Witam. Nie wiem czy dobrze zalozylem temat jesli nie to prosilbym o przeniesienie. Przygotowuje sie do przebudowy moje rx'a gdyz wysiadly mi uszczelniacze i postanowilem wsadzic tam 1.8T aczkolwiek przez moje niedoinformowanie i trudosc w dostepie informacji do swapow dokonalem zakupu 1.8T BAM. Z tego co mi wiadomo to jest strasznie ciezko go umiescic w rx'ie. Chcialbym sie dowiedziec czy ktos juz dokonywal podobnej operacji i wie moze jak sobie z nia poradzic? Co zrobic z miska olejowa, lapami silnika, i ukladem wydechowym zeby to mialo rece i nogi? Dodam ze jestem zielony w mechanice a zbieram informacje aby mojemu mechanikowi bylo latwiej poskladac to do kupy :/
Swap na silnik VW (pytania, opinie, problemy)
#2
Napisano 08 wrzesień 2017 - 17:50
Najlepiej chyba jednak w przypadku 1.8T skierować się w tej sprawie do osób, które są biegłe w tym temacie i mają kilka swapów za sobą, zaoszczędzisz i sobie i mechanikowi czasu i co najważniejsze wydatków i poprawek. Mówię to jako świadomy posiadacz swapowanego Rx'a gdzie od roku ciągle coś poprawiam i zauważam jak słabo zostały niektórze rzeczy rozwiązane.
Upierając się wiele informacji o pakowaniu 1.8t znajdziesz na forum w wątkach swapowych/projektach gotowych, ale poza know how związanym z samym umieszczeniem silnika pamiętaj, że do tego dochodzi całe "dorobienie" wiązki tak aby to sprawnie EMU wysterować przy zachowaniu fabrycznych systemów.
#3
Napisano 08 wrzesień 2017 - 17:58
Najgorszym problemem jakim sie teraz martwie to to czy umieszczenie tego silnika w samochodze bedzie mialo sens. Prawdopodobnie jest tu duzo wiecej kombinowania i przerabiania niz np przy ADR. Posiadam juz silnik i samochod wiec chcialbym cos z tym zrobic bo w przeciwnym wypadku musialbym sie pozegnac z moim rx czego bym bardzo nie chcial Co do szukania informacji to siedzialem na forach w necie i ciezko bylo cos znalezc na temat tego czy on faktycznie stwarza takie problemy. Gdybym wiedzial ze moze byc ciezko to bym nie go nie kupil przeciez to sporo kasiorki
#4
Napisano 10 wrzesień 2017 - 20:47
Chłopak pisze, że ma 1.8T to nie ma sensu mówić o innych swapach. A co do prowadzenia, to już nie jeden udowodnił że i swapem na torze pojeździć się da i to z bardzo dobrymi efektami.
Wracając do tematu. BAM ma większe turbo i inny kolektor dolotowy - czytaj nie mieści się i trzeba sporo pokombinować. Nie wiem jak jest z wydechowym trzeba porównać. No i najgorsze- elektronika. Jak mechanik ma po prostu włożyć inny silnik, a wcześniej nie robił takich myków to, tu się zakończy twoja zabawa. Kosztowo na mniej niż 15tyś nie ma szans.
#6
Napisano 21 październik 2017 - 20:13
Ja w tym temacie mogę napisać chyba najwięcej a napisze tylko tyle, że jeśli nie jest ktoś przygotowany na koszta w wysokości minimum 15000 to niech nie myśli ani o konkretnym remoncie vankla, ani o jakimkolwiek swapie. Rozpisywanie się na temat operacji jakie należy przeprowadzić podczas swapu zająć by mogło pewnie kilka godzin więc sobie odpuszczę.
- zdu i Sopel_XL lubią to
#7
Napisano 22 październik 2017 - 11:19
- zdu, MATi i THX911 lubią to
#8
Napisano 13 sierpień 2018 - 11:31
Cześć wszystkim !
Od 3 dni jestem posiadaczem Rx"a, kupiłem ją z uszkodzonym silnikiem i w planach mam już swap, ogólnie jestem mechanikiem i ten projekt to moje spełnienie zawodowe
Celuje w 300hp, wszystko mam już dobrane i niedługo zaczne kompletować części, lecz mam kilka wątpliwości...
1.Który silnik będzie lepszy, wzdłużny czy poprzeczny ? chodzi mi o to czy w bloku poprzecznym są śruby do mocowanie łap po bokach, bo w wzdłużmy wiem że są (mam passata 1.8t)
2.Jaki osprzęt z rx8 musi zostać ?
Czujnik wału + trigger (trzeba go dorabiać osobno czy ze starego kołka zapożyczyć ? )
Oryginalny ecu mazdy + przepustnica + pedał gazu i ori wiązka ?
Pompa oleju rx ? Słyszałem że można jakiś emulator wstawić ?
Alternator (Dużo przeróbek? )
3.Jaki sterownik vaga zastosować, starsze model 1.8t miały przepustnice na linke i brak sondy szerokopasmowej co utrudnia chip, chciałbym kupić silnik np.AUQ który ma ecu ME 7.5 i mase bajerów (launch control), ale ma też elektroniczną przepustnice z którą nie wiem co zrobić.
Można taką przepustnice wyłączyć, skoro zostaje ori z rexa, żeby nie zagracać miejsca pod maską ?
4.Pompa paliwa zostaje seryjna ? Trzeba ją jakoś przerabiać, podobno są dwa biegi i regulator w zbiorniku, a w 1.8t regulator jest na listwie ?
Mógłby ktoś może podesłać jakieś ciekawe linki odnośnie swap 1.8t ? Przejrzałem już trochę tematów, a tych swapów jest już sporo na tym forum, a pomimo tego i tak mam wątpliwości
Z góry dziękuję za odpowiedź
#9
Napisano 15 sierpień 2018 - 13:01
1. We wzdłużnych i poprzecznych 1.8t będziesz miał miejsca na śruby żeby przymocować łapy, zatem to nie ma znaczenia. Tak jak w prywatnej wiadomości Ci napisałem starsze silniki 1.8t są 2cm krótsze od nowszych, więc tu musisz się zastanowić który wolisz bo te nowsze jest ciężej zmieścić do RX-8.
2. O tym raczej na forum wszystko już zostało napisane To co wymieniłeś zostaje, a o emulatorze pompy oleju jeszcze nie słyszałem.
3. Sterownik ME7.5 z przepustnicą elektryczną.
4. Ja raczej zostawię seryjną pompę, ale to okaże się jeszcze przy strojeniu czy od RX-8 da radę czy trzeba wymienić na wydajniejszą pod moce 300KM (będę informował)
#11
Napisano 29 sierpień 2018 - 12:26
Cześć wszystkim. Mam pytanie czy budżet na poziome 20k polskich złotych wystarczy na zakup rx8 (oczywiście silnik uszkodzony/do remontu) i zakup&swap na 1.8t? Dodatkowo jak to jest ze skrzynią biegów w przypadku swapu na 1.8t, oryginalna skrzynia rx jest kompatybilna czy skrzynie też trzeba przekładać?
#12
Napisano 31 sierpień 2018 - 21:27
Nie uda się w 20 000PLN zamknąć na 100%. A jeżeli chodzi o skrzynie to zależy co masz na myśli pisząc "kompatybilna"? Pięciobiegowa dobrze współgra z 1.8t.
#15
Napisano 30 wrzesień 2018 - 12:05
Witajcie!
Mam u siebie swap na 1.8T, zamontowane są dwie przepływki.
Ta z audi i ori z mazdy (bo inaczej nie dzialaja systemy od trakcji itd).
Jak mocno sie da w palnik, lub przy wiekszych predkosciach systemy same sie wylaczaja (pojawia sie "slizgajace autko").
Kto w swoich projektach ma przeplywki, a kto ma usuniete?
Jaki jest orientacyjny koszt usuniecia przeplywek? Do tego trzeba robic nowe mapy?
Jakies porady, albo ewentualne za i przeciw - bede wdzieczny
#16
Napisano 30 wrzesień 2018 - 19:51
#17
Napisano 01 październik 2018 - 08:42
Jak wypnie sie z dolotu przeplywke mazdy, systemy nie dzialaja
#18
Napisano 01 październik 2018 - 09:46
Stąd wniosek że jak usuniesz obie przepływki to systemy będą działały?
- MATi lubi to
#19
Napisano 01 październik 2018 - 11:52
Rozmawialem ze znajomym, ktory ma usunieta przeplywke z audi, odczyty z mapsensora i blow off zamiast DV - wszystko gra i wszystko dziala.
A przeplywka z mazdy z tego co wiem jest wylacznie po to, zeby dzialaly systemy - wiec moze da sie to jakos ogarnac, zeby i ja usunac, dzieki czemu nie bedzie mi automatycznie odlaczac systemow w momencie jak obroty ida wyzej niz ~6000
#20
Napisano 01 październik 2018 - 19:42
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych