Skocz do zawartości

Zdjęcie

RX-8 RB25DET NEO - daily driver - RADEK vel. Thunder


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
33 odpowiedzi w tym temacie

#1
Boris86

Boris86

    Boss of Snake Pit

  • Użytkownicy
  • 1 952 postów
  • SkądŁódź
  • Samochód:RX-8 LP, HP & V12, EUNOS COSMO, 323 BG KLV6, 300ZX STROSEK, Viper GTS, Cuda TT, 523i, 325i E30 Cabrio

Witam. Na prośbę mojego serdecznego kolegi Radka vel. Thunder przedstawiam wam jego RX-8 do jazdy na co dzień.


Specyfikacja auta jest następująca:

Auto zbudowane na bazie europejskiego HP.

Silnik RB25DET NEO

 

Ukł. Dolotowy:
Kolektor dolotowy z ITB pochodzący z Nissana GTR RB26
Stożek Apexi

Orurowanie dolotu 2,5-3 cale

Cooler FMIC

BOV HKS

 

Ukł. Paliwowy

Wtryski 550 z Porsche GT2

Pompa paliwa 300l/h

Aftermarkowa listwa paliwowa

 

Smarowanie:

Chłodnica oleju

Przewody w oplotach -  paliwo, olej itd.

Oil Catch tank D1
 

Ukł.Wydechowy

Wydech J-Performance końcowy + 3 cale przelot 

 

Sterowanie:

Komputer Stand Alone Link G4

AFR innovate

 

Ukł. Chłodzenia

Chłodnica Mishimoto

Wiatraki Spal

 

Ukł. Przeniesienia napędu:

Sprzęgło BMW M5 dwu tarczowe
Skrzynia Skyline GTS

 

 

Sportowe sprężyny

Customowa rozpórka na wzór seryjnej (brak na foto)

 

Felgi w zależności od nastroju Seria lub TSW 18 x 9,5

 

do  tego dokładka i chlapacze ATH, kły, nakładki na progi i słupki z wersji limitowanych.

 

Z uwagi na to że auto przechodziło kilka setupów sprężąrkowych tj GT35, GTX35, Twinsy, a teraz wróciło do Seryjnej sprężarki która powinna generować około 340KM to chwilowo brak wykresu.

Radek posiada również kilka innych JDMowych rarytasowych fur w tym drugą niebieską RX8 z RB25DET NEO ale mega fajnie zrobioną do Driftu, na całkowicie customowym zawieszeniu, Sprężarce Garetta na kulkach, EMU itd, mam zamiar namówić go do opisu jej również na forum. 

Na pisanie Radka na forum zbytnio bym nie liczył bo przy swapach RXów ma tyle roboty, że po prostu na przesiadywanie na forach czasu brak, ale od siebie mogę dodać że mimo, iż jeśli chodzi o serię RX to jestem Wanklowym ortodoksem i chętniej bym wkładał Wankle w inne auta niż Tłoki do RXów to patrząc na to auto jestem  pełen podziwu.
Będąc pod autem widać jak by wszystko było tam z fabryki.
Ingerencja w układ kierowniczy jest prawie niezauważalna i polega na innym kącie ułożenia przekładni kierowniczej z zachowaniem pełnych prawidłowych kątów Akermana, miska wygląda jak by była stworzona pod to auto, ściana grodziowa nie jest w żaden sposób cięta.
Łapy i poduszki wyglądają jak by tam je włożono w Hiroshimie.
Ale auto jest efektem kilku lat praktycznego i teoretycznego rozkminiania jak zrobić to najlepiej i obecny setup na prawdę jest którymś z rzędu.
Z mojej strony Gratulacje za projekt bo robi wrażenie mimo, że ideologicznie wolał bym tam widzieć Rotora. 

W razie pytań do Radka tel:517-528-494

Załączone pliki


  • zdu lubi to

CZĘŚCI DO MAZDY RX-8 i silników RENESIS 13B MSP :) Szukasz? --> Pisz!
ZESTAWY NAPRAWCZE DO KOMPRESORÓW EATON--> info PW.


#2
Dexell

Dexell

    Mistrz ciężkiej metafory

  • Użytkownicy
  • 1 193 postów
  • SkądLDZ
  • Samochód:Pienkny HP

Kuźwa jaki piękny porządek pod maską  :o u tego nierasowca.


Wczoraj odwiedzili mnie koledzy z RXklubu !!! ....  dzisiaj tylko pamiętam, ... że otworzyłem im drzwi


#3
eXe

eXe

    Klubowa Maskotka :)

  • Użytkownicy
  • 2 682 postów
  • SkądWłoszczowa
  • Samochód:20B

słyszałem kilka niezwykle pozytywnych opinii o Radku, podobno ma ogromną wiedzę na temat silników japońskich i że jak coś robi to robi bardzo dobrze :)

przyznam że pod maską wygląda bardzo ładnie :) rozumiem że miałeś okazję przetestować ten pojazd? jest różnica w prowadzeniu? czytałem kiedyś że przy swapach często ciężko utrzymać poprawne kąty Akermana



#4
zdu

zdu

    Nadworny Rotary Grafik

  • Użytkownicy
  • 1 610 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:3-cylindrowy hatchback
Nie wiesz Boris, czy był na ważeniu w obecnym setupie? Ciekawe też jak wygląda rozkład masy.

Z tego co widzę pojemnik na płyn do spyskiwaczy wylądował w środku albo w bagażniku. Podobnie aku.

Magiel seria?

#5
Boris86

Boris86

    Boss of Snake Pit

  • Użytkownicy
  • 1 952 postów
  • SkądŁódź
  • Samochód:RX-8 LP, HP & V12, EUNOS COSMO, 323 BG KLV6, 300ZX STROSEK, Viper GTS, Cuda TT, 523i, 325i E30 Cabrio
Tak. Magiel seria. Auto normalnie było na przeglądzie więc pewnie wydruk nacisków na poszczególne kola też był. Ale nie miałem go w ręku.
Miałem okazje przejechać sie bliźniaczym projektem z pod reki Radka, ale nie była to dzika jazda i upalanie tylko grzeczna przejażdżka po okolicy.
Różnica jest mniej więcej taka jak przy bmw z 4 i 6 cylindrówcem.
Rozkład masy oczywiście sie zmienia bo silnik zaczyna sie prawie w tym samym miejscu co wankiel ale jest ponad o połowę dłuższy i prawie 2 razy tak Cieżki, oraz wyższy znacznie.
Z drugiej strony ludzie na co dzień jeżdżą VAGami które w przypadku silników ułożonych wzdłużnie, maja silnik prawie caly przed przednią osią i maja dramatycznie gorszy rozkład niż omawiana tu 8ka i uważają że to najlepsze co mogło ich w życiu spotkać.

CZĘŚCI DO MAZDY RX-8 i silników RENESIS 13B MSP :) Szukasz? --> Pisz!
ZESTAWY NAPRAWCZE DO KOMPRESORÓW EATON--> info PW.


#6
zdu

zdu

    Nadworny Rotary Grafik

  • Użytkownicy
  • 1 610 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:3-cylindrowy hatchback

prowadziłem kilka BMW, ale wszystkie były z czterocylindrowcami, zarówno na benzynę jak i diesla. Nie mogę więc odnieść się do tego porównania ;)

 

VAGi w ośce z silnikiem zwisającym znad przedniej osi to porażka, ale umówmy się, że nie są to w większości samochody z przeznaczeniem sportowym, a co najwyżej z aspiracjami (z którymi różnie bywa).

 

A jeszcze pytanie czy ta ósemka do driftu to nie jest ta od Kalego, bo opis jest bardzo podobny.



#7
Boris86

Boris86

    Boss of Snake Pit

  • Użytkownicy
  • 1 952 postów
  • SkądŁódź
  • Samochód:RX-8 LP, HP & V12, EUNOS COSMO, 323 BG KLV6, 300ZX STROSEK, Viper GTS, Cuda TT, 523i, 325i E30 Cabrio
Nie, nie. Od A do Z robiona u Radka. Kali miał Rb26 zrobione na 2.7

CZĘŚCI DO MAZDY RX-8 i silników RENESIS 13B MSP :) Szukasz? --> Pisz!
ZESTAWY NAPRAWCZE DO KOMPRESORÓW EATON--> info PW.


#8
pawelc

pawelc

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 409 postów
  • SkądDrawno
  • Samochód:Mazda rx8 z32se

Kilka pytań ,brak ABS ,kontroli trakcji i klimatyzacji?

Sterownik od wspomagania gdzie jest?

Zbiorniczek spryskiwaczy w bagażniku?

Tak się zastanawiam i taki projekt bez elektronicznej przepustnicy abs-u w sumie jest łatwiejszy do zrealizowania a i daje sporo miejsca pod maską i wygląda to przejrzyściej ale czy to jest auto na co dzień ?



#9
Boris86

Boris86

    Boss of Snake Pit

  • Użytkownicy
  • 1 952 postów
  • SkądŁódź
  • Samochód:RX-8 LP, HP & V12, EUNOS COSMO, 323 BG KLV6, 300ZX STROSEK, Viper GTS, Cuda TT, 523i, 325i E30 Cabrio

ABS jest. Pompa pięknie mieści się "piętro niżej" oparta na podłużnicy. Sterownik do wspomy ukryty estetycznie w górze przedniego zderzaka w szczelnym opakowaniu.
Kontrola trakcji właściciel twierdzi, że jest zbędnym dodatkiem w ponad 300konnym aucie, a że po za tym upala pare innych 300-500konnych japońców to mu wierzę na słowo. Była wcześniej na kolektorze z jedną przepustnicą.
O zbiorniczek nie pytałem.


CZĘŚCI DO MAZDY RX-8 i silników RENESIS 13B MSP :) Szukasz? --> Pisz!
ZESTAWY NAPRAWCZE DO KOMPRESORÓW EATON--> info PW.


#10
pawelc

pawelc

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 409 postów
  • SkądDrawno
  • Samochód:Mazda rx8 z32se

Czyli abs jest to i oryginalny komp od silnika pewnie też do z czytywania parametrów i wyświetlania na liczniku, czy jakoś inaczej rozwiązane ?

Z tym szczelnym opakowaniem sterownika od wspomagania, może być różnie, zauważ że jest on dosyć mocno użebrowany i do puszki jest poprowadzony nadmuch z przedniej części pojazdu do chłodzenia. Pewnie da sobie radę bez nadmuchu ale szczelne opakowanie może go zabić .. to pewnie wyjdzie w praniu.

Odma puszczona w powietrze ?

Sam osobiście nie odważyłbym się jeździć w zimę bez kontroli trakcji, u siebie z około 300nm każde dodanie gazu nawet na 5 biegu powoduję reakcję tego układu

Ogólnie projekt bardzo ładnie i schludnie zrobiony ale jak miało być to auto na co dzień to z klimy nie zrezygnowałbym .



#11
HCL

HCL

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 533 postów
  • SkądPoznań
  • Samochód:Nissan Juke 1.6dig-t 230km/320nm

Jeśli można wrzucić swoje 3 grosze ;P autko szacun pod maską jak na sali operacyjnej !!

ale bez DCS/TCS nadaje się tylko na lato więc opis daily troszkę na wyrost ;P.

Boris86 z tą mocą i jazda 500+ konnymi zabawkami na slikach w lecie nie pomoże jak kiepsko na dworze ;P

Dzisiaj moją madzią nie dałbym rady kilometra ujechać bez systemów - lodowisko na asfalcie + padający gęsty mokry śnieg.

Fajnie mieć takiego hardcora ale jak na zimę ma się quattro/xdrive itd ;P


  • adamsud lubi to

#12
Gość_Mike_*

Gość_Mike_*
  • Guests
Albo grubo albo wcale ;-) fajny projekt, w końcu jakiś męski swap ;-) bardzo lubię Rb, fajnie brzmią no i mocy też jest tyle ile być powinno, dobry wóz, czekam na jakiś filmik jak to jedzie i na więcej projektów ze stajni autora ;-)

#13
thunder

thunder

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 3 postów
  • Samochód:rx8 rx7 skyline

rozporka na razie seryina.na wiosne cos z nia wymysle .



#14
thunder

thunder

    Nowicjusz

  • Użytkownicy
  • 3 postów
  • Samochód:rx8 rx7 skyline

Mike filmik wrzuce jak beda troche lepsze pogoda do jazdy.nastepny proiekt to rx8 rb25det neo do driftu prawie skoniczona.a na na wiosne chcialbym oddac koledze rx8 1uz .a tak wogule to zniknelo polowe postow :huh:



#15
adamsud

adamsud

    Boss of all Bosses

  • Użytkownicy
  • 3 051 postów
  • Skąddolnośląskie
  • Samochód:BMW 645Ci, VW Jetta A6, BMW e46 328i

... .a tak wogule to zniknelo polowe postow :huh:

W naturze nic nie ginie  :). Zmienia właściciela lub ... miejsce. Część postów została przeniesiona http://forum.rxklub....e-15#entry58132



#16
luke90

luke90

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • 241 postów
  • Samochód:Honda Accord
No proszę prosze:) hej Radoslaw:) tej to chyba u Ciebie nie widziałem, prezentuje się genialnie:D pozdro
Łukasz

Wysłane z mojego Passport przy użyciu Tapatalka

#17
KALI

KALI

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 345 postów
  • Samochód:FD/MX/13B/20B/2JZ GTE VVTI 600hp

4c28ab629c003df2med.jpg

43485cad6e25b6a9med.jpg

 

 

Witam przesyłam przykład strojonego przezemnie seryjnego nie otwieranego Neo jeśli będziesz potrzebował wiecej mocy zapraszam . 


  • eXe i natsu9 lubią to

KMS engine max power rotary.

https://www.facebook...e?ref=bookmarks

Tel.509013277  Zapraszamy 

4107d8b9f4bd30eamed.jpg


#18
MATi

MATi

    Poweeeeer!!!!

  • Użytkownicy
  • 5 813 postów
  • SkądJózefosław
  • Samochód:BMW F10 528i juesandej
A idź pan stond! Bez kozery powiem pińcset :P
  • adamsud i KALI lubią to
" If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
~Paul Walker

#19
KALI

KALI

    Gaduła

  • Użytkownicy
  • 345 postów
  • Samochód:FD/MX/13B/20B/2JZ GTE VVTI 600hp

Żeby dolać oliwy do ognia wtryski 440cc turbo t67 obx EMU + KMSowa customowa wiązka oraz strojenie  .Silnik nawet nie widział ingerencji w postaci wymiany uszczelki pod głowicą total stock from Japan.   ;)  B)


  • eXe lubi to

KMS engine max power rotary.

https://www.facebook...e?ref=bookmarks

Tel.509013277  Zapraszamy 

4107d8b9f4bd30eamed.jpg


#20
Chester

Chester

    Amator

  • Użytkownicy
  • 37 postów
  • SkądWB
  • Samochód:STI, Ibiza FR, RX-8 1JZ

Czy zostawiliście działające fabryczne zegary? Nie widzę miejsca na fabrycznego kompa od silnika, został usunięty czy przeniesiony?






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy