Troszkę odgrzeję kotleta.
Ostatni sezon poświęciliśmy na rozwój Wersji High Power. Udało się osiągnąć założenie i zrobić w sumie bez większych wymian części na nie wiadomo jakie bezpieczne 250 koni. Udało się to na halfbridgeporcie.
Streetport pozwolił na rozwinięcie niecałych 240 koni ale auto diametralnie lepiej jedzie biorąc pod uwagę, ze seria podaje max 210.
Naturalnie opieram się na wynikach z jednej hamowni, na której hamowaliśmy już ponad 40 RX8
Jest co porównywać
Naturalnie żeby auto jeździło jak trzeba niezbędny jest remap szczególnie na bridgeporcie. Streetport od bidy moze bezpiecznie latać na seryjnej mapie.
Śledząc ostatnio w necie jak prubuje się portować lowpowery mogę powiedzieć, ze to daje dużo bo realnie ok. 200 koni można śmiało osiągnąć gdzie seria to ok 175 km. ale chyba nie każdy wie, że więcej nie zawsze znaczy lepiej. My mamy już takie próby za sobą i za duże otwory wcale nie dają więcej a wręcz przeciwnie. Cóż żeby to zrozumieć trzeba najpierw zrozumieć na czym polega kształt, rozmiar i rozmieszczenie otworów na płycie.
Silnik Wankla owszem nie ma rozrządu ale podstawą zrozumienia jest zrozumienie jak działa rozrząd w tłokowcu, jak wpływa zmiana czasu otwarcia i wielkości zaworów na moc oraz inne parametry silnika.
Na przyszły sezon w planie fullbridge i moze jakiś P-Port ale to zweryfikuje czas
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl 5O8 * 279 * 238
mail: tomek(at)rotaryengines.pl