Skocz do zawartości

Zdjęcie

Kompresja w silniku po remoncie...


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
2 odpowiedzi w tym temacie

#1
FILATEAM

FILATEAM

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • 205 postów
  • Samochód:RX-8
Witam w nowym temacie... Wszyscy wykonują pomiary na silnikach już mających lata świetności za sobą lub w nowych silnikach, które zostały wyjęte z pudełka. Nie spotkałem informacji, jaka jest zazwyczaj kompresja w silniku, który dostał pakiet nowych uszczelnień po 90 tys. km. Mówi się o tym, że w silnikach po remoncie kompresja nie jest wykładnikiem ogólnego stanu jadnostki... Czy zatem do silnika po remoncie ma zastosowanie taka sama tabela jaką mamy na naszym forum...? Czy ktoś z Was robił takie pomiary...? Podkreślam, że chodzi o wymianę wyłącznie części wchodzących w skład podstawowego pakietu... Płyty i housingi pozostają...

Użytkownik FILATEAM edytował ten post 26 listopad 2021 - 14:07


#2
Boris86

Boris86

    Boss of Snake Pit

  • Użytkownicy
  • 1952 postów
  • SkądŁódź
  • Samochód:RX-8 LP, HP & V12, EUNOS COSMO, 323 BG KLV6, 300ZX STROSEK, Viper GTS, Cuda TT, 523i, 325i E30 Cabrio

Kompresja bedzie wynikała ze stanu Housignów, Platów, Rotorów oraz użytych części. 
Niektóre zamienniki Apexów są bardziej miekkie lub bardziej twarde niż OEM Mazda, w różnym czasie układają się z housingiem.
Tak samo inaczej na kompresje w funkcji czasu mają wpływ np 1 częsciowe cornery.
Uzyskanie parametrów nowego silnika jest właściwie niewykonalne. 
A czy to będzie 7,5 bara czy moze 5,5 .... to już kwestia użytych części. Po kilkuset km - kilku tyś km ta kompresja potrafi się trochę podnieść.

 


CZĘŚCI DO MAZDY RX-8 i silników RENESIS 13B MSP :) Szukasz? --> Pisz!
ZESTAWY NAPRAWCZE DO KOMPRESORÓW EATON--> info PW.


#3
FILATEAM

FILATEAM

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • 205 postów
  • Samochód:RX-8

Jest to pewna koncepcaj Boris. Kiedyś chyba o tym rozmawialiśmy. Ułożenie się poszczególnych części może dać pozytywny wynik. Osobiście zastanawia mnie jeden fakt... Jakiś czas temu poskładałem silnik ze śmieci, które pozostały ze srebrnej i czerwonej RX-8 opisywanej na forum. Dałem nowe cornery oraz apexy od Mazdy. Boczne uszczelnienia pozostały, ponieważ spełniały wymogi zawarte w manualu. Housingi były lekko wyząbkowane a jeden miał mały ubytek na rancie... Silniki z których miałem śmieci nie odpalały po rozgrzaniu przy kompresji rzędu 5,5-5,8. Silnik, który powstał na starych gratach ma nalatane 3 tys. km i pali super. Auto ma moc... Ładnie pracuje. Mam nawet wrażenie, że ma lepszego kopa od Mazdy, w której mam fabrycznie nowy silnik. A teraz uwaga... Ostatni pomiar kompresji wykazał na pierwszym 5,7, a na drugim poniżej wszelkiej normy... Coś ok. 4... Ten drugi wynik zapewne spowodowany jest tym uszczerbkiem w gładzi, który jest w okolicach dolnej świecy. Wyniki złe tabelarycznie, a silnik sprawuje się dobrze. Świece suche... Pali zawsze. Ciekawe co wykażą pomiary przy 4 tys. Może się mylę, ale w silniku po remoncie kompresja nie jest zbieżna do możliwości odpalenia na ciepłym... Wygląda na trupa, a sprawuje się poprawnie... Dlaczego zatem stare silniki o lepszej kompresji nie odpalały, a ten po remoncie z lekko gorszą kompresją pali na ciepłym bez problemu?


Użytkownik FILATEAM edytował ten post 29 listopad 2021 - 11:00





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy