Skocz do zawartości

Zdjęcie

TimonRC


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
118 odpowiedzi w tym temacie

#41
Boris86

Boris86

    Boss of Snake Pit

  • Użytkownicy
  • 1509 postów
  • SkądŁódź
  • Samochód:RX-7 FD3s, RX-8 Pandem LP & HP, 323 BG KLV6, Soarer, Viper GTS, 523i
Ja miałem dwa silniki złożone na tym i z mojej wiedzy po kilku latach dalej jeżdżą, ale pewnie nigdy nie dostały takiego wpierdzielu jak gronka torówka, więc nie wiadomo jak by się zachowały wtedy.

https://www.ebay.co....14-befb2fa8d81a

Z Grekami śmieszna sprawa. Sprzedają Viton w kolorach w których nie występuje Viton.

CZĘŚCI DO MAZDY RX-8 i silników RENESIS 13B MSP :) Szukasz? --> Pisz!
ZESTAWY NAPRAWCZE DO KOMPRESORÓW EATON--> info PW.


#42
TimonRC

TimonRC

    Amator

  • Użytkownicy
  • 64 postów
  • Samochód:RX8

Ja mam i nie narzekam ;p Gronek pisał że się topią na wydechu;p

chetnie bym porównal  ale nie mam ani kawaleczka nawet starej zurzytej 

 

wydech wydechem wydech jako tako ma niby dóza temperature ale w którym miejscu  jak ktoś obejzy jaki kolwiek filmik z katowanym silnikiem nie rozgrzewa się wydech do czerwoności przy samym początku kolektora  a jakis kawalek za nim  tak jak to ma miejsce z plomieniem  z zapalniczki jego najwyzsza temperatura nie jest u podstawy lecz a końcu płomienia ,korpus silnika jest caly czas chłodzony przez  uklad chłodzacy i płyn chłodzacy w nim się znajdujacy który osiaga temperature do 130 stopni ekstremalnie do 150 -180 stopni to już naprawdę dużo  czyli ta temperatura na korpusie jest przez ten płyn cały czas na bierząco odbierana chyba ze juz płyn chłodniczy nie daje rady  a korpus jest wykonany se stopów aluminium wlasnie poto żeby te temperatury łatwo odprowadzać jak radiator .

 

teraz z innej beczki błonki osłonowe chroniące od ognia może i tak ale weżmy pod uwagę ze  cylinder housing  jest na styk praktycznie złożony z  płytą boczną dlatego musi być równa żeby jedna płyta dobrze przylegała do 2 na upartego nie potrzeba by było tam zadnej uszczelki po dobrym skręceniu gdyby nie woda która tamtędy przepływa i jeśli którać plyta lub housing będzie troszkę odbiegać od idealności to ta woda wejdzie do komory spalania poto jest ta uszczelka żeby temu zapobiec  .nie ma możliwości żeby ta uszczelkę jaka by nie była ciśnienie wydmuchlo jak tlokowcu bo po prostu nie ma jak nie ma gdzie  w tlokowcu uszczelka jest płaska jak szczelina miedzy 2 płaszczyznami w wanklu jest dozo grubsza od tej szczeliny i znajduje się w rowku 2-2,5 mm uszczelki ie przeciśnie się przez szczeline której prawie ze po prostu niema

 

A jeszcze idąc dalej jak to się dzieje ze tloki które nawet nie sa chłodzone woda na które działa pierwszy wystrzal mieszanki ogień itp. ma w sobie na uszczelnieniach bocznych gumowe uszczelki oringi którym się nic nie dizeje  nie topią się to one powinny wlasnie dostawać największe temperatury i obciążenia bo tam ich nie ma co chlodzic poza olejem a te w korpusie tak plaszcz wodny ???

 

tak samo zastanowil się kiedyś ktoś z was poco na filmikach z you tube goście smarują rowek zewnętrzy chousinga  sylikonem  przy tej odnodze , albo poco sa uszczelki gumowe na sróbach skręcających korpus przecież w tych srobach nie ma zdnego ciśnienia z silnika chyba ze korpus jest nieszczelny bo go ktoś sle zlozyl 

Poprawiam swój błąd ten silikon na odnogach ma zapobiec ewentualny przeciek oleju od strony miski olejowej 

 

idąć jeszcze dalej vitonowa uszczelka  to uszczelka przeznaczona do pracy do 200 stopni celciusza 

a więc jak ona wytrzymuje w silnikach od Greków ?? i w waszych :) tak daje to troszkę do myslenia 


Użytkownik TimonRC edytował ten post 15 sierpień 2019 - 09:47


#43
kaj1990

kaj1990

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 361 postów
  • Skądmilicz
Poszukam jak mam stary to Ci wysle

#44
TimonRC

TimonRC

    Amator

  • Użytkownicy
  • 64 postów
  • Samochód:RX8

Poszukam jak mam stary to Ci wysle

z góry dzienki :)



#45
FILATEAM

FILATEAM

    Amator

  • Użytkownicy
  • 29 postów
  • Samochód:RX-8
Timon, ten rowek w odnodze housinga smaruje sie aby doszczelnic komorę złożona z miski olejowej i dolnej części silnika. Bez sylikonu olej mógłby be problemu zapackac dół silnka bo miedzy odnogami nie byłoby zadnego uszczelnienia. Mogłoby sie to zdarzyć np. w czasie mocnego przechyłu nadwozia lub ostrego driftu...

Użytkownik FILATEAM edytował ten post 15 sierpień 2019 - 21:48


#46
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 6754 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,
A olej to nie chłodzi? Masz natrysk oleju na denko rotora. Rotor wypełniony olejem. Oringi rotorowe też w większości z dostępnych na rynku to gówno. To częsta awaria w wanklu przez co sra olejem. Rowki smaruje się zeby uszczelki nie wypadły w trakcie składania. Możesz użyć wazeliny. Widzę już kilka osób zapisuje się do szlifierza 😂😂😂
Można pisać i mówić ale widzę, że człowiek to taka istota, że musi się poparzyć żeby uwierzyć że ogień jest gorący 🙃
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#47
TimonRC

TimonRC

    Amator

  • Użytkownicy
  • 64 postów
  • Samochód:RX8

A olej to nie chłodzi? Masz natrysk oleju na denko rotora. Rotor wypełniony olejem. Oringi rotorowe też w większości z dostępnych na rynku to gówno. To częsta awaria w wanklu przez co sra olejem. Rowki smaruje się zeby uszczelki nie wypadły w trakcie składania. Możesz użyć wazeliny. Widzę już kilka osób zapisuje się do szlifierza
Można pisać i mówić ale widzę, że człowiek to taka istota, że musi się poparzyć żeby uwierzyć że ogień jest gorący

tak jest masz racje 100 procentową ale to uczy myslenia rozwiązań i zastanawiania się nad tym gdzie sie popełniło błąd i jak go rozwiazać polepszyc . nie eksperymentujesz nie uczysz sie  stoisz w miejscu  albo się nawet uwsteczniasz , nie zaplacisz za swoje bledy nie nauczysz się , clowiek się cale zycie uczy nawet najlepszy fachowiec 

 

cytuje :

A jeszcze idąc dalej jak to się dzieje ze tloki które nawet nie sa chłodzone woda na które działa pierwszy wystrzal mieszanki ogień itp. ma w sobie na uszczelnieniach bocznych gumowe uszczelki oringi którym się nic nie dizeje  nie topią się to one powinny wlasnie dostawać największe temperatury i obciążenia bo tam ich nie ma co chlodzic poza olejem

napisałem o oleju 


Użytkownik TimonRC edytował ten post 15 sierpień 2019 - 15:09


#48
TimonRC

TimonRC

    Amator

  • Użytkownicy
  • 64 postów
  • Samochód:RX8

teraz coś innego wywazanie tloków walu kola zamachowego   nie na specjalistycznych maszynach jakbyście to zrobili ja juz to robiłem w innym silniku  są 2 sposoby statyczny i dynamiczny mozna zrobić to na maszynie  z czujnikami i samemu  waga elektroniczna lozyska na zasadzie wzajemnego rownowazenia sie mas pomysły ?



#49
TimonRC

TimonRC

    Amator

  • Użytkownicy
  • 64 postów
  • Samochód:RX8

teraz coś innego wywazanie tloków walu kola zamachowego   nie na specjalistycznych maszynach jakbyście to zrobili ja juz to robiłem w innym silniku  są 2 sposoby statyczny i dynamiczny mozna zrobić to na maszynie  z czujnikami i samemu  waga elektroniczna lozyska na zasadzie wzajemnego rownowazenia sie mas pomysły ?

zadnej wypowiedzi pewnie będą po do daniu zdjęć 

 pchwale się wam co dziś nabyłem 

Załączone pliki



#50
TimonRC

TimonRC

    Amator

  • Użytkownicy
  • 64 postów
  • Samochód:RX8

zadnej wypowiedzi pewnie będą po do daniu zdjęć 

 pchwale się wam co dziś nabyłem 

to jak wiecie cos o wywazaniu wałów cylindrów  zespołu całego ?

gronek no powiedz cos jak to się robi  ty na pewno wiesz jak to zrobić robisz to na codzień


Użytkownik TimonRC edytował ten post 18 sierpień 2019 - 17:42


#51
piwo

piwo

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 570 postów
  • SkądMarki
  • Samochód:Opel Speedster; tor Poznań:1m48,8s; 1/4:13,806
Nie wiem czy ci coś szybko odpowie
https://m.facebook.c...25938&source=48

Użytkownik piwo edytował ten post 18 sierpień 2019 - 19:28

  • Boris86 lubi to

#52
Boris86

Boris86

    Boss of Snake Pit

  • Użytkownicy
  • 1509 postów
  • SkądŁódź
  • Samochód:RX-7 FD3s, RX-8 Pandem LP & HP, 323 BG KLV6, Soarer, Viper GTS, 523i
Na youtubie masz sporo filmów z wyważania Eshaftów. W Polsce raczej nikt tego nie robi.

CZĘŚCI DO MAZDY RX-8 i silników RENESIS 13B MSP :) Szukasz? --> Pisz!
ZESTAWY NAPRAWCZE DO KOMPRESORÓW EATON--> info PW.


#53
TimonRC

TimonRC

    Amator

  • Użytkownicy
  • 64 postów
  • Samochód:RX8

Nie wiem czy ci coś szybko odpowie
https://m.facebook.c...25938&source=48

strona ma problem z  tym zeby ją wogóle w jakis sposób obejżec  narazie nie  działa ale za dobre chęci dizękuję .

na you tube sąfilmiki ale pokaujące wywazanie a nie w jakiś posób na jakiej zasadzie i  co to daje ? taki to ja wam jutro nagram  z 2 deskami i sowmiarką i będzie równie adektwatny do przekazanej wiedzy  nie w tym rzecz .

 

Jest siodlo cos tam do niego podłączone i się kręci cyferki wyskakują ale co po co i na co nie wiadomo  i maszyna za 100 tys dlatego nikt tego u nas nie robi bo silnik vankla u nas to jak czarna magia  .

 

podam przykład dziś byłem u mechanika bardzo dobrego mechanika i spytałem się go czy mi na presie wyciśnie panewki stare i wciśnie w ich miejsce nowe pyta się mnie dlaczego sobie tego sam nie zrobisz przecież wiesz jak to się robi ja do niego ale ja potrzebuje wyciagnać okrągla panewke nie skladana  i na jej miejsce wcisnąć nowa on mi mowi ale takie panewki sa wkręcane ja do niego nie ja mam takie wciskane .

Pyta mnie się to co to jest za  silnik ja do niego vankla - byłem się spytać bo nie wiedizalem czy te panewki ida tylko na wcisk czy trzeba jedna cześć grzać a 2 ochładzać żeby dobrze się zacisly przy złożeniu a on mi odpoiada cytuje idz mi w h... z tym g... to się na h.... nadje nie chce tego widzieć na oczy chodzilo tylko o wyciśnięcie i wpresowanie nowych panewek moglbym to u siebie sam zrobić ale poszlem się spytac fachowca co lata robi z autami gość widzial ten silnik raz na uczy sam to powiedział miał go okazje raz rozebrać i po poskładaniu mu ciekl po tych słowach wiedzialem już wszystko  no może prawie wszystko .

 

ja nie chailem żeby mi zrobil caly silnik tylko wziol  pod prese panewke wycisnol stara i wcisną nowa  gość był przerażony usyszal slowo sinik wankla ja byłem w szoku spytałem się go dlaczego taką ma opinie o tym silniku a on do mnie to jest nieporozumienie  ja się uśmiałem i mu powiedizalem chyba jednak nie i nie taki diabel straszny jak go opisują odpowiedzi w sumie nie było ale strasznie się go bal nie wiedzieć dalaczego ,ogólna mega opinia ludzi co tego nawet na oczy nie widzieli i jak mam być szczery strasznie mnie to boli .



#54
TimonRC

TimonRC

    Amator

  • Użytkownicy
  • 64 postów
  • Samochód:RX8

 

Załączone pliki


  • kamilg123 lubi to

#55
Boris86

Boris86

    Boss of Snake Pit

  • Użytkownicy
  • 1509 postów
  • SkądŁódź
  • Samochód:RX-7 FD3s, RX-8 Pandem LP & HP, 323 BG KLV6, Soarer, Viper GTS, 523i
Jak się chce na tych filmach coś zobaczy to się wszystko zobaczy. Jak się nie chce, to się nie zobaczy. Zwykłe wyważanie dynamiczne. Rotory na wale zastąpione są pierścieniami które imitują masę rotora przemieszczającego się w housingu.
Felix Heinrich Wankel nazywał się tak, a nie inaczej, więc wypadało by silnik nazywać prawidłowo.
Zrób coś z interpunkcją, bo się czytać tego nie da. Pozdrowionka

CZĘŚCI DO MAZDY RX-8 i silników RENESIS 13B MSP :) Szukasz? --> Pisz!
ZESTAWY NAPRAWCZE DO KOMPRESORÓW EATON--> info PW.


#56
kaj1990

kaj1990

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 361 postów
  • Skądmilicz
Byłeś u jakiegoś mietka 😂😂i się dziwisz?

#57
TimonRC

TimonRC

    Amator

  • Użytkownicy
  • 64 postów
  • Samochód:RX8

Jak się chce na tych filmach coś zobaczy to się wszystko zobaczy. Jak się nie chce, to się nie zobaczy. Zwykłe wyważanie dynamiczne. Rotory na wale zastąpione są pierścieniami które imitują masę rotora przemieszczającego się w housingu.
Felix Heinrich Wankel nazywał się tak, a nie inaczej, więc wypadało by silnik nazywać prawidłowo.
Zrób coś z interpunkcją, bo się czytać tego nie da. Pozdrowionka

masz racje i bardzo dobrze mówisz z interpunkcją postaram się poprawić :)

wywazanie jest całkiem wporzadku ,  na tych filmikach pod warunkiem ze masa rotora jest taka sama 1 i 2 dzis z ciekawości nabyłem wage elektroniczną i wazylem 2 rotory z jednego kapletu - z jednego silnika. Żeby sprawdzić czy zeczywiście sa jednakowej masy i maja to samo wywazenie . 

Co się okazało rózniły się jakoś 10 gram - no niby malo przy masie rotora bez apeksów i uszczelniaczy ok 4kg 236-246 gram dokladne  zeby podać musiałbym iść zwazyć bo nie pamiętam ale te 10 gram rozpędzone  daje sie we znaki i to jest dopuszczlne widocznie przez fabryke czyli da sie to poprawić  wywazenia tłoków jeszcze nie sprawdzalem  moze jutro jak bede miał czas. 

Najpierw by trzeba je wywazać a puzniej doprowadzać do tej samej masy .

Tak samo z kołem zamachowym najlepiej wraz z dociskiem .

 

Nastepnie wywazać caly uklad rotorów wału i kola zamachowego razem 

 

Coś pominołem ????

najbardziej mnie zastanawia przeciwwaga co ona tak naprawdę przeciwważy siłe wybuchu mieszanki ???? 



#58
arkadzik

arkadzik

    HajPałer Streeetporteed

  • Użytkownicy
  • 999 postów
  • SkądBIA
  • Samochód:Rx8 HP
Na rotorach masz oznaczenia wagowe wiec mogą się różnic wagami ;) Dodatkowo w serwisowce masz napisane jakie różnice wagowe (oznaczenie literkami) jest dopuszczalne .
Co do przeciwwagi to z praw fizyki wynika ze jeżeli zastosujemy po jednej stronie ciężar a z drugiej nie użyjemy żadnej przeciwwagi to siły nie będą działać równomiernie na całej powierzchni i w niektórych miejscach nacisk będzie wiekszy, a w innych mniejszy. Do czego to prowadzi możesz dopowiedzieć sobie sam. :P

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Użytkownik arkadzik edytował ten post 20 sierpień 2019 - 17:57

  • Darko lubi to

#59
TimonRC

TimonRC

    Amator

  • Użytkownicy
  • 64 postów
  • Samochód:RX8

Na rotorach masz oznaczenia wagowe wiec mogą się różnic wagami ;) Dodatkowo w serwisowce masz napisane jakie różnice wagowe (oznaczenie literkami) jest dopuszczalne .
Co do przeciwwagi to z praw fizyki wynika ze jeżeli zastosujemy po jednej stronie ciężar a z drugiej nie użyjemy żadnej przeciwwagi to siły nie będą działać równomiernie na całej powierzchni i w niektórych miejscach nacisk będzie wiekszy, a w innych mniejszy. Do czego to prowadzi możesz dopowiedzieć sobie sam. :P

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

racja tylko co przeciwważy ta przeciwwaga  ???

 

rotory się przeciwważą 

wał korbowy tez 

kolo zamachowe też 

to co ona przeciwważy 

 

nie wiem czy ktoś zwrócil uwagę ze panewki strasznie wycierają się jedną  stroną a nie równomiernie  do okoła - ?   ktorom

stroną i dlaczego  ??

A zarazem poco inna preciwwaga jest stosowana przy lekkim kole zamachowym gdzie koło zamachowe !  ma mieć mase do obrotu całego układu a nie ruwnowazenia czegoś,  ono ma to obracać swoją siłą odśrodkową  . głównie na wolnych obrotach , na pewnym zakresie obrotów  tego kola by moglo by w ogóle nie być i by wszystko chodziło 


Użytkownik TimonRC edytował ten post 20 sierpień 2019 - 18:43


#60
arkadzik

arkadzik

    HajPałer Streeetporteed

  • Użytkownicy
  • 999 postów
  • SkądBIA
  • Samochód:Rx8 HP
Rozrysuj sobie w paincie nawet i zobaczyć co przeciwwazy . Jak koło zamachowe samo sobie jest przeciwwaga ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk




Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

2 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych


    nastepny, mrdlv
Seo katalog stron darmowy