Skocz do zawartości

Zdjęcie

RX8 Shadow 2JZ

rx8 2jz czarna

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1
SkylinR

SkylinR

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • 182 postów
  • SkądNS
  • Samochód:RX8 HP - 2JZ

Hejka :) niedługo odbieram swoją RX8 (już drugą jaką kupuję) i pomyślałem, że się przywitam.

Z zewnątrz lekko zmodyfikowana. Przedni zderzak na wzór tego z R3 od Borysa oraz customowa dokładka na przód od HorsePower. Progi, tylny dyfuzor jak i skrzydło R-Magic również od Borysa. Alu na lato to 19" JR33 Hyper Gray. Dodatkowo plan na stylizację rexia jest taki że będzie czarny z niebieskimi dodatkami (zaciski, elementy pod maską, czy niektóre dodatki w środku)

Pod maską wlatuje (póki co) wolnossący 2JZ. Dodatkowo wchodzi big brake na przód oraz oplot hel na przewody hamulcowe. Przy okazji prac silnik już odprężamy i szykujemy pod turbo, które na przyszły rok może uda się wsadzić. Skrzynia oczywiście zostaje RX'owa 5 biegowa (one są nieśmiertelne) i wszystko będzie ustawiane na EMU Black. Dodatkowo cały wydech customowy 3,5" z kwasówki oraz końcówki wydechu od BaqGarage 4,5" (ma być grubo :D)

Za cały projekt jest odpowiedzialny Arek z HorsePower z Bochni.

Póki co zdjęć mam niewiele ale niebawem będzie ich więcej. 

=================================================
A teraz lekki offtop ale może kogoś zaciekawi. Myślę, że to forum to miejsce w sam raz na taką historie. Jeśli nie to nie czytajcie tego co poniżej :D
No więc krótka historia o mojej przygodzie z poprzednim RX8 i odpowiedź dla czego do niej wracam :D

Ogólnie rzecz biorąc poprzednią RX8 którą kupiłem była w wersji HP ale po pół roku zrobiłem w niej swap na 2JZ i byłem mega zadowlony. Niestety po roku byłem zmuszony sprzedać swoją zabawkę bo życie czasem nie pozostawia wyboru.
I teraz odnośnie samej sprzedaży. W momencie robienia swap'a dużo osób mówiło mi, że po co to robie, jak zeswapuje to "już nikt mi tego nie kupi bo każdy będzie się bał grzebanego auta z nieoryginalnym silnikiem". "I kto mi to w ogóle naprawi". Otóż prawda była taka, że po 1 nic się nie psuło więc nikt nie musiał naprawiać ale jak jakikolwiek mechanik to widział to podziwiał i wspominał, że to jest prawdziwa motoryzacja i, że teraz nowe auta to same kable a tu jeszcze ostatnie prawdziwe mechaniczne auto. (także żaden mechanik nie miałby z tym problemów przynajmniej w mojej okolicy) I co do samej sprzedaży to RX8 poszła w niecały tydzień, gdzie od momentu pierwszych oględzin poszła w 3 dni. Codziennie miałem kupujących gdzie pierwsi oglądający dzwonili pare dni później ale auta już ze mną nie było :), a drudzy oglądający próbowali ugrać na cenie wmawiając mi, że to auto nie jest tyle warte bo silnik nie oryginalny (dla tego po prostu w tamtym momencie skończyłem z nimi rozmowę i poszedłem do domu). I ostatni oglądający których przewiozłem i nie chcieli nawet oglądać auta tylko wciskali pieniądze do ręki (musiałem ich przymuszać, żeby sprawdzili auto). Więc nie ma co się bać swap'ów naprawdę. Szanuję ludzi z rotorkami i mam nadzieję, że kiedyś te zachowane dobrze będą warte sporo bo to jest kawał pięknej historii motoryzacji a sam silnik co by o nim nie mówić jest unikalny i jedyny w swoim rodzaju. Ale jeśli ktoś chce to auto ale silnik mu nie odpowiada to serio jeśli znajdziemy dobrego specjalistę to auto służy jak passat 1.9.

Ciąg dalszy historii to dla czego wróciłem :D No więc po przeszło 3 latach udało mi się naprostować to i owo i przyszedł czas na zabawkę. Pierwszą myślą była GT86/BRZ bardzo mi się podoba już sam zamysł tego auta. A silnik nie był przeszkodą bo w razie czego i tak chciałem go swap'ować :D. Zauroczenie trwało dopóki nie zacząłem szukać tego auta jako kupujący. Po pierwsze w Polsce nie ma prawie w ogóle modeli z europy tylko wszystko rozbitki targane z US. A jeśli już się uda trafić wersję EU to jest sporo droższa. Mimo to byłem bliski kupna ale pomyślałem, że skorzystam z uprzejmości zapaleńców i na pewnej grupie zapytam czy ktoś by mi tego auta nie pokazał. Przyjechał do mnie gość z Warszawy i zajawka mi przeszła. Auto jest świetne, prowadzi się itp. ale brakowało mi w środku... miejsca. to nie jest nawet 2+2 (a nie jestem gigantem). Więc zacząłem szukać dalej w głowę wpadła mi 370Z ale to również 2 osobówka a mi zależy żebym od biedy przynajmniej dziecko mógł z tyłu przewieźć. BMW odrzucałem podświadomie ze względu na opinię o nich w Polsce. I tak powoli fajnych ponad 200 konnych tylno napędowych coupe robiło się coraz mniej po dłuższych rozważaniach (w moim budżecie oczywiście :P). Wtedy zobaczyłem gdzieś na osiedlu piękną czerwoną RX8 i przypomniało mi się jak wspaniałe jest to auto :D 4 drzwi, względnie sporo miejsca w środku, do tego mazda która ma u mnie w sercu specjalne miejsce ze względu na FD3S. Więc postanowiłem poszukać ciekawych swap'ów. Pierwszy szok - ceny bardzo poszły w górę. Drugie - nie ma nic dopracowanego i połowa to druty bez ABS czy klimy. W końcu napisałem do Arka z żalem jak to mi nie ciężko z mazdą i, że chce ją z powrotem. I wtedy okazało się, że akurat Arek będzie budował nową wolnossącą RX8 z 2JZ na sprzedaż. Oczywiście nie było mowy, żeby ktoś inny ją kupił (nie wygoniłby mnie spod domu dopóki by mi jej nie sprzedał xD). I to byłoby na tyle historia jest dalej pisana :D niedługo odbieram projekt a to dopiero początek. Zobaczymy co czas przyniesie.

I tutaj chciałbym pozdrowić i podziękowac HorsePower za projekty, które cały czas robi jak i za ten który powstaje znów dla mnie. Jesteś najlepszy!

Załączone pliki


Użytkownik SkylinR edytował ten post 20 wrzesień 2021 - 20:14

  • kosciukus i Fandorin lubią to

#2
ChinQUan

ChinQUan

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 14 postów
  • Samochód:Mazda rx8
Siemka!
Chciałbym podpytać jak tam spasowanie tych odbitek od Borysa?
Jakość tego wykonania itd ?

Ile koni w takim 2jz?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#3
SkylinR

SkylinR

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • 182 postów
  • SkądNS
  • Samochód:RX8 HP - 2JZ

Siemka!
Chciałbym podpytać jak tam spasowanie tych odbitek od Borysa?
Jakość tego wykonania itd ?

Ile koni w takim 2jz?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 
Skrzydło, dyfuzor czy progi siadły ładnie. Nad zderzakiem trzeba było troszke się pochylić. Ogólnie trzeba wziąć pod uwagę cenę za jaką to idzie która no nie jest wysoka moim zdaniem. Plus taki przód z R3 to nie dostaniesz nigdzie indziej, chyba że sam coś zmodzisz ale potrzebujesz do tego przodu R3 a to chodliwy towar. Za niedługo wrzucę jak to siedzi tylko muszę znaleźć chwile żeby skoczyć do Arka :D

Co do mocy oscyluje około 220-240 koni. Z racji, że silnik jest odprężony to będzie ich teraz mniej ale dzięki temu później przy zakładaniu turbo będzie mniej roboty :D (a miałem 230 konną rx8 z 2jz i do zabawy niczego mi więcej nie trzeba było)


Użytkownik SkylinR edytował ten post 21 wrzesień 2021 - 07:20

  • FILATEAM i ChinQUan lubią to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy