Skocz do zawartości

Historia dyskusji o swapach


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
1290 odpowiedzi w tym temacie

#1281
Junior111

Junior111

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 853 postów
  • Samochód:Mazda Rx8

jest zrobiony żeby się przełączało a problem pozostał, mimo że po przełączeniu ciśnienie jest bodajże 4,5(?) dlatego już wymienię to od razu wraz z nową pompą zewnetrzną



#1282
Tomma

Tomma

    Nałogowiec

  • Użytkownicy
  • 1902 postów

mam takie szybkie pytanko, czy jest sens wyciągać na sezon wygłuszenie silnika?

Pytam gdyż w temperaturach powyżej 25stopni i jeździe po mieście, jest dość gorąco pod maską i wiatraki chodą na cały zegar.

1. Czy to cokolwiek może pomóc w lepszych przedmuchać silnika +(z tyłu dodam dystans paru podkładek między śruby i maskę).

2. Czy temperatury silnika moga spowodować jakiekolwiek uszkodzenia lakieru( np.wyblaknięcie itp.)?

3. Czy podczas deszczu nie będzie parowała maska ?



#1283
THX911

THX911

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 834 postów
  • SkądStarachowice / WWA
  • Samochód:RX8 K20K

1. Nie zauważyłem jakiś różnic z jazdą bez a z wygłuszeniem. Na pewno maska bezie się bardziej nagrzewać. 
    Podniesienie maski spowodowało, że miałem 5C mniejszą temp. na kompresorze - więc coś daje - chociaż lepszym pomysłem jest maska z wylotami :)
2. Jeżdżę bez - mam pewnie większe temp. niż ty i nic takiego nie zauważyłem.

3. Tego nie zauważyłem - ale na pewno bardziej czuć w samochodzie olejem itp. oraz jest głośniej. 

 

Dziwnę, że Ci się te wiatraki tak cały czas włączają. Mi bardzo rzadko się to zdarza. Może coś nie tak z samym układem chłodzenia? 


  • Tomma i SuNNNy lubią to

#1284
Sopel_XL

Sopel_XL

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 708 postów
  • SkądSulejówek
  • Samochód:Mazda RX-8 1.8t

@Tomas w obu autach masz to samo?



#1285
Tomma

Tomma

    Nałogowiec

  • Użytkownicy
  • 1902 postów
Dziwnę, że Ci się te wiatraki tak cały czas włączają. Mi bardzo rzadko się to zdarza. Może coś nie tak z samym układem chłodzenia? 

Podczas strojenia zmieniono aby włączały się wcześniej.

Podczas normalnej jazdy jest ok, ale wystarczą korki i robi się gorąco.

 

@Tomas w obu autach masz to samo?

Tylko w RB



#1286
Tomma

Tomma

    Nałogowiec

  • Użytkownicy
  • 1902 postów

ps. Oryginalnie z aku na samą instalacje idzie bezpiecznik 60A, a jakiej mocy bezpiecznik dać na wyjściu na cała wiązkę?


Użytkownik Tomas edytował ten post 17 kwiecień 2018 - 22:27


#1287
Sopel_XL

Sopel_XL

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 708 postów
  • SkądSulejówek
  • Samochód:Mazda RX-8 1.8t

ps. Oryginalnie z aku na samą instalacje idzie bezpiecznik 60A, a jakiej mocy bezpiecznik dać na wyjściu na cała wiązkę?

 

seryjnie jest 120



#1288
Junior111

Junior111

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 853 postów
  • Samochód:Mazda Rx8

a jakie masz wiatraki swoją drogą i jaką chłodnicę? ja też nie zauważyłem jakiejś poprawy po wyciagnięciu wygłuszenia. 



#1289
Tomma

Tomma

    Nałogowiec

  • Użytkownicy
  • 1902 postów

seryjnie jest 120

czyli 120-125A powinno być git? czy dać mocniejszy 150A ?

 

a jakie masz wiatraki swoją drogą i jaką chłodnicę? ja też nie zauważyłem jakiejś poprawy po wyciagnięciu wygłuszenia. 

50mm pod Nissana S14, a wiatraki oem mazdy

 



#1290
Sopel_XL

Sopel_XL

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 708 postów
  • SkądSulejówek
  • Samochód:Mazda RX-8 1.8t

120A będzie ok, zawsze lepiej dać za mały bezpiecznik niż za duży  :P


  • MATi lubi to

#1291
Tomma

Tomma

    Nałogowiec

  • Użytkownicy
  • 1902 postów

odnośnie grzania RB zrobiłem mały research (na forach s13 s14, partol itp) i jak to mówią "ten typ tak ma".

 

Przyczyną grzania silnika jest m.in specyficzne rozmieszczenie kanałów wodnych i olejowych, oraz miejsce umieszczenia wylotu i powrotu wody z chłodnicy. Reasumując występuje zjawisko bardzo szybkiej wymiany ciepła między olejem i wodą.

Widać to najlepiej podczas rozgrzewania RB25, gdzie temperatura oleju wzrasta niemal tak szybko jak temperatura wody.

Zwykle w innych silnikach odbywa się to wolniej (woda grzeje się szybko, a olej dużo wolniej).

W chłodne dni i przy rozgrzewaniu silnika jest to plusem, jednakże podczas jazdy na ciepłym lub w mieście już nie koniecznie.

 

Na chwilę obecną to jednym z rozwiązań jakie tutaj widzę to:

-wlanie b.dobrej jakości gęstszego oleju, (jeśli dobrze rozumiem) powinno się pozytywnie przełożyć na jego wolniejsze grzani. Aczkolwiek w tym swapie jest o tyle dobrze, że powiększono miskę olejową do 6-7litrów pod ew.upalanie, aby podczas przechyleń/przeciążeń auta silnik wszędzie miał smarowanie.

-dostarczenie więcej powietrza na chłodnice i komorę silnika. Aczkolwiek problem pojawia się tylko podczas wolnej jazdy i korkach, wystarczy że pogonie dobrze auto i od razu temp spada, więc trzeba by zrobić jakiś (mówiąc po chłopsku) prześwit na chłodnicy aby wiatraki zasysały więcej powietrza gdy auto wolno jedzie/stoi.


Użytkownik Tomas edytował ten post 20 kwiecień 2018 - 10:56





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy