Skocz do zawartości

Zdjęcie

Nierówny opór na kole kierowcy


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
5 odpowiedzi w tym temacie

#1
Ravi

Ravi

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 437 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Mazda RX-8 2004 HP

Czołem

 

Po wczorajszym upalaniu zaczęło mi coś pukać na przedniej osi. Raczej z lewej. Wibracji na kierownicy nie mam ale trzęsie całym samochodem przy 140+ i przy każdym hamowaniu.

Dodatkowo ciężko przekręcić kołem od strony kierowcy [filmik] - https://youtu.be/sZxHurdG77U

 

Pytanie czy to piasta oddała - już wcześniej ta strona grzała się dużo mocniej niż pasażera, nawet przed zmianą na StopTech plus dużo ciężej chodziła, nie toczyła się swobodnie - czy to tarcza się wygięła?

 

Ja obstawiam piastę, tarcza jest tu tylko dlatego ponieważ ciężko chodzi tylko w jednym położeniu, a jak już się przekręci dalej to nie ma problemu.


Użytkownik Ravi edytował ten post 17 luty 2019 - 13:28


#2
stanus

stanus

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 347 postów
  • Samochód:rx-8

Podobnie u siebie miałem, trzęsło budą przy większych prędkościach przy hamowaniu i był nierówny opór tak jak ty kręcisz, podejrzewam że piasta wcześniej już była trącona i po wymianie tarcz problem na chwilę nie był wyczuwalny ale z czasem i tarcza delikatnie się wygięła a po upalaniu dostałą po dupie i wygieła się bardziej, najfajniej to widać jak zdejmiesz zacisk przyłożysz klocki na równo do tarczy a potem kilka razy nią przekręcisz- klocki wyraźnie się odsuną i będzie widać do kłądnie w któym miejscu jest krzywość , możesz ewentualne spróbować przetoczenia ale nie wiem czy przy takich taraczach to wogóle mozna, oczywiście zanim zdiagnozowałem że to piasta wymieniłęm tarcze i problem trochę się zmniejszył, dopiero po wymianie piast się uspokoiło


Użytkownik stanus edytował ten post 17 luty 2019 - 14:46


#3
arkadzik

arkadzik

    HajPałer Streeetporteed

  • Użytkownicy
  • 994 postów
  • SkądBIA
  • Samochód:Rx8 HP
Jak Ci się strona grzała to trzeba było sprawdzić czy tłoczek w zacisku chodzi . Przed montażem trzeba było sprawdzić
A) bicie boczne piasty
B) bicie boczne tarczy
Piasta nie była mocno skorodowana ?
Jeżeli te dwa kroki były prawidłowe to jedyna opcja problem z zaciskiem i tłoczek się blokuje


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Użytkownik arkadzik edytował ten post 17 luty 2019 - 15:41


#4
Ravi

Ravi

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 437 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Mazda RX-8 2004 HP

Jak Ci się strona grzała to trzeba było sprawdzić czy tłoczek w zacisku chodzi . Przed montażem trzeba było sprawdzić
A) bicie boczne piasty
B) bicie boczne tarczy
Piasta nie była mocno skorodowana ?
Jeżeli te dwa kroki były prawidłowe to jedyna opcja problem z zaciskiem i tłoczek się blokuje


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Tarczę mocowali w Stoptechu w TG auto na annopolu bo ja już prawie za wiertarkę sięgałem. Mówili, że piasty proste :D

Czas umówić wizytę u Doktora w Śladowie :D


Użytkownik Ravi edytował ten post 17 luty 2019 - 15:52


#5
arkadzik

arkadzik

    HajPałer Streeetporteed

  • Użytkownicy
  • 994 postów
  • SkądBIA
  • Samochód:Rx8 HP
Dlatego do mojego auta dotykają się dwie osoby : Gronek i Adaś ( mój zaprzyjaźniony mechanik ) :D zawsze jak cos robię z Adamem to ma być sikalafą czyli idealnie i tak jak Matka Boska Rotorowska przykazała


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#6
Ravi

Ravi

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 437 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Mazda RX-8 2004 HP

Doktor Gronek wybadał. Wystarczyło dokręcić koło..... ;)

.

.

.

A na serio, to prawdopodobnie tarcza krzywa ale o dziwo na lewym tyle. Strona kierowcy ciężko chodzi ale wszystko proste.

Tak czy inaczej dzięki wszystkim i temat do zamknięcia.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy