Poniżej zamieszczam opis przeróbki wiązki silnikowej rx8 pod dowolny SWAP z wykorzystaniem seryjnego ECU RX8. Dzięki wykorzystaniu seryjnej wiązki Rx-8 i pozostawieniu kilku seryjnych komponentów mamy możliwość wykorzystania wszystkich dobrodziejstw ECU MAZDY tzn. seryjny kokpit jest w 100% funkcjonalny, aktywne są wszystkie wskaźniki i kontrolki, działa wspomaganie, seryjna przepustnica a co za tym idzie trakcja, stabilizacja toru jazdy, tempomat. Zawsze można zrobić „customową” wiązkę, ale pomimo sporej ilości czasu na przeróbkę, wykorzystanie seryjnej wiązki jest o wiele tańsze. Najlepszym sposobem jest oznaczenie wszystkich niepotrzebnych złącz i usunięcie ich poprzez wypięcie przy złączu do ECU.
IMG_20200330_213043.jpg 110,76 KB 47 Ilość pobrań
Żeby wypiąć niepotrzebne piny ze złącza ECU, musimy najpierw wysunąć blokadę, która umożliwi wypięcie pinów IMG_20200330_213550.jpg 42,07 KB 32 Ilość pobrań
Następnie pociągamy za niepotrzebny przewód przy jednoczesnym odchyleniu zatrzasku pinu.
IMG_20200330_213639.jpg 91,83 KB 32 Ilość pobrań
Złącza, które pozostawiamy w wiązce, poniżej:
Dzięki seryjnej przepustnicy działają wszystkie systemy i korzystamy z seryjnego pedału gazu
Throttle.jpg 75,4 KB 34 Ilość pobrań
Najlepiej pozostawić seryjny sterowany cyfrowo alternator, dzięki temu kontrolka i monitoring ładowania działa jak w serii. Ja w moim projekcie pozostawiłem alternator od dawcy więc musiałem go wzbudzić i zasymulować jego prawidłowe działanie odpowiednim sygnałem PWM, dzięki temu kontrolka na zegarach prawidłowo wskazuje jego status.
alternator.jpg 54,55 KB 33 Ilość pobrań
Pompa OMP potrzebna , żeby sterownik działał w pełnym zakresie obrotów nie wchodząc w tryb awaryjny
Mer Oil Pump.jpg 64,52 KB 36 Ilość pobrań
Oil Pump.jpg 48,55 KB 32 Ilość pobrań
Najważniejszy czujnik, bez którego ECU nie widząc obrotów niewstanie. Ważne, żeby trigger był zamontowany odpowiednią strona inaczej nie będzie działać.
Crank.jpg 134,49 KB 30 Ilość pobrań
Czujnik temperatury wody potrzebny do prawidłowej pracy seryjnej przepustnicy, wskazań temperatury i wentylatorów chłodnicy.
Coolant.jpg 63,92 KB 27 Ilość pobrań
Czujniki ciśnienia i stanu oleju są przełącznikami typu on/off więc żeby działaby kontrolki na zegarach można wykorzystać te z rx8 lub obciąć złącza i dopiąć się do tego samego typu czujników swapowanego silnika. Jeżeli ich nie potrzebujemy, a chcemy zgasic kontrolki wystarczy je zmasować.
Oil press.jpg 58,09 KB 24 Ilość pobrań
Oil level.jpg 56,27 KB 23 Ilość pobrań
Złącze przełączników luzu i światła wstecznego. Nie wymagające przeróbki przy wykorzystaniu seryjnej skrzyni.
Neutral.jpg 78,3 KB 25 Ilość pobrań
Reverse.jpg 71,67 KB 26 Ilość pobrań
Masa dla oil level i neutral switch
Gnd.jpg 30,87 KB 29 Ilość pobrań
Złącza przepływomierza, baro sensora i inne, potrzebne do prawidłowego działania trakcji i automatycznej skrzyni w zależności od pozostawionego osprzętu znajdują się we wiązce komory silnika, więc nie ma potrzeby ich przerabiać lub usuwać. Do zasilenia ECU i wiązki swapowanego silnika najlepiej wykorzystać oryginalną puszkę bezpieczników Mazdy. Przy swapie na inny silnik jest tam wystarczająca ilość niewykorzystanych bezpieczników, które można użyć.
Foto gotowej wiązki i złącz ECU
IMG_20200330_213338.jpg 387,49 KB 35 Ilość pobrań
IMG_20200330_213754.jpg 111,72 KB 30 Ilość pobrań IMG_20200330_213816.jpg 106,93 KB 30 Ilość pobrań IMG_20200330_213848.jpg 100,03 KB 30 Ilość pobrań
Użytkownik marecki-85 edytował ten post 01 maja 2020 - 08:00