Skocz do zawartości

Zdjęcie

RX8-Y32SE

RX8 Y32SE SWAP

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1
marecki-85

marecki-85

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 12 postów
  • Samochód:Mazda rx8

Witam,

pomimo nieskończonego projektu chciałem zaprezentować RX8 z Y32SE pod maską, pomysłów na silnik było dużo, w grę wchodziły v6 z Jaguara, 2.3 z SAABA, a po sąsiedzkiej wizycie u chłopaków z Mickey Garage, decyzja zapadła na 3.2 v6 z OMEGI FL, silnik jest najkrótszy z wymienionych, ma dolot po właściwej stronie i jest chyba najładniejszy, jeżeli ma to dla kogoś znaczenie, a po za tym samochód miał służyć do normalnej jazdy, więc kultura pracy, paliwożerność i dostępność części tez miały tutaj znaczenie. Dawcą okazał się ANGLIK w najbogatszej wersji i po miesiącu jazdy, bo na więcej nie pozwoliło ubezpieczenie przyszedł czas na rozbiórkę. Samochód pomimo automatycznej skrzyni i dużego ciężaru pozytywnie zaskoczył i jeszcze bardziej umocnij mnie w decyzji co do wyboru jednostki. Wszystkie przeróbki były robione we własnym zakresie, tylko sobotami, w garażu oddalonym 150km od miejsca zamieszkania, więc pewnie dlatego jest to projekt, którego nie mogę zakończyć. W rx do ogarnięcia została tylko przeróbka triggera, dołożenie TPS z przepustnicy OPLA i wzbudzenie alternatora.


poniżej załączam fotki z opisem wykonanych przeróbek

 

Załączony plik  DSC_0322.JPG   126,72 KB   17 Ilość pobrańZałączony plik  DSC_0348.JPG   145,57 KB   17 Ilość pobrańZałączony plik  DSC_0357.JPG   202,62 KB   16 Ilość pobrań

 

silnik został spięty z 5-biegową skrzynią z Rex-a poprzez połączenie dzwonów, dorobiona przejsciówka do przepustnicy, mocowanie klimy i wiele innych przeróbek, które postaram się opisać

 

Załączony plik  20160521_145851.jpeg   55,6 KB   15 Ilość pobrańZałączony plik  20160521_165958.jpeg   56,89 KB   15 Ilość pobrańZałączony plik  20160903_111606.jpg   149,8 KB   15 Ilość pobrańZałączony plik  20160903_165625.jpg   149,58 KB   15 Ilość pobrań

 

żeby silnik siadł centralnie z przodu, nie przerabiając zawieszenia trzeba było ścianę grodziową dopasować do nagrzewnicy odzwierciedlając kształt v6. Ściana została pospawana z podwójnej blachy, wytłumiona pianką, matą bitumiczną i na końcu matą karbonową.

 

 

Załączony plik  20160227_144549.jpg   89,79 KB   15 Ilość pobrańZałączony plik  20160722_173414.jpg   168,9 KB   15 Ilość pobrań

 

wydech pospawany z nie rdzewki w podwójnej osłonie argonu połączony z oryginalnym katalizatorem, tylna część układu wydechowego seria, niestety zabrakło miejsca na customowe kolektory 3 w 1

Załączony plik  20160722_175037.jpg   114,35 KB   15 Ilość pobrań

 

kolektor ssący wyblastowany, splanowany 5mm i dorobiona przejsciówka na przepustnice od RX8

 

Załączony plik  przepustnica.jpg   79,26 KB   7 Ilość pobrańZałączony plik  wizualizacja_3.JPG   120,11 KB   7 Ilość pobrańZałączony plik  20150514_142013.jpeg   80,38 KB   7 Ilość pobrań

 

skrzynia połączona poprzez pospawanie dzwonów, splanowanie powierzchni i wyfrezowane miejsce pod wysprzęglik

Załączony plik  20150926_102433.jpg   123,67 KB   14 Ilość pobrańZałączony plik  20150926_102450.jpg   112,18 KB   14 Ilość pobrań

rx8Załączony plik  20170304_1030551.jpg   108,95 KB   14 Ilość pobrańZałączony plik  20170204_1738171.jpg   159,16 KB   14 Ilość pobrańZałączony plik  20171202_212003.jpg   133,42 KB   15 Ilość pobrań

 

stożek  w karbonowej obudowie z dołożoną przepływką, pozostawiona oryginalna cześc dolotu z wersji HIGHPOWER z możliwością zmiany długości dolotuZałączony plik  20180223_1938331.jpg   167,98 KB   15 Ilość pobrańZałączony plik  20180327_2009071.jpg   96,25 KB   15 Ilość pobrańZałączony plik  20180327_2010471.jpg   89,71 KB   16 Ilość pobrań

 

wiązka sterownika rx-8 przed i po przeróbce spec.44

Załączony plik  20171229_0011561.jpg   124 KB   17 Ilość pobrańZałączony plik  20180816_1110331.jpg   96,49 KB   17 Ilość pobrańZałączony plik  20180816_1110441.jpg   132,83 KB   17 Ilość pobrań

wiązka silnika OMEGI przed i po przeróbce

Załączony plik  20180505_114147.jpg   255,9 KB   18 Ilość pobrań

pomocna wiazka OMEGI  w poszukiwaniu IMMO

Załączony plik  20180818_145422.jpg   82,86 KB   18 Ilość pobrań

nie udało się usunąć IMMO ze sterownika, pozostało zostawić pestkę z transponderem w pętli, przy okazji znalazło się miejsce na OBD i kontrolkę IMMOZałączony plik  20180824_194151.jpg   94,14 KB   18 Ilość pobrańZałączony plik  20120826_140538.jpg   104,37 KB   18 Ilość pobrań

zegary ze słabszej wersji, żeby wskazówka obrotów mogła się dokręcac do czerwonego pola

 

poniżej jeszcze kilka fotek z przymiarek, niestety straciłem spora ilość zdjęć, miedzy innymi z układu paliwowego, odmy silnika itd.Załączony plik  20120826_140451.jpg   120,97 KB   18 Ilość pobrańZałączony plik  20140322_205948.jpg   132,12 KB   18 Ilość pobrańZałączony plik  20141206_184742.jpg   83,79 KB   18 Ilość pobrańZałączony plik  20150926_170120.jpg   122,86 KB   18 Ilość pobrańZałączony plik  20151204_185538.jpg   105,8 KB   18 Ilość pobrańZałączony plik  20160722_163756.jpg   296,19 KB   18 Ilość pobrańZałączony plik  20160723_165132.jpg   202,85 KB   18 Ilość pobrańZałączony plik  20160903_165641.jpg   139,62 KB   18 Ilość pobrańZałączony plik  20170304_102948.jpg   129,95 KB   18 Ilość pobrań

 

poniżej filmik z pierwszego odpalenia na niepodłączonym TPS z OMEGI i szwankującym CPS z RX-8

 

Wrzucam kilka uzupełniających informacji odnośnie połączenie skrzyni z silnikiem.

W moim przypadku pospawany i splanowany dzwon skrzyni dał wymiar 155mm, co było wystarczające, żeby zmieścić zamach z Vectry, tak jak pisałem wcześniej łożysko oporowe wraz z łapą i wysprzęglikiem pozostało z serii. Poniżej załączam rysunek i zdjęcie tulejki z łożyskiem łączącej wałek skrzyni z wałem silnika.

 

Załączony plik  tulejka Rx-8.jpg   67,69 KB   10 Ilość pobrańZałączony plik  20160723_192216.jpg   57,35 KB   10 Ilość pobrań

 

Porównanie dzwonów skrzyń 5 i 6 biegowej. W moim przypadku dzwon ze skrzyni 5 biegowej bardziej podchodzi pod część dzwonu z Omegi

Załączony plik  20141206_121728.jpg   132,37 KB   10 Ilość pobrań

 

Jak ktoś nie chciał by spawać dzwonów poniżej wrzucam model z wymiarami do flanszy RX-8 z Omega znaleziony na rosyjskim forum

Załączony plik  86d2aeas-960.jpg   99,67 KB   9 Ilość pobrań


Użytkownik marecki-85 edytował ten post 23 luty 2019 - 22:21


#2
szczepan84

szczepan84

    Amator

  • Użytkownicy
  • 36 postów
  • Samochód:rx8

No i co robisz to czy co chcesz napisać

ja jestem w trakcie swapu 3.2 z omci



#3
marecki-85

marecki-85

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 12 postów
  • Samochód:Mazda rx8

No i co robisz to czy co chcesz napisać

ja jestem w trakcie swapu 3.2 z omci

Witam, nie mając czasu na skończenie projektu, znalazłem chociaż czas, żeby wrzucić na forum



#4
yasko

yasko

    Zapaleniec

  • Moderators
  • 1264 postów
  • SkądWML
  • Samochód:było RX-8 HP, jest R3

Jestem przeciwnikiem swapów przy mocach poniżej mocy 300+, ale temat mi się podoba. Pochwal się Kicksterowi, że robisz takie auto :)

Oby wszystko udało się uruchomić jak najszybciej i działało jak najdłużej.


Pozdrawiam
yasko

wole umrzeć jak dziadek maleńkiego, spokojnie we śnie a nie jak jego pasażerowie krzycząc z przerażenia


#5
Boris86

Boris86

    Boss of Snake Pit

  • Użytkownicy
  • 1509 postów
  • SkądŁódź
  • Samochód:RX-7 FD3s, RX-8 Pandem LP & HP, 323 BG KLV6, Soarer, Viper GTS, 523i
Wyglada nadwyraz schludnie, estetycznie i z głową. Brawo
  • marecki-85 lubi to

CZĘŚCI DO MAZDY RX-8 i silników RENESIS 13B MSP :) Szukasz? --> Pisz!
ZESTAWY NAPRAWCZE DO KOMPRESORÓW EATON--> info PW.


#6
THX911

THX911

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 753 postów
  • SkądStarachowice / WWA
  • Samochód:RX8 K20K

Bardzo fajnie wykonane. Silnik faktycznie ładnie się prezentuje :) W jakim mieście będzie można go obejrzeć na żywo? :) 



#7
marecki-85

marecki-85

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 12 postów
  • Samochód:Mazda rx8

Bardzo fajnie wykonane. Silnik faktycznie ładnie się prezentuje :) W jakim mieście będzie można go obejrzeć na żywo? :)

Dzięki.W Niepołomicach

#8
marecki-85

marecki-85

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 12 postów
  • Samochód:Mazda rx8

Jestem przeciwnikiem swapów przy mocach poniżej mocy 300+, ale temat mi się podoba. Pochwal się Kicksterowi, że robisz takie auto :)
Oby wszystko udało się uruchomić jak najszybciej i działało jak najdłużej.

Jestem przeciwnikiem swapów przy mocach poniżej mocy 300+, ale temat mi się podoba. Pochwal się Kicksterowi, że robisz takie auto :)
Oby wszystko udało się uruchomić jak najszybciej i działało jak najdłużej.

Ja też jestem zwolennikem dopieszczonej serii, ale wykonanie czegoś co zrodziło sie w mojej głowie było silniejsze

#9
Sopel_XL

Sopel_XL

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 657 postów
  • SkądSulejówek
  • Samochód:Mazda RX-8 1.8t

Porządna robota, od razu widać!



#10
Byniu

Byniu

    Amator

  • Użytkownicy
  • 28 postów
  • Samochód:rx8 2005r.

Po jakości spawów i przerobieniu wiązek elekt. "czuć rękę mistrza". Czekam na info z pierwszych jazd. Szykuje się mocna konkurencja do reszty swapów.  PS. Bliżej wiosny będę się narzucał o kilka info z toku swapu  :P   



#11
marecki-85

marecki-85

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 12 postów
  • Samochód:Mazda rx8
Spawy to akurat zasługa mojego przyjaciela:) a wiązki na co dzień robię do samochodow rajdowych, więc nie mogło być inaczej. Konkurencja jest ogromna, a niektóre projekty na forum są nie do przebicia. Projekt niestety zawieszony, chyba, że sie ogarnie garaż w nowym miejscu zamieszkania.
  • Byniu lubi to

#12
szczepan84

szczepan84

    Amator

  • Użytkownicy
  • 36 postów
  • Samochód:rx8

Fak Pnie zrobione bardzo konkretnie mój swap to rzeźba do twojego pełna profeska podaj jakieś namiary chciałbym zobaczyć na żywo jutro jadę w twoją stronę mogę zajechać podeślij tel na priv


Użytkownik szczepan84 edytował ten post 22 luty 2019 - 10:22


#13
Raptor

Raptor

    Zapaleniec

  • Użytkownicy
  • 1394 postów
  • SkądKraków
  • Samochód:RX8 & Mazda 3 BM

Dzięki.W Niepołomicach

obok Krakowa ?


sig2.jpg


#14
marecki-85

marecki-85

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 12 postów
  • Samochód:Mazda rx8
Dokładnie, koło Krakowa

#15
TommyJr

TommyJr

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 543 postów
  • Samochód:Mazda RX8
Fajnie to wygląda. Musisz to skończyć

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

#16
marecki-85

marecki-85

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 12 postów
  • Samochód:Mazda rx8
Jest szansa, powoli ogarniam jakieś miejsce na rex-a udało mi sie rozwiązać problem z trigerem, niestety z przepustnicą od rex-a widzę, że nie będzie tak łatwo, zastanawiam sie czy nie pojezdzić z oplowską, wyeliminować pozostałe bolączki, jeśli się pojawią a temat z przepustnicą Rx-8 dograć z pomocą chłopaków z forum bo widzę, że temat mają już dobrze ogarnięty.

#17
marecki-85

marecki-85

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 12 postów
  • Samochód:Mazda rx8
.

Użytkownik marecki-85 edytował ten post 03 marzec 2019 - 21:10


#18
marecki-85

marecki-85

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 12 postów
  • Samochód:Mazda rx8
Thx

Użytkownik marecki-85 edytował ten post 03 marzec 2019 - 21:07


#19
Byniu

Byniu

    Amator

  • Użytkownicy
  • 28 postów
  • Samochód:rx8 2005r.

Jak postępy???



#20
marecki-85

marecki-85

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 12 postów
  • Samochód:Mazda rx8
Bez postępów niestety, auto dalej po za miejscem zamieszkania, za to na prośbe postaram sie opisać przeróbki wiązki Ecu mazdy na forum, a jak tam twój Łoś?





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: RX8, Y32SE, SWAP

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy