Skocz do zawartości

Zdjęcie

Przeróbka wiązki silnikowej RX- 8 pod SWAP

SWAP WIĄZKA POD SWAP ECU RX-8 SWAP

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1
marecki-85

marecki-85

    Amator

  • Użytkownicy
  • 31 postów
  • SkądNiepołomice
  • Samochód:Mazda rx8 Y32SE

*
Popularny

   Poniżej zamieszczam  opis przeróbki wiązki silnikowej rx8 pod dowolny SWAP z wykorzystaniem seryjnego ECU RX8. Dzięki wykorzystaniu seryjnej wiązki Rx-8 i pozostawieniu kilku seryjnych komponentów mamy możliwość  wykorzystania wszystkich dobrodziejstw ECU MAZDY tzn. seryjny kokpit jest w 100% funkcjonalny, aktywne są wszystkie wskaźniki i kontrolki, działa wspomaganie, seryjna przepustnica a co za tym idzie trakcja, stabilizacja toru jazdy, tempomat.  Zawsze można zrobić „customową” wiązkę, ale pomimo sporej ilości czasu na przeróbkę, wykorzystanie seryjnej  wiązki jest o wiele tańsze. Najlepszym sposobem jest oznaczenie wszystkich niepotrzebnych złącz i usunięcie ich poprzez wypięcie przy złączu do ECU.

Załączony plik  IMG_20200330_213043.jpg   110,76 KB   47 Ilość pobrań

Żeby wypiąć niepotrzebne piny ze złącza ECU, musimy najpierw wysunąć blokadę, która umożliwi wypięcie pinówZałączony plik  IMG_20200330_213550.jpg   42,07 KB   32 Ilość pobrań

Następnie pociągamy za niepotrzebny przewód przy jednoczesnym odchyleniu zatrzasku pinu.

Załączony plik  IMG_20200330_213639.jpg   91,83 KB   32 Ilość pobrań

Złącza, które pozostawiamy w wiązce, poniżej:

 

Dzięki seryjnej przepustnicy działają wszystkie systemy i korzystamy z seryjnego pedału gazu

Załączony plik  Throttle.jpg   75,4 KB   34 Ilość pobrań

Najlepiej pozostawić seryjny sterowany cyfrowo alternator, dzięki temu kontrolka i  monitoring ładowania działa jak w serii. Ja w moim projekcie pozostawiłem  alternator od dawcy więc musiałem go wzbudzić i zasymulować jego prawidłowe działanie odpowiednim sygnałem PWM, dzięki temu kontrolka na zegarach prawidłowo wskazuje jego status.

Załączony plik  alternator.jpg   54,55 KB   33 Ilość pobrań

Pompa OMP potrzebna , żeby sterownik działał w pełnym zakresie obrotów nie wchodząc w tryb awaryjny

Załączony plik  Mer Oil Pump.jpg   64,52 KB   36 Ilość pobrań

Załączony plik  Oil Pump.jpg   48,55 KB   32 Ilość pobrań

Najważniejszy czujnik, bez którego ECU nie widząc obrotów  niewstanie. Ważne, żeby trigger był zamontowany odpowiednią strona inaczej nie będzie działać.

Załączony plik  Crank.jpg   134,49 KB   30 Ilość pobrań

Czujnik temperatury wody potrzebny do prawidłowej pracy seryjnej przepustnicy, wskazań temperatury i  wentylatorów chłodnicy.

Załączony plik  Coolant.jpg   63,92 KB   27 Ilość pobrań

Czujniki ciśnienia i stanu oleju są   przełącznikami typu on/off  więc żeby działaby kontrolki na zegarach można wykorzystać te z rx8 lub obciąć złącza i dopiąć się  do tego samego typu czujników swapowanego silnika. Jeżeli ich nie potrzebujemy, a chcemy zgasic kontrolki wystarczy je zmasować.

Załączony plik  Oil press.jpg   58,09 KB   24 Ilość pobrań

Załączony plik  Oil level.jpg   56,27 KB   23 Ilość pobrań

Złącze przełączników luzu i światła wstecznego. Nie wymagające przeróbki  przy wykorzystaniu seryjnej skrzyni.

Załączony plik  Neutral.jpg   78,3 KB   25 Ilość pobrań

Załączony plik  Reverse.jpg   71,67 KB   26 Ilość pobrań

Masa dla oil level i neutral switch

Załączony plik  Gnd.jpg   30,87 KB   29 Ilość pobrań

Złącza przepływomierza, baro sensora i inne, potrzebne do prawidłowego działania trakcji i automatycznej skrzyni w zależności od pozostawionego osprzętu znajdują się we wiązce komory silnika, więc nie ma potrzeby ich przerabiać lub usuwać. Do zasilenia ECU i wiązki swapowanego silnika najlepiej wykorzystać oryginalną puszkę bezpieczników Mazdy. Przy swapie na inny silnik jest tam wystarczająca ilość niewykorzystanych bezpieczników, które można użyć.

Foto gotowej wiązki i złącz ECU

Załączony plik  IMG_20200330_213338.jpg   387,49 KB   35 Ilość pobrań

Załączony plik  IMG_20200330_213754.jpg   111,72 KB   30 Ilość pobrańZałączony plik  IMG_20200330_213816.jpg   106,93 KB   30 Ilość pobrańZałączony plik  IMG_20200330_213848.jpg   100,03 KB   30 Ilość pobrań


Użytkownik marecki-85 edytował ten post 01 maja 2020 - 08:00


#2
Sopel_XL

Sopel_XL

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 708 postów
  • SkądSulejówek
  • Samochód:Mazda RX-8 1.8t

Profesjonalnie i kompleksowo wszystko opisane, takich konkretnych postów potrzebuje to forum  ;)



#3
Ace

Ace

    Amator

  • Użytkownicy
  • 30 postów
  • Samochód:Rx8

Taki content to ja szanuję  :D



#4
THX911

THX911

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 834 postów
  • SkądStarachowice / WWA
  • Samochód:RX8 K20K

Świetna robota! 







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: SWAP, WIĄZKA POD SWAP, ECU RX-8 SWAP

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy