Skocz do zawartości

Zdjęcie

Problemy z hamulcami - (zaciski, pompa, ABS, piszczą klocki)


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
226 odpowiedzi w tym temacie

#41
adamsud

adamsud

    Boss of all Bosses

  • Użytkownicy
  • 3034 postów
  • Skąddolnośląskie
  • Samochód:BMW 645Ci, VW Jetta A6, BMW e46 328i

..Natomiast tłoczek wziął się również z Intercars, ale odnalazłem go dzięki adamsud, bo mój mechanik nie mógł tego znaleźć. Wielkie dzięki adamsud!

Dopiero teraz zauważyłem podziękowania - nie ma za co Biszkopt. Cieszę się, że rozwiązałeś swój problem. Ja jednak walczę dalej z przednim lewym hamulcem. Mechanik 2-krotnie czyścił mi zacisk. Wymienił uszczelki, a tarcza hamulcowa nadal się grzała. Dzisiaj wymieniono mi przewody hamulcowe na HEL-a (jedyne dostępne od ręki w tym kraju). Nadal nie pomogło. Mechanik jeszcze raz ma rozebrać zacisk. Teraz pytanie - czy tłoczek hamulcowy powinien "chodzić" ciasno czy raczej lekko. Co ewentualnie powoduje, że ten tłoczek po zaprzestaniu hamowania wraca na swoje miejsce? Podobno właśnie ten tłoczek się blokuje.

#42
MATi

MATi

    Torque Master

  • RA
  • 5710 postów
  • SkądW-wa/Raszyn
  • Samochód:Mazda Rx-8 High Niuter

czy tłoczek hamulcowy powinien "chodzić" ciasno czy raczej lekko

bardziej ta druga opcja ale nie powinien też tam latać ... jak tarcza się grzeje to która przednia czy tylna? jak przednia to tłoczek staje i klocek ociera o tarczę , jak tylne to może ręczny nie odbija..
" If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
~Paul Walker

#43
Biszkopt

Biszkopt

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 816 postów
  • SkądGrodzisk Mazowiecki
Jak juz tak rozbierasz, to wymień te tłoczki, są niedrogie. A według mnie powinien chodzić, oczywiście nie latać, ale luźno chodzić.

www.studiodrugiplan.pl - fotografia produktowa


#44
GMAgrzesiek

GMAgrzesiek

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 801 postów
  • SkądMazowsze
  • Samochód:RX-8/ Cebra sc33
Jak zacisk jest wyjęty wszystko czyste i wysmarowane smarem do zacisków jakimś ATE czy TRW to tłoczek wciskasz dwoma kciukami bez żadnego napinania się.

#45
Sqad

Sqad

    AWA

  • Administrator
  • 2645 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Citroen C-Crosser '09, Kymco Downtown 125 '15
...

#46
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 6736 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,
Sqad, nawet...im lżej tym lepiej...
adamsud, są blaszki wyciszające pod klockami ???
, ślizgi się nie blokują??? Jakie masz klocki ??? zamienniki trzeba podcinać żeby się nie blokowały.. sprężynki rozpierające są ??
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#47
Sqad

Sqad

    AWA

  • Administrator
  • 2645 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Citroen C-Crosser '09, Kymco Downtown 125 '15
...

#48
GMAgrzesiek

GMAgrzesiek

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 801 postów
  • SkądMazowsze
  • Samochód:RX-8/ Cebra sc33
Tłoczek powinien wchodzić lekko to podstawa, sprawa nr 2 to jak zwalisz zacisk i będziesz go obserwował trzymając w ręku a ktoś naciśnie pedał to w chwili puszczenia pedału tłoczek musi się minimalnie cofnąć ale na tyle że będzie to do zauważenia około milimetra. Wczoraj 323 przyjechał dziadek że mu koło grzeje. Tłoczek to trzeba było dobrą śrubą wciskać, a po wyciągnięciu tłoczka, wyczyszczeniu i nasmarowaniu lata jak szalone a w chwili odpuszczania pedału widocznie tłoczek wraca.
Nie ma siły żeby po gruntownym czyszczeniu CAŁEGO zacisku (a nie tłoczka, bo niektórzy tak to czytają), pod gumką uszczelniającą oraz osłonką, tłoczka oczywiście też i zasmarowaniu tego wszystkiego odpowiednim smarem nie będzie to chodziło.
Prowadnice zacisku tak jak pisał Gronek, też muszą swobodnie pracować a klocki w jarzmo wchodzić ręką bez zbędnych oporów, bo nieraz jak ktoś wsadzi albo za korodują to młotkiem trzeba wyciągać.

#49
Sqad

Sqad

    AWA

  • Administrator
  • 2645 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Citroen C-Crosser '09, Kymco Downtown 125 '15
...

#50
MATi

MATi

    Torque Master

  • RA
  • 5710 postów
  • SkądW-wa/Raszyn
  • Samochód:Mazda Rx-8 High Niuter

a wam to dwoma kciukami wchodzi.

mocne kciuki mają ot co :P
" If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
~Paul Walker

#51
GMAgrzesiek

GMAgrzesiek

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 801 postów
  • SkądMazowsze
  • Samochód:RX-8/ Cebra sc33
Nie no panowie, wiadomo że nie wskoczy sam, przeważnie jest że trzeba czymś pomóc ale jak bym wciskał tłoczki jakimiś super hiper ściskami to co drugi klient by wracał z grzejącymi się kołami.
Jak regeneruję tylny zacisk taki z hamulcem ręcznym to po dobrym złożeniu wkręcam go ręką. Robiłem w zeszłym tygodniu.

#52
Sqad

Sqad

    AWA

  • Administrator
  • 2645 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Citroen C-Crosser '09, Kymco Downtown 125 '15
....

#53
pawelc

pawelc

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 406 postów
  • SkądDrawno
  • Samochód:Mazda rx8 z32se
Prawidłowo nasmarowany i działający zacisk wciśniesz kciukami ,oczywiście trzeba wziąć pod uwagę to że zacisk pracuję w ekstremalnych warunkach (potrafi trochę przyrdzewieć czy się zapiec) i z reguły przy wymianie klocków używa się przyrządu do wciskania ,czy też wkręcania tłoczka ,i tu o ile nie idzie to w miarę lekko to i tak zacisk do rozebrania ,oczyszczenia . Ze ściskami jest ten problem że nie idzie uchwycić równolegle idealnie i dlatego niekiedy jest problem i z wciśnięciem ,i z prawidłowym wyczuciem czy tłoczek chodzi w miarę lekko ,Tak jak tu zostało napisane jeśli tłoczek cofa się po odpuszczeniu pedału hamulca to powinno wszystko grać

#54
adamsud

adamsud

    Boss of all Bosses

  • Użytkownicy
  • 3034 postów
  • Skąddolnośląskie
  • Samochód:BMW 645Ci, VW Jetta A6, BMW e46 328i
Mechanik trochę mnie zrobił w jajo. Już trzy miesiące temu mówiłem mu żeby oprócz reparaturki założył nowy tłoczek. Przekonał mnie jednak, że tłoczek jest w stanie idealnym. I proszę - cud. Po trzech miesiącach idealny tłoczek wygląda tak
Dołączona grafika
Po jego wymianie hamulec działa właściwie. Przejechałem dzisiaj z 40km i jest dobrze.
Tak więc moja inwestycja w nowe przewody hamulcowe okazała się zbędna. Jednak i tak jestem zadowolony, gdyż wydaje mi się, że hamulce jakby trochę lepiej funkcjonują. Polecam te przewody w oplocie stalowym.
Dołączona grafika
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i cenne rady. Miło wiedzieć, że można na kolegów liczyć. Dziękuję również Gronkowi za pomoc telefoniczną i miłą rozmowę.

#55
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 6736 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,
adamsud, Przyjemność po mojej stronie :)
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#56
MATi

MATi

    Torque Master

  • RA
  • 5710 postów
  • SkądW-wa/Raszyn
  • Samochód:Mazda Rx-8 High Niuter
gdzie dorwałeś te przewody ?
" If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
~Paul Walker

#57
adamsud

adamsud

    Boss of all Bosses

  • Użytkownicy
  • 3034 postów
  • Skąddolnośląskie
  • Samochód:BMW 645Ci, VW Jetta A6, BMW e46 328i

.. Przyjemność po mojej stronie :)

Przyjemność jednak po mojej stronie ;-)
Mati przewody w oplocie oferuje wielu sprzedawców. Jednak po serii telefonów dowiedziałem się, że dostawa towaru może nastąpić po nowym roku, za mniej więcej 6 tygodni. Kupiłem więc HEL-a, którego komplet otrzymałem w ciągu 24 godzin. Przewody nie są drogie. Komplet z przesyłką kosztuje 380,00 zł, a gwarancja podobno dożywotnia???? Sprzedawca pochodzi z Gdańska.
Tutaj masz linki:
HEL - allegro
HEL - strona sprzedawcy

#58
MATi

MATi

    Torque Master

  • RA
  • 5710 postów
  • SkądW-wa/Raszyn
  • Samochód:Mazda Rx-8 High Niuter
super dzięki adamsud,
" If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
~Paul Walker

#59
Radek001

Radek001

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 14 postów
  • SkądRybie
Miałem podobny problem jak kupowałem RX-8 to poprzedni właściciel kupił czujnik ABS-u.W sewrisie Mazdy po sprawdzeniu pod komputerem wyszło, że trzeba wymienić czujniki ABS-u nie zdąrzył go wymienić, żebym sobie sam wymienił. Po powrocie do domu okazało się, że wiązka przewodów przy klapie od bagażnika jest przerwana i robi się zwarcie. Po sklejeniu przewodów i wymienieniu bezpiecznika wszystko wróciło do normy. Tak działają serwisy w Polsce.

#60
seba185

seba185

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 591 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Mazda RX-8, Lexus GS300, Toyota Celica

Szukam warsztatu ktory przetoczy tarcze nie koniecznie na samochodzie. Moge je zawiezc... koniecznie jak najtaniej. ;) Znalazlem za 40zl na strone ale mysle ze nadal to duzo. Zna ktos warsztat tanszy? interesuje mnie zachodnie okolice warszawy i sama warszawa






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy