spokój wszystko dalej działa :)

sig2.jpg


#33
Sqad

Sqad

    AWA

  • Administrator
  • 2645 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Citroen C-Crosser '09, Kymco Downtown 125 '15
Naprawione. Czujnik przy pedale hamulca :)

#34
okon94

okon94

    Amator

  • Użytkownicy
  • 57 postów
  • SkądGdańsk

Witam. Wsiadam ostatnio do rexa, odpalam i jest okej, nagle bum, wszystko siadło. Kręce kluczykiem i nic żadnej reakcji jak by wyjęto akumulator. Poszperałem trochę i okzało się że bezpiecznik się przepalił. Przestałem się martwić. Wymieniłem bezpiecznik i wszystko jest okej, no może nie do końca. Teraz sprawa wygląda tak: Wsiadam, odpalam i jest wszystko okej. Kiedy dotknę nogą hamulca zapala się Kontrola trakcji, ABS i coś tam jeszcze. Można jechać ale te kontrolki palą się cały czas. Kiedy zgaszę silnik i odpalę jeszcze raz znowu jest wszystko okej ale kiedy znowu dotkę hamulca kontrolki zaczynają sie palić. Wie ktoś co zrobić? Jak do tego podejść?



#35
RobertoX-8

RobertoX-8

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1411 postów
  • SkądStąd
Sprawdź może najpierw OBD co tam się dzieje, choć nie wiem czy coś pokaże.
マツダ
ズーム - ズーム

#36
eXe

eXe

    Klubowa Maskotka :)

  • Użytkownicy
  • 2682 postów
  • SkądWłoszczowa
  • Samochód:20B
mi to trochę wygląda na jakieś zwarcie, jak wciśniesz pedał hamulca to muszą się gdzieś poruszyć kable i powodować zwarcie i stąd może się takie coś robić, z tymi bezpiecznikami też mogło się tak stać, gdzieś się poruszyło, pewnie też zaiskrzyło i bezpiecznika nie ma :)

#37
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 6842 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,
Pompa ABS może być trafiona... trzeba błędy zczytać najpierw..
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#38
szymon32

szymon32

    Amator

  • Użytkownicy
  • 61 postów
  • SkądKotlin
  • Samochód:RX-8
Który bezpiecznik Ci się przepalił ? Trzeba będzie poszukać w tym obwodzie za który odpowiada przepalony bezpiecznik.

#39
Sqad

Sqad

    AWA

  • Administrator
  • 2645 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Citroen C-Crosser '09, Kymco Downtown 125 '15
...

#40
Kojot Garage

Kojot Garage

    kojot garage

  • Użytkownicy
  • 799 postów
  • SkądCentrala
  • Samochód:EUNOS COSMO 347 szt BMWe30 WANKEL
najczęściej jest to czujnik ABSu ewentualnie wiązka elektryczna z tyłu może być przetarta
Dołączona grafikaDołączona grafika

SILNIK WANKLA OD A-Z ! Naprawy, tuning, skup i sprzedaż!

https://www.facebook.com/kojotgarage

668 824 980 - Kojot




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy