Skocz do zawartości

Zdjęcie

Swap na silnik VW (pytania, opinie, problemy)


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
52 odpowiedzi w tym temacie

#1
zynux

zynux

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 3 postów
  • SkądTarnobrzeg
  • Samochód:RX-8

Witam. Nie wiem czy dobrze zalozylem temat jesli nie to prosilbym o przeniesienie. Przygotowuje sie do przebudowy moje rx'a :( gdyz wysiadly mi uszczelniacze i postanowilem wsadzic tam 1.8T aczkolwiek przez moje niedoinformowanie i trudosc w dostepie informacji do swapow dokonalem zakupu 1.8T BAM. Z tego co mi wiadomo to jest strasznie ciezko go umiescic w rx'ie. Chcialbym sie dowiedziec czy ktos juz dokonywal podobnej operacji i wie moze jak sobie z nia poradzic? Co zrobic z miska olejowa, lapami silnika, i ukladem wydechowym zeby to mialo rece i nogi? Dodam ze jestem zielony w mechanice a zbieram informacje aby mojemu mechanikowi bylo latwiej poskladac to do kupy :/



#2
ToxXx

ToxXx

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • 175 postów
  • SkądZąbki/ WWA
  • Samochód:℞-8 K20

Najlepiej chyba jednak w przypadku 1.8T skierować się w tej sprawie do osób, które są biegłe w tym temacie i mają kilka swapów za sobą, zaoszczędzisz i sobie i mechanikowi czasu i co najważniejsze wydatków i poprawek. Mówię to jako świadomy posiadacz swapowanego Rx'a gdzie od roku ciągle coś poprawiam i zauważam jak słabo zostały niektórze rzeczy rozwiązane.
Upierając się wiele informacji o pakowaniu 1.8t znajdziesz na forum w wątkach swapowych/projektach gotowych, ale poza know how związanym z samym umieszczeniem silnika pamiętaj, że do tego dochodzi całe "dorobienie" wiązki tak aby to sprawnie EMU wysterować przy zachowaniu fabrycznych systemów.
 



#3
zynux

zynux

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 3 postów
  • SkądTarnobrzeg
  • Samochód:RX-8

Najgorszym problemem jakim sie teraz martwie to to czy umieszczenie tego silnika w samochodze bedzie mialo sens. Prawdopodobnie jest tu duzo wiecej kombinowania i przerabiania niz np przy ADR. Posiadam juz silnik i samochod wiec chcialbym cos z tym zrobic bo w przeciwnym wypadku musialbym sie pozegnac z moim rx czego bym bardzo nie chcial :( Co do szukania informacji to siedzialem na forach w necie i ciezko bylo cos znalezc na temat tego czy on faktycznie stwarza takie problemy. Gdybym wiedzial ze moze byc ciezko to bym nie go nie kupil przeciez to sporo kasiorki :(



#4
miirage

miirage

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 832 postów
  • SkądGdynia
  • Samochód:RX8 HP 2005 USA :)

Chłopak pisze, że ma 1.8T to nie ma sensu mówić o innych swapach. A co do prowadzenia, to już nie jeden udowodnił że i swapem na torze pojeździć się da i to z bardzo dobrymi efektami.

Wracając do tematu. BAM ma większe turbo i inny kolektor dolotowy - czytaj nie mieści się i trzeba sporo pokombinować. Nie wiem jak jest z wydechowym trzeba porównać. No i najgorsze- elektronika. Jak mechanik ma po prostu włożyć inny silnik, a wcześniej nie robił takich myków to, tu się zakończy twoja zabawa. Kosztowo na mniej niż 15tyś nie ma szans.  



#5
szczepan84

szczepan84

    Amator

  • Użytkownicy
  • 36 postów
  • Samochód:rx8
Te koszty są kolosalne 15 tyś niech ktoś opiszę jakie operacje trzeba tam przeprowadzić ja też stoję nad decyzją Swap czy remant wankla widząc takie ceny zdecyduję się na remant lub wymianę na taki sam sprawny

#6
gucio zkl

gucio zkl

    Amator

  • Użytkownicy
  • 62 postów
  • SkądZKL
  • Samochód:RX-8 1.8T

Ja w tym temacie mogę napisać chyba najwięcej a napisze tylko tyle, że jeśli nie jest ktoś przygotowany na koszta w wysokości minimum 15000 to niech nie myśli ani o konkretnym remoncie vankla, ani o jakimkolwiek swapie. Rozpisywanie się na temat operacji jakie należy przeprowadzić podczas swapu zająć by mogło pewnie kilka godzin więc sobie odpuszczę.


  • zdu i Sopel_XL lubią to

#7
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7167 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,
Nie no za 15 to chyba od podstaw cały silnik z modami jeżeli chodzi o Wankla. Nie mniej to fakt ludzie myślą że kupią silnik za 5 kafli i se od tak wsadzą w rx8 i koniec. Gucio ty chyba najlepiej wiesz ile trzeba pracy i materiału a taki ci przyjdzie albo na forum naskrobie że drogo albo że w internecie wyczytał że swap 6 tys kosztuje :) ja to mam polewkę zawsze z tego
  • zdu, MATi i THX911 lubią to
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#8
Lucky77

Lucky77

    Amator

  • Użytkownicy
  • 37 postów
  • Skądkonin
  • Samochód:Rx8

Cześć wszystkim !

Od 3 dni jestem posiadaczem Rx"a, kupiłem ją z uszkodzonym silnikiem i w planach mam już swap, ogólnie jestem mechanikiem i ten projekt to moje spełnienie zawodowe :D

Celuje w 300hp, wszystko mam już dobrane i niedługo zaczne kompletować części, lecz mam kilka wątpliwości...

1.Który silnik będzie lepszy, wzdłużny czy poprzeczny ? chodzi mi o to czy w bloku poprzecznym są śruby do mocowanie łap po bokach, bo w wzdłużmy wiem że są (mam passata 1.8t)

2.Jaki osprzęt z rx8 musi zostać ?

Czujnik wału + trigger (trzeba go dorabiać osobno czy ze starego kołka zapożyczyć ? )

Oryginalny ecu mazdy + przepustnica + pedał gazu i ori wiązka ? 

Pompa oleju rx ? Słyszałem że można jakiś emulator wstawić ? 

Alternator (Dużo przeróbek? ) 

3.Jaki sterownik vaga zastosować, starsze model 1.8t miały przepustnice na linke i brak sondy szerokopasmowej co utrudnia chip, chciałbym kupić silnik np.AUQ który ma ecu ME 7.5 i mase bajerów (launch control), ale ma też elektroniczną przepustnice z którą nie wiem co zrobić.

Można taką przepustnice wyłączyć, skoro zostaje ori z rexa, żeby nie zagracać miejsca pod maską ? 

4.Pompa paliwa zostaje seryjna ? Trzeba ją jakoś przerabiać, podobno są dwa biegi i regulator w zbiorniku, a w 1.8t regulator jest na listwie ? 

Mógłby ktoś może podesłać jakieś ciekawe linki odnośnie swap 1.8t ? Przejrzałem już trochę tematów, a tych swapów jest już sporo na tym forum, a pomimo tego i tak mam wątpliwości :D

Z góry dziękuję za odpowiedź 



#9
Sopel_XL

Sopel_XL

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 708 postów
  • SkądSulejówek
  • Samochód:Mazda RX-8 1.8t

1. We wzdłużnych i poprzecznych 1.8t będziesz miał miejsca na śruby żeby przymocować łapy, zatem to nie ma znaczenia. Tak jak w prywatnej wiadomości Ci napisałem starsze silniki 1.8t są 2cm krótsze od nowszych, więc tu musisz się zastanowić który wolisz bo te nowsze jest ciężej zmieścić do RX-8.

2. O tym raczej na forum wszystko już zostało napisane :P To co wymieniłeś zostaje, a o emulatorze pompy oleju jeszcze nie słyszałem.

3. Sterownik ME7.5 z przepustnicą elektryczną. 

4. Ja raczej zostawię seryjną pompę, ale to okaże się jeszcze przy strojeniu czy od RX-8 da radę czy trzeba wymienić na wydajniejszą pod moce 300KM (będę informował)



#10
Lucky77

Lucky77

    Amator

  • Użytkownicy
  • 37 postów
  • Skądkonin
  • Samochód:Rx8

Dziękuję za pomoc, od września zaczynam poszukiwania silnika i skrzyni 5 :) 


  • Sopel_XL lubi to

#11
wirrles

wirrles

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 4 postów
  • SkądScyzoryk się otwiera w kieszeni
  • Samochód:Fiesta 1.4 TDCi kappa

Cześć wszystkim. Mam pytanie czy budżet na poziome 20k polskich złotych wystarczy na zakup rx8 (oczywiście silnik uszkodzony/do remontu) i zakup&swap na 1.8t? Dodatkowo jak to jest ze skrzynią biegów w przypadku swapu na 1.8t, oryginalna skrzynia rx jest kompatybilna czy skrzynie też trzeba przekładać? 



#12
Sopel_XL

Sopel_XL

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 708 postów
  • SkądSulejówek
  • Samochód:Mazda RX-8 1.8t

Nie uda się w 20 000PLN zamknąć na 100%. A jeżeli chodzi o skrzynie to zależy co masz na myśli pisząc "kompatybilna"? Pięciobiegowa dobrze współgra z 1.8t.



#13
Reaper

Reaper

    Nałogowiec

  • Validating
  • 1626 postów
  • SkądHorst
  • Samochód:mazda rx8
Nie starczy

#14
kaj1990

kaj1990

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 535 postów
  • SkądMilicz
20 tys to sam swap.

#15
Osa

Osa

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • 226 postów
  • SkądSosnowiec
  • Samochód:RX-8 1.8T 300KM

Witajcie!

Mam u siebie swap na 1.8T, zamontowane są dwie przepływki.

Ta z audi i ori z mazdy (bo inaczej nie dzialaja systemy od trakcji itd).

Jak mocno sie da w palnik, lub przy wiekszych predkosciach systemy same sie wylaczaja (pojawia sie "slizgajace autko").

 

Kto w swoich projektach ma przeplywki, a kto ma usuniete?

 

Jaki jest orientacyjny koszt usuniecia przeplywek? Do tego trzeba robic nowe mapy?

 

Jakies porady, albo ewentualne za i przeciw - bede wdzieczny :)



#16
Sopel_XL

Sopel_XL

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 708 postów
  • SkądSulejówek
  • Samochód:Mazda RX-8 1.8t

Skąd pomysł, że to przepływki są winne niedziałającym systemom?  :blink:



#17
Osa

Osa

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • 226 postów
  • SkądSosnowiec
  • Samochód:RX-8 1.8T 300KM

Jak wypnie sie z dolotu przeplywke mazdy, systemy nie dzialaja :)



#18
Sopel_XL

Sopel_XL

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 708 postów
  • SkądSulejówek
  • Samochód:Mazda RX-8 1.8t

Stąd wniosek że jak usuniesz obie przepływki to systemy będą działały?


  • MATi lubi to

#19
Osa

Osa

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • 226 postów
  • SkądSosnowiec
  • Samochód:RX-8 1.8T 300KM

Rozmawialem ze znajomym, ktory ma usunieta przeplywke z audi, odczyty z mapsensora i blow off zamiast DV - wszystko gra i wszystko dziala.

A przeplywka z mazdy z tego co wiem jest wylacznie po to, zeby dzialaly systemy - wiec moze da sie to jakos ogarnac, zeby i ja usunac, dzieki czemu nie bedzie mi automatycznie odlaczac systemow w momencie jak obroty ida wyzej niz ~6000



#20
arkadzik

arkadzik

    HajPałer Streeetporteed

  • Użytkownicy
  • 1036 postów
  • SkądBIA
  • Samochód:Rx8 HP

A to nie przypadkiem przepustnica Mazdy ma za zadanie działanie systemów?
Przepływka jest tuż za filtrem a przepustnica przed kolektorem. Aczkolwiek arkadzik czasem lubi się pomylić :P


Użytkownik arkadzik edytował ten post 01 październik 2018 - 19:43





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy