Skocz do zawartości

Zdjęcie

Paweł Gołembiewski - R3 (w końcu!)

RX8 R3 Mazda RX-8 R3 ASO MAZDA SERWIS MAZDA MAZDA GOŁEMBIEWSCY PAWEŁ GOŁEMBIEWSKI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1
Paweł.Gołembiewski

Paweł.Gołembiewski

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 120 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:FB, FC, SE

Kiedyś mógł nadejść ten dzień, co wcale nie było pewne. Posiadanie R3 to z pewnością trochę szczęścia. Przeglądając internet w ciągu ostatniego roku, widziałem tylko TRZY R3 z kierownicą po lewej stronie, które były możliwe do kupienia w Europie. Tak się składa, że jakiś czas temu otrzymałem rozliczne informacje obejmujące statystyki produkcyjne. Na wszystkie sprzedane RX8, których było łącznie licząc wszystkie wersje, strony kierownicy itd. 193 318 sztuk, zobaczmy jak rozkładała się produkcja w latach:

Załączony plik  STATYSTYKI PRODUKCJI MAZDA RX8 S1 S2 R3.png   30,79 KB   22 Ilość pobrań

 

Biorąc pod uwagę, że wersja po liftingu S2 była produkowana od 2009 do 2012 roku, otrzymujemy łącznie 9135 sztuk poliftów wyprodukowanych w latach 2009-2012 na cały świat. Wiele z nich stanowiły wersje z kierownicą po prawej stronie. Nieznacznym ułamkiem były egzemplarze oznaczone "R3". Zapewne większość R3 miała kierownicę po prawej stronie. Jak dotrę do dokładnych danych, z pewnością je tu umieszczę.

 

Załączony plik  MAZDA RX8 R3 MAZDA GOŁEMBIEWSCY SERWIS ASO MAZDY.jpg   135,81 KB   20 Ilość pobrań

 

Jeżeli chodzi o wrażenia z jazdy:
Tymczasem po pierwszych ok. 500 km przejechanych, z pełnym zaskoczeniem stwierdzam, że to zupełnie inny samochód niż RX8 które znam. Wydawało mi się, że 40th Anniversary jako "próba" przed R3 będzie bliżej jeżeli chodzi o wrażenia z jazdy. Nic bardziej mylnego.  Z pewnością znaczenie mają opisane różnice między S1 a S2 http://forum.rxklub....2r3/#entry58782. Z pewnością wizualnie z zewnątrz i w środku samochód wygląda inaczej.

 

W R3 dają się odczuć te wszystkie usztywnienia nadwozia i podwozia, których jest o wiele więcej niż w S1. W jak najbardziej pozytywnym sensie, samochód jest o wiele bardziej sztywny - i co ciekawe, jest komfortowy. Nawet przy agresywnych skrętach czuć jak tracą przyczepność opony, a nadwozie pozostaje stabilne, praktycznie się nie przechyla. Bardzo ciekawe wrażenie. Dla pełnego obrazu muszę koniecznie pojeździć porobionymi RXami S1, które są bardzo usztywnione.

Fotele Recaro są w świetnym stanie i trzymają bardzo dobrze. Kto nie zna, zapraszam przy okazji, warto odczuć różnicę, niestety biją seryjne o wiele długości. 

Z innych obserwacji:
Ciekawostką są oznaczenia, że silnik jest jeszcze nierozgrzany. Gasną po kolei, aż zostaje tylko czerwone oznaczenia pola 9-10tys.obrotów.

Załączony plik  DESKA ROZDZIELCZA MAZDA RX8 R3.jpg   57,44 KB   18 Ilość pobrań

 

Fabrycznie zamontowana jest rozpórka na kielichach przednich, rozbudowana w stosunku do S1 o usztywnienie ściany grodziowej.

Bagnet oleju jest o wiele bardziej dostępny, nie trzeba wyginać rąk i szukać ;)
Na jednym z dywaników jest oznaczenie R3, choć sam dywanik nie pasuje kształtem do miejsca :) To ciekawostka.

Na razie tyle. Jak go porządnie umyję, zrobić więcej zdjęć i opisu. 
Tymczasem zapraszam do przejrzenia pełnej listy RXów z naszego garażu: https://www.mazda.wa....pl/nasz-garaz/

 

 


  • zdu, kermit001 i Sopel_XL lubią to

Mój profil na fb: https://www.facebook...100001961368770

Więcej fot moich RXów: https://www.instagra...ki.pawel.mazda/

 

Na co dzień znajdziesz mnie w serwisie Mazdy: https://www.Mazda.Warszawa.pl


#2
zdu

zdu

    Nadworny Rotary Grafik

  • Użytkownicy
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Mazda RX78

przyjedź w czwartek pod Narodowy, pooglądamy :D



#3
Wojtex16

Wojtex16

    Maniak

  • Moderators
  • 2889 postów
  • SkądKatowice
  • Samochód:Mazda RX-8 40th Anniversary Edition

Poliftowych rx8 jest naprawdę mało. Gratulacje! :)

Mnie tylko jedna rzecz zastanawia. Skoro od 2009 roku zakazano sprzedaż rx8 (ze względu na nowe normy spalin) w Unii to gdzie dalej sprzedawano? Mowa o fabrycznej z kierą po lewej stronie i klimą automatyczną.



#4
Reaper

Reaper

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 980 postów
  • SkądHorst
  • Samochód:mazda rx8
Z tego co pamiętam to właśnie w 2012 nie spełniała norm i przestali produkować.

#5
Boris86

Boris86

    Boss of Snake Pit

  • Użytkownicy
  • 1200 postów
  • SkądŁódź
  • Samochód:RX-7 FD3s, 323 BG KL V6, E36 QP M50B25, KADETT C QP, Soarer 1,5JZ-GTE , Aristo
W 2011 przestano produkować LHD, 2012 tylko RHD z mojej wiedzy.

CZĘŚCI DO MAZDY RX-8 i silników RENESIS 13B MSP :) Szukasz? --> Pisz!
ZESTAWY NAPRAWCZE DO KOMPRESORÓW EATON--> info PW.


#6
Zwirz

Zwirz

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 392 postów
  • SkądBolesławiec
  • Samochód:Eko-pierdzikółko CR-Z, RX-8 R3

W Japonii do 2013 roku produkowali RX-8 i ostatni wypust to jak żeby inaczej była wersja Spirit-R

Kurde. Trochę Paweł Ci zazdroszczę LHD R3, ale nie miałem cierpliwości szukać



#7
Ravi

Ravi

    Amator

  • Użytkownicy
  • 49 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Mazda RX-8 2004 HP

Chyba każdy patrzy na nią z pożądaniem. :)

R3 LHD i to jeszcze w takim stanie...uh, cudo!



#8
ika

ika

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 21 postów
  • SkądTychy
  • Samochód:Alfa 159 TBi

Świetnie się prezentuje :) jaki jest kraj pochodzenia?

 

Kiedyś mógł nadejść ten dzień, co wcale nie było pewne. Posiadanie R3 to z pewnością trochę szczęścia. Przeglądając internet w ciągu ostatniego roku, widziałem tylko TRZY R3 z kierownicą po lewej stronie, które były możliwe do kupienia w Europie. Tak się składa, że jakiś czas temu otrzymałem rozliczne informacje obejmujące statystyki produkcyjne. Na wszystkie sprzedane RX8, których było łącznie licząc wszystkie wersje, strony kierownicy itd. 193 318 sztuk, zobaczmy jak rozkładała się produkcja w latach

 

Z ciekawości chodzi o trzy fabryczne LHD czy w tym są takie po przekładce?

 

Poliftowych rx8 jest naprawdę mało. Gratulacje! :)

Mnie tylko jedna rzecz zastanawia. Skoro od 2009 roku zakazano sprzedaż rx8 (ze względu na nowe normy spalin) w Unii to gdzie dalej sprzedawano? Mowa o fabrycznej z kierą po lewej stronie i klimą automatyczną.

 

Zakazano w całej Unii? to skąd tyle R3 sprowadzanych z Anglii?



#9
Paweł.Gołembiewski

Paweł.Gołembiewski

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 120 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:FB, FC, SE

Tak ika, akurat wspomniane trzy egzemplarze były do kupienia z Niemiec. Z opisu wynikało, że nie są po przekładkach.

 

Kraj pochodzenia rzadki, Szwajcaria.

 

zdu, uwierz mi, że chciałem przyjechać, ale nie dałem rady, zmęczenie po całym tygodniu dało o sobie znać...

 

Zwirzu, zobaczymy kiedyś Spirit R? ;) PS. Wskazana tabela pochodzi z opracowania powstałego przy okazji kolejnej rocznicy, chyba rok temu jak pamiętam. Dotyczy produkcji na cały świat łącznie z Japonią - wynikałoby z tego, że w 2013 RX8 nie były już produkowane.

 

Wojtex16, nie wiem czy w 2009 zakazano sprzedaży w UE. 


Mój profil na fb: https://www.facebook...100001961368770

Więcej fot moich RXów: https://www.instagra...ki.pawel.mazda/

 

Na co dzień znajdziesz mnie w serwisie Mazdy: https://www.Mazda.Warszawa.pl


#10
Reaper

Reaper

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 980 postów
  • SkądHorst
  • Samochód:mazda rx8
To co znalazłem to info na temat daty wprowadzenia normy euro 5. 1 stycznia 2010 więc mamy odpowiedź. Mowa o autach typowo na Europę.

#11
Wojtex16

Wojtex16

    Maniak

  • Moderators
  • 2889 postów
  • SkądKatowice
  • Samochód:Mazda RX-8 40th Anniversary Edition

Zakazano w całej Unii? to skąd tyle R3 sprowadzanych z Anglii?

Chodzi o normy spalin jak mówi Reaper. Więc jak zauważyłaś większość r3 to angliki czy po przekładce.

 

To co znalazłem to info na temat daty wprowadzenia normy euro 5. 1 stycznia 2010 więc mamy odpowiedź. Mowa o autach typowo na Europę.

Na wiki piszą, że od 2009 więc by się zgadzało czemu już nie sprzedawano poliftowych.



#12
ika

ika

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 21 postów
  • SkądTychy
  • Samochód:Alfa 159 TBi

Chodzi o normy spalin jak mówi Reaper. Więc jak zauważyłaś większość r3 to angliki czy po przekładce.

 

Na wiki piszą, że od 2009 więc by się zgadzało czemu już nie sprzedawano poliftowych.

 

Chodziło mi bardziej o to, że skoro normy wprowadzono w Unii, to powinny obowiązywać w Wielkiej Brytanii, więc jeśli nie ma r3 z pozostałych państw Unii, to nie powinno też być anglików r3



#13
Reaper

Reaper

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 980 postów
  • SkądHorst
  • Samochód:mazda rx8
Norma euro 5 rozciągnięta była jeśli można tak to nazwać do 2011. Ale co za problem mieć auto z Japonii w UK ?
https://www.theaa.co...sions-standards

Użytkownik Reaper edytował ten post 15 sierpień 2018 - 07:25


#14
ika

ika

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 21 postów
  • SkądTychy
  • Samochód:Alfa 159 TBi

A wtedy krajem pochodzenia nie byłaby formalnie Japonia zamiast UK? I tak to ciągle nie wyjaśniałoby w pełni dlaczego anglików poliftów jest więcej. Nie można było równie dobrze mieć lhd np. ze Stanów?



#15
Reaper

Reaper

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 980 postów
  • SkądHorst
  • Samochód:mazda rx8
Można było i nadal można. Ale z linku co wkleiłem widzimy że jeszcze auta z 2011 mogły być produkowane na normie euro 4. Zresztą to już historia. Kolega ma tutaj lhd i ważne że omyłkowo nie będzie drzwi otwierał przy zmianie biegów. I zawsze bezpieczniej przy wyprzedzaniu.





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: RX8 R3, Mazda RX-8 R3, ASO MAZDA, SERWIS MAZDA, MAZDA GOŁEMBIEWSCY, PAWEŁ GOŁEMBIEWSKI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy