Witamy
Powitania
#1202
Napisano 28 czerwiec 2021 - 09:46
Cześć, jestem Grzesiek, dla znajomych Grzebcio. Ksywka wzięła się z tego że sporo grzebię if u know what i mean Do tej pory bujałem się fordem cougar po gruuubych modach. Pora na nowy projekt i rx8 to jeden z typów Okolice Opola. Jak znajdzie sie ktoś kto ma coś fajnego na sprzedaż to proszę o kontakt
#1203
Napisano 28 czerwiec 2021 - 09:52
Zaglądaj do działu gielda, sprzedam i auto. Tam znajdziesz ofert forumowiczow.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam
yasko
wole umrzeć jak dziadek maleńkiego, spokojnie we śnie a nie jak jego pasażerowie krzycząc z przerażenia
#1208
Napisano 25 lipiec 2021 - 04:33
#1214
Napisano 07 sierpień 2021 - 00:12
Cześć,
Mam na imię Arek, ale znajomi często wołają do mnie Aro i jestem z Tychów(Śląsk).
Od niedawno bardzo mocno zaczęła interesować mnie motoryzacja(czego nikt się nie spodziewał z moich znajomych, a w szczególności ja sam ).
Zaraz po zrobieniu prawa jazdy i zakupie pierwszego samochodu jakim jest Mazda 3 BL z mocniejszym silnikiem o pojemności 2.0l 151km zostałem skutecznie zarażony kulturą JDM przez znajomych, którzy obracają się dłuższą chwile w tym światku.
Moim pierwszym samochodem miał być RX-8 co miało być ziszczeniem mojego zakorzenionego od dziecka marzenia, ale rozum wziął górę... przynajmniej na jakiś czas
W chwili obecnej po krótkim czasie, bo niespełna 8 miesiącach zaczęło mi brakować mocy, zajawka zaczęła coraz bardziej kwitnąć i podjąłem decyzję o zmianie samochodu na coś innego.
Początkowo miał być to nadal FWD o mocniejszym silniku tj. Mazda 3 BL MPS lub Honda Civic TypeR VIII gen. Jednakże padło: "Dobra, jak nie teraz to nigdy" i zacząłem zgłębiać wiedzę o RX-8 i jego zakupie. Wiedza nie jest może dość duża, ale wciąż się uczę.
W chwili obecnej dogaduje szczegóły w sprawie budowy swapa na K20A9. Dlaczego swap? Właśnie dlatego, że chcę by samochód spełniał się jako daily, czyli był po prostu trwalszy niż sam wankl(+ewentualne amatorskie próby na torze)i bym mógł się nim zawsze cieszyć, nie zamykając sobie drogi na modyfikacje w postaci zwiększenia mocy kiedy jej ponownie zabraknie w budzie w którą, nie będzie mi szkoda wrzucić dodatkowego przysłowiowego worka pieniędzy, hehe.
W wolnym czasie trenuję parkour, akrobatykę sportową, zajmuję się hobbistycznie fotografią oraz kręcę yoyo.
Jak też dobrze widać, lubię też dużo pisać i gadać, więc zawsze jestem chętny na jakieś wspólne wypady.
Pzdr!
Użytkownik Arcz3r edytował ten post 07 sierpień 2021 - 00:26
#1215
Napisano 07 sierpień 2021 - 10:52
#1216
Napisano 07 sierpień 2021 - 12:17
Pamiętaj tylko, aby nie ruszać maglownicy by właściwości jezdne się nie pogorszyły.
Zajrzyj też do giełdy, bo jest tam SWAP zrobiony z głowa.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam
yasko
wole umrzeć jak dziadek maleńkiego, spokojnie we śnie a nie jak jego pasażerowie krzycząc z przerażenia
#1217
Napisano 07 sierpień 2021 - 14:18
Uwielbiam jeździć wanklem, ale przy dużych przedbiegach ten silnik wypada tragicznie. Można wydawać 30k rocznie na paliwo i co 3 lata robić rewizję, ale równie dobrze można palić gotówkę ogrzewając dom.
Pamiętaj tylko, aby nie ruszać maglownicy by właściwości jezdne się nie pogorszyły.
Zajrzyj też do giełdy, bo jest tam SWAP zrobiony z głowa.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Bez obrazy ale wymówki słyszę co chwilę od ludzi na siłowni W sumie cieszę się że mazda walczyła z silnikiem rotacyjnym tak długo, zawsze mogli powiedzieć " po co wydawać kupę siana na nierentowny silnik i auto, skoro przecież równie dobrze można produkować tylko silniki tłokowe" Na szczęście myśleli inaczej i mamy możliwość zasmakować tego auta właśnie dzięki braku takich porównań Wiadomo iż gotówka to wyznacznik w wielu sytuacjach ale jeśli możesz, to czemu nie?
#1218
Napisano 07 sierpień 2021 - 17:55
Kolega chce robić swapa to niech robi. Powinien tylko wiedzieć że dobrze zrobiony SWAP to około 20k, rewizja trochę wiecej niz połowa. Aby systemy mazdy działały musi być komp od mazdy i coś pomiędzy ecu nowego silnika a kompem mazdy. W razie awarii zwykły mechanik się może nie podjąć próby naprawy.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam
yasko
wole umrzeć jak dziadek maleńkiego, spokojnie we śnie a nie jak jego pasażerowie krzycząc z przerażenia
#1219
Napisano 07 sierpień 2021 - 19:55
Czyli Twoim marzeniem nie było auto rx8 lecz jego sylwetka. Tak wnioskuję z Twojego opisu Nie wiem dlaczego uważasz że aby rex był daily lub trwalszy, należy wykonać swap. Jeżdżę tą padaczką trochę czasu, dzień w dzień, nakręcone 190k. Jedynie co Cię ogranicza to pojemność portfela Nie konstrukcja wankla Ale każdy ma swoją wizję i przekonania, a ja lubię je łamać Witamy i powodzenia z rexem
Doszedłem po prostu do wniosku, że mając wankla, mógłbym mieć nie lada problem z serwisowaniem tego i niezłą ruletkę, jeśli chodzi o przebieg silnika patrząc po postach na forum różnych osób czy też czytając na grupie facebookowej, stąd właśnie pomysł by zachować przynajmniej samą sylwetkę wozu
Podoba mi się takie podejście, bo wymusza spojrzenie na pewne sprawy w inny sposób.
Uwielbiam jeździć wanklem, ale przy dużych przedbiegach ten silnik wypada tragicznie. Można wydawać 30k rocznie na paliwo i co 3 lata robić rewizję, ale równie dobrze można palić gotówkę ogrzewając dom.
Pamiętaj tylko, aby nie ruszać maglownicy by właściwości jezdne się nie pogorszyły.
Zajrzyj też do giełdy, bo jest tam SWAP zrobiony z głowa.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Właśnie już kontaktowałem się z kolegą z forum w sprawie tego swapa na k20z4, a nawet byłem u niego na miejscu w Poznaniu w poniedziałek(02.08.21)właśnie by go obejrzeć i nawet zakupić.
Niestety układ chłodniczy w nim niedomagał(co podobno było związane jego ostatnią wizytą u mechanika) i był zapowietrzony, przez co temperatury wbijała silnik w tryb awaryjny, a sam samochód wyrzygiwał płyn chłodniczy. Mam nadzieję, że sprawa się u niego rozwiąże pozytywnie i samochód wróci do kondycji, ale niestety raczej na niego się już nie zdecyduję
Użytkownik Arcz3r edytował ten post 07 sierpień 2021 - 22:14
#1220
Napisano 07 sierpień 2021 - 21:48
Ach Ci zakompleksieni ludzie, którzy mają więcej pieniędzy, cały czas coś udowadniają 😁😆😅 Fakt temat odbiega i to strasznieOdchodzimy od tematu. Można kupić diesla aby dojeżdżać 2km do pracy, robić elektrykiem trasy po 400 km tylko po co? Udowodnić cis czy leczyć kompleksy autem? Technologia rx ma prawie 20 lat, dziś z 2.0 można mieć 2 razy tyle mocy przy podobnym spalaniu. Silnik rotacyjny umarł i tyle. Nie będzie go nawet w mx30 jako range extender.
Kolega chce robić swapa to niech robi. Powinien tylko wiedzieć że dobrze zrobiony SWAP to około 20k, rewizja trochę wiecej niz połowa. Aby systemy mazdy działały musi być komp od mazdy i coś pomiędzy ecu nowego silnika a kompem mazdy. W razie awarii zwykły mechanik się może nie podjąć próby naprawy.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych