Skocz do zawartości

Zdjęcie

RX-8 192HP "RotaryXeight"


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
50 odpowiedzi w tym temacie

#1
Luki_92_92

Luki_92_92

    Amator

  • Użytkownicy
  • 55 postów
  • SkądSosnowiec
  • Samochód:Mazda MX-5 NC 2.5

Witam :)

 

Od wielu wielu lat marzyła mi się RX-8, napaliłem się na ten model jeszcze bardziej, gdy zobaczyłem wersję R3, ale jakoś nigdy finansowo nie było mnie na niego stać. Ostatnie trzy lata spędziłem za kierownicą mocno zglebionej miaty NB, która też od dzieciaka mi się marzyła, jednak końcem września udało mi się ją sprzedać, zaś następnego już dnia nabyłem RX-8 :)

 

Samochód kupiłem co prawda przez komis, ale od prywatnego właściciela. Obejrzałem ją dokładnie pod każdym kątem, porównałem z innym egzemplarzem, który oglądałem godzinę wcześniej i który miał być super a okazał się być trupem, no i stałem się posiadaczem RX-8, a zarazem złamałem swoje trzy zasady:

 

- nigdy auta z komisu

- nigdy srebrnego lakieru

- nigdy wankla, bo drogi w utrzymaniu

 

:lol:

 

Przechodząc do meritum, tak jak już wspominałem - od września mazdę RX-8.

 

Co nieco o samochodzie:

 

Rok produkcji: 2005

Silnik: 1.3 192HP

Lakier: Sunlight Silver

Wyposażenie:

- fotele materiał + alcantara (w miacie miałem przez rok skórę, i nigdy więcej...)

- jakaś dziwna wersja audio (trójkąty przy lusterkach BOSE, głośniki w drzwiach ze wzmacniaczami BOSE ale na maskownicach znaczka brak, w bagażniku wzmacniacz BOSE, wg instrukcji do RX-8 w radiu mam dokładnie takie opcje jak powinno mieć radio BOSE ale także loga brak, za to gra bardzo ale to bardzo fajnie jak na seryjne audio)

- klimatronik

- 17" felgi - obecnie wrzuciłem na nie zimówki bo mi się nie podobają, i rozglądam się za czymś w 18-19" na lato, jednak ceny tego, co mi się podoba zwalają z nóg :(

 

Czyli jak widać chyba standardowe wyposażenie. Dodatkowo od razu w pierwszym tygodniu udałem się na polerkę kloszy przednich reflektorów, bo zaczynały być mocno żółte - wyglądają teraz jak nowe, natomiast korzystając z tego, że linia odcięcia jest identyczna jak przy xenonie - żarówki zastąpiłem zestawem 55w o barwie światła 5000K, oczywiście ustawione na stacji diagnostycznej, żeby nikogo nie oślepiało :) We wnętrzu wszystkie żarówki powymieniałem na zimne białe ledy - zrobiło się troszkę nowocześniej.

 

Oczywiście gdy w głowie pojawił się pomysł RX-8 odrazu wiedziałem, że musi wpaść instalacja LPG z prostego względu - poruszam się w 90% po mieście, w związku z czym spalanie jest dość spore. Teoretycznie stać mnie, aby śmigać na PB, ale jednak wolę jeździć za połowę kasy, a drugą połowę odkładać na niespodziewane wydatki związane z samochodem czy też na jakieś modyfikacje B) W związku z tym w listopadzie wpadła instalacja LPG firmy stag, a mianowicie:

 

- sterownik STAG Q-BOX+

- Reduktor KME Gold

- Wtryski STAG AC W-03

- Zbiornik 55L

 

Póki co zrobiłem 1600km i jest jak narazie bezproblemowo, jednak strasznie irytuje mnie spadek obrotów przy ruszaniu - wskazówka spada o około 300-500 obrotów i dopiero idzie do góry. Teoretycznie powinna pomóc redukcja odległości wtrysków od dolotu, jednak u mnie wężyki są praktycznie na zero i nic to nie dało, także rozważamy dwie opcje - albo dotrysk benzyny na wolnych obrotach, albo wstawienie rurek z poliamidu do dwóch wtryskiwaczy, sprawiających, że gaz będzie podawany bliżej rotora. Temat rozważam, i podejmiemy decyzję początkiem stycznia.

 

Kompresja póki co jest w normie, jednak tej dolnej granicy, w związku z czym mam nadzieję, że uda mi się w tym roku zrobić rewizję. Silnik ma nalatane obecnie 162k km, pali na dotyk na zimnym jak i na ciepłym, jednak myślę, że lepiej zrobić to za wczasu, niż obudzić się potem z tak zwaną ręką w nocniku :lol:

 

Tymczasem mam dwa tematy, które nie dają mi spokoju:

1. od kilku dni śmierdzi w samochodzie spalinami na postoju. Co obstawiacie? Nieszczelny wydech, czy coś konkretniejszego padło? Podłączyłem się z elmem ale zero błędów :ph34r:

2. Co jest potrzebne do swapa skrzyni biegów z 5 na 6 biegową? Sama skrzynia, czy coś jeszcze? Szukałem w internetach, ale nie znalazłem na ten temat niczego więcej, niż postów, że warto wymienić bo auto robi się żwawsze. Ale czy wystarczy wymienić samą skrzynię? Czy potrzeba też sprzęgła itp? Co z dyfrem? Jak dyfer to co z półosiami? itp itd

 

Tymczasem jeśli ktoś nudził się na tyle, by to przeczytać do końca - dzięki za wytrwałość i zapraszam na krótką galerię fotek. Samochód brał udział w sesji kilku modeli felg JR na zlecenie JR, natomiast moje są te brzydkie, małe i zwykłe, pięcioramienne  -_-

 

Tuż po zakupie

JEDZfaS.jpg

 

Lampy po polerce + montaż xenonu 5000K

IrUeeGN.jpg

xW3p82b.jpg

 

Tutaj fota z nudów czekając aż się zagrzeje, chwilę po odpaleniu, w zimny jesienny dzień

QCL6xdl.jpg

 

 

 

A tutaj dwie luźne foty z sesji dla JR

 

6vMCAZK.jpg

KfsavZg.jpg

 

 

W planach jest zawieszenie gwintowane, chodzi mi też po głowie airride ale dopóki nie wymyślą czegoś, co nie zajmuje miejsca w bagażniku, to nie mam na niego niestety miejsca :mellow: Chciałbym też jakieś felgi w 18 lub 19", oraz radio 2din na androidzie zamiast seryjnego - miałem takie w miacie, i ciężko mi się od niego odzwyczaić.

 

Pozdrawiam

 

ps. bardzo wielkie wyszły te zdjęcia, nie wiem czy mogą takie zostać, czy jakoś je zmniejszać?


Użytkownik Luki_92_92 edytował ten post 24 grudnia 2018 - 23:03

  • Plantator, Ravi i Zbyszek53 lubią to

#2
kermit001

kermit001

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 825 postów
  • SkądWarszawa
Świetnie wyglada na tych JR-ach!
Przebieg 162 bez remontu to chyba byłby jakiś rekord na tym forum albo conajmniej Top 3 :) w każdym razie rewizja wskazana.

tym gazem nie poprawiłeś sytuacji ale widzę, ze jesteś świadomy, wiec fajnie jak byś dawał znać, ile Ci się uda na tym gazie pojeździć.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#3
Luki_92_92

Luki_92_92

    Amator

  • Użytkownicy
  • 55 postów
  • SkądSosnowiec
  • Samochód:Mazda MX-5 NC 2.5

Wydaje mi się, że już coś musiało być kiedyś robione, bo nie wierzę, że na muśnięcie kluczyka na ciepłym przy takim przebiegu może odpalać :) Mam nadzieję, że trochę na tym gazie pojeżdżę, bo używam auta na codzień, także fajnie jakby było bezawaryjnie. Oczywiście prócz samej instalacji zażyczyłem sobie lubryfikator, póki co mam tam zalany ten płyn do lubryfikacji ale w wolnej chwili chcę to spuścić w cholerę i zalać olej, tylko nie jestem jeszcze zdecydowany jaki tam wlać - jakiś lepszy jakościowo do dwusuwa, czy może lepiej poprostu taki sam silnikowy jak mam zalany w silniku.



#4
Ravi

Ravi

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 620 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Mazda RX-8 2004 HP

Wydaje mi się, że już coś musiało być kiedyś robione, bo nie wierzę, że na muśnięcie kluczyka na ciepłym przy takim przebiegu może odpalać :) Mam nadzieję, że trochę na tym gazie pojeżdżę, bo używam auta na codzień, także fajnie jakby było bezawaryjnie. Oczywiście prócz samej instalacji zażyczyłem sobie lubryfikator, póki co mam tam zalany ten płyn do lubryfikacji ale w wolnej chwili chcę to spuścić w cholerę i zalać olej, tylko nie jestem jeszcze zdecydowany jaki tam wlać - jakiś lepszy jakościowo do dwusuwa, czy może lepiej poprostu taki sam silnikowy jak mam zalany w silniku.

Jak się zdecydujesz na 2T to pamiętaj, że motul ma dwie linie. 800 do premixa i 710 na wtryski.

 

A od siebie dodam, że Srebrny to wdzięczny kolor w sumie. Do tej pory jeździłem srebrną škodą i tak średnio za tym przepadałem ale na Rexiu wygląda cuuudnie. Jeszcze jak się po myciu nałoży politurę i nawoskuje... Uuuh ooh  :wub:



#5
Reaper

Reaper

    Nałogowiec

  • Validating
  • 1 626 postów
  • SkądHorst
  • Samochód:mazda rx8

Chyba mam deja vu. Ale napisze jeszcze raz. Kolejny Nowy Kolega po przesiadce z mx-5. Mam nadzieje że nie podzielisz losu kolegów i zostaniesz na dłużej.

Co do LPG, jeśli już wybrałeś tą drogę, mogłeś pokusić się o montaż mokrej instalacji gazu. Co do wymiany skrzyni z 5 na 6 biegów potrzebujesz zamachu z wersji HP, sprzęgła i samej skrzyni. Co do premixu używam castrola.



#6
kamilg123

kamilg123

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 367 postów
  • Samochód:Mazda rx-8 HP
Jak jest silnik w słabej kondycji to będą takie spadki obrotów, nic nie pomoże.

#7
Plantator

Plantator

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 552 postów
  • SkądToruń

Kozackie felgi, aż chyba sobie zamówię do swojej:)



#8
Boris86

Boris86

    Boss of Snake Pit

  • Użytkownicy
  • 1 952 postów
  • SkądŁódź
  • Samochód:RX-8 LP, HP & V12, EUNOS COSMO, 323 BG KLV6, 300ZX STROSEK, Viper GTS, Cuda TT, 523i, 325i E30 Cabrio
Miałem dwie sztuki które doturlały się do 160tys też bardzo ładnie paląc. Natomiast po takim przebiegu Housingi i Platy były już mocno zużyte mimo że nic nie wypadło, a Rotory miały konkretnie "rozklepane" rowki pod Apex.

Dawaj na bierząco znać jak tam z gazem. Ile km robisz miesięcznie?

Na forach z JRami miała założone jakieś zawieszenie obniżające czy to Photoshopkowy spasik?

CZĘŚCI DO MAZDY RX-8 i silników RENESIS 13B MSP :) Szukasz? --> Pisz!
ZESTAWY NAPRAWCZE DO KOMPRESORÓW EATON--> info PW.


#9
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7 167 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,

Chyba mam deja vu. Ale napisze jeszcze raz. Kolejny Nowy Kolega po przesiadce z mx-5. Mam nadzieje że nie podzielisz losu kolegów i zostaniesz na dłużej.
Co do LPG, jeśli już wybrałeś tą drogę, mogłeś pokusić się o montaż mokrej instalacji gazu. Co do wymiany skrzyni z 5 na 6 biegów potrzebujesz zamachu z wersji HP, sprzęgła i samej skrzyni. Co do premixu używam castrola.

Nie ma konieczności wymiany ani zamachu ani sprzęgła. Można ale nie trzeba. Wieloklin w obu też jest taki sam podobnie jak łożysko oporowe czy wysprzeglik
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#10
Reaper

Reaper

    Nałogowiec

  • Validating
  • 1 626 postów
  • SkądHorst
  • Samochód:mazda rx8

I tak na "ciężkim" zamachu....aż szkoda przekładać wtedy skrzynie, moim skromnym świątecznym zdaniem.



#11
Boris86

Boris86

    Boss of Snake Pit

  • Użytkownicy
  • 1 952 postów
  • SkądŁódź
  • Samochód:RX-8 LP, HP & V12, EUNOS COSMO, 323 BG KLV6, 300ZX STROSEK, Viper GTS, Cuda TT, 523i, 325i E30 Cabrio
Nie przesadzajmy. Jedno i drugie daje fajny efekt. Osobno również.

CZĘŚCI DO MAZDY RX-8 i silników RENESIS 13B MSP :) Szukasz? --> Pisz!
ZESTAWY NAPRAWCZE DO KOMPRESORÓW EATON--> info PW.


#12
Luki_92_92

Luki_92_92

    Amator

  • Użytkownicy
  • 55 postów
  • SkądSosnowiec
  • Samochód:Mazda MX-5 NC 2.5
Mogę mieć tanio skrzynię 6b bo znajomy wrzucił v8 z lexusa razem ze skrzynią automatyczną do swojej, tylko pytam co jest potrzebne bo np jeśli dyfer jest ten sam to po co go przekładać? To samo tyczy się sprzęgła i zamachu, jeśli są te same to wolę swój zamach wysłać otoczakowi do odelżenia, a sprzęgło do obicia kevlarem zamiast kupować nowe ;)

Miesięcznie około 1000-1200km, 90% miasto. Będę dawał znać na bieżąco ;) Na fotach z jr oczywiście photoshop, felgi wystawały po 4cm jak nie lepiej - były w najszerszej możliwej konfiguracji (max szerokość i najniższe dostępne et)

#13
kaj1990

kaj1990

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 535 postów
  • SkądMilicz

Mogę mieć tanio skrzynię 6b bo znajomy wrzucił v8 z lexusa razem ze skrzynią automatyczną do swojej, tylko pytam co jest potrzebne bo np jeśli dyfer jest ten sam to po co go przekładać? To samo tyczy się sprzęgła i zamachu, jeśli są te same to wolę swój zamach wysłać otoczakowi do odelżenia, a sprzęgło do obicia kevlarem zamiast kupować nowe ;)

Miesięcznie około 1000-1200km, 90% miasto. Będę dawał znać na bieżąco ;) Na fotach z jr oczywiście photoshop, felgi wystawały po 4cm jak nie lepiej - były w najszerszej możliwej konfiguracji (max szerokość i najniższe dostępne et)


Niestety nie odelzysz sobie zamachu u otoczaka:) koła z Rx8 nie można odelzyc..

#14
MizuNeko

MizuNeko

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 439 postów
  • SkądCzarna Wieś Kościelna
  • Samochód:Mazda RX8 HP 231km? Czorna / VW Passat B5 1.9TDI Kombi
Sprzegło z wersji HP masz większe delikatnie. Więp powinno troszkę więcej mocy przenieść (w końcu HajPałer).
Poza tym jakbyś się namyślał zmieniać to sprzęgło idzie z wyciskiem i zamachem w parze, nie połączysz LP z HP.

Oby się dobrze jeździło.

Stej rotary. ;)

Wysłane z mojego Lenovo K10a40 przy użyciu Tapatalka
  • Luki_92_92 lubi to

#15
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7 167 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,
Dobra bo widzę bałagan ostry
Zamach z hp +docisk z hp + tarcza sp= działa

Zamach z sp + docisk z sp + tarcza z hp = nie da rady. Tarcza większa od docisku.

Zamach z danej wesji wymaga docisku z danej wersji.

Dalej....

Skrzynie sobie zmieniamy jak chcemy .... Pasuje przemiennie. Zamach i sprzęgło nie wpływa.

Zamach z hp jest lżejszy. Gdzieś to opisałem ze zdjęciami.
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#16
Luki_92_92

Luki_92_92

    Amator

  • Użytkownicy
  • 55 postów
  • SkądSosnowiec
  • Samochód:Mazda MX-5 NC 2.5

Stej rotary. ;)


Taki jest zamysł, zanim kupiłem samochód naczytałem się jakie są jego „zady i walety” :P i był to świadomy wybór ;)

Czyli reasumując wrzucam skrzynię 6b, do tego sprzęgło kompletne (tarcza, docisk) i zamach również ze skrzyni 6b, dyfer itd zostaje to co mam teraz i wszystko gra? :)

#17
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7 167 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,
Będzie grało. Dyfer jest taki sam. Tylko w R3 jest krótszy a w automacie dłuższy i zazwyczaj bez szpery.
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#18
MizuNeko

MizuNeko

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 439 postów
  • SkądCzarna Wieś Kościelna
  • Samochód:Mazda RX8 HP 231km? Czorna / VW Passat B5 1.9TDI Kombi

Taki jest zamysł, zanim kupiłem samochód naczytałem się jakie są jego „zady i walety” i był to świadomy wybór ;)

Czyli reasumując wrzucam skrzynię 6b, do tego sprzęgło kompletne (tarcza, docisk) i zamach również ze skrzyni 6b, dyfer itd zostaje to co mam teraz i wszystko gra? :)

Reasumując to możesz zmienić samą skrzynie. To co napisałem (a gronek uzupełnił) to czysto informacyjnie jakbyś chciał zmieniać zamach. (Jbc to mam ;p ale mieszkasz daleeeeko)

Obyś długo cieszył się autem i silnikiem bez remontu. ;)

Wysłane z mojego Lenovo K10a40 przy użyciu Tapatalka

#19
pezele

pezele

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 583 postów
  • SkądPoznań
  • Samochód:Było: Prelude H22, RX8 13B, RX8 K20Z4. Jest INFINITI G37S coupe + Suzuki SV1000N


koła z Rx8 nie można odelzyc..


Dlaczego tak sądzisz?

#20
kaj1990

kaj1990

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 535 postów
  • SkądMilicz

Dlaczego tak sądzisz?

Gdzieś na forum był temat... Pisało że tylko jakieś firmowe wchodzą w grę... Chyba że coś się zmieniło.

http://forum.rxklub....ać-lekkie-koło/

Przeczytaj

Użytkownik kaj1990 edytował ten post 27 grudnia 2018 - 13:30

  • pezele lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy