Użytkownik FILATEAM edytował ten post 26 listopada 2021 - 14:07
Kompresja w silniku po remoncie...
#1
Napisano 26 listopada 2021 - 14:06
#2
Napisano 26 listopada 2021 - 21:46
Kompresja bedzie wynikała ze stanu Housignów, Platów, Rotorów oraz użytych części.
Niektóre zamienniki Apexów są bardziej miekkie lub bardziej twarde niż OEM Mazda, w różnym czasie układają się z housingiem.
Tak samo inaczej na kompresje w funkcji czasu mają wpływ np 1 częsciowe cornery.
Uzyskanie parametrów nowego silnika jest właściwie niewykonalne.
A czy to będzie 7,5 bara czy moze 5,5 .... to już kwestia użytych części. Po kilkuset km - kilku tyś km ta kompresja potrafi się trochę podnieść.
CZĘŚCI DO MAZDY RX-8 i silników RENESIS 13B MSP Szukasz? --> Pisz!
ZESTAWY NAPRAWCZE DO KOMPRESORÓW EATON--> info PW.
#3
Napisano 27 listopada 2021 - 14:07
Jest to pewna koncepcaj Boris. Kiedyś chyba o tym rozmawialiśmy. Ułożenie się poszczególnych części może dać pozytywny wynik. Osobiście zastanawia mnie jeden fakt... Jakiś czas temu poskładałem silnik ze śmieci, które pozostały ze srebrnej i czerwonej RX-8 opisywanej na forum. Dałem nowe cornery oraz apexy od Mazdy. Boczne uszczelnienia pozostały, ponieważ spełniały wymogi zawarte w manualu. Housingi były lekko wyząbkowane a jeden miał mały ubytek na rancie... Silniki z których miałem śmieci nie odpalały po rozgrzaniu przy kompresji rzędu 5,5-5,8. Silnik, który powstał na starych gratach ma nalatane 3 tys. km i pali super. Auto ma moc... Ładnie pracuje. Mam nawet wrażenie, że ma lepszego kopa od Mazdy, w której mam fabrycznie nowy silnik. A teraz uwaga... Ostatni pomiar kompresji wykazał na pierwszym 5,7, a na drugim poniżej wszelkiej normy... Coś ok. 4... Ten drugi wynik zapewne spowodowany jest tym uszczerbkiem w gładzi, który jest w okolicach dolnej świecy. Wyniki złe tabelarycznie, a silnik sprawuje się dobrze. Świece suche... Pali zawsze. Ciekawe co wykażą pomiary przy 4 tys. Może się mylę, ale w silniku po remoncie kompresja nie jest zbieżna do możliwości odpalenia na ciepłym... Wygląda na trupa, a sprawuje się poprawnie... Dlaczego zatem stare silniki o lepszej kompresji nie odpalały, a ten po remoncie z lekko gorszą kompresją pali na ciepłym bez problemu?
Użytkownik FILATEAM edytował ten post 29 listopada 2021 - 11:00
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych