Skocz do zawartości

Zdjęcie

Instalacja gazowa w silniku Wankla (pytania, porady)


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
128 odpowiedzi w tym temacie

#41
Tomma

Tomma

    Nałogowiec

  • Użytkownicy
  • 1 902 postów

Zacznijmy od tego że aby zamontować instalacje pasuje a nawet należy wyciągnąć kolektor ssący w celu wywiercenia miejsca na dysze gazowe. I tu od razu powiem że z tym jest najwięcej roboty. Od razu wyciągajcie silnik.

Z tego co ja sie orientuje to w 191KM jest łatwiej, a w 231 KM można zrobić to podnosząc lekko silnik na podnośniku. Oczywistym jest że z wyciągniętym silnikiem o wiele lepiej, no ale coś za coś bo trzeba go wyciągnąć ;)

#42
tefi

tefi

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 91 postów
  • Samochód:R3

trochę odgrzebię temat ;)
jak z Twoja przygoda z instalacja lpg? 

Kontaktowalem sie dzisiaj z mechanikiem, ktory z powodzeniem wmontowal gaz do 3 rexow, wiec mniej wiecej temat ogarnia. 

Jego sugestia odnosnie komponentów 

Wtryskiwacz 
6 x Hana złota

Reduktor 

KME Twin

Sterownik 

Nevo Pro
 

jak rozumiem niebieskie wtryskiwacze Hana są mocniejsze, tymniemniej podobno 6 złotych w zupełnosci wystarcza. Dodatkowo, wg mechanika, niebieskie mają większą tendencję do awarii, stąd zestaw zawierający komplet złotych wtryskow.

Sterownik podobno bardzo fajny, kilka fajnych bajerów w tym pelna kompatybilność z systemem OBD 

Butla 60 l. Wtryskiwacze montowane możliwie najbliżej.

wszystko ma zamknąc się w 4200 pln 

Co myslicie o takim zestawie?





 


www.uppicweb.com-2401254286583348.gif


#43
Wojtex16

Wojtex16

    Maniak

  • Moderators
  • 3 161 postów
  • SkądKatowice
  • Samochód:Była już RX-8

Gronek rozbierałeś już na pewno kilka silników z LPG w rx8, napisz jak gaz wpływa na żywotność/trwałość jednostki wankla?



#44
gucio zkl

gucio zkl

    Amator

  • Użytkownicy
  • 62 postów
  • SkądZKL
  • Samochód:RX-8 1.8T

Witam. Dość rzadko tu się udzielam, o LPG coś tam wiem, więc postaram się trochę doradzić. Wtryskiwacze  hana, kiedyś elita, dziś sprawiają wiele niemiłych niespodzianek, zwłaszcza niebieskie. Polecam dragony lub barracuda. Reduktor jak najbardziej dobry wybór. Sterownik w mojej okolicy mało popularny więc nie mam zdania o nim, polecałbym techa i nie koniecznie z obd, choć nie zaszkodzi (mogą być problemy ze współpracą z linią k mazdy). Bardzo ważna sprawa to strojenie, konieczna sonda afr, naprawdę konieczna. Oczywiście o poprawnym montażu wtryskiwaczy już nawet nie wspominam. Cena jaką podajesz powinna zagwarantować królewskie wykonanie całości. Jeśli wszystko zostanie wykonane bardzo starannie (co cena raczej gwarantuje), to będziesz się cieszył z dużo dłuższą żywotnością silnika niż na pb. A tak na marginesie to omijajcie firmy, które montują po kilka instalacji dziennie, niestety estetyka wykonania i sprawności lpg, bardzo często pozostawia wiele do życzenia.


  • tefi lubi to

#45
HCL

HCL

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 533 postów
  • SkądPoznań
  • Samochód:Nissan Juke 1.6dig-t 230km/320nm

z uwagi na to że latam z lpg to może też coś podpowiem :>

 

kolega powyżej ma rację hanki sobie odpuść bierz dragony są bezawaryjne.

sterownik tech-a (ja mam staga i teraz widzę że jednak tech jest lepszy)

reduktor musi być z mega zapasem ja latam na acr01 250km i potrafię go zamrozić gdy na dworze jest mniej niż 2st.C

 

Co do strojenia i wykonania to musi być perfekcyjne i tyle.

Ze swojej strony dodam że w bagażnik wchodzi butla 55L :>
 

:ph34r:



#46
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7 167 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,
Kiepska instalacja załatwi silnik podobnie ja jazda na dupnym paliwie . Dobra instalacja jak najbardziej jest ok. Kwestia wystrojenia jest tez bardzo ważna . Tu można epopeje napisać . Tu chyba juz powiedziano wyżej co trzeba
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#47
Boris86

Boris86

    Boss of Snake Pit

  • Użytkownicy
  • 1 952 postów
  • SkądŁódź
  • Samochód:RX-8 LP, HP & V12, EUNOS COSMO, 323 BG KLV6, 300ZX STROSEK, Viper GTS, Cuda TT, 523i, 325i E30 Cabrio

Dobra. To teraz pytanie za 100punktów.
Może stworzymy listę punktów które wiedzą jak Tech'a LPG wystroić pod Wankla?
Bo szczerze mam jedną Rx8 z Gazem i odpiąłem LPG bo się najzwyczajniej cykam że przez złe wystrojenie szlak trafi silnik a dzisiejsza cena LPG pt: 1,70zł zachęca mocno :)

Mam tu na myśli teksty typu:
warsztat xxxxxx, wystrojone  x miesiecy temu, przejechałem xxxxx kilometrów bez kłopotu. 


CZĘŚCI DO MAZDY RX-8 i silników RENESIS 13B MSP :) Szukasz? --> Pisz!
ZESTAWY NAPRAWCZE DO KOMPRESORÓW EATON--> info PW.


#48
tefi

tefi

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 91 postów
  • Samochód:R3

fajny pomysl. 

Zdecydowalem się jednak na inny warsztat, z uwagi na niewielki dystans w przypadku koniecznosci korekt. mam umowiony montaz w polowie marca wiec podziele się efektami po fakcie dokonanym. 
Wszystko ma dzialac na takim zestawie 
 

Wtryskiwacz 
2 x Dragon BF

4 x Dragon

Reduktor 

KME Twin

Sterownik 

Agis

 


www.uppicweb.com-2401254286583348.gif


#49
Boris86

Boris86

    Boss of Snake Pit

  • Użytkownicy
  • 1 952 postów
  • SkądŁódź
  • Samochód:RX-8 LP, HP & V12, EUNOS COSMO, 323 BG KLV6, 300ZX STROSEK, Viper GTS, Cuda TT, 523i, 325i E30 Cabrio

Proponowałem tą listę bo znam przypadki rexów które zrobiły ponad 50tyś km na gazie i jeżdzą bezproblemowo dalej. A znam też przypadek auta które miało założoną instalacje przy 37 tyś, po 2000km wypalone apexy i kompresja ZERO, remont, podbicie instalacji na mnożnikach wtrysku, 5000km i znowu kompresja ZERO i ten sam objaw.
Mam to auto. Włożyłem w nie kolejny silnik i jezdzi z odłączonym gazem, jest super bo auto jako auto ma 45tyś km, Ale fajnie by było pośmigać z Gazem skoro jego ceny takie a nie inne.
Dlatego chętnie bym poznał warsztaty które wiedzą jak stroić gaz w tym silniku bo z moich obserwacji ma to ogoromny wpływ na to czy auto zachowa seryjną niezawodnośc, czy umrze w znacznie szybszym tempie.


CZĘŚCI DO MAZDY RX-8 i silników RENESIS 13B MSP :) Szukasz? --> Pisz!
ZESTAWY NAPRAWCZE DO KOMPRESORÓW EATON--> info PW.


#50
tefi

tefi

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 91 postów
  • Samochód:R3

ja z tego tytulu mam pytanie, sila rzeczy adresowane glownie do Gronka, jako ze w sytuacjach awaryjnych, Mazda leci do Niego. 

Jak wyglada sprawa  naprawy / wsadzenia nowego  silnika z zamontowanym LPG? Nie ma z tym problemow? Odpinasz wszystko co zwiazane z zasilaniem na gaz, a pozniej udaje się na ponowne strojenie do zakladu ktory LPG montowal? 


www.uppicweb.com-2401254286583348.gif


#51
Tomma

Tomma

    Nałogowiec

  • Użytkownicy
  • 1 902 postów

Dragony dobre, a bf z tego co mnie słuchy doszły również mają problemy i potrafią się wysrać pod zaledwie kilku tysiącach tak samo jak napoleony (notabene napoleony chyba już wycofane)

Reduktor - wazne aby wyrobił ciśnieniowo i temricznie (ja mam 2 x rc01) i wyrabia ciśnieniowo i termicznie nawet przy pałowaniu. Aczkolwiek

jakbym teraz montował teraz to dałbym reduktor kme twin (wtedy dopiero wypłynał na rynek nieoficjalnie i na testy i bez homologacji).

A wtryski hmm te same, albo 4x dragony i te 2x to niebieskie hana lub baracuda bo mniej więcej to samo. Notabene te niebieskie hany jak stroiliśmy na drodze na afr i na hamowni to były naprawdę stykowe. Niestety mocniejszych chyba nie ma, chyba że kechiny (ale cena).

 

W wanklu trzeba liczyc sie że ze względu na ilości cykli wytryski będą miały o 35% jak i nie więcej krótsza żywotność niż w tłokowcu.



#52
Junior111

Junior111

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 853 postów
  • Samochód:Mazda Rx8

Na lpg-forum są osoby które stroją wankla za przyzwoite pieniądze. Co do wtrysków właśnie tak się zastanawiam co teraz będzie najlepszym wyborem



#53
Boris86

Boris86

    Boss of Snake Pit

  • Użytkownicy
  • 1 952 postów
  • SkądŁódź
  • Samochód:RX-8 LP, HP & V12, EUNOS COSMO, 323 BG KLV6, 300ZX STROSEK, Viper GTS, Cuda TT, 523i, 325i E30 Cabrio

Junior, stroją a prawidłowo wystroją to dwie różne rzeczy, dlatego znacznie bardziej wolał bym wypowiedz właściciela pt: "Jasio z Koziej Trąbki wystroił mi 35tyś km temu i nie widzę niepokojących objawów"  niż wypowiedzi " ja stroję i się znam" :)


  • eXe lubi to

CZĘŚCI DO MAZDY RX-8 i silników RENESIS 13B MSP :) Szukasz? --> Pisz!
ZESTAWY NAPRAWCZE DO KOMPRESORÓW EATON--> info PW.


#54
Junior111

Junior111

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 853 postów
  • Samochód:Mazda Rx8

Nie nie, mówimy o osobach które prawidłowo stroją. 



#55
kisielinio

kisielinio

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • 197 postów
  • Skądja się tu wziąłem??
  • Samochód:rx8
To kogoś takiego też bede potrzebował

#56
Wojtex16

Wojtex16

    Maniak

  • Moderators
  • 3 161 postów
  • SkądKatowice
  • Samochód:Była już RX-8

Jeden z Dąbrowy Górniczej zakladał instalację w Tychach, ale nie pamiętam na jakiej ulicy. W każdym razie bez problemów jezdzi.

 

//Dobra już mam znajomy zakładał w Gazmobil.



#57
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7 167 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,

Zawsze mówię, że Wankle na gazie zaiwaniają bardzo fajnie ale jak jest instalacja jak należy i wystrojone dobrze wszystko. Ostatnio jednak coraz częściej widzę usterki spowodowane złym gazem. Mam taki silniczek na warsztacie. Biorę się za obróbkę rotorów, patrzę a tutaj praktycznie wyparował boczny apex. Powodem była zbyt wysoka temperatura najprawdopodobniej czyli zbyt ubogo ustawiona dawka ...

Załączony plik  IMG_1528.JPG   138,95 KB   9 Ilość pobrań

 


Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#58
Tomma

Tomma

    Nałogowiec

  • Użytkownicy
  • 1 902 postów

pojawiły się nowe mocne wtryski (zrobiła je prawdopodobnie ta sama firma która wcześniej przerobiła zwykły reduktor KME na duala)

Są to kopie Keihin i są wydajniejsze od wadliwych napoleonów.

Najmocniejsze "eko power"  przetestowane i wydajność 60KM i bodajże 1,2bar, a więc lepiej niż niebieskie hany, baracudy, dragony.

http://sklep.varioga...power&results=4

 

Idealnie pasują w miejsce 2sztuk, tam gdzie muszą być najmocniejsze. Ja mam 2 niebieskie hany i są stykowe, ale póki co parametry z AFR są  dobre.



#59
Master609

Master609

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1 187 postów
  • SkądSzczecin
  • Samochód:Mazda Rx8 192 LP

A czy sprawdzałeś kompresje po przejechanych 10 k  km?



#60
miirage

miirage

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 832 postów
  • SkądGdynia
  • Samochód:RX8 HP 2005 USA :)

Hej.

Wyczytałem w necie, że

"W przypadku innych paliw odpowiednie wartości AFR będą inne, np. dla gazu LPG skład stoichiometryczny to 9,5:1."

 

Gazownik ma mi przesłać jakieś pliki ze strojenia, kompletnie się na tym nie znam, ale jeśli będą tak takie informacje, to znaczy że wszystko jest ok?






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy