Skocz do zawartości

Zdjęcie

Swap na silnik Hondy (pytania, opinie, problemy)


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
106 odpowiedzi w tym temacie

#1
HCL

HCL

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 533 postów
  • SkądPoznań
  • Samochód:Nissan Juke 1.6dig-t 230km/320nm

Witam,

 

Jak w temacie podzielcie się waszymi opiniami po swapie i montażu LPG.

 

Z mojej strony - silnik K20Z4 po wsadzeniu przez Przema :

Zestaw LPG:

STAG 4 QBOX,

wtryskiwacze NAPOLEON

reduktor AC R-01 250 bez problemu wyrabia i temperaturowo i ciśnieniowo
wielozawór Tomasetto AT-02,
elektrozawór Valtek 03,
Filtr fazy lotnej ZWM CZAJA FL01P
rury Faro PCV,
węże Parker,
opaski NORMA,
taśmy izolacyjne TESA,
złącza przewodów, elementy mocujące - GOMET

Butla 55L

 

Działa poprawnie na LPG silnik dolatuje do 9000rpm.

Max jaki dałem rady to 230km/h na 4 biegu i zabrakło miejsca.

Spalanie:

- spokojnie trasa 10L/100/km

- spokojnie miasto 12L/100/km

- na ostro trasa 14L/100km

- na ostro miasto 18L/100km

 

Zdjęcia i opis : TUTAJ :>



#2
adamsud

adamsud

    Boss of all Bosses

  • Użytkownicy
  • 3 051 postów
  • Skąddolnośląskie
  • Samochód:BMW 645Ci, VW Jetta A6, BMW e46 328i

Oglądałem ostatnio fragment programu "Samochód marzeń, kup i zrób"na tvn turbo. Omawiane tam były nowe instalacje gazowe pracujące ze skroplonym gazem. Ciekawe jak w rx-ach takie rozwiązanie by się sprawdzało.


  • Cyrius lubi to

#3
eXe

eXe

    Klubowa Maskotka :)

  • Użytkownicy
  • 2 682 postów
  • SkądWłoszczowa
  • Samochód:20B

też mnie to zaciekawiło, trzeba by kiedyś sprawdzić :P



#4
Tomma

Tomma

    Nałogowiec

  • Użytkownicy
  • 1 902 postów

CNG (Compressed Natural Gas) i LNG (Liquid Natural Gas) sa do siebie podobne.

Minusem jest to że w pl mamy słabo rozbudowaną sieć tych że stacji, oraz zbiorniki sa bardzo ciężkie.



#5
HCL

HCL

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 533 postów
  • SkądPoznań
  • Samochód:Nissan Juke 1.6dig-t 230km/320nm

Jak w temacie :>

Jestem ciekaw w silniku k20 jak to wygląda - na necie piszą różnie a fachowców tutaj mamy i to z górnej półki tak więc pytam:

Co to dokładnie jest,

Po co się to robi,

Co trzeba zmienić żeby było ok,

Czy lub co ma już zakutego k20,

Co się wymienia oprócz tłoków, korby, wał itd.

 

Jeśli ktoś się naprawdę zna może to być kolejny fajny art. na naszym forum :>

 

Pozdro

p.s. oczywiście nie musi tuaj być tylko o k20 mamy na forum kilka innych fajnych silniczków włączają w to wankla ;P



#6
MATi

MATi

    Poweeeeer!!!!

  • Użytkownicy
  • 5 813 postów
  • SkądJózefosław
  • Samochód:BMW F10 528i juesandej
Głównie się zakuwa czyli wkłada elementy ze stopów kutych czyli bardziej odpornych gdy chcemy turbo lub gdy chcemy więcej dmuchać


Można też zakuwac jeśli chcemy mieć mocne n/a żeby więcej konia zyskać przez wyższe sprężanie albo wyżej kręcić silnik i żeby wytrzymał przyrosty, głównie to tłoki wał korby, ale zazwyczaj też daje się jakaś uszczelke metalową wałki ostrzejsze śruby głowicy mocniejsze itd


Takie elementy są trwalsze a czasami i lżejsze
" If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
~Paul Walker

#7
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7 167 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,

elementy takie jak tłok czy korbowód to odlewy.  Te same elementy wykonane technologią kucia są o wiele wiele wytrzymalsze. To chyba najprostsze wytłumaczenie .. 

Kuty tłok wytrzyma większe temperatury a kuta korba będzie w stanie przenieść o niebo większą siłę z tłoka na wał ... 

co do kucia ....

http://pl.wikipedia.org/wiki/Kucie


Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#8
HCL

HCL

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 533 postów
  • SkądPoznań
  • Samochód:Nissan Juke 1.6dig-t 230km/320nm

A tak z ciekawości k20 żeby było w pełni zakute to co należało by wymienić (bo gdzieś czytałem że część kutego sprzętu ma w oem).

Wiem, że do 400hp raczej nie trzeba tam grzebać ale może kiedyś coś jakoś ;P

 

p.s.

a jakie minusy ma zakucie silnika ?? (zużywanie elementów itp??) oprócz oczywiście finansowych :lol:



#9
Wojtex16

Wojtex16

    Maniak

  • Moderators
  • 3 161 postów
  • SkądKatowice
  • Samochód:Była już RX-8

Ciekawi mnie czy dało by się zakuć wankla? :) Twardsze uszczelnienia albo grubsze apexy?



#10
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7 167 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,

A tak z ciekawości k20 żeby było w pełni zakute to co należało by wymienić (bo gdzieś czytałem że część kutego sprzętu ma w oem).

Wiem, że do 400hp raczej nie trzeba tam grzebać ale może kiedyś coś jakoś ;P

 

p.s.

a jakie minusy ma zakucie silnika ?? (zużywanie elementów itp??) oprócz oczywiście finansowych :lol:

to chyba najprędzej przema się wypowie a co do minusów to raczej ich nie ma :)

Ciekawi mnie czy dało by się zakuć wankla? :) Twardsze uszczelnienia albo grubsze apexy?

Daje się grubsze apexy ale nie ma kutych tylko utwardzane termicznie lub ceramiczne. Nie za bardzo jest co zakuć w wanklu. Rotorów też się nie kuje. Można kupić odelrzane z innych materiałów, które kosztują masę dolców :)


Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#11
Gość_Mike_*

Gość_Mike_*
  • Guests
Marzył mi się renesis z lekkim rotorem kręcący się do 12-13 tys rkm <3

#12
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7 167 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,

Marzył mi się renesis z lekkim rotorem kręcący się do 12-13 tys rkm <3

tyle to się zakręci i z normalnym ...   kwestia poprawienia układu smarowania :)


Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#13
Sqad

Sqad

    AWA

  • Administrator
  • 2 645 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Citroen C-Crosser '09, Kymco Downtown 125 '15

Ciekawi mnie czy dało by się zakuć wankla? :) Twardsze uszczelnienia albo grubsze apexy?


http://www.re-amemiy...59160&scd=11401

Tylko 12 koła :)

#14
ViBeRuS

ViBeRuS

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 2 postów
  • Samochód:RX-8

Witam, Chciałbym zapytać o swap na k20z4 czy posiada ktoś już "po zabiegu"  kosztorys takowego zabiegu ? Byłbym bardzo wdzięczny za udostępnienie takich informacji.



#15
adamsud

adamsud

    Boss of all Bosses

  • Użytkownicy
  • 3 051 postów
  • Skąddolnośląskie
  • Samochód:BMW 645Ci, VW Jetta A6, BMW e46 328i
Dużo zależy od tego za ile uda Ci się kupić silnik i osprzęt do niego. Generalnie, według mojej wiedzy, musisz się liczyć z wydatkiem około 17-19 tys.

#16
pezele

pezele

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 583 postów
  • SkądPoznań
  • Samochód:Było: Prelude H22, RX8 13B, RX8 K20Z4. Jest INFINITI G37S coupe + Suzuki SV1000N

mam pytanko do swapujących K20Z4

 

Z tego co widzę węże od RXa po przedłużeniu pasowałyby od sprężarki klimatyzacji z K20Z4. Problem jest z tym grubszym bo wygięcie rurki jest w stronę silnika i nie ma miejsca na zakucie. Czy ktoś dobierał wąż (na dawce końcówki do sprężarki) z innego pojazdu bo z Typ-R są ciężko dostępne ? Czy wszystkie Denso mają te same średnice otworów i rozstaw śruby mocującej ? 

 

 

EDIT: Dorwałem od Civica Vgen

Załączone pliki

  • Załączony plik  klima.jpg   242,84 KB   5 Ilość pobrań


#17
adamsud

adamsud

    Boss of all Bosses

  • Użytkownicy
  • 3 051 postów
  • Skąddolnośląskie
  • Samochód:BMW 645Ci, VW Jetta A6, BMW e46 328i

Nowy właściciel mojej byłej mazdy wstawił instalację gazową. Nie znam się na tym. Mówił mi tylko, że ten Stag jest 4 generacji a wtryski to Barracudy. Butla na gaz 40l. Koszt 2.800 zł. Ostatnie średnie spalanie na gazie wyniosło 13,4l/100. Zrobiłem kilka zdjęć.

Załączony plik  20150703_1607011.jpg   107,95 KB   6 Ilość pobrań

Załączony plik  20150703_1607151.jpg   80,29 KB   6 Ilość pobrań

Załączony plik  20150703_1607321.jpg   111,77 KB   6 Ilość pobrań

Załączony plik  20150703_1608121.jpg   60,2 KB   6 Ilość pobrań

 



#18
Tomma

Tomma

    Nałogowiec

  • Użytkownicy
  • 1 902 postów

+/- Spalanie/100km

100zł-Wankl pb

 50zł-Wankl+lpg

 50zł-tłok

 30zł-tłok z lpg



#19
adamsud

adamsud

    Boss of all Bosses

  • Użytkownicy
  • 3 051 postów
  • Skąddolnośląskie
  • Samochód:BMW 645Ci, VW Jetta A6, BMW e46 328i
Z Twoich wyliczeń Tomek wynika, że bardziej opłaca się wstawiać gaz do walka. Osiąga się wtedy 50-procentową oszczędność. W przypadku tłokowca ta oszczędność to 40 procent. Widać też, że nowemu właścicielowi Mazdy inwestycja zwróci się po ok. 14 tys. km.

#20
Piccardo

Piccardo

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 819 postów
  • SkądNiemcy
Mi by było szkoda dawać gaz bo i tak bagażnik jest mały :P




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy