Skocz do zawartości

Zdjęcie

DIY: Zalanie silnika

Co zrobić jak zalejemy silnik

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1
Wojtex16

Wojtex16

    Maniak

  • Moderators
  • 3069 postów
  • SkądKatowice
  • Samochód:Była już RX-8

Jeśli zgasiłeś silnik na zimnym, potem cały czas kręci i nie chce odpalić. To można spróbować kręcić rozrusznikiem odcinając paliwo, dzięki temu z komór wyrzucimy niespalone paliwo.

 

Są na to 2 sposoby:

 

A. Ten jest najprostszy, bo nie dotykasz maski w ogóle.
1. Przekręcamy zapłon żeby zapalił się licznik oraz wszystkie kontrolki.
2. Wciskamy pedał gazu do podłogi (czyli do końca).
3. Kręcimy rozrusznikiem przez 10 sekund i przestajemy, czekamy chwile i znów powtarzamy tą czynność i tak 3 razy.
4. Próbujemy odpalić normalnie samochód.

5. Jak odpali to trzymamy koło 3 tys. obrotów przez chwilę.

B. Ten sposób jest już trudniejszy, bo wyciągamy bezpiecznik z pod maski w skrzynce bezpieczników.
1. Otwieramy maskę.
2. W skrzynce bezpieczników po prawej stronie szukamy bezpiecznika nr. 24 o nazwie: FUEL PUMP (patrz pod obudową bezpieczników jest opisane co i jak) i go wyciągamy.
3. Kręcimy rozrusznikiem przez 10 sekund i przestajemy, czekamy chwile i znów powtarzamy tą czynność i tak 3 razy.

4. Wkładamy bezpiecznik z powrotem na miejsce.
5. Próbujemy odpalić normalnie samochód.

6. Jak odpali to trzymamy koło 3 tys. obrotów przez chwilę.

UWAGA!!!
Zanim będziemy wykonywać tą czynność, upewnij się, że masz naładowany akumulator. Jeśli masz słaby, załaduj go na noc i rano walcz.

 

 

Gronek napisał też ciekawą poradę odnośnie zalania silnika:

Na wstępie należy powiedzieć czemu nasze silniki się zalewają. 

Świece zapłonowe są w  zagłębieniach żeby nie oberwały przelatującym apexem. Ich położenie sprawia, że jeżeli w zagłębieniu tym nazbiera się paliwa to świeca zostaje zalana i nie jest w stanie wytworzyć iskry. 

Objawia się to tym, ze silnik nie odpala i czuć mocno paliwem w okół auta.

post-10-0-78643200-1478421745.jpg

Usilne ciągłe i bezmyślne kręcenie silnikiem powoduje tylko pogorszenie sytuacji ponieważ tylko dolewamy paliwa do zalanej komory. Pozostawienie auta na dłuższy czas też nic nie da bo paliwo jest wymieszane z olejem i syfem a komora bardzo szczelna więc nie odparuje. W silniku Wankla świeca jest poziomo więc to też nie spłynie jak w tłokowcu gdzie zazwyczaj świeca jest pionowo elektrodą w dół. 

Należy też powiedzieć, że nawet nowy silnik w nowym aucie, z nowym aku, rozrusznikiem itp moze się zalać. Przyczyn jest wiele ale to nie o tym jest film :)

Co w takiej sytuacji począć  ?

Mamy na to 3 sposoby, które po kolei należy wykonać. Żaden z nich oczywiście nie pomoże w przypadku defektu zapłonu, rozrusznika, akumulatora czy silnika..

 

Sposób nr. I

Producent wiedział już od lat o problemie zalewania więc w RX8 jest procedura wietrzenia. 

Należy upewnić się, ze akumulator jest naładowany i sprawny. Idealnie jak podepniemy sobie drugie auto na kablach zapłonowych żeby mieć pewność, że nam prądu nie zabraknie.

1. przekręcamy na zapłon kluczyk i wciskamy pedał gazu w podłogę i sprzęgło. Sprzęgło po to zeby nie musiał rozrusznik kręcić skrzynią i miał łatwiej a gaz to właśnie jest ta procedura. W momencie kiedy kręcimy rozrusznikiem i pedał gazu jest wciśnięty do końca komputer całkowicie odcina paliwo. 

Kręcimy więc nie więcej jak po 5-7 sekund i powtarzamy to 3-5 razy. Będziemy słyszeli jak silnik "głucho" kręci i nie odpala. O to chodzi. 

 

2. Teraz puszczamy gaz i próbujemy normalnie odpalić z tą różnicą, ze jak załapuje to delikatnie pomagamy gazem. Ale to bardzo delikatnie.

 

3, Jak już odpali to podtrzymujemy gazem zeby nie zgasł do momentu kiedy ustabilizują się obroty. Nie przekraczamy 2500 - 3000 obrotów. Tak tylko żeby nie zgasł. Za autem zrobi się siwo bo bedzie wypalać sie nadmiar paliwa. Zostawiamy na spokojnie auto do nagrzania i dalej powinno być już ok.

 

 

Sposób II

Kiedy zawodzi pierwszy sposób to:

1. Wykręcamy tylko dolne świece oznaczone "L". Górnych "T" nie ruszamy i nie zdejmujemy z nich fajek.

2. Odpinamy wtyczki cewki pierwszej i trzeciej od przodu auta licząc. (Jak ich nie odepniemy to się z nimi pożegnamy)

3. Lecimy punkt 1. ze sposobu pierwszego. Będzie słychać strzały ale spokojnie tak ma być.

4. Wkręcamy świece, zapinamy kable i wtyczki cewek

5. Lecimy punkt 2 i 3 sposobu pierwszego. 

 

 

Sposób III

Jest to najbardziej ryzykowny sposób i robicie na własna odpowiedzialność kiedy zawiedzie pierwszy i drugi.

Lina, drugie auto i holujemy. Zapłon włączony, drugi bieg i powoli puszczamy sprzęgło tak zeby zaczął się kręcić silnik. Nie strzelamy ze sprzęgła jak niewyżyty drech w beemie bo może pier..olnąć tryb ustalający rotor i koniec z wożeniem doopy pod gimbaze.

Holujemy z taką prędkością żeby silnik na holu nie przekraczał 3000 obr max. 

Postępujemy z gazem jak w pkt 1 i 2 sposobu pierwszego tylko uważamy żeby nie najechać na pojazd holujący. Jak odpali to wyrzucamy na luz i kiedy podtrzymujemy prawą nogą gaz to hamujemy lewą. 

Lebiegi bez pojęcia i koordynacji uprasza się o nie robienie sposobu III  bo szkoda przodu waszego wozu i tyłu pojazdu holującego. 

 

Jak to nie pomaga to zostaje warsztat bo coś jest uszkodzone.

 

Tyle 

Pozdrawiam



#2
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 6947 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,
Oto pierwszy odcinek z całej serii poradników , które przygotowaliśmy specjalnie dla was. Ponieważ nie zawsze jesteśmy w stanie pomóc wam na odległość to mamy nadzieję, że dzięki nim nie będziecie musieli szukać pomocy tam gdzie dostajecie sprzeczne informacje i uda wam się samemu rozwiązać podstawowe problemy z autem, z którymi nie trzeba udawać się do wyspecjalizowanych warsztatów.

 


Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#3
Wojtex16

Wojtex16

    Maniak

  • Moderators
  • 3069 postów
  • SkądKatowice
  • Samochód:Była już RX-8
Oprócz pedału gazu to bym jeszcze wcisnał sprzegło poczas kręcenia silnikiem, żeby silnik miał łatwiej :)

#4
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 6947 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,
Jak byś miał rexa 😂😂😂
  • kaj1990 lubi to
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy