Skocz do zawartości

Zdjęcie

Czarna Kata z Podlasia

Kata RX-8 Podlaskie Czarna

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#1
MizuNeko

MizuNeko

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 439 postów
  • SkądCzarna Wieś Kościelna
  • Samochód:Mazda RX8 HP 231km? Czorna / VW Passat B5 1.9TDI Kombi
Witam.
W końcu znalazłem chwilkę czasu na opisanie mojego auta, jest to mazda rx-8 wersja HP z 2004roku.

A więc zaczynając od początku, Rex'a nabyłem 29.04.2018roku od znanego wszystkich Kojota (mniej lub bardziej lubianego).
Karoseria miała przebieg 225910km a sam silnik ( jak podał sprzedający) ok. 67tyś. km. Autem pocieszyłem się miesiąc, robiąc w tym czasie niecałe 3000km (228897km karoseria).
Poprzedni właściciel twierdził że jest wstawiony przelot, filtr K&N oraz cewki LS. (nie zgadza mi się tylko przelot bo wspawanie rurki w miejsce kata nie uważam za wstawienie przylotu..)

Auto odstało troszkę czasu, w międzyczasie wyjąłem silnik. Padły panewki i tylni rotor. Dokupiłem drugą z silnikiem bez papierów aby przełożyć z niej silnik ale tam w misie znalazłem troszeczkę opiłków. Decyzja padła, rozbieramy.

Razem z Arkadzikiem i Kacprem rozebraliśmy silnik, okazało się że jest w dobrym stanie, panewki nosiły lekkie znaki użytkowania (oczywiście bez miedzi), padła decyzja o składaniu silnika na "gorszych" częściach i zostawieniu tych dobrych na złożenie dobrego pieca z nowymi panewkami, apexami itd.

Kupiliśmy z Kacprem silnik LP z którego do mnie poszedł wał (który użyliśmy teraz) i rotory (które będą użyte w kolejnym silniku).
Dnia 7.12.2018r. złożyliśmy z Kacprem (i jego kolegą którego imienia nie pamiętam) silnik z:
-lekko porysowanych housingów z pierwszego silnika
-planowanych płyt bez azotowania z pierwszego silnika przednia płyta , środkowa i tylna z drugiego silnika
-ładnego wału z lekkimi śladami używania
-rotorów z drugiego silnika
-nowych uszczelek wodnych

W dniach 8-9.12.2018r. włożyłem silnik i złożyłem auto, odpaliło bez problemu.

Zrobiłem autem 320 km na dzień dzisiejszy 16.12.2018r. i paliło ładnie na ziemnym/ciepłym, ale na ciepłym (jak ssanie już nie działało) to gdy schodził z obrotów to falowały obroty i przygasał, a nawet czasem gasł. (wstawiłem filmik w temacie falujących obrotów).
Dziś (16.12.2018r.) odpaliłem auto i po paru sekundach zgasło nagle (a pracowało na ssaniu na 2k RPM), przyjechali chłopaki (Arkadzik i Kacper) Doszliśmy że to odpiął się przewód paliwowy od głównych wtrysków, zmieniliśmy ten przewód. Przy okazji zmieniliśmy dolot na oem (z czerwonej bez papierów), cewki na oem (z czerwonej bez papierów) oraz przeczyściliśmy: przepływke, przepustnice i wtyczki do kompa (wszystko za radą Gronka, dzięki btw).
Po odpaleniu i nagrzaniu silnika auto chodzi ładnie i równo, nie faluje i nie przygasa. Dzięki chłopakom za pomoc. (Kacper oddaj 10mm!! xd)
Jutro jadę do Arkadzika po filtr powietrza do puchy.

Co do planów względem auta to powiem tak..
Auto kupione do zabawy, troszkę na ulicy ale głównie na tor. Jak to zgrabnie ujęli chłopaki że auto będzie do "kata".
Jeśli uporam się z problemami mechanicznymi (nie działa wspomaganie) to wezmę się za blacharkę...
A potem? Któż to wie, czas pokaże, mam nadzieję że będzie więcej modyfikacji niż napraw. ;p

Dzięki za dotarcie do końca tego nudnego wykładu ;p
2783f9a79aba53e55790a38241fab58a.jpg5485012f5041af9a750ed384616efa3d.jpg6ffc233d9bd50d1eea6300ca9477b30f.jpg97937e64ac8bd448b4535d20a33a3cce.jpg627a5b14425f05318cbcbe4f907d62c7.jpg7c875c3710cce4dc9b65a547c08d3cd8.jpg6029879d3b91fa9c6a110cbe6473e1cb.jpge672ca1c789b783e65dab37f862e095e.jpg

Użytkownik MizuNeko edytował ten post 16 grudzień 2018 - 17:53

  • Plantator i Ravi lubią to

#2
kaj1990

kaj1990

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 535 postów
  • SkądMilicz
Kibicuje, ale dopiero jak będzie lato to się dowiesz czy wszystko jest ok.. Bo teraz w takich temp ciężko zmeczyc dogrzac silnik... Chyba że kompresję zmierzysz ;) no oby było git wszystko ;)

#3
MizuNeko

MizuNeko

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 439 postów
  • SkądCzarna Wieś Kościelna
  • Samochód:Mazda RX8 HP 231km? Czorna / VW Passat B5 1.9TDI Kombi

Kibicuje, ale dopiero jak będzie lato to się dowiesz czy wszystko jest ok.. Bo teraz w takich temp ciężko zmeczyc dogrzac silnik... Chyba że kompresję zmierzysz ;) no oby było git wszystko ;)

Co do kompresji, dobrze że wspomniałeś. Według tabelki ma 6.9 na drugim oraz 7.4 na pierwszym housingu. Także troszkę pojeździ. Po nowym roku zabiorę ją na tor w Białymstoku to się okaże jak ona lata (i jaki ze mnie kierowca) ;)

Wysłane z mojego Lenovo K10a40 przy użyciu Tapatalka

#4
arkadzik

arkadzik

    HajPałer Streeetporteed

  • Użytkownicy
  • 1036 postów
  • SkądBIA
  • Samochód:Rx8 HP

Aby wszystko grało. Troszkę serca włożyłeś już w to auto! Powodzenia. PS. zmień maskę, chyba że lubisz mieć silnik pływający w wodzie ! ;). Pamietaj czerwoną mogę zagipsować i zawrapować :D 



#5
kaj1990

kaj1990

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 535 postów
  • SkądMilicz
Czyli jest bardzo fajnie skoro jest jak piszesz 😀

#6
Boris86

Boris86

    Boss of Snake Pit

  • Użytkownicy
  • 1952 postów
  • SkądŁódź
  • Samochód:RX-8 LP, HP & V12, EUNOS COSMO, 323 BG KLV6, 300ZX STROSEK, Viper GTS, Cuda TT, 523i, 325i E30 Cabrio
Co to za dziwne uszczelki płaszcza.
Kibicuje, kibicuje. Ciekawe jak długo bedzie miał ochotę śmigać bez azotowania plate'ów.

CZĘŚCI DO MAZDY RX-8 i silników RENESIS 13B MSP :) Szukasz? --> Pisz!
ZESTAWY NAPRAWCZE DO KOMPRESORÓW EATON--> info PW.


#7
kaj1990

kaj1990

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 535 postów
  • SkądMilicz
Też mam zielone zamienniki... Z Grecji... Jak się nie mylę...

#8
MizuNeko

MizuNeko

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 439 postów
  • SkądCzarna Wieś Kościelna
  • Samochód:Mazda RX8 HP 231km? Czorna / VW Passat B5 1.9TDI Kombi
Kaj1990 dobrze kojarzysz. Zamienniki z grecii. Podobno lepsze niz ori i mozna rozkladac/skladac na nich wielokrotnie.

Boris86 dopóki nie złoże drugiego pieca. Części główne mam. Muszę dokupić części eksploatacyjne. Ale to co najmniej w nestępnym roku. ;)

Wysłane z mojego Lenovo K10a40 przy użyciu Tapatalka

#9
kaj1990

kaj1990

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 535 postów
  • SkądMilicz
Skad info ze można na nich składać wielokrotnie?

#10
MizuNeko

MizuNeko

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 439 postów
  • SkądCzarna Wieś Kościelna
  • Samochód:Mazda RX8 HP 231km? Czorna / VW Passat B5 1.9TDI Kombi
Od Kacpra. A on pewnie z neta. Może forum zagramaniczne.;)

Wysłane z mojego Lenovo K10a40 przy użyciu Tapatalka

#11
kaj1990

kaj1990

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 535 postów
  • SkądMilicz
Nie wiem czy chciałbym ryzykować podobno są lepsze jak OEM ale ryzyko spore... Żeby dwa razy zakladac

#12
MizuNeko

MizuNeko

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 439 postów
  • SkądCzarna Wieś Kościelna
  • Samochód:Mazda RX8 HP 231km? Czorna / VW Passat B5 1.9TDI Kombi
Nie mów o wielkim ryzyku jeśli nie widziałeś uszczelek po rozebraniu. (I nie mówie tego ze złością czy cuść)
Trzeba by rozebrać i jeśli się nie porwą (jak oem) to włożyć w housingi i zobaczyć czy wystają ponad płaszczyznę. Jeśli tak to będą trzymać. :)

Wysłane z mojego Lenovo K10a40 przy użyciu Tapatalka

#13
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7167 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,
Że tak powiem ...... Ja pitole 😥
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#14
MizuNeko

MizuNeko

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 439 postów
  • SkądCzarna Wieś Kościelna
  • Samochód:Mazda RX8 HP 231km? Czorna / VW Passat B5 1.9TDI Kombi

Że tak powiem ...... Ja pitole

A do czego się odnosisz? ;)

Wysłane z mojego Lenovo K10a40 przy użyciu Tapatalka

#15
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7167 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,

A do czego się odnosisz? ;)

Wysłane z mojego Lenovo K10a40 przy użyciu Tapatalka

Do całej historii. Tam że piec na chwilę złożony to wiem choć tego rotora to było doczyścić chociaż do zdjęcia heheh.

Jestem mega ciekawy ile to na tym szlifie wytrzyma. Tak patrząc na fotki to chyba na płycie można było jak na harfie grać taka chropowata :)  Wał fioletowy :) Jakąś gęściochę zalej , żeby panwi nie zaorało bo chłodnic szkoda. 

Najlepsze jest to, że pewnie na złość będzie jeździło i jeździło .   Te zielone uszczelki jak nie będziesz chłostał do zagotowania to pojeżdżą. Oby bocznych apexów nie zjadło od płyt to polata jeszcze długo. 


Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#16
MizuNeko

MizuNeko

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 439 postów
  • SkądCzarna Wieś Kościelna
  • Samochód:Mazda RX8 HP 231km? Czorna / VW Passat B5 1.9TDI Kombi
A więc tak. Rotora nie czyściłem bo zamierzam go w aucie wyczyścić.(wypalić)
Płyta nie była chropowata, może na zdjeciach tak wyszło? (Chyba że gładkiej nie widziałem ;p )
Ogólnie mam nadzieję go rozebrać zanim padnie więc hyłby wgląd co i jak, i na co wzracać uwagę.
Te uszczelki (podobno) mają wytrzymać większą temperaturę.
A temperatura będzie duuuuża bo auto będzie na wysokich obrotach chodziło, oczywiście po rozgrzaniu.
Więc będę wstawiał czujnik temp. oleju żeby wiedzieć kiedy można go kręcić.

Kojot mi mówił żeby jeździć do 4k obrotów do rozgrzania (do tej pory chyba dobrze), ale mówił żeby patrzeć na temp. płynu chłodniczego. xD
A od Arkadzika (ma czujnik temp. oleju) wiem że olej dużo dłużej się grzeje. ;)

Wysłane z mojego Lenovo K10a40 przy użyciu Tapatalka

#17
kaj1990

kaj1990

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 535 postów
  • SkądMilicz

Nie mów o wielkim ryzyku jeśli nie widziałeś uszczelek po rozebraniu. (I nie mówie tego ze złością czy cuść)
Trzeba by rozebrać i jeśli się nie porwą (jak oem) to włożyć w housingi i zobaczyć czy wystają ponad płaszczyznę. Jeśli tak to będą trzymać. :)

Wysłane z mojego Lenovo K10a40 przy użyciu Tapatalka


Ja też nie mówiłem tego ze złością tym bardziej że mam takie same ;p no zobaczymy może ktoś kiedyś sprawdzi ile razy można je założyć :P

#18
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7167 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,

Dokładnie tak jak mówisz z tym olejem . 

Żeby nie ciągnąć offtopu to tylko Ci powiem, że nagar sam nie zejdzie nawet jak byś płukanki robił raz w tygodniu i w krochę dawał od zmierzchu do świtu aż się rura czerwona zrobi :)  No nic . Oby chodziło jak najdłużej. Jedna i ostatnia rada wuja Toma ....  jak cacznie srać białym dymem na wysokich obrotach to nie kombinuj tylko pruj piec żeby cokolwiek odzyskać. Ten dym to nie będzie płyn a olej kiedy side seale i pierścienie się zaorają .... Posłuchaj starego wyjadacza :)   

Miłego upalania :)


Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#19
Kacpes

Kacpes

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • 225 postów
  • SkądBiałystok
  • Samochód:RX8 lp 2006

Gronku, plejty były świeżo po planowaniu, więc wżerów tam nie powinno być. A wał nie wyglądał na żywo na fioletowy, Chyba że te miejsca poza panewkę które chodzą w centralnym plejcie.
O ile plejty bez azotowaniea nie zniszczą nic to sidy miały minimalny luz. Pełnej specyfikacji pasowania ich Tobie nie dam bo znalazły się u mnie w dzień składania. Apexy miały 5.1mm po obu stronach, sprężyny były mierzone i były wysoko pow. minimalnej specyfikacji.  
Sam rotor jest uwalony, poza miejscami pod seal'e tego nie odpuściłem dla właściciela.
A u mnie po dotarciu był nagar. i patrząc po dobrej trasie wyjąłem świece i przez nie widziałem sam metal. Więc rozumiem, że z doświadczenia piszesz, tylko tu nam się zeznania nie zgadzają.
Pozdrawiam!
A Piotrek, nie zakatuj go bo będzie lipa XD

A co do uszczel wodnych, to często jest pisane, że gwarancji nie dajemy ale składamy nasze wyścigowe silniki kilkukrotnie na tych samych uszczelkach. dodatkowo już widziałem jak ludzie składali na używanych uszczelkach, jak przy rozbieraniu się nie rozciągnęły. Ale zobaczymy co będzie z tymi zielonymi.

@edit i jeszcze znalazłem zdjęcie wału jak stał u mnie, nie wygląda na fiolet, choć zdjęcie glebogryzarką robiony chyba.
Załączony plik  WP_20181204_004.jpg   93,58 KB   18 Ilość pobrań
 


Użytkownik Kacpes edytował ten post 17 grudzień 2018 - 13:07


#20
kaj1990

kaj1990

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 535 postów
  • SkądMilicz

Gronku, plejty były świeżo po planowaniu, więc wżerów tam nie powinno być. A wał nie wyglądał na żywo na fioletowy, Chyba że te miejsca poza panewkę które chodzą w centralnym plejcie.
O ile plejty bez azotowaniea nie zniszczą nic to sidy miały minimalny luz. Pełnej specyfikacji pasowania ich Tobie nie dam bo znalazły się u mnie w dzień składania. Apexy miały 5.1mm po obu stronach, sprężyny były mierzone i były wysoko pow. minimalnej specyfikacji.
Sam rotor jest uwalony, poza miejscami pod seal'e tego nie odpuściłem dla właściciela.
A u mnie po dotarciu był nagar. i patrząc po dobrej trasie wyjąłem świece i przez nie widziałem sam metal. Więc rozumiem, że z doświadczenia piszesz, tylko tu nam się zeznania nie zgadzają.
Pozdrawiam!
A Piotrek, nie zakatuj go bo będzie lipa XD

A co do uszczel wodnych, to często jest pisane, że gwarancji nie dajemy ale składamy nasze wyścigowe silniki kilkukrotnie na tych samych uszczelkach. dodatkowo już widziałem jak ludzie składali na używanych uszczelkach, jak przy rozbieraniu się nie rozciągnęły. Ale zobaczymy co będzie z tymi zielonymi.

@edit i jeszcze znalazłem zdjęcie wału jak stał u mnie, nie wygląda na fiolet, choć zdjęcie glebogryzarką robiony chyba.
WP_20181204_004.jpg


Chyba jakoś 1000km przed rozebraniem silnika robiłem plukanke... I jeśli chodzi o rotory i nagar dalej był... Przez świece wyglądało że było czysto niestety wszystko nie puści...




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy