Skocz do zawartości

Zdjęcie

Rx8 06a T by Lucky77

SWAP

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
93 odpowiedzi w tym temacie

#1
Lucky77

Lucky77

    Amator

  • Użytkownicy
  • 37 postów
  • Skądkonin
  • Samochód:Rx8
Witam wszystkich!!
Niedawno a może dość dawno ? dołączyłem do was... do dość wąskiego grona posiadaczy Rx'ów.
 
Nie będę przynudzać historią zakupu, w skrócie powiem że znalezienie rx'a, a konkretnie bazy pod swap w budżecie do 11tys wydawało się łatwe.
Miałem dwie próby zakupu, standardowy schemat, przez telefon " panie, gwarantuje panu że się pan nie zawiedzie ".
" Śmiało można brać lawetę i przyjeżdżać " i kończyło się "Co za gruz".
Straciłem sporo czasu, gotówki, ale w końcu los się odwrócił  :D
 
Docelowo doszło do zakupu rx'a z okolic wawy, pan w średnim wieku, podobno sprzedawał już kilka rx'ów w tymże środowisku  :) Ogółem, uczciwy, poinformował o wszelkich defektach. Na szczęście udało się zbić znacząco cenę, i wynegocjować transport gratis w tym samym dniu (zbliżał się wieczór).
 
W przybliżeniu RX, z góry przepraszam za jakość zdjęć, zanim pomyślałem o nich to auto już było w śrubkach   :lol:   :lol:
 
 
-Wersja HP 231 6biegów 
 
-Zdrowa blacha 
 
-2008r
 
-40th anniversary
 
-Bose 
 
-Xenon
 
 
 
 
Plany na 2019-2020r
 
- Renowacja zawieszenia, piaskowanie, malowanie, poliuretan na przód                                         Zrobione
 
- Wymiana amortyzatorów przód+tył na nowe Billstein                                                                     Zrobione
 
- Renowacja układu hamulcowego + wzmocnienie pod tor                                                              Zrobione w 80%
 
- Wywalenie oryginalnej konserwacji podwozia, nałożenie nowej + kon. profil zamkniętych            Zrobione
 
- Renowacja osłon termicznych zewnętrznych + dołożenie dodatkowych                                        Zrobione
 
- Zakup mocniejszego sprzęgła, które zniesie min. 500nm                                                             Zrobione
 
- Sprzedaż skrzyni 6b i zakup 5b                                                                                                    Zrobione
 
- Montaż silnika Vag w karoserii rx                                                                                                  Zrobione
 
- Wykonanie układu, wydechowego, dolotowego, chłodzenia, elektryki                                         Zrobione w 95%
 
- Konserwacja podszybia                                                                                                                Zrobione
 
- Wygłuszenie całego środka wraz z drzwiami                                                                                Zrobione
 
- Serwis olejowy (Most, skrzynia, silnik)                                                                                          Zrobione                
 
Plany na 2021r
 
- Wymiana akumulatora                                                                                                                 Zrobione
 
- Ustawienie geometrii zawieszenia                                                                                                Zrobione
 
- Wizyta na hamowni w celu wystrojenia auta                                                                                
 
- Zadbanie o papierologię swapa                                                                                                  
 
- Dokończenie instalacji lpg                                                                                                          
 
- Montaż dodatkowego zegara                                                                                                     
 
- Lakierowanie porysowanych elementów + polerka całości                                                         
 
- Wymiana org radia na 2din android                                                                                           
 
- Montaż ori felg 18"                                                                                                                     
 
- Dokończenie układu hamulcowego (sportowe tarcze hamulcowe)                                             
 
- Dokończenie układu wydechowego (Custom puszka tył)                                                           
 
 
 
O dalszych, i dotychczasowych planach będę informować  :)
 
Zdjęcia madzi:
gallery_2990_120_61772.jpg

Użytkownik Lucky77 edytował ten post 10 styczeń 2021 - 20:11


#2
Lucky77

Lucky77

    Amator

  • Użytkownicy
  • 37 postów
  • Skądkonin
  • Samochód:Rx8

gallery_2990_120_2401568.jpg

 

gallery_2990_120_2554.jpg

 

gallery_2990_120_10927.jpg


Użytkownik Lucky77 edytował ten post 25 wrzesień 2020 - 21:10

  • kosciukus, stanus i ziomecka342 lubią to

#3
pinky

pinky

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • 198 postów
  • Samochód:Mx-8 vs Rx8 vs Rx7

40th anniversary i swap, masakra.


  • MATi i Boris86 lubią to

...międzykontynentalny przemytnik


#4
zdu

zdu

    Nadworny Rotary Grafik

  • Użytkownicy
  • 1590 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Mazda RX78

chciałem to samo wczoraj napisać :D

 

Ale powodzenia, szkoda że wybór padł na chyba najnudniejszy silnik z możliwych.


  • kamilg123 i Dominikrx8 lubią to

#5
Boris86

Boris86

    Boss of Snake Pit

  • Użytkownicy
  • 1816 postów
  • SkądŁódź
  • Samochód:RX-7 FC, RX-8 LP, HP, RB25DET & V12, 323 BG KLV6, 300ZX, Viper GTS, Cuda TT, ZL1, 523i
Szkoda Ani na takie wygłupy.
  • kaj1990 i kamilg123 lubią to

CZĘŚCI DO MAZDY RX-8 i silników RENESIS 13B MSP :) Szukasz? --> Pisz!
ZESTAWY NAPRAWCZE DO KOMPRESORÓW EATON--> info PW.


#6
Wojtex16

Wojtex16

    Maniak

  • Moderators
  • 3152 postów
  • SkądKatowice
  • Samochód:Była już RX-8

Proszę, zrób remont silnika wankla :rolleyes: :rolleyes:


  • ziomecka342 lubi to

#7
Sopel_XL

Sopel_XL

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 699 postów
  • SkądSulejówek
  • Samochód:Mazda RX-8 1.8t

1.8t to najbardziej optymalny swap do rx-8, nie wiem skąd takie oburzenie? Oprócz tapicerki co ta wersja ma innego w porównaniu ze zwykłą S1?



#8
kamilg123

kamilg123

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 359 postów
  • Samochód:Mazda rx-8 HP
Zrób silnik nie pchaj w nią żadnego vaga.

#9
Nowy8

Nowy8

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 77 postów
  • Samochód:Rx8
Zrób swap nie pchaj sie w tego wankla :-D

#10
Reaper

Reaper

    Nałogowiec

  • Użytkownicy
  • 1595 postów
  • SkądHorst
  • Samochód:mazda rx8
I mazda zamiast rx8 będzie Vag experimental. W sumie dla mnie lepiej. Jak będę sprzedawał swoją to być może będzie unikatem z ori silnikiem i cenę będzie można podbić. Gratuluję i powodzenia 😉
  • kaj1990 i ziomecka342 lubią to

#11
kaj1990

kaj1990

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 535 postów
  • SkądMilicz
Jak to ma być pod tor to żadne 1.8t. Tylko prawilny doritos. Chyba że chcesz je upośledzić...

Wiem że każdy z hajsem i z swoim autem może robić co chce;) szanuje za zapał. Jeśli chcesz to auto do torowej chlosty. Zostaw w ori. Zrób port zwiększ ciśnienia oleju. Będziesz miał żywotne 240 250 koni bez drutu...

Użytkownik kaj1990 edytował ten post 21 luty 2020 - 13:20


#12
piwo

piwo

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 708 postów
  • SkądMarki
  • Samochód:Opel Speedster; tor Poznań:1m48,8s; 1/4:13,806
Zwłaszcza że jest stała ekipa rexow na porobionych wanklach
post-1929-0-37635300-1496275776.gif
które jeżdżą regularnie i bezawaryjnie tłukąc konkurencję. Poczytaj o tommyjary i jego wynikach w zeszłych latach. Wygrywał zawody mocno obsadzone Evo sti czy furami po 400 koni. Nie mówię że 1,8t jest źle. Ale może się okazać że trzeba będzie wydać dwa razy tyle by na torze zrównać się z wynikami z wanklem pod maską. Warto pogadać z gronkiem gedim i tomi jarym zanim podejmie się jedną bezpowrotna decyzję.

Użytkownik piwo edytował ten post 22 luty 2020 - 08:15

  • kaj1990 lubi to

#13
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7130 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,

1.8t to najbardziej optymalny swap do rx-8, nie wiem skąd takie oburzenie? Oprócz tapicerki co ta wersja ma innego w porównaniu ze zwykłą S1?


zawieszenie, usztywniona karoseria tak jak r3, poliuretan w sankach i jeszcze kilka smaczków z innymi mapami włącznie.
  • kaj1990 i Lucky77 lubią to
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#14
MrCk

MrCk

    Amator

  • Użytkownicy
  • 48 postów
  • Samochód:RX-8

1.8t to najbardziej optymalny swap do rx-8, nie wiem skąd takie oburzenie?

Rozwiń to co rozumiesz pod pojęciem "optymalny" :D 

Ja bym to nazwał inaczej :) Najbardziej oklepany.... I nie wiem co w tym silniku 1.8T jest takiego "WOW"...



#15
Lucky77

Lucky77

    Amator

  • Użytkownicy
  • 37 postów
  • Skądkonin
  • Samochód:Rx8

40th anniversary i swap, masakra.

 

chciałem to samo wczoraj napisać :D

 

Ale powodzenia, szkoda że wybór padł na chyba najnudniejszy silnik z możliwych.

 

Domyślam się że dla wielu osób jest to karygodne, przez jakiś czas sam wahałem się nad remontem ori jednostki, no ale klamka zapadła :)

 

Proszę, zrób remont silnika wankla :rolleyes:

 

Mógłbym, ale po przeanalizowaniu FAQ oraz setek tematów, stwierdziłem, że zwyczajnie mnie nie stać na utrzymanie tego typu silnika.

Jestem realistą, czasem jest to uciążliwe, a czasem ratuje mi to skórę  :lol:

Może to co powiem, nie będzie związane z ori serduchem madzi, ale już od dziecka byłem mocno związany z silnikami typu 2t, serwisowałem, dbałem, jeździłem, czasem mordowałem  :rolleyes:  więc doskonale wiem ile czasu, serducha, i budżetu pożerają tego typu zabawki.

Podsumowując... mega szanuje, podziwiam, i rozumiem osoby które pozostały przy oryginalnym wanklu.

 

 

Jak to ma być pod tor to żadne 1.8t. Tylko prawilny doritos. Chyba że chcesz je upośledzić...

Wiem że każdy z hajsem i z swoim autem może robić co chce;) szanuje za zapał. Jeśli chcesz to auto do torowej chlosty. Zostaw w ori. Zrób port zwiększ ciśnienia oleju. Będziesz miał żywotne 240 250 koni bez drutu...

 

 

Zwłaszcza że jest stała ekipa rexow na porobionych wanklach które jeżdżą regularnie i bezawaryjnie tłukąc konkurencję. Poczytaj o tommyjary i jego wynikach w zeszłych latach. Wygrywał zawody mocno obsadzone Evo sti czy furami po 400 koni. Nie mówię że 1,8t jest źle. Ale może się okazać że trzeba będzie wydać dwa razy tyle by na torze zrównać się z wynikami z wanklem pod maską. Warto pogadać z gronkiem gedim i tomi jarym zanim podejmie się jedną bezpowrotna decyzję.

 

Docelowy projekt, jest moim spełnieniem zawodowym, spełnieniem marzeń z dzieciństwa więc liczę na to że chociaż część osób mnie zrozumie  :D

Dlaczego vag ? Głownie dlatego że znam ten silnik od podszewki, wiem że stosunek oddanej mocy do włożonych w niego pieniędzy nie wygląda ciekawie na tle konkurencji ale drzemie w nim również spory potencjał.

Jeżeli chodzi o tor, będę tam uczęszczać tylko i wyłącznie aby doszlifować swoje umiejętności, nie będzie mi zależało na czasach i rywalizacji  :)  No chyba że poskładam za kilka lat drugi słupek  :lol:

 

zawieszenie, usztywniona karoseria tak jak r3, poliuretan w sankach i jeszcze kilka smaczków z innymi mapami włącznie.

 

W jaki sposób usztywniona karoseria ? Poli właśnie w sankach jest, i po części to mnie wkurza, bo konserwacji profili nie mogę zrobić  :lol:    Zawias BILSTEIN, ale tył już poleciał i do wymiany a na licznku 80k  :(  



#16
kaj1990

kaj1990

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 535 postów
  • SkądMilicz
A ile pali 1.8t o mocy 250koni? 10l?nie wierzę... Chyba jak się je pcha... A co z środkiem ciężkości? Bardziej mi się podoba podejście USA u nas co drugi zrobiłby z Rx8 Passata... Co takiego jest drogiego w tym silniku? Nie żebym Cię atakował tylko chce zrozumieć, nie wszystko co piszą w necie jest prawda o Rx8.
  • MATi lubi to

#17
Nowy8

Nowy8

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 77 postów
  • Samochód:Rx8
Wytlumaczcie mi jedno...czemu jak ten silnik jest taki super i wogole to wszedzie pakuja chujowe tloki zamiast tego zaj...istego wankla???

#18
stanus

stanus

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 425 postów
  • Samochód:rx-8
Bo można.
Bo są swapy które są udane i przyciągają innych potencjalnych swapowiczow, a potem nagle okazuje się że nie były to swapy za 10-20k tylko dużo drożej.
Bo ludzie czytają głupoty o potencjalnej awaryjności wankla i się boją jak w średniowieczu sztuczek magicznych.
Bo nie potrzebują torowych właściwości rxa z wanklem typu rozkład mas itp.
Bo tlokowcem to olej raz na 15k wymienią i myślą że tyle obsługi a o wankla trzeba dbać i robić pewne rzeczy częściej.
Itd itd
  • MATi lubi to

#19
Nowy8

Nowy8

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 77 postów
  • Samochód:Rx8
Boja sie bo jest awaryjny :)nikt mi nie w mowi ze jest inaczej jesli co 80tys musze silnik rozbierac:) co to wlasciwosci torowych (tak zachwalanych przez obroncow wankla - z ktorych 80 % na nim nigdy nie byla i nie bedzie) to szkoda ze w F1 na to dalej nie wpadli tylko laduja dalej ten relikt przeszlosci czyli chujowe tloki :-D Ja tam mic do wankla nie mam...chcecie to go do supry swapujcie i nikt nie bedzie tak gledzil jak wy na swap w rx8. Podsumowujac wankl to tylko inny , ciekawy silnik i nic pozatym... Jakby byl taki idealny jak wy go widzicie to nie mielibysmy tlokow na drodze :)
Pozdrawiam
Ps. Co do pytania wyzej nie wiem jak 1.8t ale mam tez bertone 2.0T 240km i przy normalnej jezdzie pali 10-15L lpg. Takze jak kolega chce duzo jezdzic i nie wydawac bezsensownie kasy na paliwo tylko dlatego zeby miec wankla to swap sie mu moment wroci:)

Użytkownik Nowy8 edytował ten post 22 luty 2020 - 07:24


#20
piwo

piwo

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 708 postów
  • SkądMarki
  • Samochód:Opel Speedster; tor Poznań:1m48,8s; 1/4:13,806
Co do F1 ladują tłoki bo jest taki regulamin. Tam nie ma że można 8 tłoków czy 10 tłoków czy wolnnosaka ladowac. Tam jest ściśle powiedziane jak ma silnik wygladac.Jak w le mans nie było nakazu stosowania tlokowcow mazda zrobiła 787 i wygrywała wszystko jak chciała. Taka jest prawda że Wankla ciężko pobić tlokowcem. Co do tego że rexow ludzie nie upalala jesteś w dużym błędzie bo jest duża stała ekipa upalaczy z wanklami którzy mają świetne wyniki. A ci właśnie po swapie praktycznie wyników nie mają. Oczywiście są malutkie wyjątki jak np SWAP na K20 z kompresorem czy silnik V6 amerykański tomiego ale to koszta łączne z przeróbkami przekładni itd grubo ponad 30tys zł a tu myślę że 15 tys w remoncie i dopieszczeniu się zmieścisz. I nie sądzę że przez całe swoje życie eksploatacji rexa zrobisz więcej niż 80tys km, bo to na pewno więcej niż 8 lat użytkowania. Powiem wiecej. Jestem pewny że za maks 5 lat sprzedaz auto.

Ma ktoś wyniki próby torowej japanfest z zeszłego roku?
O tu masz
http://forum.rxklub....e-2#entry101849

Mi też wydawalo się zawsze że rex to świetna baza na swap. I tak jest ale SWAP na grubo czyli gdy krzesamy 400 koni w górę i wkładamy 30-50tys zł w SWAP. Ale okazuje się że jest świetna grupa serwisująca te auta i panującą nad tymi silnikami i umiejąca zrobić potwory z rexow. A skoro jest taka ekipa i to w Polsce to sporo zmienia. Bo nie zostajesz sam z ręką w nocniku tylko masz gotowca przygotowanego pod tor przez ekipe a nie że musisz się martwić sam o każdy szczegół swapa. I to sporo zmienia. Zwłaszcza że oceniając wyniki na torze aut po swapie i aut po remoncie silnika zrobionych przez ekipy to trzeba powiedzieć że ci drudzy zazwyczaj wygrywają.

Użytkownik piwo edytował ten post 22 luty 2020 - 07:54

  • MATi i Sopel_XL lubią to





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: SWAP

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy