wItam,
Zakupiłem auto już po swapie na 1,8T z silnikiem/sterownikiem AGU. Przepustnica na linkę, nie działa kontrola trakcji, chciałbym doprowadzić swap możliwie do ładu.
Z tego co zrozumiałem to najlepiej zmienić przepustnicę na oryginalną z RX-8. Co potrzebuję w takim razie jeszcze wykonać?
Podejrzewam że takie kroki należy podjąć:
- Sam mechanizm sterowania od pedału gazu zaczynając. Czy pedał gazu odczytuje potencjometr czy hydraulika podpięta pod jakieś czujniki? Co powinienem do tego kupić/posiadać? [EDIT] Już wiem że potencjometr.
- Wymiana przepustnicy na oem
- Przepływka?
- Ogarnięcie sterowania 1,8T na przepływce z RX-8. Ten etap wydaje mi się najtrudniejszy. Zakładam że komp odczytuje TPS. Nie wiem czy sygnały które dostarcza przepustnica z RX-8 zostaną przyjęte przez ECU z 1.8T. Czy nie trzeba przypadkiem zmienić ECU na ME 7,5? Podejrzewam że wiązałoby się to z pociągnięciem całej wiązki silnika od początku.
Czy jest ktoś w okolicach WWA kto byłby w stanie sobie z tym poradzić?
Pozdrawiam
Sam sobie odpowiedziałeś gdzie leży problem "przepustnica na linkę"
Przepustnica musi być elektryczna bo ori w maździe również jest elektryczna. Swoją drogą co Ty masz tam za silnik i ile koni, że przepustnica na linkę tam jest ?
Generalnie najlepszym rozwiązaniem jest mieć oryginalną przepustnicę od mazdy w miejscu gdzie być powinna - ale rodzi się tutaj pewien problem, ponieważ komputer z audi nie będzie jej prawidłowo czytał, bo sygnał jest inny niż w przypadku przepustnicy elektrycznej od audi 2.7 biturbo.