Skocz do zawartości

Zdjęcie

Układ dolotu powietrza, czyli VRIS w 13B-MSP High Power

VRIS dolot solenoid intake SSV VFAD

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
6 odpowiedzi w tym temacie

#1
otiks

otiks

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • 158 postów
  • SkądWrocław
  • Samochód:Lexus IS250

Pewnie nie jeden z użytkowników RX-8 zastanawiał się nad sterowaniem dolotu powietrza do silnika. Jakby nie było są tam 3 kanały dolotowe i jakoś to Mazda wykombinowała. Trochę się z tym tematem bujałem pod koniec mojego romansu z RX-8 i myślę że najlepiej przedstawiają to obrazki.

Na początek obrazek z układem sterowania zaworami, czyli solenoidy i przewody podciśnieniowe:

solenoid locations

 

A teraz dwie wersje podające niestety różne zakresy obrotów przy których aktywują się poszczególne elementy układu:

  1. RX8 Intake Parameters V1
  2. RX8 Intake Parameters V2

     

Może ktoś bardziej ogarnięty w temacie będzie w stanie podać przyczynę dlaczego pojawiają się dwie wersje tego układu, a może jest jedna tylko jeden z obrazków jest błędny.


  • adamsud i MATi lubią to

#2
Sqad

Sqad

    AWA

  • Administrator
  • 2 645 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Citroen C-Crosser '09, Kymco Downtown 125 '15
Może dodam jeszcze jedno pytanie, co dokładnie robi VFAD przed filtrem powietrza i jaki ma wpływ na osiągi.

#3
HCL

HCL

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 533 postów
  • SkądPoznań
  • Samochód:Nissan Juke 1.6dig-t 230km/320nm

Z tego co jest napisane to musi być różnica w układach dla wersji LP i HP dlatego są dwa obrazki (kolorowy jest podpisany dla wersji 231km HP no i w układzie jest też pełno gratisów dla wersji HP).

No a ten mechanizm przed filtrem wygląda na mechanizm przymykania wlotu powietrza ale po co całość występuje też tylko w wersji HP??



#4
otiks

otiks

    Dyskutant

  • Użytkownicy
  • 158 postów
  • SkądWrocław
  • Samochód:Lexus IS250

Może dodam jeszcze jedno pytanie, co dokładnie robi VFAD przed filtrem powietrza i jaki ma wpływ na osiągi.

VFAD skraca długość dolotu w średnim zakresie obrotów.

 

HCL oba rysunki są do wersji HP, LP nie ma trzech kanałów dolotowych.



#5
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7 167 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,

W wersji HP mamy 2 doloty więcej w których siedzą zawory .Temu nazywa się six port


Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#6
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7 167 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,

Standard power po lewej, highpower po prawej. Te wystające zawory są sterowane elektrycznym silniczkiem

BHE0113T009.png


Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#7
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7 167 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,

VFAD to najprościej mówiąc zmienna długość kolektora dolotowego. Jego praca jest zaprojektowana tak aby zapewnić odpowiedni przepływ powietrza na poszczególnych obrotach.


  • Sqad i konrad278 lubią to
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VRIS, dolot, solenoid, intake, SSV, VFAD

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy