Cześć,
[Aktualizacja po przeglądzie u Tomka, naprawie parującej lampy oraz serwisie klimy i hamulcow]
Sprzedaje swoją RX-8 R3 w wersji RHD, w najładniejszej wersji kolorystycznej – czerwony na zewnątrz i czarny środek.
Auto zakupiłem pod koniec 2017, nieplanowanie szybko po sprzedaży mojej pierwszej RX-8 HP.
Auto było dokładnie sprawdzone przed zakupem. Cała historia jest opisana tutaj. Sprawdzenie jak i serwis przez/u Gronka.
Różnic między R3 a S1 jest bardzo dużo. Zmiana z S1 na S2 to nie był facelifting zderzaków i lamp.
Ważniejsze różnice:
– całkowicie inny komputer z innym, większym wsadem, ostrzejszymi zapłonami etc
– większy filtr oleju przeniesiony pod spód silnik
– dłuższy bagnet i klapka – można sprawdzić stan oleju bez zdejmowania osłony plastikowej, a powinno się to robić co drugie tankowanie, więc mała rzecz która bardzo cieszy,
– inna pompa dozująca olej,
– trzeci wtrysk oleju,
– inna pompa oleju,
– 50% wyższe ciśnienie oleju względem S1,
– większa, pojemniejsza miska olejowa,
– dedykowane felgi 19",
– nowa manualna skrzynia, bliźniacza z MX5 NC, wsteczny ,który wreszcie wchodzi bez problemów,
– wydajniejsza pompa wody,
– inne wahacze z tyłu oraz z przodu (poprawiona geometria),
– grubsze stabilizatory,
– amory (Bilstein) i sprężyny,
– wzmocnione kielichy oraz łączenia słupków z dachem,
– przednie sanki wypełnione pianka poliuretanową,
– audio z MP3,
– kubły Recaro,
– rozbudowana rozpórka.
Wszystkie różnice można znaleźć na forum.
Naprawy:
– blacharska tyłu – auto miało uszkodzoną klapę bagażnika, tył i tylny zderzak.
Naprawa mogła polegać na szpachlowaniu i malowaniu, ale dla mnie to nie wchodziło w grę. Klapa i zderzak zostały wymienione, a poszycie pomiędzy lampami wspawane proste, po fabrycznych punktach zgrzewu. Tanio nie było . Mam zdjęcia przed jak i w trakcie naprawy,
– wymieniłem siłownik centralny zamka kierowcy,
– przednia szyba – odprysk od kamienia,
– wklejona lewa lampa na silikon (udało się za 3cim razem), w między czasie zamówiłem nową ori uszczelkę i leży w schowku.
Wymiany:
2018:
– olej i filtr silnikowy Motul 6100,
– olej w skrzyni,
– olej w dyfrze,
– świece zapłonowe,
– akumulator.
2019:
– olej i filtr silnikowy Motul 6100,
– płyn hamulcowy Motul 5.1,
– płyn chłodniczy FL22,
– filtr powietrza,
– filtr kabinowy,
– klocki hamulcowe tył.
2020:
– olej i filtr silnikowy Motul 6100,
– kable WN i cewki,
– serwis klimy,
– nowe opony przód.
Z dodatkowych rzeczy zainstalowałem:
– TMPS z pomiarem temperatury w kołach – widać na zdjęciach ze środka auta,
– kamera xiaomi 70mai.
Kompresja:
6,76 7,10 6,69 bar @289 RPM
6,96 7,24 6,96 bar @289 RPM
więc spodziewana kompresja jak na ten przebieg. Dobry czas na rewizję silnika w znośnej cenie.
Od początku nie miałem żadnych problemów z odpalaniem auta na zimno jak i na ciepło. Ostatnia wymiana kabli i cewek minimalnie poprawiła zapalanie. Filmiki z tego posta były nagrane w listopadzie 2019.
Auto pochodzi z UK, w Polsce cały czas garażowane. Odbyłem może dwie jazdy zimą, więc blacharka jak i podwozie wyglądają rewelacyjnie.
Do zrobienia jest napęd CD - auto ma wejście AUX, więc nie naprawiłem, bo nie używam.
Auto przez cały okres eksploatacji było drugim lub trzecim autem w rodzinie. Używane z głową i zgodnie z tym, jak wanklem trzeba jeździć.
Mam wyciąg z DSRa jak i dane z wydziału komunikacji w UK.
Cena: 25 tys. zł.
Auto do obejrzenia w Tczewie. Po wcześniejszym kontakcie możemy się umówić w Mławie lub Łomży.
Przegląd do marca, ubezpieczenie do lutego 2021, 2 kluczyki do auta.
Kontakt przez PW lub 885 osiemset 2 osiemset 29.