Skocz do zawartości

Zdjęcie

RX-8 1.8T Rajdufka


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
39 odpowiedzi w tym temacie

#1
Kacper3D

Kacper3D

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 102 postów
  • SkądJastrzębie-Zdrój
  • Samochód:RX8
Cześć

 

Prezentuje obecnie 2 rexa którego posiadam tym razem dopuściłem się zbrodni i kupiłem zeswapowanego [kill me]

Wiem jak jeździł seryjny rex wiem jak jeździ (tak troszkę) koyotowy potwór bo miałem okazję się nie dawno przejechać, przejechałem się tym i stwierdzam, że no całkiem nieźle sobie daje radę bo myślałem że będzie dużo gorzej z prowadzeniem.

 

Rex składany był w stronach krakowskich przez jakiś tam warsztat "garage" ogólnie w miarę składnie to wygląda może nie wszystko jest tak jakbym chciał, ale wystrojony przynajmniej na black emu.

Przy doładowaniu 1,1B generuje 300 koni.

Wykresik bardzo fajny wstaje późno dzięki czemu nawet na 1 nie urywa dupy ani trakcji a ma spore pierdo*****

Nie jestem do końca przekonany czy sprawdzi się to na rajdach, ale liczę, że krótką skrzynią uzyskam efekt ciągłego utrzymania go w strefie turbo. Po za tym w rexie jest jak już wspominałem black emu i jest ALS podtrzymanie turbo, więc na oesach powinno to dać radę.
 

Samochód z przeznaczeniem do motosportu.

Buduję go na rajdówkę i liczę na ostre wklepanie w klasie RWD

Jest sporo pracy.

 

Na dzień dobry zmiana skrzyni, zawiasu bo pływa strasznie po całej drodze przejrzenie wszystkich wahaczy łączników felgi opony kiera wydmuszka klatka itd itd
Chciałbym stworzyć taki mini pamiętnik tutaj i proces pracy nad samochodem bo chciałbym żeby powstał naprawdę fajny projekt.

 

Jako ciekawostkę dodam, że o mały włos nie kupiłbym od koyota jego demo caru, ale no sprzedawałem inny samochód zabrakło paru dudków i niesfinalizowaliśmy transkacji.

Nie mniej jednak mam nadzieję, że jeszcze gdzieś się spotkamy i będę mógł mu się jakoś odwdzięczyć za możliwość przejechania się jego rexem.

 

Małe video na zachętę z hamowni

https://www.facebook...85960208501316/

Załączone pliki


  • Sopel_XL lubi to

#2
Kacper3D

Kacper3D

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 102 postów
  • SkądJastrzębie-Zdrój
  • Samochód:RX8

Jako drugi post wrzucę już małe roboty które zrobiłem.

 

Po zrzucenie dolotu okazało się, że no jeżdżenie przez poprzedniego właściciela czasem na ALS zabiło turbo i był na tyle duży luz już na wirniku że zaczęło przepuszczać olej.

Turbo zakupione nowe i po 2 dniach walki w garażu zostało wymienione, a auto zalane świeżutkim olejem i przygotowane na pierwsze testy w spokoju na drodze w moich rękach żeby wyczuć co jest do poprawy.

 

Na pewno w pierwszej kolejności musi wlecieć cały zawias tzn amory + springi.

Zastanawiam się między b14 a kw v3, ale chyba zostanę przy bilku bo w razie czego firma zerkopol regeneruje amory i może indywidualnie je dostroić tak jak to zrobiła w mojej poprzedniej rajdówce.

Jeśli ktoś ma jakieś sugestię to proszę śmiało pisać.

 

Wydech muszę podnieść do góry bo obecnie jest najniżej położonym punktem.

Nie podoba mi się też wysokość miski i będzie trzeba nad tym popracować.

Icek i chłodnice są ok.

 

Oprócz tego jestem mega pozytywnie zaskoczony tym jak te auto się klei pomimo gówno opon na tyle niby nowe, ale chińska tandeta.

Muszę przenieść parę rzeczy które znajdują się przy przednim zderzaku gdzieś na tyły. W razie jakiegoś małego dzwona szkoda by było uszkodzić emu.

 

Na Skrzynię mam już pomysł, ale o tym wkrótce.

Załączone pliki


  • Sopel_XL lubi to

#3
Sopel_XL

Sopel_XL

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 687 postów
  • SkądSulejówek
  • Samochód:Mazda RX-8 1.8t

Czekałem na taki temat  ;) ciekawe jak będzie sobie 1.8t dawało rade w stricte torowym RX-8, bo te silniki naprawdę bardzo głęboko i nisko siedzą pod maską. Będę trzymał kciuki!

 

 

Jeżeli chodzi o miskę to zobacz w moim temacie jak u siebie to rozwiązałem.



#4
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7067 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,
No wreszcie ktoś wyprowadzi to na tor bo myślałem że te silniki wkłada się tylko po to żeby auto się mniej bujało jak się stoi na zlotach i kopie w opony patrząc na inne auta na nitce toru 😂😂
  • THX911 i TommyJr lubią to
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#5
TommyJr

TommyJr

    Zdradziecka Morda

  • Użytkownicy
  • 635 postów
  • Samochód:Mazda RX8
Konkurencja wśród swapów się przyda. Mam nadzieję że nie będzie to słomiany zapał.

Powodzenia w przygotowaniach i pamiętaj, że nie musi być wszystko zrobione żeby móc wyjechać na tor.

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

#6
Kacper3D

Kacper3D

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 102 postów
  • SkądJastrzębie-Zdrój
  • Samochód:RX8

Hej

Małe postępy w pracy.

 

Zrobiłem wywiad środowiskowy i sytuacja wygląda następująco

 

Waga: 1360 kg full osprzęt + 1/2 baku paliwa (co mnie cieszy bo na seryjnym wanklu kiedyś ważyłem auto i pokazalo 1340 kg)

Rozkład masy: 9kg różnicy, więc myślę, że to też biorąc uwage swap jest bardzo dobry wynik.

 

Obecnie walczę z podniesieniem auta, albo inaczej podniesiem tego co zawadza w tym aucie.

w poń auto jedzie do gościa od wydechów, ma go nieco przespawać i zmienić miejsce. Wrzucam fotkę jak wygląda to teraz.

Później zostanie miska olejowa, ale na razie nie mam pomysłu.

Zamówiłem przy okazji gwint firmy HSD, w PL mało znany nie ma dystrybucji znajomy z subarki chwalił że świetnie się spisuje i poczytałem trochę opinie i na ogół ludzie chwalą, a jest duża dostępność części zamiennych w razie czego, więc zobaczymy czy nadaje się to do czegoś więcej niż tarcia chrzanu.

 

Przy okazji znajomy ma race logica testowaliśmy przyśpieszenie. Na razie wygląda mało obiecująco 7.5 sekundy, ale jechanie "na słuch" bo obrotomierz świrował, aż w końcu zdechł. Dziś jak naprawię usterkę to podejście nr 2.

Załączone pliki


  • THX911 lubi to

#7
Rexsio

Rexsio

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 555 postów
  • SkądWawa
Fajny projekt.

Przy okazji zakupu gwintu - jakie twardości sprężyn wybrałeś?

Użytkownik Rexsio edytował ten post 22 maj 2020 - 22:31


#8
Kacper3D

Kacper3D

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 102 postów
  • SkądJastrzębie-Zdrój
  • Samochód:RX8

Fajny projekt.

Przy okazji zakupu gwintu - jakie twardości sprężyn wybrałeś?

8/6 KG potrzebuje czegoś co przechodzi po nie równościach i dziurach, a nie coś co będzie podskakiwało. Także zobaczymy

 

Konkurencja wśród swapów się przyda. Mam nadzieję że nie będzie to słomiany zapał.

Powodzenia w przygotowaniach i pamiętaj, że nie musi być wszystko zrobione żeby móc wyjechać na tor.

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

E to nie jest moje 1 auto sportowe ani rajdówka wiem z czym się to je. W miare możliwości będę działał.
Na codzień mam czym jeździć.

 

No wreszcie ktoś wyprowadzi to na tor bo myślałem że te silniki wkłada się tylko po to żeby auto się mniej bujało jak się stoi na zlotach i kopie w opony patrząc na inne auta na nitce toru

A chętnie wpadnę korci mnie poznań, ale to najdalej położony tor ode mnie :( ale słyszałem że jak zrobisz poniżej 1.50 tam to jest prze ch** kozak z ogarniętym sprzętem.

 

 

Czekałem na taki temat  ;) ciekawe jak będzie sobie 1.8t dawało rade w stricte torowym RX-8, bo te silniki naprawdę bardzo głęboko i nisko siedzą pod maską. Będę trzymał kciuki!

 

 

Jeżeli chodzi o miskę to zobacz w moim temacie jak u siebie to rozwiązałem.

Widziałem widziałem pięknie to u Ciebie wygląda dobra robota. U mnie możliwe, że też będzie trzeba taki zabieg zrobić, bo niestety miska jest poniżej łapy silnika.



#9
Kacper3D

Kacper3D

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 102 postów
  • SkądJastrzębie-Zdrój
  • Samochód:RX8
Cześć
Trochę się działo A nie pisałem
W aucie wlecial jednak B12 zawias oraz semi slicki Micheliny pilot sporty (polecam nie jeździłem na lepszej oponie) Co do zawiasu trochę zawiedziony jestem jego twardościa Ale to nic zrzuce go I wyśle do zerkopolu na przestrojenie.
Na sam koniec zbieżność I auto jako tako przygotowane do 1 startu

W niedzielę teraz startowalem.
To był dzień który miał mi odpowiedzieć Czy idę w dobra stronę I auto ma potencjał czy nie warto inwestować worka kasy.
Powiem szczerze początek był mało obiecujący
Na 1 oes w swojej klasie RWD ZAJĄŁEM przed ostatnie miejsce.
Ale miałem 2 sytuację w których czułem że mogłem czas przynajmniej poprawić l 4 sekundy
2 oesjuż lepiej 8 miejsce Ale dalej szału nie ma
3 oes 7 miejsce
4 oes 4 miejsce
5 oes koncze na 2 miejscu
Gsybym utrzymywał tempo 2 ostatnich odcinków cały rajd to wrocilbym z pucharem.

Wyszły oczywiście braki w aucie np hamulców które aktualne są dnem Ale już zaciski są w regenracji I zamówione nowe tarcze I klocki.
Auto jest prawie seryjne połowa gum ma luzy idzie jezcze bardzo dużo rzeczy poprawić A mimo to udało się zająć 2 miejsce na ostatnim odcinku.

Jestem zachwycony I rx8 zostaje w garażu.
W miarę możliwości finansowych będę budował gruby projekt mam sporo ciekawych pomysłów.
Nie bawem wrzucę video z rajdu

4655c5bd0bd4.jpg

Użytkownik Kacper3D edytował ten post 19 czerwiec 2020 - 00:47


#10
mie3slaw

mie3slaw

    Amator

  • Użytkownicy
  • 26 postów
  • Samochód:rx8

Fajne podejście do auta, rexy sprawdzają się w wyścigach, rallyecrosie jak i w rajdach co potwierdzasz. Chętnie bym go oglądał na odcinkach wiec kibicuje no i czekam na video i jakiś onboard



#11
zdu

zdu

    Nadworny Rotary Grafik

  • Użytkownicy
  • 1545 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Mazda RX78

bardzo fajne opisanie, mimo iż serio nie znoszę 1,8T, to podoba mi się to co robisz :D



#12
Kacper3D

Kacper3D

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 102 postów
  • SkądJastrzębie-Zdrój
  • Samochód:RX8

dziękuje za lajki i opinie.

Małe video Zapraszam w końcu się udało znaleźć trochę czasu.

https://youtu.be/0fDs349kl_A

 

W Maździe zostały zregenerowane przednie zaciski i wpadł komplet tarcz textara wraz z klockami.

Tak sczerze mówiąc to chciałem brać DBA 4000, ale w starej maździe pamiętam że zrobiłem cały komplet z textara z nowym płynem hamulcowym regeneracją wszystkich zacisków i przewodami w oplocie i naprawdę była straszna kosa. Narazie docieram tarcze także zobaczymy co z tego wyjdzie. Najwyżej na przyszły sezon wjadę z DBA

 

Na dzień dzisiejszy w planach jest

*Wyrzucić pompę ABS

*Przeciągnąć całą nową wiązke hamulcową w środku kabiny

*Montaż Hydrołapy

*Montaż korektora siły hamowania

*Regeneracja tylnych zacisków

*Nowe tarcze i klocki na tył

*Przewody w oplocie

*Płukanie układu i zalanie nowym płynem o podwyższonej temperaturze.

 

Jutro mam kolejny rajd Szombierki w Bytomiu no zobaczymy jak pójdzie.



#13
ZeroOne

ZeroOne

    Amator

  • Użytkownicy
  • 72 postów
  • Samochód:RX8 LP

dziękuje za lajki i opinie.

Małe video Zapraszam w końcu się udało znaleźć trochę czasu.

https://youtu.be/0fDs349kl_A

 

W Maździe zostały zregenerowane przednie zaciski i wpadł komplet tarcz textara wraz z klockami.

Tak sczerze mówiąc to chciałem brać DBA 4000, ale w starej maździe pamiętam że zrobiłem cały komplet z textara z nowym płynem hamulcowym regeneracją wszystkich zacisków i przewodami w oplocie i naprawdę była straszna kosa. Narazie docieram tarcze także zobaczymy co z tego wyjdzie. Najwyżej na przyszły sezon wjadę z DBA

 

Na dzień dzisiejszy w planach jest

*Wyrzucić pompę ABS

*Przeciągnąć całą nową wiązke hamulcową w środku kabiny

*Montaż Hydrołapy

*Montaż korektora siły hamowania

*Regeneracja tylnych zacisków

*Nowe tarcze i klocki na tył

*Przewody w oplocie

*Płukanie układu i zalanie nowym płynem o podwyższonej temperaturze.

 

Jutro mam kolejny rajd Szombierki w Bytomiu no zobaczymy jak pójdzie.

Przejazd wygląda niesamowicie :D Powodzenia w dalszych planach i wrzucaj następne takie przejazdy do obejrzenia :D


  • Kacper3D lubi to

#14
Rexsio

Rexsio

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 555 postów
  • SkądWawa
Fajne video - rajdy do oglądania są mega widowiskowe a ten filmik mega :)

#15
Kacper3D

Kacper3D

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 102 postów
  • SkądJastrzębie-Zdrój
  • Samochód:RX8

Hej

Jestem po rajdzie Szombierek 

 

Na wstępie wrzucę video z prawie całego odcinka

https://www.youtube....eature=youtu.be

 

Wnioski

Wciąż brak hamulcy

Zły dobór opon brakowało mi drugiego kompletu kół nawet cywilnych micheliny robią robotę, ale na gładkim asfalcie a nie syfie

Brak hydrołapy traciłem na każdej beczce czas

 

Mimo wszystko top czas na odcinku 4 miejsce

To był 4 oes, gdybym na tym odcinku nie popełnił błedu z wyspinowaniem przy beczce miałbym 1 albo 2 miejsce.

 

Jestem strasznie nakręcony czuje, że rozje*** klasy RWD to kwestia czasu i dopracowania auta.

 

Przed następnym rajdem planuje wjechać z kompletnie zrobionym układem hamulcowym.

Hydrołapa

Naba + kierownica

 

I wciąż się zastanawiam co robić z skrzynią biegów. Z jednej strony chciałbym wrzucić z BMW to by mi pozwoliło skrócić przełożenia do 200 km/h nawet może 190 km/h a w przyszłości wrzucić kłowy wkład albo zrobić z tego sekwencje.

 

Z drugiej strony boje się, żę jak skróce biegi to auto zyska zbyt duże przełożenie i zacznie częściej urywać dupe na zakrętach i zakres turbo który działa będzie stanowczo zbyt krótki tzn że będę tylko ciągle mielił tymi biegami a turbo nie zdąży odepchnąć auta tylko zaraz bieg będzie się kończyć i kolejny i kolejny i mam trochę dylemat.

Może zamiast tego wrzucić 6B ?

 

Czy ktoś z was ma doświadczenie z short shifterem albo ma na sprzedaż do seryjnej skrzyni ?

 

A tu mała przygoda na ostatnim odcinku wpadłem w syf zblokowało mi koła nie zdążyłem się podciąć i bah w krawężnik. Skopała mi się geometria nie wiem czy coś się nie skrzywiło, ale dowalczyłem do końca na tym.

3c9e71fbdb2e.jpg



#16
MATi

MATi

    Torque Master

  • Użytkownicy
  • 5800 postów
  • SkądW-wa/Raszyn
  • Samochód:Mazda Rx-8 High Niuter
Dobrze że tylko felga, mój kumpel kilka lat temu na rajdzie dacha z pilotem złapali , cały Swift do kasacji dobrze że klatkę mięli. Tylko że oni bardziej szutry szli

Użytkownik MATi edytował ten post 01 lipiec 2020 - 08:49

" If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
~Paul Walker

#17
Boris86

Boris86

    Boss of Snake Pit

  • Użytkownicy
  • 1751 postów
  • SkądŁódź
  • Samochód:RX-7 FD & FC, RX-8 LP, HP & RB25DET, 323 BG KLV6, Viper GTS, Cuda TT, ZL1, 523i
Może pomysl o 7biegowyn DTC lub 8 biegowym 8HP.

CZĘŚCI DO MAZDY RX-8 i silników RENESIS 13B MSP :) Szukasz? --> Pisz!
ZESTAWY NAPRAWCZE DO KOMPRESORÓW EATON--> info PW.


#18
piwo

piwo

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 662 postów
  • SkądMarki
  • Samochód:Opel Speedster; tor Poznań:1m48,8s; 1/4:13,806
95kg vs 35kg seria.

#19
Kacper3D

Kacper3D

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 102 postów
  • SkądJastrzębie-Zdrój
  • Samochód:RX8

Może pomysl o 7biegowyn DTC lub 8 biegowym 8HP.

Myślałem o tym szczerze mówiąc Ale
A) nie wiem czy znajdę kogoś kto mi to włoży I zaprogramuje
B ) sprzęgło jednak na rajdach się czasem przydaje

Użytkownik Kacper3D edytował ten post 01 lipiec 2020 - 15:28


#20
SuNNNy

SuNNNy

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 133 postów
  • Samochód:RX-8 2005 HP
Htg tuning takie cos robi




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy