Z tego co ja sie orientuje to w 191KM jest łatwiej, a w 231 KM można zrobić to podnosząc lekko silnik na podnośniku. Oczywistym jest że z wyciągniętym silnikiem o wiele lepiej, no ale coś za coś bo trzeba go wyciągnąćZacznijmy od tego że aby zamontować instalacje pasuje a nawet należy wyciągnąć kolektor ssący w celu wywiercenia miejsca na dysze gazowe. I tu od razu powiem że z tym jest najwięcej roboty. Od razu wyciągajcie silnik.
Instalacja gazowa w silniku Wankla (pytania, porady)
#41
Napisano 04 czerwca 2015 - 17:14
#42
Napisano 01 lutego 2016 - 19:06
trochę odgrzebię temat
jak z Twoja przygoda z instalacja lpg?
Kontaktowalem sie dzisiaj z mechanikiem, ktory z powodzeniem wmontowal gaz do 3 rexow, wiec mniej wiecej temat ogarnia.
Jego sugestia odnosnie komponentów
Wtryskiwacz
6 x Hana złota
Reduktor
KME Twin
Sterownik
Nevo Pro
jak rozumiem niebieskie wtryskiwacze Hana są mocniejsze, tymniemniej podobno 6 złotych w zupełnosci wystarcza. Dodatkowo, wg mechanika, niebieskie mają większą tendencję do awarii, stąd zestaw zawierający komplet złotych wtryskow.
Sterownik podobno bardzo fajny, kilka fajnych bajerów w tym pelna kompatybilność z systemem OBD
Butla 60 l. Wtryskiwacze montowane możliwie najbliżej.
wszystko ma zamknąc się w 4200 pln
Co myslicie o takim zestawie?
#44
Napisano 02 lutego 2016 - 00:06
Witam. Dość rzadko tu się udzielam, o LPG coś tam wiem, więc postaram się trochę doradzić. Wtryskiwacze hana, kiedyś elita, dziś sprawiają wiele niemiłych niespodzianek, zwłaszcza niebieskie. Polecam dragony lub barracuda. Reduktor jak najbardziej dobry wybór. Sterownik w mojej okolicy mało popularny więc nie mam zdania o nim, polecałbym techa i nie koniecznie z obd, choć nie zaszkodzi (mogą być problemy ze współpracą z linią k mazdy). Bardzo ważna sprawa to strojenie, konieczna sonda afr, naprawdę konieczna. Oczywiście o poprawnym montażu wtryskiwaczy już nawet nie wspominam. Cena jaką podajesz powinna zagwarantować królewskie wykonanie całości. Jeśli wszystko zostanie wykonane bardzo starannie (co cena raczej gwarantuje), to będziesz się cieszył z dużo dłuższą żywotnością silnika niż na pb. A tak na marginesie to omijajcie firmy, które montują po kilka instalacji dziennie, niestety estetyka wykonania i sprawności lpg, bardzo często pozostawia wiele do życzenia.
- tefi lubi to
#45
Napisano 02 lutego 2016 - 08:01
z uwagi na to że latam z lpg to może też coś podpowiem :>
kolega powyżej ma rację hanki sobie odpuść bierz dragony są bezawaryjne.
sterownik tech-a (ja mam staga i teraz widzę że jednak tech jest lepszy)
reduktor musi być z mega zapasem ja latam na acr01 250km i potrafię go zamrozić gdy na dworze jest mniej niż 2st.C
Co do strojenia i wykonania to musi być perfekcyjne i tyle.
Ze swojej strony dodam że w bagażnik wchodzi butla 55L :>
#46
Napisano 02 lutego 2016 - 08:31
#47
Napisano 02 lutego 2016 - 22:50
Dobra. To teraz pytanie za 100punktów.
Może stworzymy listę punktów które wiedzą jak Tech'a LPG wystroić pod Wankla?
Bo szczerze mam jedną Rx8 z Gazem i odpiąłem LPG bo się najzwyczajniej cykam że przez złe wystrojenie szlak trafi silnik a dzisiejsza cena LPG pt: 1,70zł zachęca mocno
Mam tu na myśli teksty typu:
warsztat xxxxxx, wystrojone x miesiecy temu, przejechałem xxxxx kilometrów bez kłopotu.
CZĘŚCI DO MAZDY RX-8 i silników RENESIS 13B MSP Szukasz? --> Pisz!
ZESTAWY NAPRAWCZE DO KOMPRESORÓW EATON--> info PW.
#48
Napisano 02 lutego 2016 - 23:18
fajny pomysl.
Zdecydowalem się jednak na inny warsztat, z uwagi na niewielki dystans w przypadku koniecznosci korekt. mam umowiony montaz w polowie marca wiec podziele się efektami po fakcie dokonanym.
Wszystko ma dzialac na takim zestawie
Wtryskiwacz
2 x Dragon BF
4 x Dragon
Reduktor
KME Twin
Sterownik
Agis
#49
Napisano 03 lutego 2016 - 12:46
Proponowałem tą listę bo znam przypadki rexów które zrobiły ponad 50tyś km na gazie i jeżdzą bezproblemowo dalej. A znam też przypadek auta które miało założoną instalacje przy 37 tyś, po 2000km wypalone apexy i kompresja ZERO, remont, podbicie instalacji na mnożnikach wtrysku, 5000km i znowu kompresja ZERO i ten sam objaw.
Mam to auto. Włożyłem w nie kolejny silnik i jezdzi z odłączonym gazem, jest super bo auto jako auto ma 45tyś km, Ale fajnie by było pośmigać z Gazem skoro jego ceny takie a nie inne.
Dlatego chętnie bym poznał warsztaty które wiedzą jak stroić gaz w tym silniku bo z moich obserwacji ma to ogoromny wpływ na to czy auto zachowa seryjną niezawodnośc, czy umrze w znacznie szybszym tempie.
CZĘŚCI DO MAZDY RX-8 i silników RENESIS 13B MSP Szukasz? --> Pisz!
ZESTAWY NAPRAWCZE DO KOMPRESORÓW EATON--> info PW.
#50
Napisano 04 lutego 2016 - 17:30
ja z tego tytulu mam pytanie, sila rzeczy adresowane glownie do Gronka, jako ze w sytuacjach awaryjnych, Mazda leci do Niego.
Jak wyglada sprawa naprawy / wsadzenia nowego silnika z zamontowanym LPG? Nie ma z tym problemow? Odpinasz wszystko co zwiazane z zasilaniem na gaz, a pozniej udaje się na ponowne strojenie do zakladu ktory LPG montowal?
#51
Napisano 04 lutego 2016 - 17:59
Dragony dobre, a bf z tego co mnie słuchy doszły również mają problemy i potrafią się wysrać pod zaledwie kilku tysiącach tak samo jak napoleony (notabene napoleony chyba już wycofane)
Reduktor - wazne aby wyrobił ciśnieniowo i temricznie (ja mam 2 x rc01) i wyrabia ciśnieniowo i termicznie nawet przy pałowaniu. Aczkolwiek
jakbym teraz montował teraz to dałbym reduktor kme twin (wtedy dopiero wypłynał na rynek nieoficjalnie i na testy i bez homologacji).
A wtryski hmm te same, albo 4x dragony i te 2x to niebieskie hana lub baracuda bo mniej więcej to samo. Notabene te niebieskie hany jak stroiliśmy na drodze na afr i na hamowni to były naprawdę stykowe. Niestety mocniejszych chyba nie ma, chyba że kechiny (ale cena).
W wanklu trzeba liczyc sie że ze względu na ilości cykli wytryski będą miały o 35% jak i nie więcej krótsza żywotność niż w tłokowcu.
#53
Napisano 05 lutego 2016 - 11:44
Junior, stroją a prawidłowo wystroją to dwie różne rzeczy, dlatego znacznie bardziej wolał bym wypowiedz właściciela pt: "Jasio z Koziej Trąbki wystroił mi 35tyś km temu i nie widzę niepokojących objawów" niż wypowiedzi " ja stroję i się znam"
- eXe lubi to
CZĘŚCI DO MAZDY RX-8 i silników RENESIS 13B MSP Szukasz? --> Pisz!
ZESTAWY NAPRAWCZE DO KOMPRESORÓW EATON--> info PW.
#57
Napisano 17 lutego 2016 - 07:34
Zawsze mówię, że Wankle na gazie zaiwaniają bardzo fajnie ale jak jest instalacja jak należy i wystrojone dobrze wszystko. Ostatnio jednak coraz częściej widzę usterki spowodowane złym gazem. Mam taki silniczek na warsztacie. Biorę się za obróbkę rotorów, patrzę a tutaj praktycznie wyparował boczny apex. Powodem była zbyt wysoka temperatura najprawdopodobniej czyli zbyt ubogo ustawiona dawka ...
IMG_1528.JPG 138,95 KB 9 Ilość pobrań
#58
Napisano 26 marca 2016 - 10:27
pojawiły się nowe mocne wtryski (zrobiła je prawdopodobnie ta sama firma która wcześniej przerobiła zwykły reduktor KME na duala)
Są to kopie Keihin i są wydajniejsze od wadliwych napoleonów.
Najmocniejsze "eko power" przetestowane i wydajność 60KM i bodajże 1,2bar, a więc lepiej niż niebieskie hany, baracudy, dragony.
http://sklep.varioga...power&results=4
Idealnie pasują w miejsce 2sztuk, tam gdzie muszą być najmocniejsze. Ja mam 2 niebieskie hany i są stykowe, ale póki co parametry z AFR są dobre.
#59
Napisano 26 marca 2016 - 17:29
A czy sprawdzałeś kompresje po przejechanych 10 k km?
#60
Napisano 18 kwietnia 2016 - 23:28
Hej.
Wyczytałem w necie, że
"W przypadku innych paliw odpowiednie wartości AFR będą inne, np. dla gazu LPG skład stoichiometryczny to 9,5:1."
Gazownik ma mi przesłać jakieś pliki ze strojenia, kompletnie się na tym nie znam, ale jeśli będą tak takie informacje, to znaczy że wszystko jest ok?
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych