Panowie. Mam dylemat, pewnie nie jako pierwszy tutaj i nie ostatni.
Przebywam obecnie jeszcze przez chwile w USA i znalazlem calkiem niezla oferte na zakup wersji r3.
z transportem wyjdzie mi 35 tys pln.
Rok produkcji 2009, przebieg 60k mil.
W poniedzialek bede znac wyniki kompresji.
Przechodzac do puenty. Od ok roku mam nieprzyjemna sytuacje z moim pierwszym RXem z 2004 r. Pech chcial ze zdecydowalem sie na montaz lpg. Silnik zdupcył się jednak podczas pracy mechanika ktory zakladal mi instalacje wiec od roku chędożę się z ubezpieczycielem mechanika, ktory odmawia mi wyplaty odszkodowania. Za chwile sprawa trafia do sądu I czekam na pozytywne rozstrzygniecie. Chociaz generalnie stracilem calkowicie szacunek do wymiaru sprawiedliwosci I sposobu jego funkcjonowania w dzisiejszych realiach.
Paradoksalnie, rozterki i telanowela z poprzednim RXem, powinne mnie zniechecic do rozwazania jakiegokolwiek zakupu z rotorem pod maska.
Rozgladam sie za roznymi autkami w tej chwili, ale jakkolwiek fajny samochodzik by to nie byl - nie wzbudza we mnie takich emocji jak RX. Po tygodniach rozkmin - zdecydowalem ze wole kupic kolejnego RXa - niz nabyc auto z kategorii 'zdroworozsadkowy' I zalowac ze nie mialem jajec do spleniemoa swoje marzenia. I w sumie jesli nie teraz to nigdy.
Jak wiec spadac to z wysokiego konia -, padlo na wersje r3. Rzekomo gwarantujaca lepsza zywotnosc jako wersja poliftowa. Naczytalem sie juz setek stron forum, tego jak i amerykanskich - I niestety ciezko o namacalne dowody dotyczace lepszej zywotnosci.
Ekspertami w tych kwestiach zakladam że powinni byc, obecni na tym forum lekarze od serduszek RXów / Rotorolodzy / rotacyjne anioły opatrznosci czy jakkolwiek wypada ich nazwac. Ale rozumiem tez ze na naszym lokalnym rynku wersje R3 sa rarytasami i ciezko o jednoznaczne wnioski na podstawie ubogich statystyk.
Jak wyszperalem informacje, serwis wersji poliftowych, moze byc drozszy od wersji pierwotnych. Bije sie wiec z myslami czy R3, jako jedyne auto ( w cenie do 40k z kompresja przyjmijmy w granicach 7-7.5) to OPLACALNY zakup. Ze jest nieracjonalny jak zakup jakiegokolwiek RXa - to doskonale wiem.
Nie wiem w zasadzie po co to pisze. Chyba potrzebuje sie wygadac, moze uslyszec jakis glos rozsadku . Wku%@$ia mnie juz moja obecna sytuacja z RXem (zapewne jak i Gronka, pod dachem ktorego pisane sa kolejne odcinki telanoweli pt "biegły sądowy")
Moi przyjaciele pukaja sie w leb ze znowu chce sie pchac w RXa I w tej cenie wciskaja mi beemki 330. Albo Mustangi. I nie wiem naprawde nie wiem jak mam im wytlumaczyc ze to fajne propozycje i fajne auta. Ale jedyna i najwieksza ich wada jest to ze nie robia *braaaaam*.
Wracajac ponownie do puenty.
R3 z przebiegiem 60 k mil - jak to ugryzc.
#1
Napisano 06 sierpnia 2017 - 05:14
#2
Napisano 06 sierpnia 2017 - 06:56
niestety nikt ci gwarancji nie da, ze r3 bedzie duzo wytrzymalsze, side exhaust port generuje duzo ciepła które ubija side sealsy, dodatkowa smarowniczka poprawia sytuacje w centralnej części komory spalania, ale to nadal side port co do naprawy to fakt jest dużo droższa, chocby przez housingi których u nas na rynku wtórnym nie ma i w razie "W" trzeba kupować nowe. rarytas jest to nie wątpliwy, ładna linia, usztywniona karoseria wzgledem poprzedniczki, wnetrze recaro, ogolnie jak na nią zachorujesz to racjonalizm nie pomoże, ale rozumiem kwestie wygadania sie, sam czasem potrzebuje, ale na tym forum zbytnio nie znajdziesz osob z wiedza techniczną na temat r3 chyba oprócz Gronka z którym jak widze masz dobry kontakt.
fajna pewna sztuka stoi w polsce u forumowego "niemca"
jak chcesz mieć pewność co do wytrzymałości to bier rx7 FD3S o ile ci sie podoba i w budżecie sie mieści a wiem ze z anglii mozna dostac czarną za 5 tys funa odpalającą, do naprawy, ciekawe jak to wyglada w usa
#3
Napisano 06 sierpnia 2017 - 09:06
Marzenia są po to, aby je spełniać. Byle by mierzenie nie zmieniło się później w problem, przez który nie możesz spać. na forum nie usłyszysz odpowiedzi kupuj ani nie kupuj sam musisz wiedzieć na co cię stać. Przy rx8, jak i normalny tak i rx8 jest zawsze ogromne ryzyko, a tym bardziej kupując na odległość jak już pisali nawet sprawdzenie kapry nie daje ci pewności ile to pojedzie. i z tego, co wiem to faktycznie remont kosztuje więcej niż w normalnej.
Ale w końcu to Auto, którego nie widzisz na ulicach na co drugich świtlach.
#4
Napisano 06 sierpnia 2017 - 14:36
taak, napisalem juz do niemca.
Jesli tam ma oferte aktualna, pewnie mialbym mniejszy dylemat. Co prawda szara wersja, a mi po nocach sni sie ta niebieska erka. ale tez piekna
Wlasnie - co to znaczy w praktyce 'droższy remont'. Jesli przyjmiemy hipotetycznie , ze w standardowym RXie co 100 tys km, trzeba wydac 10 tys zl na odnowienie pieca, o ile moze byc drozsza zabawa w remont z wersja poliftowa? o jakich wartosciach mowimy? 20, 50, 100, 200 % ?
#5
Napisano 06 sierpnia 2017 - 14:59
Niestety w większości części z przedliftowej nie pasują do r3. Nawet silnik jest inny, skrzynia biegów inna. Więc remont pewnie będzie droższy w r3.
Mazdy RX8 R3 są fajne, ale trzeba się liczyć, że ciężej jest z częściami, droższe itd. bo jednak mniej ich wyprodukowano niż rx8 przedliftowych
#9
Napisano 07 sierpnia 2017 - 06:36
Co do samego zakupu to ja popieram pomysł i myśle że nawet i finansowo wyjdzie w miarę opłacalnie.
Ważne żeby to była R3 a nie tylko polift.
Teoretycznie silnik powinien zrobić te 150-200 ale tak naprawdę nikt ci tego nie zagwarantuje.
#10
Napisano 07 sierpnia 2017 - 15:39
no i wszystko juz jasne decyzja podjeta, trzeba tylko wybrac dobra oferte. Dzieki Panowie, jak zwykle pomoc na forum nieoceniona.
Prawie wszystko.
Sa tez na rynku wersje r3 w automacie. Czytalem na forach ze o ile automat w wersji S1 jest nieco dupny, malo dynamicznie wrzuca biegi - o tyle automaty w wersji poliftowej sa juz bardziej przyjemne.
Nie mam nic przeciwko teoretycznie wobec automatow w autach - pytanie tylko czy w przypadku r3 traktowac to jako "niuans". 20 KM mniej moge przebolec
#11
Napisano 07 sierpnia 2017 - 17:25
Czytalem na forach ze o ile automat w wersji S1 jest nieco dupny, malo dynamicznie wrzuca biegi - o tyle automaty w wersji poliftowej sa juz bardziej przyjemne.
W wersji S1 od 2006 były już montowane skrzynie 6biegowe automat, więc już to jedzie. Wcześniejsze roczniki miały 4 biegi i to była porażka.
#12
Napisano 07 sierpnia 2017 - 17:58
moja lalka: http://forum.rxklub....+biały +samuraj
#13
Napisano 07 sierpnia 2017 - 19:06
dikej a policzyłeś opłaty ? Jak wyjdzie na gotowo 50 to będzie dobrze
#15
Napisano 07 sierpnia 2017 - 21:56
https://www.mazdausa...s/specs_RX8.pdf
Chociaż inne źródła faktycznie wykluczają w R3 automat. Ciekawe, skąd takie info w niektórych folderach się wzięło... może chcieli, ale nie zdążyli?
Inną ciekawostką jest fakt, że najdroższa nie była R3, tylko GT z automatem.
- Paweł.Gołembiewski lubi to
#16
Napisano 08 sierpnia 2017 - 09:48
moja lalka: http://forum.rxklub....+biały +samuraj
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: r3
RX Forum →
Nasze Auta →
Mazda rx-8 →
RX-8 R3 LHD Sparkling BlackNapisany przez Frosty , 25 sty 2021 rx8, r3, lhd, black |
|
|
||
Giełda →
Sprzedam →
Archiwum →
[RX-8] 2009 *polift* wer. R3Napisany przez tefi , 27 lis 2018 r3 |
|
|
||
Giełda →
Sprzedam →
Archiwum →
[RX-8] Dyfer R3 4.77Napisany przez pinky , 06 lis 2018 dyfer, r3, rev service i 1 więcej |
|
|
||
Giełda →
Sprzedam →
Archiwum →
[RX-8] spojler od wersji poliftowej R3 (lotka)Napisany przez tefi , 20 wrz 2017 r3, spojler, lotka |
|
|
||
RX Forum →
Nasze Auta →
Mazda rx-8 →
bialostocka Koala R3Napisany przez tefi , 28 sie 2017 R3, rx8 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych