Skocz do zawartości

Zdjęcie

Paweł Gołembiewski - R3 (w końcu!)

RX8 R3 Mazda RX-8 R3 ASO MAZDA SERWIS MAZDA MAZDA GOŁEMBIEWSCY PAWEŁ GOŁEMBIEWSKI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#1
Paweł.Gołembiewski

Paweł.Gołembiewski

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 141 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:FB, FC, SE

Kiedyś mógł nadejść ten dzień, co wcale nie było pewne. Posiadanie R3 to z pewnością trochę szczęścia. Przeglądając internet w ciągu ostatniego roku, widziałem tylko TRZY R3 z kierownicą po lewej stronie, które były możliwe do kupienia w Europie. Tak się składa, że jakiś czas temu otrzymałem rozliczne informacje obejmujące statystyki produkcyjne. Na wszystkie sprzedane RX8, których było łącznie licząc wszystkie wersje, strony kierownicy itd. 193 318 sztuk, zobaczmy jak rozkładała się produkcja w latach:

Załączony plik  STATYSTYKI PRODUKCJI MAZDA RX8 S1 S2 R3.png   30,79 KB   32 Ilość pobrań

 

Biorąc pod uwagę, że wersja po liftingu S2 była produkowana od 2009 do 2012 roku, otrzymujemy łącznie 9135 sztuk poliftów wyprodukowanych w latach 2009-2012 na cały świat. Wiele z nich stanowiły wersje z kierownicą po prawej stronie. Nieznacznym ułamkiem były egzemplarze oznaczone "R3". Zapewne większość R3 miała kierownicę po prawej stronie. Jak dotrę do dokładnych danych, z pewnością je tu umieszczę.

 

Załączony plik  MAZDA RX8 R3 MAZDA GOŁEMBIEWSCY SERWIS ASO MAZDY.jpg   135,81 KB   30 Ilość pobrań

 

Jeżeli chodzi o wrażenia z jazdy:
Tymczasem po pierwszych ok. 500 km przejechanych, z pełnym zaskoczeniem stwierdzam, że to zupełnie inny samochód niż RX8 które znam. Wydawało mi się, że 40th Anniversary jako "próba" przed R3 będzie bliżej jeżeli chodzi o wrażenia z jazdy. Nic bardziej mylnego.  Z pewnością znaczenie mają opisane różnice między S1 a S2 http://forum.rxklub....2r3/#entry58782. Z pewnością wizualnie z zewnątrz i w środku samochód wygląda inaczej.

 

W R3 dają się odczuć te wszystkie usztywnienia nadwozia i podwozia, których jest o wiele więcej niż w S1. W jak najbardziej pozytywnym sensie, samochód jest o wiele bardziej sztywny - i co ciekawe, jest komfortowy. Nawet przy agresywnych skrętach czuć jak tracą przyczepność opony, a nadwozie pozostaje stabilne, praktycznie się nie przechyla. Bardzo ciekawe wrażenie. Dla pełnego obrazu muszę koniecznie pojeździć porobionymi RXami S1, które są bardzo usztywnione.

Fotele Recaro są w świetnym stanie i trzymają bardzo dobrze. Kto nie zna, zapraszam przy okazji, warto odczuć różnicę, niestety biją seryjne o wiele długości. 

Z innych obserwacji:
Ciekawostką są oznaczenia, że silnik jest jeszcze nierozgrzany. Gasną po kolei, aż zostaje tylko czerwone oznaczenia pola 9-10tys.obrotów.

Załączony plik  DESKA ROZDZIELCZA MAZDA RX8 R3.jpg   57,44 KB   29 Ilość pobrań

 

Fabrycznie zamontowana jest rozpórka na kielichach przednich, rozbudowana w stosunku do S1 o usztywnienie ściany grodziowej.

Bagnet oleju jest o wiele bardziej dostępny, nie trzeba wyginać rąk i szukać ;)
Na jednym z dywaników jest oznaczenie R3, choć sam dywanik nie pasuje kształtem do miejsca :) To ciekawostka.

Na razie tyle. Jak go porządnie umyję, zrobić więcej zdjęć i opisu. 
Tymczasem zapraszam do przejrzenia pełnej listy RXów z naszego garażu: https://www.mazda.wa....pl/nasz-garaz/

 

 


  • zdu, kermit001 i Sopel_XL lubią to

Zapraszam do kontaktu przez fb: https://www.facebook...100001961368770

Więcej fot naszych RXów: https://www.instagra...ki.pawel.mazda/

 

Na co dzień znajdziesz mnie w serwisie Mazdy: https://www.Golembiewscy.pl


#2
zdu

zdu

    Nadworny Rotary Grafik

  • Użytkownicy
  • 1219 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Mazda RX78

przyjedź w czwartek pod Narodowy, pooglądamy :D



#3
Wojtex16

Wojtex16

    Maniak

  • Moderators
  • 2938 postów
  • SkądKatowice
  • Samochód:Mazda RX-8 40th Anniversary Edition

Poliftowych rx8 jest naprawdę mało. Gratulacje! :)

Mnie tylko jedna rzecz zastanawia. Skoro od 2009 roku zakazano sprzedaż rx8 (ze względu na nowe normy spalin) w Unii to gdzie dalej sprzedawano? Mowa o fabrycznej z kierą po lewej stronie i klimą automatyczną.



#4
Reaper

Reaper

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1126 postów
  • SkądHorst
  • Samochód:mazda rx8
Z tego co pamiętam to właśnie w 2012 nie spełniała norm i przestali produkować.

#5
Boris86

Boris86

    Boss of Snake Pit

  • Użytkownicy
  • 1294 postów
  • SkądŁódź
  • Samochód:RX-7 FD3s, RX-8 Pandem LP & HP, 323 BG KLV6, Soarer, Viper GTS, 523i
W 2011 przestano produkować LHD, 2012 tylko RHD z mojej wiedzy.

CZĘŚCI DO MAZDY RX-8 i silników RENESIS 13B MSP :) Szukasz? --> Pisz!
ZESTAWY NAPRAWCZE DO KOMPRESORÓW EATON--> info PW.


#6
Zwirz

Zwirz

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 392 postów
  • SkądBolesławiec
  • Samochód:Eko-pierdzikółko CR-Z, RX-8 R3

W Japonii do 2013 roku produkowali RX-8 i ostatni wypust to jak żeby inaczej była wersja Spirit-R

Kurde. Trochę Paweł Ci zazdroszczę LHD R3, ale nie miałem cierpliwości szukać



#7
Ravi

Ravi

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • 171 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Mazda RX-8 2004 HP

Chyba każdy patrzy na nią z pożądaniem. :)

R3 LHD i to jeszcze w takim stanie...uh, cudo!



#8
ika

ika

    Amator

  • Użytkownicy
  • 53 postów
  • SkądTychy
  • Samochód:Alfa 159 TBi

Świetnie się prezentuje :) jaki jest kraj pochodzenia?

 

Kiedyś mógł nadejść ten dzień, co wcale nie było pewne. Posiadanie R3 to z pewnością trochę szczęścia. Przeglądając internet w ciągu ostatniego roku, widziałem tylko TRZY R3 z kierownicą po lewej stronie, które były możliwe do kupienia w Europie. Tak się składa, że jakiś czas temu otrzymałem rozliczne informacje obejmujące statystyki produkcyjne. Na wszystkie sprzedane RX8, których było łącznie licząc wszystkie wersje, strony kierownicy itd. 193 318 sztuk, zobaczmy jak rozkładała się produkcja w latach

 

Z ciekawości chodzi o trzy fabryczne LHD czy w tym są takie po przekładce?

 

Poliftowych rx8 jest naprawdę mało. Gratulacje! :)

Mnie tylko jedna rzecz zastanawia. Skoro od 2009 roku zakazano sprzedaż rx8 (ze względu na nowe normy spalin) w Unii to gdzie dalej sprzedawano? Mowa o fabrycznej z kierą po lewej stronie i klimą automatyczną.

 

Zakazano w całej Unii? to skąd tyle R3 sprowadzanych z Anglii?



#9
Paweł.Gołembiewski

Paweł.Gołembiewski

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 141 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:FB, FC, SE

Tak ika, akurat wspomniane trzy egzemplarze były do kupienia z Niemiec. Z opisu wynikało, że nie są po przekładkach.

 

Kraj pochodzenia rzadki, Szwajcaria.

 

zdu, uwierz mi, że chciałem przyjechać, ale nie dałem rady, zmęczenie po całym tygodniu dało o sobie znać...

 

Zwirzu, zobaczymy kiedyś Spirit R? ;) PS. Wskazana tabela pochodzi z opracowania powstałego przy okazji kolejnej rocznicy, chyba rok temu jak pamiętam. Dotyczy produkcji na cały świat łącznie z Japonią - wynikałoby z tego, że w 2013 RX8 nie były już produkowane.

 

Wojtex16, nie wiem czy w 2009 zakazano sprzedaży w UE. 


Zapraszam do kontaktu przez fb: https://www.facebook...100001961368770

Więcej fot naszych RXów: https://www.instagra...ki.pawel.mazda/

 

Na co dzień znajdziesz mnie w serwisie Mazdy: https://www.Golembiewscy.pl


#10
Reaper

Reaper

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1126 postów
  • SkądHorst
  • Samochód:mazda rx8
To co znalazłem to info na temat daty wprowadzenia normy euro 5. 1 stycznia 2010 więc mamy odpowiedź. Mowa o autach typowo na Europę.

#11
Wojtex16

Wojtex16

    Maniak

  • Moderators
  • 2938 postów
  • SkądKatowice
  • Samochód:Mazda RX-8 40th Anniversary Edition

Zakazano w całej Unii? to skąd tyle R3 sprowadzanych z Anglii?

Chodzi o normy spalin jak mówi Reaper. Więc jak zauważyłaś większość r3 to angliki czy po przekładce.

 

To co znalazłem to info na temat daty wprowadzenia normy euro 5. 1 stycznia 2010 więc mamy odpowiedź. Mowa o autach typowo na Europę.

Na wiki piszą, że od 2009 więc by się zgadzało czemu już nie sprzedawano poliftowych.



#12
ika

ika

    Amator

  • Użytkownicy
  • 53 postów
  • SkądTychy
  • Samochód:Alfa 159 TBi

Chodzi o normy spalin jak mówi Reaper. Więc jak zauważyłaś większość r3 to angliki czy po przekładce.

 

Na wiki piszą, że od 2009 więc by się zgadzało czemu już nie sprzedawano poliftowych.

 

Chodziło mi bardziej o to, że skoro normy wprowadzono w Unii, to powinny obowiązywać w Wielkiej Brytanii, więc jeśli nie ma r3 z pozostałych państw Unii, to nie powinno też być anglików r3



#13
Reaper

Reaper

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1126 postów
  • SkądHorst
  • Samochód:mazda rx8
Norma euro 5 rozciągnięta była jeśli można tak to nazwać do 2011. Ale co za problem mieć auto z Japonii w UK ?
https://www.theaa.co...sions-standards

Użytkownik Reaper edytował ten post 15 sierpień 2018 - 08:25


#14
ika

ika

    Amator

  • Użytkownicy
  • 53 postów
  • SkądTychy
  • Samochód:Alfa 159 TBi

A wtedy krajem pochodzenia nie byłaby formalnie Japonia zamiast UK? I tak to ciągle nie wyjaśniałoby w pełni dlaczego anglików poliftów jest więcej. Nie można było równie dobrze mieć lhd np. ze Stanów?



#15
Reaper

Reaper

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1126 postów
  • SkądHorst
  • Samochód:mazda rx8
Można było i nadal można. Ale z linku co wkleiłem widzimy że jeszcze auta z 2011 mogły być produkowane na normie euro 4. Zresztą to już historia. Kolega ma tutaj lhd i ważne że omyłkowo nie będzie drzwi otwierał przy zmianie biegów. I zawsze bezpieczniej przy wyprzedzaniu.

#16
Retro

Retro

    Poganiacz Tłokowców

  • Użytkownicy
  • 2228 postów
  • SkądWuWuA
  • Samochód:RX-8 GT, Evo IX

Fajna sprawa taka R3 :wub: Sam bym chciał aczkolwiek wizualnie to wersja S1 mi się bardziej podobała jeśli chodzi np o zderzaki, wloty, lampy z tyłu czy radio i deskę rozdzielczą.

W S2 poprzerabiali to wszystko i już nie wygląda tak pięknie, wg mojego gustu oczywiście.

 

Nie zmienia to faktu, że pewnie auto jest bardziej dopracowane w szczególe.

Działa w niej nawigacja? Jest mapa na Polskę?


Użytkownik Retro edytował ten post 24 sierpień 2018 - 07:43

  • Sopel_XL i Kacpes lubią to

Rotary Inside | Hurt paliw płynnych | Usługi Informatyczne

Była RX-8 GT | Jest Lancer Evo IX P03


#17
Paweł.Gołembiewski

Paweł.Gołembiewski

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 141 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:FB, FC, SE

Retro, nie ma w niej nawigacji. Też się nie spieszyłem do S2, miałem podobne wrażenia. A jednak wiedziałem, że R3 chcę, to zawsze było w planach i marzeniach, tyle. Tak naprawdę dopiero, gdy wsiadłem do środka, zacząłem się uważniej przyglądać, wyszło na to, że samochód jest starannie wykonany i przemyślany :) Spodobał mi się :D


  • Retro i Sopel_XL lubią to

Zapraszam do kontaktu przez fb: https://www.facebook...100001961368770

Więcej fot naszych RXów: https://www.instagra...ki.pawel.mazda/

 

Na co dzień znajdziesz mnie w serwisie Mazdy: https://www.Golembiewscy.pl


#18
arkadzik

arkadzik

    HajPałer Streeetporteed

  • Użytkownicy
  • 828 postów
  • SkądBIA
  • Samochód:Rx8 HP

Panowie, auta z Japonii mają unikalny, krótki VIN ;) 



#19
Retro

Retro

    Poganiacz Tłokowców

  • Użytkownicy
  • 2228 postów
  • SkądWuWuA
  • Samochód:RX-8 GT, Evo IX

Chyba tylko stare? Nowe auta już mają normalny VIN?


Rotary Inside | Hurt paliw płynnych | Usługi Informatyczne

Była RX-8 GT | Jest Lancer Evo IX P03


#20
Paweł.Gołembiewski

Paweł.Gołembiewski

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 141 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:FB, FC, SE

Tego o VINach nie wiem.

Powiedzcie jak silnik ma pracować równo?

 

Załączony plik  świece Mazda RX8 R3.jpg   76,59 KB   19 Ilość pobrań
 

Zatem, do R3 wpadły:
1. nowe świece zapłonowe,
2. nowe cewki zapłonowe - jedna już była przepalona,
3. nowe przewody zapłonowe,
4. zamówiłem też nową osłonę akumulatora - starej zwyczajnie brakowało,
5. nowy olej Motul Chrono, filtr R3,

6. filtr kabinowy,
7. filtr powietrza,
8. co ważne - dwie nowe poduszki silnika - od razu zniknęły drgania wynikające ze zużytych poduszek.

 

Nie mogłem się doczekać tej aksamitnej pracy silnika, bez żadnych wibracji - po połączeniu efektu ze zmiany elementów układu zapłonowego i poduszek  :D Mrau! :D

Załączony plik  cewki świece przewody Mazda RX8.jpg   134,92 KB   19 Ilość pobrań

 

Wykonaliśmy też trochę prac wymaganych na początku:
1. Mega długa lista kontrolna początkowa - w ramach sprawdzenia przed zakupem,
2. Pełny serwis klimatyzacji,
3. Odgrzybianie i ozonowanie wnętrza,
4. Wyważenie kół i sprawdzenie, że są proste,
5. Geometria i zbieżność,
6. Sprawdzenie akcji serwisowych - brak,
7. Zdjęcie niepotrzebnych naklejek, czyszczenie po poprzednim właścicielu,
8. Usunięcie bezinwazyjne wgnieceń karoserii w naszym oddziale http://www.puller.com.pl - jak miło!

 

Lista rzeczy do zrobienia znacząco się skróciła :) Tymczasem trzeba trochę pojeździć ;)


Użytkownik Paweł.Gołembiewski edytował ten post 12 wrzesień 2018 - 10:55

Zapraszam do kontaktu przez fb: https://www.facebook...100001961368770

Więcej fot naszych RXów: https://www.instagra...ki.pawel.mazda/

 

Na co dzień znajdziesz mnie w serwisie Mazdy: https://www.Golembiewscy.pl






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: RX8 R3, Mazda RX-8 R3, ASO MAZDA, SERWIS MAZDA, MAZDA GOŁEMBIEWSCY, PAWEŁ GOŁEMBIEWSKI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy