Skocz do zawartości

Zdjęcie

Namysłowski Rex

rx8mazda namysłów

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1
rudy090

rudy090

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 13 postów
  • SkądNamysłów

Witajcie. Chciałbym Wam przedstawić moją historię z Rexem.

 
19433867_265669383915766_182196880_n.jpg
 
Jestem posiadaczem Mazdy RX-8 od lipca 2016 roku, wersja 192KM 2005r. 
Kupione przy przebiegu około 151 300km w BP Premium Cars we Wrocławiu (może ktoś z Was ją oglądał). :)
Remont silnika był robiony przy przebiegu 138 600km. 
Kupując Mazdę RX-8 kierowałem się jedynie wyglądem, pierwszy raz na żywo ten model zobaczyłem pół godziny przed podpisaniem umowy kupna/sprzedaży, no i jak wiadomo od razu się w nim zakochałem xD Nie mając żadnego pojęcia na temat typowych usterek tego auta (oprócz kosztów naprawy silnika), tego co sprawdzić przed zakupem byłem pod takim wrażeniem po jeździe próbnej, że jedyne o czym myślałem to żeby zapłacić i już sobie stąd jechać. Z internetu dowiedziałem się tylko tyle, że dużo pali i silnik awaryjny xD ale że o własne samochody od zawsze dbam bardziej niż o siebie to mało mnie to interesowało, zepsuje się to się naprawi i tyle :D. Czy żałuję zakupu? Jedyne czego mogę żałować to to że nie stałem się szczęśliwym posiadaczem Rexa wcześniej. Jako że jeżdżę tym autem na co dzień, to fakt koszty są nieco większe niż gdybym jeździł zwykłym autem (wcześniej Renault Laguna I), ale jest to warte swojej ceny :)
Ze względu na bardzo duże problemy z ruszaniem po nagrzaniu się silnika, w kwietniu zeszłego roku przy przebiegu 159 000km autko dostało nowe oryginalne sprzęgło i przy okazji zakupiony został wydech "Cobra". Sama wymiana sprzęgła oczywiście nie załatwiła problemów z ruszaniem, bo jak się okazało winne temu były  poduszki silnika. Miesiąc później po wymianie poduszek na nowe było jak ręką odjął :)
W listopadzie ub.r. zamontowane zostało zawieszenie gwintowane ISC, auto zostało obniżone o 45mm i trzeba było zdemontować chlapacze bo pewnie w ten sam dzień bym je połamał  :P
23549926_360601757734073_701183754497863
23632551_360601807734068_218072650077450
 
Pod choinkę nowy wzrok, czyli zregenerowanie lamp przednich i przerobienie na bi-xenon
 
25521016_1696166933775747_1720975174_o.j
32131233.jpg?dl=0
25586819_376325649495017_790112047971347
W lutym tego roku na równe 171tys. przebiegu przyszedł czas na prawdopodobnie pierwszą wymianę cewek, kabli i świec od remontu silnika ~ 32 500km. Kompresja 6.0 i 6.5 bara. Do tego znalezienie przyczyny ciągłego piszczenia klocka hamulcowego z lewej strony, okazało się że winna temu była zardzewiała prowadnica zacisku
 
28459088_1765587093500397_551034702_n.jp
 
Jako że mechanicznie auto jest w miare ogarnięte przyszedł czas na poprawki blacharskie.
Ze względu na ograniczony budżet do wyboru miałem podłogę 
28810791_1773808366011603_198826994_o.jp
28879011_1773808309344942_769240835_o.jp
 
albo to co jest chyba normalką w tych autach, czyli pordzewiała klapa bagażnika i tylne nadkola. Wybrałem drugą opcję. Niestety nie mam zdjęć jak one wyglądały z zewnątrz przed robotą, ale wyglądały tragicznie xD zresztą.. wewnątrz też było więcej rdzy niż blachy i doszła dodatkowa robota :/
28810302_1773798309345942_527982321_o.jp
4444444444444444444444444444.jpg?dl=0

29468997_1789352397790533_73769080136778
 
29472954_1789665924425847_68876342943243
29391057_1791211470937959_1026635417_o.j
29692965_1794953613897078_304741208_o.jp
 
na tą chwilę to chyba tyle :) W czwartek odbieram autko to wrzucę efekt końcowy
dodatkowo mam w planach na ten rok:
- zrobić podłogę
- okleić cały samochód
- wrzucić jakieś ładne felgi 19
ile z tych rzeczy uda się zrobić to nie wiem :) na tą chwilę koniec z wkładaniem pieniędzy w Rexa, trzeba się w końcu nacieszyć jazdą :D


#2
Master609

Master609

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1 187 postów
  • SkądSzczecin
  • Samochód:Mazda Rx8 192 LP
Gratulacje zakupu.
Jak się sprawuję zawieszenie?
Silnik nie jest awaryjny tylko raz na 100 tyś. Trzeba go wyjąc i zrobić to, co trzeba.

Oby twoje plany się spełniły fajnie się zapowiada.

Użytkownik Master609 edytował ten post 27 marca 2018 - 12:24


#3
rudy090

rudy090

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 13 postów
  • SkądNamysłów

 

Gratulacje zakupu.
Jak się sprawuję zawieszenie?
Silnik nie jest awaryjny tylko raz na 100 tyś. Trzeba go wyjąc i zrobić to, co trzeba.

Oby twoje plany się spełniły fajnie się zapowiada.

 

Oprócz tego, że odczuwam każdy, nawet najmniejszy ubytek na drodze bo mam zawieszenie bardzo twardo ustawione to bardzo dobrze :D Dzieki :)



#4
Mikuada

Mikuada

    vel Dikej

  • Użytkownicy
  • 738 postów
  • SkądNamysłów
  • Samochód:Ósema
warto dodac ze remont u Kojota i to potwierdzony. panowie z komisu latali nia jako dayli, bezwypadkowa, jakies minimalne przygody ale zaden skladak, rama jak z fabryki ;) kupiles nim ja dorwalem biala i masz ja nadal po tym jak ja sprzedalem, lamiesz steerotypy :lol:

a gwint robil w profi warsztacie wiec mial robiony corner balance xD nie moze zle sie prowadzic :D
  • rudy090 lubi to

#5
Reaper

Reaper

    Nałogowiec

  • Validating
  • 1 626 postów
  • SkądHorst
  • Samochód:mazda rx8
A ja mam tylko jedno pytanie, Masz kompresję 6 i 6.5 po przejechaniu 32k od remontu ?

#6
rudy090

rudy090

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 13 postów
  • SkądNamysłów

A ja mam tylko jedno pytanie, Masz kompresję 6 i 6.5 po przejechaniu 32k od remontu ?

Dokładnie tak :)



#7
MATi

MATi

    Poweeeeer!!!!

  • Użytkownicy
  • 5 813 postów
  • SkądJózefosław
  • Samochód:BMW F10 528i juesandej

A ja mam tylko jedno pytanie, Masz kompresję 6 i 6.5 po przejechaniu 32k od remontu ?


Są remonty i remonty :) zależy u kogo robisz
" If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
~Paul Walker

#8
arkadzik

arkadzik

    HajPałer Streeetporteed

  • Użytkownicy
  • 1 036 postów
  • SkądBIA
  • Samochód:Rx8 HP
Dlaczego każdy twierdzi , ze po remoncie kompresja musi być ojojojoj mega duża w granicach 8 barów. U mnie po remoncie ma 7 barów i Gronek twierdzi ze jest git . Piec z dobrych szpejow zbudowany ....


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#9
kermit001

kermit001

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 825 postów
  • SkądWarszawa
To prawda :) ale 6,5 to chyba nie tak zle. Ważne, zeby równe były.

#10
Reaper

Reaper

    Nałogowiec

  • Validating
  • 1 626 postów
  • SkądHorst
  • Samochód:mazda rx8
Grzecznie spytałem, nic nie twierdziłem.
Spytałem z ciekawości i dostałem odpowiedź.

#11
Mikuada

Mikuada

    vel Dikej

  • Użytkownicy
  • 738 postów
  • SkądNamysłów
  • Samochód:Ósema
kompra zalezy od plyt glownie. nie ma opcji zeby po remoncie na uzywanych plytach i housingach bez zadnych szlifow kompra wstala do 8. zwlaszcza jak na apexach bylo zrobione 130k km. 7 to rewelacyjny wynik, 6-6.5 to niestety norma. dlatego bardziej opylalo sie brac nowy piec, ale sie skonczyly ;)

#12
MATi

MATi

    Poweeeeer!!!!

  • Użytkownicy
  • 5 813 postów
  • SkądJózefosław
  • Samochód:BMW F10 528i juesandej
Tylko jeden rotor ma 6 a drugi 6.5 bardziej o tą różnicę chodzi
" If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
~Paul Walker

#13
kermit001

kermit001

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 825 postów
  • SkądWarszawa
0,5 to w granicach. Jeśli sie nie mylę.

#14
Mikuada

Mikuada

    vel Dikej

  • Użytkownicy
  • 738 postów
  • SkądNamysłów
  • Samochód:Ósema

mam nadzieje że Paweł sie nie obrazi :D


  • kamilg123 i grayfox lubią to

#15
rudy090

rudy090

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 13 postów
  • SkądNamysłów

Dzięki, bardzo dobra robota :)


Użytkownik rudy090 edytował ten post 01 kwietnia 2018 - 17:02


#16
grayfox

grayfox

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 20 postów
  • Samochód:Mazda RX-8 192KM

O proszę :) Pozdrowienia z czarnego - też namysłowskiego Rexa. ;)






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy