Skocz do zawartości

Zdjęcie

Porting - Bridgeport


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
74 odpowiedzi w tym temacie

#21
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7167 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,

Haha no właśnie...   trzeba pamiętać, że jeden ruch łapką o pół milimetra i mamy przed sobą kawałek złomu z którego mozemy zrobić patelnie do naleśników  .... też nie bo wypłynie przez otwory ciasto :)

Ja nie ukrywam, że zanim zrobiłem pierwszy to poświęciłem kilka elementów zeby sobie rękę wyrobić ...


  • arecki94 lubi to
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#22
Sqad

Sqad

    AWA

  • Administrator
  • 2645 postów
  • SkądWarszawa
  • Samochód:Citroen C-Crosser '09, Kymco Downtown 125 '15

Ja słyszałem że niektóre firmy w pl portują platey tak że prawie nic materiału nie zostaje ;)



#23
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7167 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,
Troszkę odgrzeję kotleta.
Ostatni sezon poświęciliśmy na rozwój Wersji High Power. Udało się osiągnąć założenie i zrobić w sumie bez większych wymian części na nie wiadomo jakie bezpieczne 250 koni. Udało się to na halfbridgeporcie.
Streetport pozwolił na rozwinięcie niecałych 240 koni ale auto diametralnie lepiej jedzie biorąc pod uwagę, ze seria podaje max 210.
Naturalnie opieram się na wynikach z jednej hamowni, na której hamowaliśmy już ponad 40 RX8 :) Jest co porównywać :)
Naturalnie żeby auto jeździło jak trzeba niezbędny jest remap szczególnie na bridgeporcie. Streetport od bidy moze bezpiecznie latać na seryjnej mapie.
Śledząc ostatnio w necie jak prubuje się portować lowpowery mogę powiedzieć, ze to daje dużo bo realnie ok. 200 koni można śmiało osiągnąć gdzie seria to ok 175 km. ale chyba nie każdy wie, że więcej nie zawsze znaczy lepiej. My mamy już takie próby za sobą i za duże otwory wcale nie dają więcej a wręcz przeciwnie. Cóż żeby to zrozumieć trzeba najpierw zrozumieć na czym polega kształt, rozmiar i rozmieszczenie otworów na płycie.
Silnik Wankla owszem nie ma rozrządu ale podstawą zrozumienia jest zrozumienie jak działa rozrząd w tłokowcu, jak wpływa zmiana czasu otwarcia i wielkości zaworów na moc oraz inne parametry silnika.
Na przyszły sezon w planie fullbridge i moze jakiś P-Port ale to zweryfikuje czas :)
  • Wojtex16 i pezele lubią to
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#24
Plantator

Plantator

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 552 postów
  • SkądToruń

Gratuluje, dotychczasowych osiągnięć! i trzymam kciuki za p port ( choć wydaje sie łatwiejszy od fullbridge.)



#25
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7167 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,

Nie no stary jak łatwiejszy ???   to gruntowna przebudowa silnika jak i osprzętu :)  


Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#26
Plantator

Plantator

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 552 postów
  • SkądToruń

to tez fakt heheh według moich kryteriów umiejetne wyciecie portu w plejtach bez korzystania z szablonów tylko własnej wiedzy i obliczen zdaje sie być bardziej skomplikowana niz wspawanie rurek w housting oraz wyspawanie dolotu/ wydechu (i to pod turbo pewnie hehhe)

ale to takie luzne porównanie, hahha



#27
arkadzik

arkadzik

    HajPałer Streeetporteed

  • Użytkownicy
  • 1036 postów
  • SkądBIA
  • Samochód:Rx8 HP

Ciekawe jak wpływają takie porty na żywotność motorowni? Gronku napiszesz coś szerzej? :P



#28
Boris86

Boris86

    Boss of Snake Pit

  • Użytkownicy
  • 1952 postów
  • SkądŁódź
  • Samochód:RX-8 LP, HP & V12, EUNOS COSMO, 323 BG KLV6, 300ZX STROSEK, Viper GTS, Cuda TT, 523i, 325i E30 Cabrio

to tez fakt heheh według moich kryteriów umiejetne wyciecie portu w plejtach bez korzystania z szablonów tylko własnej wiedzy i obliczen zdaje sie być bardziej skomplikowana niz wspawanie rurek w housting oraz wyspawanie dolotu/ wydechu (i to pod turbo pewnie hehhe)

ale to takie luzne porównanie, hahha

To mniej więcej tak jak byś napisał że zrobienie bridga to złapanie wiertarki i cięcie na pałe.
Przy P-Porcie ogromne znacznie dla charakterystyki którą chcesz uzyskać ma średnica kanału, kąt wejścia w housing ( port nie będzie okrągłu tylko będzie elipsą dla której czym większy kąt wejścia tym dłuższe otwarcie) i sama długość i pojemność poszczególnego kanału.
 


CZĘŚCI DO MAZDY RX-8 i silników RENESIS 13B MSP :) Szukasz? --> Pisz!
ZESTAWY NAPRAWCZE DO KOMPRESORÓW EATON--> info PW.


#29
Plantator

Plantator

    Entuzjasta

  • Użytkownicy
  • 552 postów
  • SkądToruń

tez prawda ale zdawało mi sie ze margines błedu w p porcie jest większy niż w bridge zanim silnik jebnie , ok przyznaje sie prze kombinowałem,


  • GMAgrzesiek lubi to

#30
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7167 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,
Arkadziku teoretycznie Street i Bridge nie ma wpływu ale sposób korzystania z tego że mamy więcej pod nogą już tak. Pamiętajmy że Renesis nie jest silnikiem iidealnym i silnik po portingu może ukedz awarii z wielu innych przyczyn niż porting. Coś jak byś zmienił opony i obrało by panew a szukali byśmy problemu w oonach. Midyfikacje to zawsze odbieganie od czegoś co zaprojektował sztab ludzi pid wielima kontami
Plantator można korzystać z szablonów a można to samemu pod swoje preferencje przesunąć :)
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#31
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7167 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,

tez prawda ale zdawało mi sie ze margines błedu w p porcie jest większy niż w bridge zanim silnik jebnie , ok przyznaje sie prze kombinowałem,

No margines jest większy ale zakres modów większy. W renesisie p-port ma jeden problem. Robiąc p-p dolot dopriwadzimy mega dużo powietrza a którędy to wyleci? p-p wydech to już naprawdę gruby mod chyba, że pakujemy housingi z Fd ale to już koszty się robią kosmos przy hybrydzie. Jak będziesz miał p-p dolot i side wydech to jak byś miał mordę wieloryba i odbyt śledzia.... Coś musu yebnąć :)
No i p-port wykkucza seryjny dolot i wydech :(
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#32
Boris86

Boris86

    Boss of Snake Pit

  • Użytkownicy
  • 1952 postów
  • SkądŁódź
  • Samochód:RX-8 LP, HP & V12, EUNOS COSMO, 323 BG KLV6, 300ZX STROSEK, Viper GTS, Cuda TT, 523i, 325i E30 Cabrio

tez prawda ale zdawało mi sie ze margines błedu w p porcie jest większy niż w bridge zanim silnik jebnie , ok przyznaje sie prze kombinowałem,

Gdyby tak było to nikt by się nie szczypał robieniem aktywnej zmiany długości kanału dolotowego za ITB w autach z P Portem.


CZĘŚCI DO MAZDY RX-8 i silników RENESIS 13B MSP :) Szukasz? --> Pisz!
ZESTAWY NAPRAWCZE DO KOMPRESORÓW EATON--> info PW.


#33
kermit001

kermit001

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 825 postów
  • SkądWarszawa
Na samym halfie dobiles do 250 KM?

#34
MATi

MATi

    Poweeeeer!!!!

  • Użytkownicy
  • 5813 postów
  • SkądJózefosław
  • Samochód:BMW F10 528i juesandej
Chętnie bym się przejechał taką 250 konną rx8 ciekawe jak to lata, jebniecie musi być męskie.

Az chce się do Mazdy wrócić
" If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
~Paul Walker

#35
arkadzik

arkadzik

    HajPałer Streeetporteed

  • Użytkownicy
  • 1036 postów
  • SkądBIA
  • Samochód:Rx8 HP

Gronek,

Chodziło mi o to jak taki p-port poda na rexie, jak to wpływa na eksploatację i żywotność  :P



#36
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7167 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,
Arkadzik p-port to już nie daily. Robiąc takie mody takich pytań się już raczej nie zadaje. Założenia są 2
-ma zapier..alać
-ma zapier..alać
:)
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl

#37
Boris86

Boris86

    Boss of Snake Pit

  • Użytkownicy
  • 1952 postów
  • SkądŁódź
  • Samochód:RX-8 LP, HP & V12, EUNOS COSMO, 323 BG KLV6, 300ZX STROSEK, Viper GTS, Cuda TT, 523i, 325i E30 Cabrio

P porty zdarzają się w autach czysto torowych, albo w showcarach i mocno pojechanych show and shine. Chyba nikt nie odpowie na pytanie o żywotności że zrobi to duży przebieg. Nie do tego jest stworzone. 


CZĘŚCI DO MAZDY RX-8 i silników RENESIS 13B MSP :) Szukasz? --> Pisz!
ZESTAWY NAPRAWCZE DO KOMPRESORÓW EATON--> info PW.


#38
arkadzik

arkadzik

    HajPałer Streeetporteed

  • Użytkownicy
  • 1036 postów
  • SkądBIA
  • Samochód:Rx8 HP

Wszystko już jasne, dzięki :D 



#39
kermit001

kermit001

    Pasjonat

  • Użytkownicy
  • 825 postów
  • SkądWarszawa
Gronek, a nie pokusiłbyś sie opisać czym dokladnie różni sie od siebie street, half, full ? Tak z perspektywy laika :)

#40
Gronek

Gronek

    Wanklowy Maniak

  • Moderators
  • 7167 postów
  • SkądŚladów / Warszawa
  • Samochód:BridgePorted RX8 HP,

Gronek, a nie pokusiłbyś sie opisać czym dokladnie różni sie od siebie street, half, full ? Tak z perspektywy laika :)

Naprodukowałem się na poprzedniej stronie tego tematu :)
Street -tylko powiększamy to co jest
Halfbridge - street +docinamy na jednym zewnętrznym porcie mostek
Fullbridge - tniemy mostek na obu portach
Rotary Engine Vehicles Service.
Obsługa, Naprawa i Modyfikacje pojazdów z silnikiem Wankla
www.rotaryengines.pl  5O8 * 279 * 238
mail:  tomek(at)rotaryengines.pl




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Seo katalog stron darmowy