jest zrobiony żeby się przełączało a problem pozostał, mimo że po przełączeniu ciśnienie jest bodajże 4,5(?) dlatego już wymienię to od razu wraz z nową pompą zewnetrzną
Historia dyskusji o swapach
#1282
Napisano 15 kwiecień 2018 - 22:29
mam takie szybkie pytanko, czy jest sens wyciągać na sezon wygłuszenie silnika?
Pytam gdyż w temperaturach powyżej 25stopni i jeździe po mieście, jest dość gorąco pod maską i wiatraki chodą na cały zegar.
1. Czy to cokolwiek może pomóc w lepszych przedmuchać silnika +(z tyłu dodam dystans paru podkładek między śruby i maskę).
2. Czy temperatury silnika moga spowodować jakiekolwiek uszkodzenia lakieru( np.wyblaknięcie itp.)?
3. Czy podczas deszczu nie będzie parowała maska ?
#1283
Napisano 16 kwiecień 2018 - 11:49
1. Nie zauważyłem jakiś różnic z jazdą bez a z wygłuszeniem. Na pewno maska bezie się bardziej nagrzewać.
Podniesienie maski spowodowało, że miałem 5C mniejszą temp. na kompresorze - więc coś daje - chociaż lepszym pomysłem jest maska z wylotami
2. Jeżdżę bez - mam pewnie większe temp. niż ty i nic takiego nie zauważyłem.
3. Tego nie zauważyłem - ale na pewno bardziej czuć w samochodzie olejem itp. oraz jest głośniej.
Dziwnę, że Ci się te wiatraki tak cały czas włączają. Mi bardzo rzadko się to zdarza. Może coś nie tak z samym układem chłodzenia?
- Tomma i SuNNNy lubią to
#1284
Napisano 16 kwiecień 2018 - 11:59
#1285
Napisano 16 kwiecień 2018 - 12:24
Dziwnę, że Ci się te wiatraki tak cały czas włączają. Mi bardzo rzadko się to zdarza. Może coś nie tak z samym układem chłodzenia?
Podczas strojenia zmieniono aby włączały się wcześniej.
Podczas normalnej jazdy jest ok, ale wystarczą korki i robi się gorąco.
@Tomas w obu autach masz to samo?
Tylko w RB
#1287
Napisano 16 kwiecień 2018 - 13:40
ps. Oryginalnie z aku na samą instalacje idzie bezpiecznik 60A, a jakiej mocy bezpiecznik dać na wyjściu na cała wiązkę?
seryjnie jest 120
#1290
Napisano 17 kwiecień 2018 - 22:37
120A będzie ok, zawsze lepiej dać za mały bezpiecznik niż za duży
- MATi lubi to
#1291
Napisano 20 kwiecień 2018 - 10:51
odnośnie grzania RB zrobiłem mały research (na forach s13 s14, partol itp) i jak to mówią "ten typ tak ma".
Przyczyną grzania silnika jest m.in specyficzne rozmieszczenie kanałów wodnych i olejowych, oraz miejsce umieszczenia wylotu i powrotu wody z chłodnicy. Reasumując występuje zjawisko bardzo szybkiej wymiany ciepła między olejem i wodą.
Widać to najlepiej podczas rozgrzewania RB25, gdzie temperatura oleju wzrasta niemal tak szybko jak temperatura wody.
Zwykle w innych silnikach odbywa się to wolniej (woda grzeje się szybko, a olej dużo wolniej).
W chłodne dni i przy rozgrzewaniu silnika jest to plusem, jednakże podczas jazdy na ciepłym lub w mieście już nie koniecznie.
Na chwilę obecną to jednym z rozwiązań jakie tutaj widzę to:
-wlanie b.dobrej jakości gęstszego oleju, (jeśli dobrze rozumiem) powinno się pozytywnie przełożyć na jego wolniejsze grzani. Aczkolwiek w tym swapie jest o tyle dobrze, że powiększono miskę olejową do 6-7litrów pod ew.upalanie, aby podczas przechyleń/przeciążeń auta silnik wszędzie miał smarowanie.
-dostarczenie więcej powietrza na chłodnice i komorę silnika. Aczkolwiek problem pojawia się tylko podczas wolnej jazdy i korkach, wystarczy że pogonie dobrze auto i od razu temp spada, więc trzeba by zrobić jakiś (mówiąc po chłopsku) prześwit na chłodnicy aby wiatraki zasysały więcej powietrza gdy auto wolno jedzie/stoi.
Użytkownik Tomas edytował ten post 20 kwiecień 2018 - 10:56
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych