Skocz do zawartości

Zdjęcie

Swap na silnik VW (pytania, opinie, problemy)


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
52 odpowiedzi w tym temacie

#41
Derfflingeru

Derfflingeru

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 328 postów
  • SkądGdańsk
  • Samochód:Mazda RX-8 1.8 Turbo 370 Hp

wItam,

Zakupiłem auto już po swapie na 1,8T z silnikiem/sterownikiem AGU. Przepustnica na linkę, nie działa kontrola trakcji, chciałbym doprowadzić swap możliwie do ładu.

Z tego co zrozumiałem to najlepiej zmienić przepustnicę na oryginalną z RX-8. Co potrzebuję w takim razie jeszcze wykonać?

Podejrzewam że takie kroki należy podjąć:

  • Sam mechanizm sterowania od pedału gazu zaczynając. Czy pedał gazu odczytuje potencjometr czy hydraulika podpięta pod jakieś czujniki? Co powinienem do tego kupić/posiadać? [EDIT] Już wiem że potencjometr. 
  • Wymiana przepustnicy na oem
  • Przepływka?
  • Ogarnięcie sterowania 1,8T na przepływce z RX-8. Ten etap wydaje mi się najtrudniejszy. Zakładam że komp odczytuje TPS. Nie wiem czy sygnały które dostarcza przepustnica z RX-8 zostaną przyjęte przez ECU z 1.8T. Czy nie trzeba przypadkiem zmienić ECU na ME 7,5? Podejrzewam że wiązałoby się to z pociągnięciem całej wiązki silnika od początku.

 

Czy jest ktoś w okolicach WWA kto byłby w stanie sobie z tym poradzić?

Pozdrawiam

Sam sobie odpowiedziałeś gdzie leży problem "przepustnica na linkę"

Przepustnica musi być elektryczna bo ori w maździe również jest elektryczna. Swoją drogą co Ty masz tam za silnik i ile koni, że przepustnica na linkę tam jest ?  :ph34r: 

Generalnie najlepszym rozwiązaniem jest mieć oryginalną przepustnicę od mazdy w miejscu gdzie być powinna - ale rodzi się tutaj pewien problem, ponieważ komputer z audi nie będzie jej prawidłowo czytał, bo sygnał jest inny niż w przypadku przepustnicy elektrycznej od audi 2.7 biturbo.



#42
fieldy

fieldy

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 20 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:RX-8 1.8T

Przepustnicę oryginalną powinienem mieć już dzisiaj. 

 

Silnik to 1,8T AGU 150KM (grupa VW/Audi).

 

Skoro najlepszym rozwiązaniem jest wstawienie przepustnicy od mazdy - w jaki sposób pozostali posiadacze 1,8T radzą sobie z wycięciem przepustnicy silnika VW (nawet tego elektronicznego)? 

 

 

Przepustnica musi być elektryczna bo ori w maździe również jest elektryczna. Swoją drogą co Ty masz tam za silnik i ile koni, że przepustnica na linkę tam jest ?  :ph34r:

Generalnie najlepszym rozwiązaniem jest mieć oryginalną przepustnicę od mazdy w miejscu gdzie być powinna - ale rodzi się tutaj pewien problem, ponieważ komputer z audi nie będzie jej prawidłowo czytał, bo sygnał jest inny niż w przypadku przepustnicy elektrycznej od audi 2.7 biturbo.



#43
Derfflingeru

Derfflingeru

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 328 postów
  • SkądGdańsk
  • Samochód:Mazda RX-8 1.8 Turbo 370 Hp

Nie radzą sobie dlatego są dwa komputery :

Jeden od mazdy odpowiedzialny za całą elektornikę mazdy
Drugi Motronic z Audi odpowiadający za silnik

Dlatego właśnie przepustnica ori mazdy jest schowana gdzieś przy belce i podpieta dalej pod komputer z mazdy aby kontrola trakcji działała, a przepustnica elektryczna z audi jest podpieta pod komp z audi, zeby auto jechało :D 



#44
Sopel_XL

Sopel_XL

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 708 postów
  • SkądSulejówek
  • Samochód:Mazda RX-8 1.8t

Nie radzą sobie dlatego są dwa komputery :

Jeden od mazdy odpowiedzialny za całą elektornikę mazdy
Drugi Motronic z Audi odpowiadający za silnik

Dlatego właśnie przepustnica ori mazdy jest schowana gdzieś przy belce i podpieta dalej pod komputer z mazdy aby kontrola trakcji działała, a przepustnica elektryczna z audi jest podpieta pod komp z audi, zeby auto jechało :D

 

idąc tym tokiem myślenia elektryczna przepustnica z audi nie jest potrzebna ponieważ komputer audi steruje sobie spokojnie przepustnicą na linkę.


  • fieldy lubi to

#45
fieldy

fieldy

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 20 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:RX-8 1.8T
Dokładnie o to mi chodziło. Z innego wątku zrozumiałem że aby kontrola działała poprawnie, przepustnica rx-8 powinna być wpięta w dolot (ogranicza w ten sposób obroty silnika przy poślizgu). Rozumiem że w takim razie zmiana przepustnicy jest zbędna a trzeba jedynie wpiąć i schować przepustnicę od rexa.
Dzięki za odpowiedzi!

Wysłane z mojego motorola one przy użyciu Tapatalka

#46
THX911

THX911

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 834 postów
  • SkądStarachowice / WWA
  • Samochód:RX8 K20K

Kup sobie Race TCS :) będziesz bardziej zadowolony niż z seryjnych systemów kontroli trakcji. 



#47
Junior111

Junior111

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 853 postów
  • Samochód:Mazda Rx8

skoro ori przepustnice macie na belce to jak działa wam trakcja?



#48
Junior111

Junior111

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 853 postów
  • Samochód:Mazda Rx8

no gadałem z posiadaczami race tcs i twierdza ze nie jest to takie cudo do konca



#49
THX911

THX911

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 834 postów
  • SkądStarachowice / WWA
  • Samochód:RX8 K20K

Działa po sygnale ABS - i wpina się we wtryski. 

Każdy ma swoje zdanie - ja jestem bardzo zadowolony z działania tego systemu, a przejeździłem na nim już 10kkm w różnych warunkach. 



#50
Junior111

Junior111

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 853 postów
  • Samochód:Mazda Rx8
Racetcs wien jak dziala, chodzilo mi o oei trakcje. Orzy tak podpietej przepustnicy nie ma prawa dzialac chyba ze sie myle

#51
fieldy

fieldy

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 20 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:RX-8 1.8T

Nie radzą sobie dlatego są dwa komputery :

Jeden od mazdy odpowiedzialny za całą elektornikę mazdy
Drugi Motronic z Audi odpowiadający za silnik

Dlatego właśnie przepustnica ori mazdy jest schowana gdzieś przy belce i podpieta dalej pod komputer z mazdy aby kontrola trakcji działała, a przepustnica elektryczna z audi jest podpieta pod komp z audi, zeby auto jechało :D

Czy trzeba jeszcze podpiąć pedał gazu? Podłączyłem przepustnicę i niestety nadal nie działa

Wysłane z mojego motorola one przy użyciu Tapatalka

#52
Sopel_XL

Sopel_XL

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 708 postów
  • SkądSulejówek
  • Samochód:Mazda RX-8 1.8t

Czy trzeba jeszcze podpiąć pedał gazu? Podłączyłem przepustnicę i niestety nadal nie działa
 

 

oczywiście trzeba



#53
fieldy

fieldy

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 20 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:RX-8 1.8T

oczywiście trzeba

UPDATE:

 

Podłączyłem pedał gazu i mam nowe objawy. Kontrolka trakcji znika po przekręceniu kluczyka, natomiast niestety pojawia się od razu po uruchomieniu silnika.

Zaczytałem błędy:

 

P0102: Mass or Volume Air Flow Circuit Low Input  <--- czyżby to było problemem? Czujnik ten moim zdaniem jest wpięty i leży sobie z boku. 
P1687: null

Dziennik usterek prawdopodobnych
------------------
P0031: HO2S Heater Control Circuit Low (Bank 1 Sensor 1)
P0037: HO2S Heater Control Circuit Low (Bank 1 Sensor 2)
P0336: Crankshaft Position Sensor A Circuit Range/Performance <--- Ten temat związany jest z moim drugim problemem opisanym poniżej. 
P0443: Evaporative Emission Control System Purge Control Valve Circuit
P0661: Intake Manifold Tuning Valve Control Circuit Low (Bank 1)
P0850: null
P0850: null
P2008: Intake Manf Runner Control Circuit/Open bank1 a)
P2259: Secondary Air Injection System Control B Circuit Low

 

Dodatkowe pytanie.
Od czasu do czasu znikają mi obroty, ale razem z ciśnieniem oleju. Zauważyłem że nie mam prawidłowej wtyczki do czujnika wału i przewód jest wpięty tylko pinami. Samej wtyczki nie znalazłem niestety. Mam jednak podejrzenie że problem jest inny, bo znika jednocześnie ciśnienie oleju. Czy to możliwe aby kontrolka ciśnienia oleju była zależna od obrotów silnika?
Gdzie umieszczacie dodatkowe ECU? W pojemniku po filtrze powietrza?

 


Użytkownik fieldy edytował ten post 25 czerwiec 2019 - 09:13





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy