Skocz do zawartości

Zdjęcie

Rx8 z silnikiem K20A3 - potrzebna pomoc


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
19 odpowiedzi w tym temacie

#1
megin24

megin24

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 9 postów
  • Samochód:mazda RX8

Jestem w trakcie przekładki do swojej madzi silnika k20a3 i zatrzymałem się na instalacji

Potrzebny mi schemat wyjścia ecu hondy civic 2.0 2004 S nr 37820-pnf-g11 interesuje mnie connector D i E



#2
kaj1990

kaj1990

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 428 postów
  • Skądmilicz
Myślę że szybciej znajdziesz odp na grupie Hondy... Lub grupie rx8 swap na fb...

#3
MrCk

MrCk

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 23 postów
  • Samochód:RX-8

Na chomiku masz ogromną ilość manuali do Civic'ów... do wyboru do koloru... i tam masz dokładne opisy każdego przewodu
Tylko niestety trzeba chcieć... czyli trzeba poszukać tego co się chce...

Tu masz na szybko ale opisane skrótowo przewody. Kostka D jest kostką od automatycznej skrzyni.

rsx-ecu-pinouts-c-d-e-526x630_1024x1024.



#4
MrCk

MrCk

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 23 postów
  • Samochód:RX-8

rsx-ecu-pinouts-a-b-560x630_1024x1024.jp



#5
MrCk

MrCk

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 23 postów
  • Samochód:RX-8

A tu jeszcze masz pinout od K20A2 czyli od Type R który zapewne pokrywa się z poprzednimi bo pewnie będa to te same wiązki bo silniki K20A2 czy K20A3 to tylko osprzętem się różnią (nawiązując do instalacji elektrycznej oczywiście). W K20A3 będziesz miał klapy zmiennej geometrii dolotu a Type R tego nie ma. 

 

Załączone pliki



#6
megin24

megin24

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 9 postów
  • Samochód:mazda RX8

Te schemat już wcześniej badałem i nie pasują mi z kostką którą odciąłem z hondy.

 

Załączone pliki



#7
MrCk

MrCk

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 23 postów
  • Samochód:RX-8

A mi pasują? tylko Twoja kostka ma więcej przewodów od tej z EP3 Type R. Tak na szybko jak spojrzałem to kolory się pokrywają z tym schematem z EP3. Tylko Twoja kostka ma więcej przewodów. Pytanie czy je wykorzystasz ? Może skup sie na razie na tych przewodach które są Ci potrzebne do odpalenia auta. U mnie w moim civicu po swapie na K20A2 1/3 przewodów wychodzących z wtyczek jest zaślepiona bo sa to niepotrzebne przewody. 

Szukaj też na forach w USA takich tematów odnoście wyśc z kostek z komputera o twoim oznaczeniu.

Mam jeszcze takie pytanie :) opłaca się wrzucać K20A3 (160KM) do RX8 która waży "kilka" kilogramów ? przecież to nie będzie jechać :(
Co innego jak być wkładał K20A2 K20Z4 od Type R :) na starcie 200KM a po programie 230-240KM to juz by coś tam jechało :)


Użytkownik MrCk edytował ten post 12 styczeń 2020 - 10:52

  • THX911 lubi to

#8
megin24

megin24

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 9 postów
  • Samochód:mazda RX8

Zakładam turbo i planuje w późniejszym terminie modyfikację silnika tłoki, wał, korbowody, głowica wtedy mogę podnieś nawet do 300KM.

Na razie turbina będzie działać na góra 20% bo boje się o tłoki.



#9
MrCk

MrCk

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 23 postów
  • Samochód:RX-8

To nie lepiej było wykorzystać słupek z TypeR ? który seryjny bez problemu wytrzyma ponad 300KM ? 
I wtedy nie trzeba wpakować worka pieniędzy w tłoki, korby itd ? 

Trochę wg mnie bezsens zakładania K20A3 który w serii jest mało rozwojowym silnikiem. A K20A2 z Type R za niewiele większe pieniądze w serii masz już silnik który instalując turbo możesz bez problemowo podciągnąć na 300KM. A w opcji wolnossącej po wydechu, dolocie i programie masz 230-240KM, a dodając ostrzejsze wałki, większa przepustnice masz spokojnie ponad 250-260KM i to na seryjnym słupku

Poniżej zdjęcie Civica K20A2 z turbo mojego znajomego :) z tego co pamiętam to obecnie jest ponad 300KM i lata sobie bezawaryjnie :)

Załączone pliki


  • pezele lubi to

#10
megin24

megin24

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 9 postów
  • Samochód:mazda RX8

Może masz racje ale niestety już kupiłem z kolegą na spółkę ja wziąłem silnik ecu i instalacje a on resztę.

Zobaczę jak coś to wymienię za jakiś czas.

Ale dzięki za podpowiedź.

 

Szkoda że nie napisałem przed kupnem. No ale już po ptokach. :-(

 

Wkleję kilka fotek i filmik jak skończę.



#11
THX911

THX911

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 770 postów
  • SkądStarachowice / WWA
  • Samochód:RX8 K20K

Tak jak MrCk pisze, szkoda ładować się z tym silnikiem. Wydasz tyle samo kasy by to tam wsadzić, a różnica w cenie wychodzi tylko w silniku. 
Pomyśl nad sprzedażą tego co masz i poszukaj k20z4. Szczególnie jak chcesz zakładać Turbo i masz plany na większe moce. 
U mnie na seryjnym nie otwieranym silniku(K20Z4) mam 345KM przy 0.85b. Upalam już długo i wszystko okej. Tylko wiadome, pilnować wymian oleju i nie pałować na zimnym ;) 
 



#12
piwo

piwo

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 592 postów
  • SkądMarki
  • Samochód:Opel Speedster; tor Poznań:1m48,8s; 1/4:13,806
Dokładnie.sprzedaj ten silnik. Szkoda robi. Dwa razy to samo i płacić dwa razy. W dzisiejszych czasach zakuwanie silnika z kosztami obróbek i robocizna to kwoty 20tys zł plus możliwość że silnik po 500km wyzionie ducha. Lepiej za 6tys kup gotowca type r i wogole silnika nie ruszaj. Tylko oszczędzisz. Przemyśl to.

#13
megin24

megin24

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 9 postów
  • Samochód:mazda RX8

Ale chłopaki ja już to mam wsadzone, dorabiałem wszystko sam.

 

Załączone pliki



#14
MrCk

MrCk

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 23 postów
  • Samochód:RX-8

Cóż mamy Ci powiedzieć... jak widzisz nie tylko ja mam takie zdanie odnośnie silnika K20A3... nie chce być złym prorokiem... ale obstawiam że nawet na małym doładowaniu to długo nie polata... W K20A3 (160KM) a w silnikach K20A2/K20Z4 jest duża różnica jeśli chodzi o wytrzymałość elementów układu korbowo-tłokowego. Jest wszystko gorzej wyważone a dodatkowo ma mniej wytrzymałe korby. I dodatkowo z tego co pamiętam to A3 nie ma natrysku oleju na denko tłoka:). Czasami jest lepiej w pewnym momencie cofnąć się o dwa kroki w tył, niż zrobił jeden w przód i za chwile tego żałować :) ale oby tak nie było :)



#15
Gazela

Gazela

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 3 postów
  • Samochód:Mazda RX-8 hp k20

Witam 

Również popieram koncepcje włożenia K20a2/z4 minimalny krok w tył nie wpłynie jakoś na to co robisz ja osobiście wkładałem i wyciągałem k serie robiąc swap u siebie ze 7-8 razy.



#16
megin24

megin24

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 9 postów
  • Samochód:mazda RX8
Dzieki wielkie jeszcze się zastanowie ale ten silnik mnie drogo nie kosztował to może zaryzykuje.
A czy może być tak że te opisy pinów nie pasują do mojego ecu (dodam że to od anglika)?


Bo podłączam według tych opisów i nie chce się ecu nawet uruchomić

#17
Gazela

Gazela

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 3 postów
  • Samochód:Mazda RX-8 hp k20

Co do opisu pinów nie będę cie wprowadzał w błąd ja całość uruchamiałem na EMU choć schemat na którym robiłem wiązkę był z 20A3 



#18
MrCk

MrCk

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 23 postów
  • Samochód:RX-8

W kostce E masz niewiele przewodów odpowiedzialnych za prace ecu.
3,4-masy,

7- czyli 12v które wyjdzie z ecu do przekaźnika głównego który to uruchomi pompę paliwa
9- czyli 12v po zapłonie dostarczone do ECU. I tu bez tego ECU nie wystartuje.

no i te od immo bez których auto nie wystartuje 1,27. Chyba że w ECU masz Hondate, czy Ktuner to wtedy można w programie wyłączyć obsługę immo w ECU i wtedy całego zestawu od Immo czyli, stacyjki, odbiornika itd nie musisz zakładać. 

Musisz posprawdzać czy napięcia dochodzą do ECU, i czy ECU ma masy w odpowiednich miejscach. 

Co do koloniści pinów to czy EU czy UK czy JDM to nie ma znaczenia. Musisz znaleźć odpowiednie schematy wyjść od Twojego ecu konkretnie. Bo tak jak pisałem wczesniej, A3 ma więcej w kolektorze więcej sensorów które sterują klapa od zmiennej geometrii. Bo rozumiem że twoje K20A3 seryjnie miało plastikowy kolektor ssący ? 



#19
megin24

megin24

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 9 postów
  • Samochód:mazda RX8

Nie kolektor ssący był i jest aluminiowy.

A co do pinów to po pracy podłącze i zobacze czy zadziała.

 

Dzięki wielkie.



#20
megin24

megin24

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 9 postów
  • Samochód:mazda RX8

Ecu działa nie sprawdziłem czy jest zasilanie na kostce A.

Ale faktycznie nie bardzo wiem co immo.

Nie da się jakoś tego obejść?

Immo chciałem zostawić od mazdy.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy